1.M
27. 6. jsme v pořádku na místě určení. Večeři máme už za sebou, teď vyrážíme ještě ven :-)

AKCE
Kdy? |
Co? |
Kde? |
Za kolik? |
19. 5. |
Bezpečný pes |
ve škole |
50,- |
30.5. |
FOTOGRAFOVÁNÍ |
ve škole |
40,- foto třídy, 40,- foto ped. sboru |
1. 6. |
Cyklojízda |
ve škole |
|
Angličtina 26.4
Na dnešní hodinu /19.4./ si děti měly přinést různé obrázky zvířátek /zadáno a dáno na vědomí rodičům 5.4./, bohužel z 12 dětí si přípravu donesly 4. Děti, které si úkol připravily chválím, pro ostatní platí zadání z minula /přinést obrázky, fotečky, vystřihovačky různých zvířátek /domácí, ZOO/ - budeme tvořit svou ZOO nebo statek. Každý žák nejméně 3. Dále prosím lepidlo, pastelky nebo fixy.
Angličtina 12. - 19.4.
Opakovat barvy + zvířátka /ústně/, na 19.4. přinést obrázky, fotečky, vystřihovačky různých zvířátek /domácí, ZOO/ - budeme tvořit svou ZOO nebo statek. Každý žák nejméně 3.
Na přání rodičů upouštím od hodnocení písemného projevu žáků.J. Malíková
Příprava na angličtinu - 5.4.
Opakovat zvířátka:slovníček - str. 4.,20. - vyslovit, přečíst, napsat
30. 3. dravci - záchranná stanice Penthea
Příprava na angličtinu - 29.3.
Opakovat předcházející učivo, nové učivo - ZOO - slovníček str. 20 - vyslovit, přečíst, napsat
16. 3. Trnkova zahrada


Navštívil nás pan sklář :)
Příprava na angličtinu - 15.3.
Opakovat předcházející učivo - barvy, škola - vyslovit, přečíst, napsat, umět spojit barvu a školní potřebu / a green pen,../,slovníček str.4 - zvířata - ústně i písemně
Příprava na angličtinu 8.3.
Opakovat barvy + slovníček str. 14 - škola - vyslovit, přečíst, napsat, umět spojit barvu a školní potřebu / a green pen,../, opakovat číslovky do 10 - ústně
Příprava na angličtinu 23.2. - slovníček str. 6 - barvy - zopakovat, procvičovat označené barvy / 8 barev dle vlastního výběru / - vyslovit, přečíst, napsat. Pro zájemce - všechny barvy ze slovníčku. Ústně si opakovat počítání do 10.
1. třída - angličtina
V tomto pololetí pomalu začínáme psát a číst anglická slovíčka. Děti mají vytržený slovníček z učebnice, který si mohou nosit domů a procvičovat (doporučuji dát slovníček do nějakého obalu). Slovíčka, která mají umět ústní i písemnou formou (vyslovit, přečíst, napsat), budou mít v tomto slovníčku vyznačena. Po každé hodině se na webu vaší třídy objeví učivo, které si mají opakovat, procvičovat do další hodiny. Písemné domácí úkoly nebudou. Jestli si dítě zavede svůj vlastní slovníček, je zcela na rozhodnutí rodičů. Děkuji, J. Malíková
Úkol na angličtinu 9.2. - slovníček str. 6 - barvy - zopakovat, procvičovat označené barvy / 8 barev / - vyslovit, přečíst, napsat. Pro zájemce - všechny barvy.
22. 10. Svíčkárna Šestajovice


15. 9. Tvrz Mrač a koníci

Nutrie že Čtyřkol :-)


14. 9. Zámek Berchtold a naše první večeře na Ztracence :-)

Kritéria hodnocení a obsah učiva
1.ročník Montessori
Český jazyk
Základní okruhy
• Plynulé, srozumitelné a výstižné vypravování zážitků
• Čtení jednoduchých textů psaných velkým i malým tiskacím a psacím písmem
• Opis, přepis, diktát – velkým tiskacím písmem
• Psací písmo – správné tvary, napojování do slabik a slov
• Převyprávění obsahu přečteného a slyšeného
• Dramatizace jednoduché scénky
Matematika
Základní okruhy
• Obor 0 – 10 – numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná), čtení a psaní čísel
• Sčítání a odčítání zpaměti
• Slovní úlohy se sčítáním a odčítáním
• Orientace v prostoru (vlevo, vpravo vpřed, za apod.)
• Rozpoznání, pojmenování, modelování základních geometrických útvarů (čára, trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh, krychle, koule)
Člověk ve světě
Základní okruhy
• Domov a škola, orientace v místě, bezpečná cesta do školy
• Činnosti ve škole, pravidla, zásady, návyky
• Orientace v čase – den, týden, roční období
• Práce s drobným materiálem, se stavebnicí
• Péče o prostředí třídy, rostliny, zásady stolování
Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Ověřování znalostí písemnou i ústní formou
• Práce s pomůckami
• Vedení portfolia
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení čtenářského deníku – 1. pololetí prezentovat dvě knihy čtené s rodiči, 2. pololetí prezentovat dvě přečtené knihy.
2.ročník Montessori
Český jazyk
Základní okruhy
• Věty podle postoje mluvčího
• Význam slov
• Tvrdé a měkké souhlásky
• Párové souhlásky
• Abeceda
• u – ú – ů
• slovní druhy – podstatná jména, slovesa, předložky, spojky
• jména obecná a vlastní
• věta jednoduchá, souvětí
• Sloh – popis, vypravování
• Hlasité i tiché čtení s porozuměním
• Dramatizace běžné situace
Matematika
Základní okruh
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení Orientace v čase (den, hodina, minuta, sekunda), čtení časových údajů z hodin
• Rýsování a měření úsečky (cm, dm)
• Rozpoznání, pojmenování, modelování základních geometrických útvarů (přímka, polopřímka, úsečka, kružnice, kvádr, jehlan, kužel, válec
Člověk ve světě
Základní okruhy
• Městská část Praha – Libuš, místní krajina
• Rodina, soužití a chování lidí – vztahy, role, práce
• Látky a jejich vlastnosti
• Živá příroda – známí živočichové a rostliny
• Orientace v čase – hodiny, měsíce
• Lidské tělo – popis
• Pěstování rostlin
• Příprava stolování
Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Ověřování znalostí písemnou i ústní formou
• Práce s pomůckami
• Vedení portfolia
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení čtenářského deníku – Každé pololetí prezentovat dvě přečtené knihy – jedna z nich bude libovolná čítanka pro 2. ročník ZŠ.
Anglický jazyk (pí. uč. A. Juhosova)
Témata:
Zvuková a grafická podoba jazyka
výslovnost
základní slovní zásoba v oblastech domov, rodina, škola, volný čas, denní režim, povolání, lidské tělo, barvy, zvířata, oblékání, nákupy, bydliště, dopravní prostředky, kalendářní rok, počasí
základní gramatické struktury vět
číslovky do 20
Oblasti výuky:
- práce s jednoduchým textem (reading comprehension)
- mluvení a jednoduché konverzační aktivity (speaking)
- písničky, říkanky
Gramatické jevy:
- základní slovní zásoba (slovesa, přídavná jména, zájmena)
- základní stavba věty s podmětem a slovesem
- zápor a otázka
Kritéria hodnocení (za 1 klasifikační období – pololetí):
hlavní kritéria hodnocení - váha známky 2
- aktivita v hodině
- ústní projev
pomocná kritéria hodnocení - váha známky 1
- písemný projev (doplňovačky, slovíčka)
- práce ve skupinkách/dvojicích
Hloubka a rozsah probíraného učiva budou přizpůsobeny schopnostem žáků.
3.ročník Montessori
Český jazyk
Základní okruhy
• Slova příbuzná
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Věta jednoduchá, souvětí
• Zdokonalování techniky tichého i hlasitého čtení s porozuměním
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování...
• Dramatizace – hraní rolí
Matematika
Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000, numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná, zapíše, zaokrouhlí)
• Písemné sčítání a odčítání dvoj a trojciferných čísel
• Násobení a dělení dvojciferného čísla jednociferným a v jednoduchých případech
• Dělení se zbytkem
• Tabulky a grafy
• Slovní úlohy výše uvedenými početními operacemi, odhad a kontrola výsledku
• Popis geometrických útvarů (čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, kružnice, kruh, trojúhelník, krychle, kvádr, jehlan, kole, kužel, válec)
• Jednotky délky a jejich převody
• Jednotky času a jejich převody
Člověk ve světě
Základní okruhy
• Praha, hlavní město ČR
• Krajina, plány, orientace v prostoru
• Chování a soužití lidí – vlastnosti, zájmy, pravidla, práva, kultura
• Minulost – památky, báje, osobnosti, tradice, zvyky
• Průběh lidského života, generace
• Neživá příroda – voda, vzduch, horniny, nerosty, půda
• Lidské tělo – stavba, funkce, životní potřeby a projevy, osobní bezpečí
• Práce s různými materiály a nástroji
Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Ověřování znalostí písemnou i ústní formou
• Práce s pomůckami
• Vedení portfolia
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení čtenářského deníku – Každé pololetí prezentovat 3 přečtené knihy – jedna z nich bude libovolná čítanka pro 3. ročník ZŠ.