1.M

Vítejte na stránkách 1.M

Akce

Kdy? Kde? Co? Za kolik?
24. 5. Thomayerova nemocnice Dětský den  
30. 5.  ve škole Fotografování  
31. 5. ve škole Cyklojízda  
2. 6. ve škole Den dětí 250,-/skupina, z fondu
8. 6. JumpArena Zličín Trampolíny 150,-/žák + 500,- z fondu za trenéra
15. 6. Koněpruské jeskyně Prohlídka s průvodcem 250,- (společně s 2.M)
21. 6. Toboga Fantasy Zličín Zábavní park 100,-
26. 6. Zoo Praha Prohlídka 50,-

Sluníčko, sluníčko... 

 

16. 5. Jedinečný svět Adolfa Borna

 

Chráníme přírodu - sběr drobného elektra

Kdy: květen, červen
Kde: třída, recepce
Co: elektrické hračky, mobilní telefony, notebooky, rádia, fény, svítilny, holící strojky, žehličky, varné konvice, mixéry, reproduktory, ovladače.

Více info: www.recyklohrani.cz​

ULICE PLNÁ KOUZEL
Ve čtvrtek 27. 4. jsme jeli do divadla Metro. Bylo to černé divadlo. Bylo to vtipné představení. Představení bylo o cestě života chlapce. Byli tam vtipné a zajímavé triky a světelné efekty. Vystupoval tam známý herec Pavel Liška. Bylo to představení plné představivosti. Bylo tam hodně známých písní. Na konci představeni nám ukazovali efekt ve tmě a ve světle. Lidé, kteří dělali efekty, museli být celí pokrytí černým oblekem, aby nebyli vidět. Diváci, co měli bílé nebo neonové oblečení, svítili.

BYLO TO SUPER
AUTOŘI: Daniel, Patricie, Monika (Lucie, Sofie), 1.M4

 

Kdo je na světě nejmocnější? 

Byli jsme se třídou na akci Kdo je na světě nejmocnější v Městské knihovně v Praze. Bylo to baletní vystoupení. Bylo tam hodně tříd. Bylo to o princezně, která byla na vdávání, ale rodičům se nelíbili žádní nápadníci. Nakonec zvítězila láska a přátelství. Rodiče i princezna byli nakonec s nápadníkem spokojeni. I princovi se princezna líbila. Napětí tam nechybělo. Všichni tleskali. Určitě stojí za to se na to podívat. (Adéla, Ema, Karolína, Lucie a Simona)

 

Dne 23. 3. 2017 jsme šli na akci Kdo je na světě nejmocnější. V divadle jsme si odložili oblečení a nasvačili jsme se. Pak jsme šli do sálu. Představení, tedy balet, začalo. Bylo to o tom, že jedna cirkusová princezna se měla vdávat a její rodiče chtěli, aby si vzala nejmocnějšího člověka na světě, jenže princezna se už zamilovala do jednoho prince. Její rodiče chtěli, aby si vzala slunce, mrak nebo vítr. Ale ona nechtěla a ani jednoho a tak se schovala za zeď, jenže v tom případě byla nejmocnější zeď, protože jí zachránila před živly, a tak princezna měla patřit jí. Zeď princeznu držela, ale přišel princ a ten princeznu vysvobodil. A pak se konala velká svatba a rodiče zjistili, že nejmocnější je láska. (Bianca, Denis)

 

Byli jsme v divadle na baletním představení. Bylo tam hodně baletních sestav. Představení bylo o cirkusové královské rodině. Jedna princezna si měla vybrat prince. Bylo to v Městské knihovně. Celou dobu tančili. Všem se to moc líbilo. A co vy? Chtěli byste se dozvědět, kdo je na světě nejmocnější? (Monika, Eliška, Alžběta, Marie, Vanessa)

 

Ve čtvrtek jsme jeli do Městské knihovny. Byli jsme na baletním představení. Bylo to o tom, jak princezna byla plnoletá a měla se vdávat. Jenomže se s ní chtělo vdávat slunce, vzduch a normální princ. Víte, kdo je na světě nejmocnější? Přece opravdová láska. MOC SE NÁM TO TAM LÍBILO! (Sophia, Patricie, Honza, Charlotte a Anna)

 

Ze školy jsme šli na tramvaj, kterou jsme jeli na Staromák. Šli jsme do divadla na baletní představení, které vypadalo zajímavě. Baletky a baletisté tancovali, prohýbali se, někdy tam byly i efekty pomocí pláten. Po představení jsme jeli do školy, ve které jsme psali sloh. (Daniel, Tomáš, Tadeáš, Jakub, Matyáš)

 

Magické Vikýře Play 8. 3.

Byli jsme se třídou v Magických Vikýřích Play, moc nás to bavilo, ale myslím si, že víc kluky, protože šlo hlavně o techniku. Mohli jsme si vyzkoušet hodně věcí, např. malovat s vodou nebo hrát na harfu, která neměla struny. Také jsme si mohli promítat krátký film a hrát na různé věci nebo nástroje. Pěkně jsme se vyblbli. Nejdříve jsme chodili ve skupinách po pěti, potom jsme se rozprchli a mohli jsme chodit samostatně. (Ema, 1. M3)

Byli jsme se třídou v Malostranské besedě na akci Magické Vikýře Play. Mohli jsme si vyzkoušet 21 různých strojů. Každý byl úplně jiný. Bylo to opravdu moc pěkné. Všechny jsme si mohli vyzkoušet. Byli tam atrakce např.: Světelná hlava, Magický stůl a Prodvafon. Byli jsme tam 2 hodiny a hodně jsme si tam vyhráli. A chodili jsme po skupinkách. Mně se nejvíc líbila Fontána libosti. Bylo to super. (Monika, 1. M4)

Byla tam třeba Sněhová královna a ta dělala to, že když se zatočilo takovou páčkou, tak si v tom viděl obrázky. A také Repetitor, který vypadá jako trubka, a když jeden člověk šel na jednu stranu a ten druhý na druhou a mluvili do té trubky, tak se slyšeli. A také tam byla Harfa a ta v sobě měla dírky, a když se přes ně projelo rukou, tak to zpívalo. (Anička, 1. M2)

Byli jsme v Malostranské besedě. Bylo tam 21 atrakcí, některé atrakce tam byly víckrát. Byli jsme tam dvě hodiny od 9 do 11. Rozdělili jsme se do 4 skupin po 5. Bylo tam hodně věcí a atrakcí. (Karolína, 1. M2)

Jeli jsme tramvají a autobusem. Když jsme dojeli na místo, tak jsme si odložili věci, a potom jsme se nasvačili. Ihned nás zaujala taková dřevěná věc, na které byly přidělané železné tyčky, po kterých jsme přejížděli prsty, a ony vydávaly to různé zvuky. A dále tam byl takový dřevěný domeček, ve kterém se dalo odpočívat, název: Klobouk. Pak mě zaujala ještě jedna bílá kupole, ve které se promítal film, když si točil s páčkou, a bylo jich tam přibližně sedm, název: Sněhová královna. Atrakcí tam bylo dvacet jedna. Vytvořil je Petr Nikl. A potom jsme jeli do školy. (Denis, 1. M4)

 

Dopravní výchova 7. 12.

Fotografie z akce ČVUT -  

https://filesender.cesnet.cz/?vid=48269729-7bbb-d8c8-5a8b-000000ac509c

 

Strnadovský mlýn

11. 10. - dopoledne jsme měli zajímavý program na farmě, dnes se týkal zejména prasátek (včera ovcí, zítra by měl být o koních, ve čtvrtek o kravičkách), selátko jsme si mohli dokonce i pochovat. Odpoledne jsme navštívili zříceninu Zvěřinec.

 

13. 10. - včera jsme navštívili muzeum v Sedlčanech. Dnes jsme se dozvěděli mnoho zajímavého o kravičkách, projeli jsme se na koních a chytali jsme ryby.

  

Dopravní hřiště:

 

 

 

 

Pomůcky pro Anglický jazyk 2016/2017 - vyučující Alexandra Cihlářová:
2x sešit (tlustý, linkovaný), desky na A4 + folie, kam budeme zakládat nakopírované materiály.

Pomůcky pro Anglický jazyk 2016/2017 - vyučující Mgr. Petra Ehlenová
2x linkovaný sešit A5

Pomůcky pro Anglický jazyk - konverzace 2016/2017 - vyučující Mgr. Petra Ehlenová
1x linkovaný sešit A5

Pomůcky pro Přírodní vědy - vyučující Mgr. Alena Dušková
1x čtverečkovaný sešit A5

ORGANIZACE ŠKOLNÍHO ROKU

Podzimní prázdniny – středa 26. října a čtvrtek 27. října 2016

Vánoční prázdniny – od pátku 23. prosince 2016 do pondělí 2. ledna 2017, vyučování začne v úterý 3. ledna 2017

Pololetní prázdniny – pátek 3. února 2017

Jarní prázdniny – od pondělí 13. března do pátku 17. března 2017

Velikonoční prázdniny – čtvrtek 13. dubna a pátek 14. dubna 2017

Ukončení školního roku – pátek 30. června 2017

Hlavní prázdniny – od soboty 1. července 2017 do pátku 1. září 2017

Období školního vyučování ve školním roce 2017/2018 začne v pondělí 4. září 2017

 

DALŠÍ DNY VOLNA

ředitelské volno čtvrtek 1. a pátek 2.září 2016

st. svátek středa 28. září 2016

st. svátek pátek 28. října 2016

st. svátek čtvrtek 17. listopadu 2016

ředitelské volno pátek 18.listopadu 2016

st. svátek pondělí 17. dubna 2017

st. svátek pondělí 1. května 2017

st. svátek pondělí 8. května 2017

 

 

 

Kritéria hodnocení

2.ročník

Český jazyk

Základní okruhy
• Věty podle postoje mluvčího
• Význam slov
• Tvrdé a měkké souhlásky
• Párové souhlásky
• Abeceda
• u – ú – ů
• slovní druhy – podstatná jména, slovesa, předložky, spojky
• jména obecná a vlastní
• věta jednoduchá, souvětí
• Sloh – popis, vypravování
• Hlasité i tiché čtení s porozuměním
• Dramatizace běžné situace

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Plnění zadaných úkolů
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Vedení čtenářského deníku (prezentace 2 přečtených knih za pololetí, tedy 4 za rok, z toho jedna bude čítanka pro 2. ročník ZŠ)
• Vedení portfolia

Matematika

Základní okruhy
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Orientace v čase (den, hodina, minuta, sekunda), čtení časových údajů z hodin
• Rýsování a měření úsečky (cm, dm)
• Rozpoznání, pojmenování, modelování základních geometrických útvarů (přímka, polopřímka, úsečka, kružnice, čtyřúhelník, mnohoúhelník, kvádr, jehlan, kužel, válec)

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Plnění dzadaných úkolů
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Ověřování znalostí písemnou formou
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení portfolia
• Práce s pomůckami

Člověk ve světě
Základní okruhy
• Praha, místní krajina
• Rodina, soužití a chování lidí – vztahy, role, práce
• Látky a jejich vlastnosti
• Živá příroda – známí živočichové a rostliny
• Orientace v čase – hodiny, měsíce
• Lidské tělo – popis
• Pěstování rostlin
• Příprava stolování

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Plnění zadaných úkolů
• Ověřování znalostí písemnou formou
• Vedení portfolia

 


3.ročník

Český jazyk

Základní okruhy
• Slova příbuzná
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Věta jednoduchá, souvětí
• Zdokonalování techniky tichého i hlasitého čtení s porozuměním
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace – hraní rolí

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Plnění zadaných úkolů
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Vedení čtenářského deníku (prezentace 3 přečtených knih za pololetí, tedy 6 za rok, z toho jedna bude čítanka pro 3. ročník ZŠ)

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000, numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná, zapíše, zaokrouhlí)
• Písemné sčítání a odčítání dvoj a trojciferných čísel
• Násobení a dělení dvojciferného čísla jednociferným a v jednoduchých případech
• Dělení se zbytkem
• Přímá úměrnost, tabulky a grafy
• Slovní úlohy výše uvedenými početními operacemi, odhad a kontrola výsledku
•Popis geometrických útvarů (čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, kružnice, kruh, trojúhelník, krychle, kvádr, jehlan, kužel, válec)
• Jednotky délky a jejich převody
• Jednotky času a jejich převody
• Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
• Souměrné útvary

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Plnění zadaných úkolů
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Ověřování znalostí písemnou formou
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení portfolia
• Práce s pomůckami

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Praha, hlavní město ČR
• Krajina, plány, orientace v prostoru
• Chování a soužití lidí – vlastnosti, zájmy, pravidla, práva, kultura
• Minulost – památky, báje, osobnosti, tradice, zvyky
• Průběh lidského života, generace
• Neživá příroda – voda, vzduch, horniny, nerosty, půda
• Lidské tělo – stavba, funkce, životní potřeby a projevy, osobní bezpečí
• Práce s různými materiály a nástroji

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Plnění zadaných úkolů
• Ověřování znalostí písemnou formou
• Vedení portfolia

 


4.ročník 

Český jazyk

Základní okruhy
• Stavba slova
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod, vzor
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Shoda podmětu s přísudkem
• Přímá řeč
• Čtení s porozuměním, práce s textem, vyhledávání klíčové myšlenky
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace jednoduchých pohádek

Kritéria hodnocení
• Písemné a ústní ověřování znalostí
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku (prezentace 4 přečtených knih za pololetí, tedy 8 za rok, z toho jedna bude čítanka pro 4. ročník ZŠ)
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů

 

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000 000, numerace (rozklad v desítkové soustavě)
• Sčítání, odčítání, násobení, dělení i víceciferných čísel v jednodušších případech
• Písemné násobení jedno a dvojciferným činitelem a dělení jednociferným činitelem
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Komutativnost a asociativnost
• Závislosti, tabulky, diagramy, grafy, jízdní řád
• Sestrojení rovnoběžek a kolmic
• Grafické sčítání a odčítání úseček, určení délky lomené čáry a obvodu n - úhelníku

Kritéria hodnocení
• Písemné a ústní ověřování znalostí
• Vedení pracovních sešitů a portfolia
• Práce s pomůckami

 

 


Člověk ve světě

Základní okruhy
• Česká republika – krajina, obyvatelstvo, doprava, průmysl, regiony, státní zřízení
• Mapy, atlasy, zdroje informací
• Obrazy z dějin, proměny doby, státní svátky
• Lidské tělo – zdravá výživa a životní styl
• Příprava pokrmů


Kritéria hodnocení
• Písemné a ústní ověřování znalostí
• vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet
• Vedení pracovního sešitu a portfolia
• Plnění skupinových úkolů
• Práce s pomůckami
 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana