1M
Vítám Vás ve školním roce 2018/2019 :-)
Organizace posledního týdne
- V pondělí se učí normálně podle rozvrhu (včetně tělocviku),
- v úterý máme akci Leporelo, návrat předpokládám cca ve 12:30, poté končíme, 6. VH nebude.
- Ve středu jdeme na workshop v Národní technické knihovně o dálkovém pozorování Země. Předpokládaný návrat cca ve 12:30, poté končíme, 6. VH nebude.
- Ve čtvrtek jdeme do Funparku Žirafa, návrat opět mezi 12 - 12:30, po návratu jdou děti hned domů nebo do družiny, nečekají na konec hodiny.
- V pátek máme jen do 8:45, rozdáme vysvědčení a hotovo :-). Družinové děti půjdou do družiny, případně s ostatními domů, pokud budou mít pro paní vychovatelky potvrzený lísteček. Oběd mají všichni v pátek odhlášený.
3.-7. 6. Jsme na místě v Jánských Lázních!






Příští pondělí 3. 6. odjíždíme na školu v přírodě v Jánských Lázních. Sraz u školy bude v 7:45 (odjezd plánujeme v 8h.). Pokud budou vaše děti přicházet k odjezdu autobusu samy, ujistěte se prosím, že mají v pořádku všechny dokumenty nutné k odjezdu.
Dítě před odjezdem musí mít odevzdaný Dotazník pro zdravotníka a Prohlášení zákonných zástupců dítěte (to s datem 2. 6. 2019). Také platnou kartičku pojištěnce, ale tu u mě už většina má. Pokud budete dítěti dávat léky, odevzdejte je u autobusu mně nebo Blance.
Děti by s sebou měly mít knihu, penál (psací potřeby, nůžky, lepidlo...), blok (na psaní deníku lépe linkovaný, ale i čistý papír na případnou jinou práci). Nedávejte dětem mobilní telefony.
Oblečení volte s ohledem na předpověď počasí a riziko zašpinění při venkovních aktivitách :-)
Páteční příjezd plánujeme ke škole cca v 15:30. Čas se budu snažit během cesty upřesňovat na stránkách třídy. Pokud budou vaše děti odcházet od autobusu bez doprovodu, musí mít od vás podepsaný lísteček (i v případě, že nechodí do družiny).
Děti, které nejednou, budou docházet do třídy 2. M. Pokud přítomné nebudou, musí mít omluvenku.
Akce
Kdy? |
Kde? |
Co? |
Za kolik? |
st 29. 5. |
ve škole |
Cyklojízda |
|
po 3. - pá 7. 6. |
Janské Lázně |
Škola v přírodě |
4500,- |
út 25. 6. |
Malostranská beseda |
Leporelo |
z fondu |
čt 27. 6. |
Funpark Žirafa, Čestlice |
|
z fondu |
pá 28. 6. |
ve škole |
vysvědčení |
|
Od 2. pololetí budou naši třeťáci plavat v pátek společně s 2. M. První lekce je plánována na pátek 8. 2., sraz dětí je v 7:45, zpět ve škole by měly být v 10:45, poté se připojí k výuce.
SEZNAM VĚCÍ S SEBOU NA PLAVÁNÍ:
1) Plavky v igelitovém sáčku
2) Plavecká čepice
3) Ručník
4) Gumové přezůvky k bazénu (žabky, pantofle)
5) Sprchový šampón
6) Hřeben
Děvčata s delšími vlasy: vlasy stažené do culíku gumičkou!
Veškeré potřeby dejte, prosím, dětem do igelitové tašky, která bude v batůžku společně s pitím, svačinou a kapesníky.
10. 1.






13. 12. Fotbalový turnaj dívek

14. 11. Kolo tety Berty - herci společně s dětmi naučili neukázněného cyklistu dopravní předpisy, dopravní značky a jak má být správně vybaveno jízdní kolo včetně povinnosti používat cyklistickou přilbu.


6. 11. jsme navštívili centrum DropIn, kde jsme se věnovali zdravému životnímu stylu a prevenci proti drogám a alkoholu.


U příležitosti oslav 100. výročí od založení republiky byl před naší školou vysazen památný strom - LÍPA SVOBODY.

Dny pro záchranu života



Adaptační pobyt Březová, Rokytnice nad Rokytnou
Když pojedete do Rokytnice nad Rokytnou, zajeďte se podívat do střediska Březová. Podívejte se na stránky www.istan.cz, zjistěte, kdy mají Den otevřených dveří a vyzkoušejte si lezeckou stěnu, lanové centrum, překážkovou dráhu, paintball nebo airsoft a další super aktivity. Můžete tam i přespat. Doporučujeme výlet do střediska Březová, je tam hezké prostředí a odvezete si hezké zážitky!
(Tomáš, Nicolas, Jindřich)
Znáte bungee jumping? To je jeden z mnoha sportů, který si můžete vyzkoušet ve středisku Březová. Je to velmi podobné trampolínám, ale máte úvazek, který vám pomůže skákat výš. Máte rádi horolezeckou stěnu? Tady můžete najít rovnou 4. Také zde můžete najít Bongo, což je věž, ve které je spousta prolézaček! A kdo toho bude chtít zažít hodně, může tu i přespat. Doufáme, že si to užijete!
(Eliška, Matyáš, Veronika)
Agentura STAN v areálu Březová má spoustu atrakcí, kde se pobaví nejen školy, ale i rodiny. Můžete si vyzkoušet paintball, airsoft, bungee trampolíny, lukostřelbu, horolezeckou stěnu, různé prolézačky a další aktivity. O víkendu se zde sjíždí rodiny s dětmi, protože mají Den otevřených dveří. V areálu můžete i přespat.
(Jan, Timon, Filip )
Dne 26. 9. 2018 jsme jeli autobusem do Březové na Vysočině na adaptační pobyt. Byly tam zábavné atrakce – lanové centrum, prolézačka Bongo, lezecká stěna, trampolíny, paintball, lukostřelba a další. Vaří tam dobře, třeba polévky, bramborové knedlíky se špenátem, ovocné knedlíky atd. Doporučujeme vám tam zajet, je to zábava pro děti.
(Vanessa, Charlotte, Anna)
Březová je něco jako hotel se zábavnými prvky, můžete si vyzkoušet horolezeckou stěnu, paintball, lukostřelbu, prolézačku Bongo… A když tam budete spát, můžete se večer koukat na pohádku. Také tam dobře vaří, například rajskou omáčku i polévku. Cesta tam vám zabere asi 3 hodiny.
(Jindřich, Matěj, Jiří)
Byli jsme ve středisku Březová. Můžete si tam vyzkoušet spoustu aktivit, např.: paintball, horolezeckou stěnu nebo různé druhy trampolín. O víkendu mají Dny otevřených dveří. Mají tam hezké pokoje a dobře vaří. Je to tam moc pěkné!
(Marie, Klára, Samanta)




Evropský týden mobility
V rámci Dne bez aut, který každoročně připadá na pátek Evropského týdne mobility, jsme sledovali počty projíždějících aut o „běžném pátku s auty“ a o pátku, během kterého probíhal právě Den bez aut. Po zpracování výsledků se během Evropského týdne mobility projevil nárůst počtu projíždějících aut o cca 5 % oproti „běžnému pátku“.
Stejně jako v minulém roce tedy usuzujeme, že ve zkoumané lokalitě není tato akce dostatečně známá, případně jí obyvatelé nepovažují za důležitou. Přesto stále věříme, že se nám jí těmito malými krůčky podaří postupně dostat do povědomí lidí a příští výsledky budou jen lepší.

AJ (4. roč., sk. A. Stehlíkové) - Slovíčka ke stažení zde
V pátek 7. 9. začíná čtvrtému ročníku plavání! Do tohoto dne je nutné mít odevzdaný Posudek zdravotní způsobilosti dítěte (ke stažení na stránkách školy).
SEZNAM VĚCÍ S SEBOU NA PLAVÁNÍ:
1) Plavky v igelitovém sáčku
2) Plavecká čepice
3) Ručník
4) Gumové přezůvky k bazénu (žabky, pantofle)
5) Sprchový šampón
6) Hřeben
Děvčata s delšími vlasy: vlasy stažené do culíku gumičkou!
Veškeré potřeby dejte, prosím, dětem do igelitové tašky, která bude v batůžku společně s pitím, svačinou a kapesníky.
Vyučování a prázdniny:
• Školní rok 2018/2019 začíná v pondělí 3. září 2018.
• Podzimní prázdniny - pondělí 29. října a úterý 30. října 2018.
• Vánoční prázdniny - sobota 22. prosince 2018 - 2. ledna 2019. 3. a 4. ledna - ředitelské volno. Vyučování začne 7. ledna 2019.
• Období I. pololetí školního roku 2018/2019 bude ukončeno ve čtvrtek 31. ledna 2019.
• Pololetní prázdniny - pátek 1. února 2019.
• Jarní prázdniny - 11. února - 17. února 2019.
• Velikonoční prázdniny - čtvrtek 18. dubna 2019, pátek 19. dubna 2019 je tzv. ostatním svátkem.
• Období školního vyučování ve II. pololetí 2018/2019 bude ukončeno v pátek 28. června 2019.
• Hlavní prázdniny budou trvat od soboty 29. června 2019 do neděle 1. září 2019.
• Období školního vyučování ve školním roce 2019/2020 začne v pondělí 2. září 2019.
Třídní schůzky: 5. 9. 2018, 28. 11. 2018 a 3. 4. 2019 ve třídách 1. stupně budou od 17:00. V 18:00 bude následovat setkání Rady rodičů.
Potřeby:
Čj, M, ČvS - sešity A4, lepidlo, pero s hrotem (Faber-Castell) - žádné propisky, žádná gumovací pera
Vv - barevné papíry, tempery (stačí zákl. barvy), vodové barvy, pastelky Progresso, nůžky
Aj (E. Trněná) - 3 malé linkované sešity (školní, slovníček, prověrky)
Aj (L. Hostaša) - učebnici a pracovní sešit
- 2 sešity č. 523 (1 školní + 1 slovníčkový)
- psací potřeby
Aj konverzace - 2 sešity (1 školní + 1 slovníčkový)
- sadu euroobalů (pro materiály z výuky)
Přírodní vědy - 1 nelinkovaný sešit A4
Čj cvičení - 1 linkovaný sešit A5
Tv - sportovní obuv (do haly/ ven), triko, kraťasy, tepláky, mikina, popřípadě šusťáková bunda
3. ročník Montessori
Český jazyk
Základní okruhy
• Slova příbuzná
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Věta jednoduchá, souvětí
• Zdokonalování techniky tichého i hlasitého čtení s porozuměním
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace – hraní rolí
Matematika
Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000, numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná, zapíše, zaokrouhlí)
• Písemné sčítání a odčítání dvoj a trojciferných čísel
• Násobení a dělení dvojciferného čísla jednociferným a v jednoduchých případech
• Dělení se zbytkem
• Tabulky a grafy
• Slovní úlohy výše uvedenými početními operacemi, odhad a kontrola výsledku
• Popis geometrických útvarů (čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, kružnice, kruh, trojúhelník, krychle, kvádr, jehlan, kole, kužel, válec)
• Jednotky délky a jejich převody
• Jednotky času a jejich převody
Člověk ve světě
Základní okruhy
• Praha, hlavní město ČR
• Krajina, plány, orientace v prostoru
• Chování a soužití lidí – vlastnosti, zájmy, pravidla, práva, kultura
• Minulost – památky, báje, osobnosti, tradice, zvyky
• Průběh lidského života, generace
• Neživá příroda – voda, vzduch, horniny, nerosty, půda
• Lidské tělo – stavba, funkce, životní potřeby a projevy, osobní bezpečí
• Práce s různými materiály a nástroji
Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Vedení čtenářského deníku
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění domácích úkolů a úkolů ve škole
4. ročník Montessori
Český jazyk
Základní okruhy
• Stavba slova
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod, vzor
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Shoda podmětu s přísudkem
• Přímá řeč
• Čtení s porozuměním, práce s textem, vyhledávání klíčové myšlenky
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace jednoduchých pohádek
Matematika
Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000 000, numerace (rozklad v desítkové soustavě)
• Sčítání, odčítání, násobení, dělení i víceciferných čísel v jednodušších případech
• Písemné násobení jedno a dvojciferným činitelem a dělení jednociferným činitelem
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Komutativnost a asociativnost
• Závislosti, tabulky, diagramy, grafy, jízdní řád
• Sestrojení rovnoběžek a kolmic
• Grafické sčítání a odčítání úseček, určení délky lomené čáry a obvodu n - úhelníku
Člověk ve světě
Základní okruhy
• Česká republika – krajina, obyvatelstvo, doprava, průmysl, regiony, státní zřízení
• Mapy, atlasy, zdroje informací
• Obrazy z dějin, proměny doby, státní svátky
• Lidské tělo – zdravá výživa a životní styl
• Příprava pokrmů
Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet
5. ročník Montessori
Český jazyk
Základní okruhy
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Shoda podmětu s přísudkem
• Věta jednoduchá a souvětí
• Slova a jejich význam
• Koncovky podstatných a přídavných jmen
• Sloh - adresa, blahopřání, pozdrav, omluvenka, zpráva, popis, vypravování…
• Technika čtení – porozumění, intonace, práce s informací, odlišení podstatných informací od okrajových
• Dramatice jednoduchých pohádek
Matematika
Základní okruhy
• Obor přirozených čísel, numerace, desítková soustava, zaokrouhlování, odhady, kontrola
• Zlomky (zobrazení, řešení jednoduchých úloh)
• Desetinná čísla (desetiny, setiny)
• Početní operace s přirozenými vícecifernými čísly
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Konstrukce rovinných útvarů (čtverec, obdélník, trojúhelník, kružnice)
• Obsah čtverce a obdélníka, jednotky obsahu a jejich převody
Člověk ve světě
Základní okruhy
• Evropa a svět, EU
• Země ve vesmíru
• Podmínky života, rovnováha v přírodě, životní prostředí, globální problémy
• Lidské tělo – pohlaví, narození a vývoj člověka, rodičovství, osobní bezpečí
Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet