1M

 Vítejte na stránkách 1.M

Kdy? Kde? Co? Za kolik?
26. - 27. 10.
volno - podzimní prázdniny
17. 11.
volno  
6. 12., 17-18h ve škole třídní schůzky  
25. 12. - 2. 1. 2018
volno  - vánoční prázdniny  
31. 1.
pololetní vysvědčení  
2. 2.
volno - pololetní prázdniny
5. - 11. 2.
volno - jarní prázdniny
29. - 30. 3.
volno - velikonoční prázdniny  
4. 4., 17-18h ve škole třídní schůzky  
29. 6.
vysvědčení  

19. 10. Dny pro záchranu života 

22. 9. Den bez aut - Dopravní výchova hrou

Reportáže žáků z představení Dopravní výchova hrou:

Ve Štefánikově ulici byla akce dopravní výchova hrou. Přišlo tam mnoha základních škol. Akce se odehrála, protože probíhal Evropský týden mobility. A celý den probíhala různá představení od rána až do večera a také tam bylo mnoho stanovišť. Po celý den byl do Štefanikovy ulice zákaz vjezdu. Jenom tramvaje měly volný průjezd. (Denis, 1.M5)

V pátek v 8:00 jsme šli na autobus.Jeli jsme na Smíchovské nádraží. Potom jsme přestoupili na metro jeli jsme jen jednu zastávku. Dále jsme šli na Štefanikovu ulici. Pak jsme se dívali na představení. Bylo tam hodně písniček. A bylo to hodně vtipné. (Marie, 1.M4)

Dopravní výchova hrou. Jeli jsme autobusem na metro A. A jeli jsme na Anděl. A šli jsme na takové divadlo. Kde byla taková babička jménem Dopravka. A paní, která zpívala písničky. A učili nás značky například zákaz vjezdu, stop. A bylo to moc hezké. (Jindřich V., 1.M3)

Dopravní výchova hrou proběhla 22. 9. 2017 ve Štefánikově ulici, která byla pro naši bezpečnost uzavřena. Mohly projíždět jenom tramvaje. Viděli jsme představení, jak se máme správně chovat v dopravním provozu. Dostávali jsme také otázky, na které jsme se snažili správně odpovídat. Představení trvalo asi hodinu. (Simona, 1.M3)

V Praze 5 se konalo v pátek 22. září 2017 představení pro děti o dopravní výchově. Dětem ukázali, jak by to mohlo dopadnout, kdyby někdo na přechodě nebo řidič udělali něco špatně. Při představení se zpívalo, ale byly tam i demonstrace chování na přechodě i řidiče. A děti také zkoušeli z dopravních značek. Po představení se všechny děti rozešly do svých škol nebo k maminkám nebo se šly podívat na další stánky, které byly poblíž. Poznámka: Při představení prošli na ulici dva policisté a děti je zdravily. (Jan, 1.M3)

Jeden den v roce se vždy koná den mobility. Ve dnu mobility by se nemělo jezdit auty. A kvůli této události jsme jeli na akci v Štefánikově ulici a na té akci byly různé stánky ze zábavnými úkoly. My jsme byli na představení o dopravě. Hrály tam dvě postavy: první byla Jana Richterová a druhá Dopravka. Vyvolaly si pár dětí a předváděly, jak to doopravdy funguje na silnici. Například ukazovaly, kdo má přednost a kdo ne. Také vysvětlovaly,že zebra je zvíře,ale říká se tak i přechodu. Dopravka měla na sobě značky, které nás učila. Učila nás to vtipně. Ona sama byla vtipná. Určitě se přijďte podívat na den mobility příští rok. (Adéla, 1.M4)

Dne 22. září jsme jeli do ulice Štefánikova na představení o dopravě. Bylo tam hodně základních škol. Představení bylo uspořádané proto, aby se žáci dozvěděli něco o pravidlech v dopravě a značkách. Dozvěděli jsme se například, že tramvaj má přednost před člověkem i autem. Byla to doprava hrou, aby to děti nenudilo. V představení vystupovala „Dopravka“, která nám ukazovala jednotlivé dopravní značky, které měla na sobě zavěšené. Líbilo se mně to, bylo to fajn. (Eliška, 1.M4)

V pátek 22.9.2017 se konala akce v Štefanikové ulici. Byl totiž pátek bez aut. Každý kdo chtěl se mohl podívat na vystoupení, které se jmenovalo Dopravní výchova hrou. Uváděla to Jana Rychterová s Dopravkou. Za celé hodinové vystoupení jsme se hodně pobavili ale i něco přiučily. Líbilo se mi, že celý program nebyl jenom o povídání a vysvětlování, ale že tam byli písně a brali to celou dobu jen vtipnou formou. Také se mi líbilo, že si děti vyvolávali z publika. Jsem ráda, že jsme měly tu příležitost se podívat na program, co si pro nás připravili! (Monika, 1.M5)

Dne 22. 9. 2017 jsme v rámci oslav Dne bez aut jeli s naší třídou na akci, která se jmenovala Dopravní výchova hrou v ulici Štefánikova na Praze 5. Cesta nebyla nějak složitá, jeli jsme jenom autobusem číslo 197 a metrem B. Nevěděli jsme, co nastane. Nakonec to bylo vtipné, ale i poučné. Hráli tam i písničky. Nebylo tam moc lidí, jenom 3 třídy. Dozvěděli jsme se něco nového, ale také jsme si něco zopakovali o bezpečnosti v dopravě. Byla tam i legrační paní, která měla tričko a na tom asi 7 dopravních značek. A skoro pořád dělala něco vtipného, např. paní moderátorka jí řekla, že před přechodem se má rozhlédnout, a ona se začala koukat na nebe. Také na pódium zvali i děti, které předváděly různá auta, tramvaj, chodce a mnoho dalších věcí. Určitě vám doporučuji příště na tuto akci také vyrazit. (Lucie, 1.M5)

Každý známe oblíbenou větu „Auta znečišťují prostředí.“ (To říkají lidi, kteří mají dvě auta,) ale když už, tak v jeden den by se auta používat neměla – v Den mobility. Bohužel tento den není moc známý, a proto ho moc lidí nedodržuje, a tak se musíme naučit dopravní výchovu. 22. září jsme se třídou jeli na akci ve Štefánikově ulici. Bylo to představení o dopravní výchově. Dopravka (postava z vystoupení) s Janou dohlížely na dopravu, ukazovaly nám scény, které se mohou při silničním provozu stát. Zpívali jsme písničky, jako například „Když si nezapneme pásy v autě“. (Bianca, 1.M4)

22.9.2017 jsme šli se třídou na dopravní výchovu hrou. Jeli jsme asi půl hodiny autobusem, potom jsme přestoupili na metro a asi 15 minut jsme šli pěšky do Štefánikovy ulice. Chvíli jsme se procházeli Štefánikovou ulicí, byla zavřená, a najednou tam projelo auto. Šli jsme na představení, tam jsme si sedli, někteří spolužáci seděli na lavičkách, někteří spolužáci seděli na židlích a někteří na pytlech. Přišli dvě paní a ta jedna paní se jmenovala Dopravka. Byla vtipná, protože na sobě měla krátké červené tričko, pod tím dlouhé zelené tričko a na tom krátkém tričku měla asi pět dopravních značek. Kalhoty měla dlouhé červené. Asi po třičtvrtě hodině jsme měli jít zpátky do školy a když jsme vstali, tak na nás ta druhá paní začala křičet, že za pět minut končí představení a přemlouvala naší učitelku, ať zůstaneme. Ale naše učitelka řekla, mi nemůžeme, ujelo by nám metro a tak jsme odešli a jeli do školy. A proto jim dávám 92%. (Tomáš, 1.M4)

Dopravní výchova hrou se hraje na Praze 5 v ulici Štefánikova. Jsou tam písničky. Povídá o tom a hraje tam Jana Rychterová. Někdy tě vyvolají, abys šel na podium a řeknou ti, že jsi třeba tramvaj, auto nebo taky chodec a hraješ to. Jsou tam židle, takže tam nestojíš. A je to i srandovní. (Karolína, 1.M3)

V osm hodin jsme jeli do Štefánikovi ulice. Na akci dopravní výchovu hrou. Bylo to zajímavé. Šli jsme na představení. Zpívali jsme písničky, odpovídali jsme na otázky, chodily jsme na pódium. Potom jsme dělali značky s Dopravkou. Dopravka byla dost podobná klaunovi, ale měla na sobě dopravní značky. Měla na sobě například: zákaz stání,zákaz zastavení, stop... Byla tam s Dopravkou ještě jedna paní, která se jmenovala: Jana Richterová. A pak jsme jeli do školy. Bylo to super !!! DOPORUČUJI !!! (Patricie, 1.M5)

Jeli jsme s Pavlínkou na dopravní výchovu hrou. Bylo tam pěkně. Hráli tam divadýlko. To divadýlko se mi líbilo. Bylo to srandovní. Pak jsme jeli zpět do školy. (Tadeáš, 1.M3)

Když mělo začít představení, najednou přišla zpěvačka. Seznámila se s námi hned také paní, která měla přezdívku Dopravka. Vždycky řekla něco ta zpěvačka a Dopravka to nechápala srandovně. Taky se tam zpívalo a taky občas někoho vyvolali na podium a jeli jsme do školy. (Jakub, 1.M4)

V 8:00 jsme s třídou vyrazili na program s názvem Dopravní výchova hrou, bylo to v Štefánikově ulici. Sedli jsme si a začalo to. Přišla tam paní a klaun jménem Dopravka. Povídali jsme si o tom, jak se přechází, proč mají tramvaje přednost atd. Popisovali to tak, aby to byla sranda a nás to bavilo a také to prokládali písničkami, které byli také vtipné. Také si nás volali na pódium, kde o nás povídali blbosti, třeba když někdo měl pruhovanou bundu, tak o něm povídali, že je zebra (přechod). (Ema, 1.M4)

Jeli jsme autobusem na Smíchovské nádraží. Tam jsme šli do metra a jeli jsme na 1 zastávku a ta se jmenuje Anděl. Vystoupili jsme a šli jsme mezi stánky. Když jsme dorazili na místo tak jsme si tam sedli a přišla tam paní a taky stará paní v převleku a jmenovala se Dopravka. Byli jsme tam 1 hodinu. Dopravka na sobě má značky jako třeba STOP nebo zákaz vjezdu. Zpívali tam 2 hezké písničky. Vybíraly si různé děti a s nimi předváděli různé věci, například jak se mají zachovat řidiči u přechodu, když tam je chodec. Výlet sloužil k tomu, abychom jsme dávali pozor. (Anna, 1.M3)

 

Potřeby na Aj a volitelky:

3. ročník

Aj1 - Libor Hostaša - 2x sešit 523

Aj2 - Eliška Šveňková - 2 linkované sešity

4. ročník

Aj1 - Libor Hostaša - 2x sešit 523

Aj2 - Lenka Nováková - 2 silnější linkované sešity

Ajko - Martin Šrámek - jeden linkovaný sešit, doporučuji sešit 544 nebo 564,jeden euroobal.

PříV - Bohumila Janhubová - sešit 440 s podložkou

5. ročník

Aj1 - Libor Hostaša - 2x sešit 523

Aj2 - Eliška Šveňková - 3 linkované sešity A5

Ajko - Eliška Šveňková - 10 eurofolií v průhledných deskách

PříV - Soňa Štefanová - 20 euroobalů v průhledných deskách

Na tělocvik: Obuv- do haly/ na ven
Převlečení- sportovní oblečení dle počasí (triko, kraťasy, mikina, tepláky) 

 

3. ročník Montessori

Český jazyk

Základní okruhy
• Slova příbuzná
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Věta jednoduchá, souvětí
• Zdokonalování techniky tichého i hlasitého čtení s porozuměním
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace – hraní rolí

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000, numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná, zapíše, zaokrouhlí)
• Písemné sčítání a odčítání dvoj a trojciferných čísel
• Násobení a dělení dvojciferného čísla jednociferným a v jednoduchých případech
• Dělení se zbytkem
• Tabulky a grafy
• Slovní úlohy výše uvedenými početními operacemi, odhad a kontrola výsledku
• Popis geometrických útvarů (čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, kružnice, kruh, trojúhelník, krychle, kvádr, jehlan, kole, kužel, válec)
• Jednotky délky a jejich převody
• Jednotky času a jejich převody

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Praha, hlavní město ČR
• Krajina, plány, orientace v prostoru
• Chování a soužití lidí – vlastnosti, zájmy, pravidla, práva, kultura
• Minulost – památky, báje, osobnosti, tradice, zvyky
• Průběh lidského života, generace
• Neživá příroda – voda, vzduch, horniny, nerosty, půda
• Lidské tělo – stavba, funkce, životní potřeby a projevy, osobní bezpečí
• Práce s různými materiály a nástroji

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Vedení čtenářského deníku
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění domácích úkolů a úkolů ve škole


4. ročník Montessori


Český jazyk

Základní okruhy
• Stavba slova
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod, vzor
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Shoda podmětu s přísudkem
• Přímá řeč
• Čtení s porozuměním, práce s textem, vyhledávání klíčové myšlenky
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace jednoduchých pohádek

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000 000, numerace (rozklad v desítkové soustavě)
• Sčítání, odčítání, násobení, dělení i víceciferných čísel v jednodušších případech
• Písemné násobení jedno a dvojciferným činitelem a dělení jednociferným činitelem
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Komutativnost a asociativnost
• Závislosti, tabulky, diagramy, grafy, jízdní řád
• Sestrojení rovnoběžek a kolmic
• Grafické sčítání a odčítání úseček, určení délky lomené čáry a obvodu n - úhelníku

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Česká republika – krajina, obyvatelstvo, doprava, průmysl, regiony, státní zřízení
• Mapy, atlasy, zdroje informací
• Obrazy z dějin, proměny doby, státní svátky
• Lidské tělo – zdravá výživa a životní styl
• Příprava pokrmů

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet

 

5. ročník Montessori


Český jazyk

Základní okruhy
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Shoda podmětu s přísudkem
• Věta jednoduchá a souvětí
• Slova a jejich význam
• Koncovky podstatných a přídavných jmen
• Sloh - adresa, blahopřání, pozdrav, omluvenka, zpráva, popis, vypravování…
• Technika čtení – porozumění, intonace, práce s informací, odlišení podstatných informací od okrajových
• Dramatice jednoduchých pohádek

Matematika

Základní okruhy
• Obor přirozených čísel, numerace, desítková soustava, zaokrouhlování, odhady, kontrola
• Zlomky (zobrazení, řešení jednoduchých úloh)
• Desetinná čísla (desetiny, setiny)
• Početní operace s přirozenými vícecifernými čísly
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Konstrukce rovinných útvarů (čtverec, obdélník, trojúhelník, kružnice)
• Obsah čtverce a obdélníka, jednotky obsahu a jejich převody

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Evropa a svět, EU
• Země ve vesmíru
• Podmínky života, rovnováha v přírodě, životní prostředí, globální problémy
• Lidské tělo – pohlaví, narození a vývoj člověka, rodičovství, osobní bezpečí

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana