1M

 Vítám vás na stránce třídy 1. M

Prosím, podepisujte pracovní sešity!

Pokud se chcete podívat na slohové práce, zajeďte až dolů pod tabulku "Akce" :-)

Každou neděli mi děti pošlou mail s reportem o své týdenní práci v plánech.

Komunikujeme v aplikaci Teams. Teams ke stažení zde.

Zadaná práce na týden 6. 4. - 12. 4.

6. 4.

Máme tu prázdniny :-)

Dnes vám mailem přišla jen mapa s řekami, protože o tom jsem dětem psala již minulý týden, odevzdání nastavím na čtvrtek, jak jsme zvyklí, ale pokud přijde později, nic se nestane :-).

Přišel vám také odkaz na knihy, které si děti zvolily v anketě na Teams - dvě kapitoly z knih Alenka v říši divů a Tři mušketýři, zbytek pošlu příští týden. Stále platí, že za dvě libovolné přečtené knihy z této edice je bod do čtenářského deníku.

V plánech z ČVS a GEO také klidně zvolněte, pokud budete potřebovat.

Odpočívejte a hrajte si! :-)

Anglický jazyk - 4.r. - Štěpánová - úkoly

Anglický jazyk - 5.r. - Štěpánová - úkoly

Zadaná práce na týden 30. 3. - 5. 4.

30. 3.

Dnes vám navíc k plánu přišel úkol z ČJ (popis pracovního postupu, recept), z M (převody jednotek, pro 4. a 5. ročník skryté pod práci s řekami :-) ) a z ČVS opakovací slepá mapa. Příští týden bude mapa s řekami. Pro zábavu ještě malá šifra. Pokračujeme v četbě knih Malé ženy a Bílý tesák.

Odevzdání:
čtvrtek 2. 4. - do Teams M a ČVS slepou mapu
neděle 5. 4. - do Teams ČJ, do chatu report a tajenku z šifry
Průběžně dokončovat projekty a číst knihy :-) Listy, které se týkají knih, posílat do chatu na Teams.

Anglický jazyk - 4.r. -Štěpánová - úkoly, video

Anglický jazyk - 5.r. - Štěpánová - úkoly, The Golden Egg

Hudební výchova 

Ahoj Montíci, tady vám opět přináším něco z hudební výchovy. A můžete zapojit i rodiče - vždyť je to hlavně o společném hraní (si)! 

Zadaná práce na týden 23. - 29. 3. 

26. 3.

- v emailu najdete informace o školním online projektu INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM aneb SPOLEČNĚ TO ZVLÁDNEME 

23. 3.

- dnes vám přišel úkol navíc k plánům z ČJ, M i ČVS. Začínáme také společně číst knihy Malé ženy a Bílý tesák.

Odevzdání:

Ve čtvrtek 26. 3. mi prosím pošlete výsledek práce z ČJ a M.

V neděli 29. 3. týdenní report od dětí, kde zhodnotí i to, jak jim šel úkol navíc z ČVS a přiloží pracovní list k četbě (podle zvolené knihy).

 Mějte se krásně a ptejte se, kdyby cokoli! :-)

P.

 

Anglický jazyk - 4.r. - Štěpánová - práce na týden 23.-27.3. ZDE

Anglický jazyk - 5.r.- Štěpánová - práce na týden 23.-27.3. ZDE

Hudební výchova

Ahoj, jsem zase tady, a mám práci zvlášť pro M3, M4 a M5. Nemůžeme spolu hrát, nemůžeme zpívat (i když online by to asi šlo), ale můžeme poslouchat. Takže se do toho pusťte, až si budete chtít odpočinout od jiných předmětů. A hezky se mějte a pěkně hudbu poslouchejte, a to nejen v HV !


Zadaná práce na týden 16. - 22. 3.

18. 3.

- příběh "Máte to ve svých rukou" a zadání slohu. Termín odevzdání neděle 22. 3.

17. 3.

- dnes vám přišly slíbené kontroly pracovních sešitů z geometrie :-)

16. 3. 
• nejprve jsem se vás ptala, zda někdo pracuje v IZS a má děti do 10 let,
• v příloze vám přišly pracovní listy z matematiky (dokonce i s řešením), tuto práci posíláte zpět do pondělí 23. 3.,
• součástí řešení práce z matematiky je i postup konstukce čtverce pomocí kružítka, třeťáci podle něj mohou také zkusit procvičovat,
• přišly vám kontroly k pracovním sešitům z matematiky,
• připomněla jsem, že do pátku 20. 3 máte zaslat zpět práci z češtiny,
• zaslala jsem vám témata projektů z ČVS,
• a popřála krásný den :-)
P.

 

4. třída - Anglický jazyk - konverzace (Hostaša) 

drive.google.com/open

drive.google.com/open

drive.google.com/open

drive.google.com/open

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3. třída - učivo angličtina -  "malíkovci "

Online hodina angličtiny - pondělí 6.4. ve 13:00

drive.google.com/open

drive.google.com/open

 drive.google.com/open

drive.google.com/open

 

3. třída - učivo angličtina - "leovci "

odkaz na zadání naleznete zde: drive.google.com/open  a pro zájemce také nabízím virtuální učebnu pro lepší spolupráci, návod, jak se přihlásit zde: drive.google.com/open

 

4. třída - učivo angličtina - " malíkovci "

Online hodina angličtiny - pondělí 6.4. ve 11:00

drive.google.com/open

drive.google.com/open

drive.google.com/open

drive.google.com/open

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anglický jazyk - Štěpánová    katerina.stepanova@zsmeteo.cz

domácí příprava do 20.3.:
4. ročník:
Opakování lekcí 11. - 13.
uč. str. 38/2: Projekt - na papír A4 podobně nakreslit tabulku a vypracovat svůj rozvrh hodin v angličtině - My timetable.
Projekt "timetable" prosím pošlete na můj e-mail. Uveďte své jméno a třídu.
PS str.38 cv.1, 2, 3

5.ročník:

Opakování lekcí 12. - 14.
PS str.45 cv.5 - doplň
do školního sešitu: PS str.44 cv.3
Napiš o 5 dnech v týdnu:
- What did you have for breakfast?
- Where were you in the afternoon?
- What did you have for dinner?
Buď kreativní, napiš ke každému dni něco jiného.
Úkoly prosím pošlete na můj e-mail. Uveďte své jméno a třídu.
Mgr. Kateřina Štěpánová

_______________________________________________________________________________________

ANGLIČTINA 5.roč. Pflegerová

Elektronická učebnice pro učení doma ke stažení ZDARMA oproti vyplnění kratičkého dotazníku  zde: 

 Před stažením učebnice do počítače, tabletu, nebo i mobilního telefonu je třeba na toto zařízení nainstalovat čtečku Flexibooks. Ta je zdarma ke stažení zde: https://flexibooks.cz/jak-cist, kde najdete i přesný návod. Pokud by se instalace i přesto nedařila, dejte mi vědět, pošlu vám evemtuélně náhradní cvičení tam, kde bude třeba, jinak stačí pracovat s papírovou učebnicí. Elektronická učebnice je pouze způsob, jak udělat učení dětem jednodušší a zábavnější a zpřístupnit jim poslechy, absolutně nutná však není.

Předvelikonoční týden 6. - 8.4.

Uvidíme se na online hodině v naší třídě na Teams v úterý 7.4. od 9h a zopakujeme si látku formou hry. K ruce si připravte papírovou učebnici na dvoustránce 36-37.

Ve středu najdete na tomto místě zadání testu, který samostatně vypracujete a ještě ve středu odešlete ke kontrole na adresu pflegerovazsmeteo@gmail.com nebo uložíte do složky se svým jménem v online třídě na Teams. Potom už si budeme užívat Velikonoc: Merry Easter holidays!
 
Zadání dalších úkolů bude 14.4.

Zadání na týden 30.3. - 3.4.

https://drive.google.com/file/d/11GXN-AKxV-ly8aE6Xccyc7yS6J9OBe4d/view?usp=sharing

úkoly posílejte ke kontrole do 7.4. na adresu: pflegerovazsmeteo@gmail.com

Zadání na týden 23.- 27.3.

https://drive.google.com/open?id=1VjJJoPIyd8Rakgy5TUgyyCdyHBewcP-3

Prosím zkopírujte si tento odkaz a vložte do prohlížeče.

Elektronická učebnice ke stažení zde:  https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma/uceni-doma-flexibooks-zdarma

Zadání na týden 16. - 20.3.

Zadání pro tento týden najdete zde: http://www.zsmeteo.cz/cz/download/1404081830/

Zadání na 11. - 13.3.

V úterý 10.3.  jsme začali s lekcí 11: Probrali jsme si slovní zásobu (viz školní sešity, větší část je i ve cv. 6 na str. 31), zopakovali si vazbu there is/there are, there was/there were a procvičovali ji na popisu obrázku farmy na str. 30. Např. There is a pig in the yard (Na dvorku je prase). There are three sheep in the meadow. (Na louce jsou 3 ovce). Hráli jsme též paměťovou hru: Co bylo na obrázku? Při jeho zakrytí: There was a pig in the yard. (Na dvorku bylo prase.) There were some cows in the meadow. (Na louce byly krávy.).
Děti budou pokračovat v práci v této lekci v interaktivní verzi učebnice, kde jsou k dispozici i poslechová cvičení(ikona amplionu):
str. 30 cv. 1 Tom on Uncle Ben’s Farm: Posloucháme a zároveň čteme text v učebnici, následně nacvičujeme hlasité čtení textu.  Poté posloucháme výroky ve cvičení b a říkáme zda jsou podle textu pravdivé (true) či nepravdivé (false). Nepravdivá tvrzení celou větou opravíme. Pokud poslech dělá potíže, poklepem na ikonku se sešitem si otevřeme přepis poslechu a posloucháme zároveň se čtením textu. Opravu chybných tvrzení provedeme písemně do wordového dokumentu a odešleme na e-mailovou adresu učitele spolu s vypracováním níže zadaných úkolů.  Další poslechové cvičení najdeme v interaktivní učebnici pod první ze třech ikonek s otazníkem v pravém dolním rohu str. 30: Posloucháme, případně zároveň i čteme text a výběrem ze tří možností odpovídáme na otázky. Úplně nakonec si text přeložíme do češtiny.
Slovíčka procvičíme hrou z interaktivní učebnice str. 31 – otevřeme ji poklepem na ikonku s otazníkem v pravém dolním rohu.
            cv. 2 Old McDonald had a farm: Nejprve si přeložíme první sloku v učebnici. Pak si pustíme a poslechneme písničku v interaktivním cvičení, které spustíme poklepem na druhou ze třech ikonek s otazníkem shora (Opakování – zvířecí zvuky v angličtině II) a podle poslechu řadíme obrázky zvířat do pořadí, ve kterém jsou v písničce jmenována – na konci se nám cvičení samo vyhodnotí po zaškrtnutí ikonky “hotovo”. Nakonec si zkusíme písničku zazpívat bez nahrávky, případně s nějakou instrumentálkou z youtube. Rodiče si mohou zazpívat s dětmi a písničku si obměnit tak, že před každou slokou ukáží dítěti na obrázek jednoho zvířete a děti správně doplňují jeho název a zvuky, které vydává, do dané sloky.
Str. 31, cv. 3: Učíme se minulý čas slovesa have (mít), se kterým jsme setkali v písničce. Pro všechny osoby jeden tvar “had“ .
            cv. 4: Podle vzoru v učebnici každý vytvoří  a zapíše do wordového dokumentu 3 věty o tom, co měl předchozího dne k snídani, k obědu a k večeři. Pokud třeba nesnídal, řekne "I had no breakfast yesterday".
Pracovní sešit str. 30 – 31 vypracujme všechna cvičení. V bakalářích jsem už v úterý přesně popsala, jak pracovat se cvičeními 3 až 4, dětem jsem vysvětlila i ústně. Vlastní popis farmy ze cv. 4 každý přepíše do wordového dokumentu, který bude posílat (začnu větou: Last weekend I was on a farm. A pokračuji minimálně 4 větami s použitím vazby there was/there were).
Projdeme si miniportfolio ve cv. 5 a ověříme si své znalosti z této lekce.

 Hudební výchova – 4. a 5. ročník Montessori (16.3.2020)
Ahoj Montíci, samozřejmě ani na vaše ročníky jsem nezapomněl. Pokud si vzpomínáte, naposledy jsme se dívali na Péťu a vlka a seznámili jsme se s postavami a také hudebními nástroji, které jednotlivé postavy reprezentovaly. Které to byly nástroje? Ale na to se asi ptám zbytečně, to si jistě pamatujete. Mám tady pro vás připraveno něco jiného. Nejprve pro všechny, a pak zvlášť pro čtvrťáky a páťáky. Tak jdeme na to?
• Nejprve tu mám hudební hádanku pro všechny - je sice ve francouzštině (což byl film o Péťovi a vlkovi také) ale jistě pochopíte, oč jde. Je to takový kvíz. Uhádnete, jaké nástroje hrají?
• A teď čtvrťáci – v Péťovi a vlkovi zazněl celý orchestr, jenže symfonický orchestr je ještě o trochu větší, je tam více nástrojů, a proto Benjamin Britten napsal skladbu Průvodce mladého člověka orchestrem - tady ji máte na videu a vždy, když hraje nějaká skupina nástrojů, tak je v animaci označena. Nejprve si ukázku poslechněte, a pak si do sešitu poznamenejte, jak jednotlivé skupiny nástrojů hrály po sobě. Tady vám je předkládám, ale trochu jsem je proházel. Dokážete je srovnat? Tady jsou: žesťové dechové (tam patří např. trubky a lesní rohy) – celý orchestr – bicí – dřevěné dechové (tam třeba patří ten náš klarinet a hoboj) – smyčcové.
• A nakonec páťáci - vzpomenete si, z jakých hudebních nástrojů se skládají jednotlivé rodiny hudebních nástrojů? Tady máte opět video (omlouvám se, opět francouzské). Ale prozradím, že rodiny jsou nástroje smyčcové (fialová barva), dřevěné dechové (zelená barva), dechové žesťové (žlutá barva) a bicí (červená). Názvy už snad dokážete doplnit sami! (nejlépe do sešitů)!
Až se uvidíme, tak si to společně zkontrolujeme! Pro dnešek vše. Tak se hezky mějte a pěkně hudbu poslouchejte!


Hudební výchova – 3. ročník Montessori (16.3.2020)
Ahoj Montíci, samozřejmě jsem na vás nezapomněl s hudební výchovou. Jak jistě víte, přichází jaro, pozvolna, příroda se probouzí, ale také ani zima se ještě nechce vzdát. Jaké bude jaro, uvidíme, ale o jaru napsal hezkou malou skladbu Leoš Janáček a zakomponoval ji do souboru skladbiček s názvem Říkadla. Ale poslechněte si tu skladbu o jaru – je to skladba č. 3 (musíte si ji najít,čas 2:40) a jmenuje se Není lepší jako z jara. A k tomu se hned pojí váš úkol:
1. jaké hudební nástroje ve skladbě vystupují, poznáte je?
2. Jaká je celková nálada skladby? Dokážete to popsat?
Vezměte si sešity a svoje názory a pozorování zapište do sešitů. Společně, až se uvidíme, si vaše pozorování porovnáme. Můžete si samozřejmě k poslechu domalovat ilustrační obrázek. A kdo bude chtít, poslechne si i ukázku č. 5 (čas 4:30) – ta je o Karlovi, který zajel do pekla. Také říkadlo. Tam se ovšem objevuje i hudební nástroj (v textu a napodobuje se i ve zvuku), o kterém jsme si už povídali. Vzpomenete si?
No a pro ty, kteří by se chtěli více dozvědět o Leoši Janáčkovi, mám tady schované video. Tak hezký den a zatím se mějte a pěkně hudbu poslouchejte!

11. 3 - Zadání domácí práce v době mimořádného opatření - uzavření provozu školy

Během nepřítomnosti ve škole budou děti pracovat na zadaných plánech v pracovních sešitech z ČJ a M. V ČVS a GEO jsem se s dětmi dohodla na vypracování +- 2 stran týdně. Protože je doba, kdy bude nutné pracovat doma, delší, než jsem předpokládala, připomínám, že k pracovním sešitům mají děti k dispozici také učebnice, ze kterých mohou čerpat vysvětlení, pokud se dostanou k látce, kterou zatím zcela nezvládly.

Dále děti pracují na zadaných projektech, termíny prezentací se ovšem budou měnit.

Práci nad rámec pracovních sešitů vám budu zasílat e-mailem. Sledujte také tyto stránky třídy, protože zde naleznete úkoly od ostatních vyučujících.

Dnes (středa 11. 3.) jsem vám mailem poslala práci z českého jazyka včetně řešení, tuto práci prosím zadejte dětem během příštího týdne jako samostatnou. Do pátku 20. 3. mi prosím pošlete zpět scan hotové práce nebo alespoň její výsledek. Protože vidíte, co je obsahem listu, můžete to s dětmi nejprve na jiných příkladech natrénovat :-)

Dále vám přišla mapa s řekami. Tuto mapu potřebují zejména třeťáci. Mapu prosím vytiskněte a pomozce dětem podle mapy najít a doplnit názvy řek. Čtvrtý ročník si mapu vypracuje ve svém pracovním sešitě a doplní dvě řeky, které tam oproti této chybí. Páťaci nemusí tisknout nic, vypracují tuto mapu ve svém pracovním sešitě na str. 29. Hotovou mapu mi posílat nemusíte, ale po návratu do školy budou řeky již součástí testíků.

Další práci vám zašlu pravděpodobně v pondělí, tentokrát z matematiky. Podle domluvy jsme měli psát i z ČVS, ale to zatím odložíme, ať se můžete soustředit na pracovní sešit a nácvik řek.

Moc vám děkuji za součinnost a přeji krásné dny.

P.

 

 

 

 
 
 

13. 3. - Přírodní vědy (Klára Blahůtová)
Na práci na doma jsem pro vás připravila Deník divočiny – možná znáte, ale to nevadí.

Budu po vás chtít, abyste si takový deník udělali. Jak na to, najdete na první stránce - březen.

Nemusíte mít 25 stránek, stačí starší sešit, do kterého si budete zapisovat a kreslit a lepit. Prosím, nalepte si tam i zadání (přikládám odkaz na soubor pdf – ten si vytiskněte). Po dobu co budete doma, zkuste splnit úkoly na březen a duben – nemusíte všechny, ale zkuste to. Určitě si zaznamenejte, co zajímavého najdete venku, v přírodě. Po návratu do školy budu hodnotit to, že jste deník zpracovali.

Deník si stáhněte tady: http://www.uschovna.cz/zasilka/WFP7NF4XKR3FPDRY-46A

Další úkol – v časopise, televizi, knížce – najděte nějakou zajímavost ze přírodovědného světa- zvířata, kytky, neživá příroda, atd. Zapište si – pár vět, odstavec a přineste po návratu do školy.

Pokud chcete odborné informace o nákaze, tak můžete studovat tady. https://www.okoronaviru.cz/portfolio/oviru/

Pokud máte dotazy, nebo i rodiče, pište mi na email klara.blahutova@zsmeteo.cz
Těším se na viděnou, Klára Blahůtová ​ 

 

Akce

Co? Kdy? Kde? Za kolik?
       
Třídní schůzky st 1. 4., 17 - 18h ve třídě  
Velikonoční prázdniny čt 9. - po 13. 4.
Státní svátek pá 1. 5. 
Státní svátek pá 8. 5.
Škola v přírodě po 1. - pá 5. 6. Železná Ruda  3950,-
Vysvědčení pá 26. 6.
Ředitelské volno po 29. - út 30. 6.    

20. 3. Slohy na téma "Mám to ve svých rukou"

Mám to ve svých rukou
Právě mám ve svých rukou svůj osud. Kvůli Korona viru jsem doma. Buď můžu dělat různé blbosti, nebo můžu pracovat jako ve škole. Je to na mně, jak se rozhodnu. Jestli se rozhodnu pro tu první variantu, budu mít po návratu do školy velké problémy a možná i propadnu. Pokud si vyberu druhou variantu, tak po návratu do školy nebudu mít problémy, jako by byla škola pořád. Proto je na mně, jak se rozhodnu. Já se přiznám, že se rozhodnu pro tu druhou variantu. Ale je problém, že těch úkolů je trochu moc. Nejhorší na tom je, že když všechno udělám, přijdou další úkoly, proto nemám až tolik volna jako normálně.
(Jirka)

Mám ve svých rukou, jestli se budu učit nebo jestli se budu válet u televize nebo budu plnit plány. Je na mně, jestli chci být vzdělaný nebo skončit pod mostem. Je na mně, jestli až budu větší chci mít práci nebo ne. Je na mně, jestli chci umět číst a psát. I když se mi do práce někdy nechce, tak se stejně vždycky pustím do díla. Někdy přemýšlím o tom, jestli se učit doma nebo zůstat ve škole. Učit se doma má výhodu takovou, že si můžu určit čas, kdy se budu učit, také nemusím brzo vstávat, můžu se učit venku, doma nebo v jakémkoliv prostředí. Učit se ve škole má výhodu takovou, že se můžu učit s nejlepší učitelkou na světě Pavlínou P., výhodou učení se ve škole jsou kamarádi, se kterými rád trávím čas. (Matouš) 

Mám to ve svých rukou znamená, že něco záleží na tobě, nikdo o tom nemůže rozhodovat, jenom ty. Například když si neuděláš úkoly, tak to je tvoje rozhodnutí, ale neplatí to u všeho, protože pokud nejsi plnoletý, tak o nějakých věcech rozhodují rodiče a pak jsou ještě případy, kdy nerozhodujou ani rodiče ani děti, ale rozhoduje stát. Ale pořád je to na nás a na našem přístupu k povinnostem. Pokud nebudeme nosit roušky, budeme chodit na návštěvy, nebudeme si správně mýt ruce, tak tahle pandemie jen tak neskončí. A my, místo chození do školy, budeme uvězněni doma. A pokud se doma nebudeme učit, ale budeme dělat něco neužitečného, tak pak budeme muset dohánět spoustu věcí. Ale když se budeme pečlivě učit, tak to pro nás pak bude hračka, ale to si musíme rozhodnout my sami. Co ale rozhoudnout sami nemůžeme je, kdy nám zase otevřou školu, to rozhodne stát a snad to bude brzy.(Kuba K.)

Je to teď hodně jiné než ve škole. Mám více práce než normálně. Ale já to zvládnu. Někdy už s tím chci skončit, ale nemůžu. Protože až se znovu vrátím do školy, tak bych měla velké problémy. Hodně mi s tím pomáhá můj táta, protože bez něj bych to nedokázala. Stále se držím pravidelný rozvrh dne. Příprava do školy mi většinou zabere celé dopoledne. To znamená, že mám volné odpoledne.

Líbí se mi, že můžu být u babičky na vesnici, dát si svačinu kdy chci a pracovat na pohovce. Nelíbí se mi, že se nevidím s kamarádkami a mám více úkolů než obvykle. Nedovedu si představit, že bych ve škole seděla v roušce. Kdybych si mohla vybrat, co je lepší, tak bych nevěděla. Vše má své výhody i nevýhody. (Eliška)

Je to už dva týdny, co nechodím do školy. Situace je moc těžká, protože se musím učit doma. Chybí mi kamarádi, lakros a další sporty, které mě moc baví. Mrzí mě to, že musím být celý den doma. Učí se se mnou rodiče a já vím, že je to hlavně o mně, abych to měl ve svých rukou, abych byl disciplinovanej a učil se. Chci být moudrý kluk a doufám, že jsem na dobrým místě. (Vili)

Na konci roku se v Číně začal šířit nový nebezpečný virus (koronavirus). Proto nám na začátku března z bezpečnostních důvodů zavřeli školy, aby se zamezilo šíření nákazy. Nikdo neví, jak dlouho bude toto pokračovat možná i celý školní rok. A teď to mám jen ve svých rukou, jestli se budu učit anebo budu nezodpovědný a učit se nebudu. To by mohlo mít za následek, že budu opakovat ročník a to opravdu nechci. Proto každé ráno vstanu, dám si snídani a pak jdu dělat úkoly. První si udělám matiku, protože si myslím, že mi docela jde a nemám v ní takové problémy. V češtině to nejdřív zkusím sám, a když něčemu nerozumím, tak zavolám rodičům anebo na ně počkám, až přijdou domů. Moje poslední testy na slepé mapy z ČVS nedopadly moc dobře, tak jsem si na to stáhl aplikaci, abych si to procvičil, a myslím si, že se pomalu zlepšuju. V geometrii udělám věci, kterým rozumím, když něčemu nerozumím, tak počkám na tátu a ten se mi to pokusí vysvětlit. V angličtině máme elektronickou učebnici, ve které se budu muset trošku zlepšit. Taky jsem moc rád, že pro nás Česká televize udělala pořad UčíTelka, na který se pravidelně koukám, snažím se s nimi vše procvičovat. Jediné co mi trošku chybí je tělocvik. Proto se těším, až tato hrozná doba skončí, a budu se moci vrátit zpět do školy za kamarády. (Tadeáš)

Momentálně žiji ve složité době. Školy jsou zavřené a žáci jako já se musí učit doma sami. Pro někoho to může být těžké učit se místo toho, aby hrál hry jak na mobilu či na tabletu nebo na počítači. Ale musíme se rozhodnout pro to, co je správné, což je v této situaci učení, protože když se nebudeme učit, tak skončíme jako třeba uklízeč nebo uklízečka nebo ještě hůř.

A já proto abych měl v dospělosti dobré zaměstnání a uživil rodinu, tak se od rána od 8:00 učím a dělám domácí úkoly a tím pádem mám svůj osud ve svých rukou. (Honza)

Venku mě baví sport a doma mě baví hrát si s bráchy. Často si dělám úkoly, protože je chci mít hotové. Chtěla bych chodit spát později, ale nemůžu, abych ráno nebyla ospalá. Dělám si úkoly ráno a odpoledne, abych ty úkoly nedělala pozdě večer. Taky se díváme na dokument o škole, kde se učí třeba vyjmenovaná slova. Doma se někdy ráda a někdy i nerada učím a hodně se mi stýská po kamarádech. Učím se, abych byla chytrá a abych přežila a taky abych se mohla orientovat ve světě a abych nešla tam kam nechci. Nejvíc z předmětů mě baví čeština a procvičování psaní. Líbí se mi učení doma, protože tam mam hodně času na pracování v pracovních sešitech. Vyhovuje mi že máme napsané datum do nějakého týdne. Já ale jedno vím, že si nemám pořád jen hrát. (Kristýna)

A je to tady! Škola je zavřená.
Můj první pocit byla radost, ale pak jsem zjistila jako většina, že situace je velmi vážná. Musíme se tedy učit doma. Ne, že by to bylo těžké, ale komu by se chtělo učit doma. Sice je super, že ráno nemusíme vstávat a nemusíme jezdit do školy, ale neuvidíme svoje kamarády, které máme moc rádi. Proč chodíme do školy?
Přece kvůli tomu, že se chceme něco naučit. My to neděláme pro své rodiče, ale děláme to pro sebe.
Jak by tedy takový den měl vypadat? Je tedy pravda, že si ráda přispím, ale pak vstanu, dám si dobrou snídani a jdu pracovat. Plním plány a další úkoly, které máme zadané. Snažím se využít volného času na přečtení knihy, abych mohla vypracovat čtenářský list.:-)
Myslím, že když všichni budou poctivě pracovat, tak to zvládneme.
(Simona)

Plány a domácí úkoly mi jdou, udělali jsme si s Vojtou a bratranci Kubou a Matějem domácí rozvrh a z rodičů učitele a různě si to měníme. Pracuji každý den, dělám denně asi dvě stránky ze všeho možného a k tomu další úkoly. Většinu času trávíme skupinovými pracemi s Kubou. Občas chodíme ven do lesa, kam dojedeme autem. Máma nám našila roušky. Hodně si čtu. Jednou jsem se kouknul v televizi na „Učí telka“, ale moc se mi to nelíbilo a už se na to nekoukám. Je mi trochu líto, že zavřeli školu a že se nevidím s kámoši. Ale aspoň se vidím s bratranci. Plány zatím stíhám, musím dodělat ještě dvě stránky z vlastivědy. Občas se koukám na prima ZOOM na přírodovědecké a historické filmy. Založil jsem si deníček na volitelnou ČVS a pěstuju s tátu mango. Také jsem si založil další akvárko pro terčovce, to je druh akvarijní ryby. Úkolů je tak akorát, víc nám jich posílat nemusíš - prosím. Domácí obědy mi chutnají více než ve škole. (Jindra V.)

Domácí škola mi začíná v 9 hodin ráno od pondělí do pátku a o víkendu od 10. hodin. Nejvíc mně baví matika a geometrie. Čtu si při odpoledním klidu knížku (knížka se jmenuje Deník malého poseroutky všechna sláva). Koukl jsem se na pořad Učí Telka a přišlo mi to nudné, tak na to už nekoukám. Do domácí školy k nám chodí bratranci Kuba a Matěj a učíme se společně. A je to zábava. ČVS mi jde dobře. Založili jsme si nové akvárium. Plány stíhám, ale zbývá mi jenom dodělat plán z geometrie. Je mi líto že zavřeli školu, protože nevidím kamarády. Češtinu si procvičuju na www.vcelka.cz a za nasbírané body jsem si už koupil celou ZOO. (Vojta)

Od té doby, co nám zavřeli školu, dělám úkoly doma. Každé ráno po snídani začínám s plány do matematiky a do češtiny. K tomu dělám ještě geometrii a ČVS. Zatím mi to jde dobře, protože příklady a cvičení nejsou tak moc složité a doteď jsem část plánů stejně dělal doma. Jen teď je dělám doma celé. Takže teď mám celé své učení ve svých rukou. Jen občas se na něco zeptám rodičů nebo se podívám na internet. Mámy se také ptám, jestli dnes Pavlínka něco neposlala. Učení si řídím sám, tak abych měl odpoledne už volno. (Filip)

Mám ve svých rukou jestli skončím pod mostem, nebo jako veterinář. Výhodou učení ve škole je, že můžu pomáhat svým mladším spolužákům a zároveň si procvičit to, co už umím. Doma jsou samé nevýhody až na jednu, mám víc času na rodinu a malé výlety s rodiči. Čím více budu dospívat, tím víc budu mít život ve svých rukou. I když se o nás ještě starají rodiče, stále máme život ve svých rukou např. cestou do školy. (Jindra H.)

Většinou ráno vstanu a jdu se nasnídat. Po snídani se jdu učit například: matiku, češtinu, ČVS, geometrii, angličtinu a občas dělám i včelku. Skládám si ZOO. Baví mě: ČVS, Včelka a občas matika. Budu muset začít dělat i projekt a doufám, že ho stihnu včas. Učím se i přípravy na gymnázium a baví mě víc čeština než matika. Chci umět na kytaru. Dřív jsem se učil aplikací na mobile, ale mě to omrzelo a potom mi to žralo paměť, a tak jsem si to smazal. Když se mám jít učit, tak většinou zdržuju například: že mám hlad nebo že mám žízeň. Učení mě moc nebaví, ale myslím, že si to dělám sám. Rád se zajímám o přírodu, a když je hezky, tak tam rád chodím, a to je jedna z věcí, která mě fakt baví. MÁM ZKRÁTKA VE SVÝCH RUKOU, JAKÝ BUDU MÍT PŘÍSTUP K UČENÍ.

Rád sportuji a moc mě baví lakros, jenom je škoda, že je zavřený SOKOL. Poslední dobou hodně chodíme na procházku a hrajeme fotbal na těch procházkách. Baví mě taky flórbal. Ve volných chvílích se snažím sportovat anebo čtu PRAŠINU 2. ZKRÁTKA VŠICHNI LIDI MAJÍ KE VŠEMU JINÝ PŘÍSTUP. (Kuba Š.)

Protože je zavřená škola kvůli jedné nemoci, tak se učíme doma. Mě to moc nevyhovuje, protože mě většinou vše rozptyluje. Pořád mě láká na něco sahat, pořád koukám z okna :-), pořád mám občas chuť si zpívat (pak se nesoustředím) a nebo občas koukám do zdi :-).Ale je tu ještě jedna nevýhoda. Nemůžu se poradit s kamarády (učitelkou) a nebo naopak nemůžu pomoct já jim. Přitom, když si ve škole, tak tě nic většinou nerozptyluje a můžeš si pomáhat s kamarády. Teď se budu muset více snažit, aby mě nic nerozptylovalo, protože učení je v životě důležité. (Verča)

Já jsem si vymyslela a vyrobila takový rozvrh a mám tam napsaný, co a kdy mám každý den dělat. Jako ve škole, protože kdybych si to já sama o sobě nevyrobila, tak bych asi ty věci do školy jako plány a tak vůbec nedělala. A řekla jsem si, že vždycky když to ten den splním, tak si někam na volný list papíru napíšu čárku a až budu mít dohromady patnáct čárek, tak si můžu celý jeden den dělat, co chci. A myslím si, že mi to pomáhá, protože ty dny, které jsem ten rozvrh ještě neměla, jsem do školy skoro vůbec nic neudělala. Dala jsem si tam, že budu mít i dvě hodiny volné zábavy, která zahrnuje třeba i procházky a tak. A protože docela hodně lidí je závislá na elektronice, tak jsem si do toho rozvrhu do volné zábavy přidala, že můžu být na elektronice maximálně půl hodiny. A samozřejmě jsem si i do rozvrhu přidala hodinu angličtiny. Také jsem si do rozvrhu přidala i hodinu klasického cvičení, posilování nebo jógy. A myslím si, že ten rozvrh byl moc dobrý nápad a hodně mi to doma zjednodušil. Prostě si myslím, že teď, jak je ten koronavirus a jak nechodíme do školy a jsme doma sami, někdo možná i s rodiči, tak máme dobrou příležitost vzít věci do svých rukou. Jako dělat si je podle sebe a taky se musíme naučit rozhodovat o těch věcech správně. (Alžběta)

Všechno to začalo v úterý, byla jsem na angličtině. A najednou oznámil pan ředitel, že ve středu nebude škola. Všem nám bylo jasně, že nebude škola celý týden. Doma se mi do učení moc nechtělo, myslela jsem, že brzy škola zase bude. Škola pořád nebyla a mně došlo, že se musím začít učit, ale začalo se mi stýskat i po kamarádech.
Učení doma není žádná sranda. Je to těžší, než se zdá. Chybí mi učitelka i starší spolužáci, kteří mi vždycky poradí. Plán se snažím dělat podle zadaných dat, zatím se mi to daří. Ve škole je to ale lepší. Ráno, když jsem ještě chodila do školy, jsem si říkala, že domácí učení by bylo lepší. Ale když jsem si to vyzkoušela, tak jsem zjistila, že škola je škola a nic ji nenahradí.
Domácí učení má i své výhody. Můžu si přispat, plán si dělat kdy chci, mezi učením se můžu kouknout na pohádku a učit se můžu na gauči. Den si můžu rozvrhnout podle sebe a tak jsem to vzala do svých rukou.
(Anežka)

Dost lidí si myslí, že škola je strašná a neuvědomí si, že kdyby nebyla škola, tak by skončili někde pod mostem. A teď se učíme doma. Je tu někdy nuda, ale spíše tu máme co dělat. Na týden toho máme docela dost a vůbec nechápu, jak to můžeme stíhat. Být doma má i své výhody naříklad: že nemusíme tak brzo vstávat a tak brzo chodit spát, můžeme si dělat kdy chceme přestávky a tak podobně. Podle mě je lepší učit se ve škole, mám jeden důvod ve škole, jsou na to učitelé, kteří tomu všemu rozumí a doma jsou leda tak rodičové a někdy i otravní sourozenci. U nás doma to je docela normální, mám budíček na 8:30, ale stejně vstávám později. Každý den se snažím udělat co nejvíce a potom mám dost času na ostatní věci. Já si myslím, že každý, kdo trčí doma, dokáže ovlivnit svou budoucnost a až vše otevřou někdy v dubnu a kdo nebude mít hotové všechny úkoly, tak bude v létě chodit do školy. Každý žák má tedy ve svých rukou to co bude. (Klára)

Byl jsem doma, když oznámili koronavirus a to, že nebude nějaký čas škola. Ale věděl jsem, že místo toho, aby jsme chodili do školy, tak nám úkoly budou chodit na stránky školy. Přesto jsem si řekl, že mi to aspoň pomůže, protože na tom s plány nejsem úplně dobře. A po nějaké době oznámili, že musíme nosit roušky, takže to už bylo vážné. Teď dodělávám spoustu úkolů, ale věřím, že jich postupem bude míň a míň. Věřím ale, že koronavirus není jen tak, protože např.: v Číně je po dlouhé době vidět modré nebe nebo to, že do Benátek se vrátili delfíni. No chtěl jsem tím říct, že nám v něčem i pomáhá a až zase půjdeme do školy, tak nechci být jediný, kdo nebude mít splněno. (Nicolas)

Tento týden jsem se moc nevěnovala učení. A tak jsem se rozhodla, že si udělám takzvaný týdenní rozvrh, o tom co mám dělat v jeden den. Protože si myslím, že by mě to mohlo motivovat a vím, že ty úkoly za mě nikdo neudělá. V rozvrhu budu mít napsáno, že musím alespoň jednu hodinu cvičit, učit se na přijímačky, dělat úkoly do školy, možná se třeba kouknout na jeden film v angličtině jako angličtinu ve škole a alespoň třikrát týdně dělat na projektu do školy. A když to daný den nesplním, druhý den budu muset dělat alespoň o třicet minut déle v tom daném předmětu, co jsem nesplnila předchozí den. Ale když to splním, tak to večer řeknu rodičům a budu si to zapisovat na druhou stranu rozvrhu.
Ten rozvrh si udělám i proto, že vím, že jsem párkrát o víkendu doháněla úkoly a chci to napravit.
(Karolína)

Vzhledem k situaci, domácí karanténě kvůli koronaviru, nechodíme do školy a máme domácí vzdělávání, takže se musíme učit doma. 10.3.2020 ředitel ohlásil že se zavře škola minimálně na čtrnáct dní. Mě to upřímně moc netěší, protože celý den musím být doma.
Učení doma je horší, protože soustředí se mi hůře než ve škole, rozptylují mě sourozenci, nevidím kamarády, je to prostě horší. Na druhou stranu je fajn, že ráno nemusím vstávat a když venku svítí sluníčko, můžu se učit i na zahradě a také být celý den v pyžamu. Z učení mě nejvíc baví český jazyk a vlastivěda, protože ty mám rychle hotové a podle mě nejsou moc těžké. A pravým opakem těchto předmětů je pro mě matematika. Ta mi trvá hrozně dlouho a je složitá. Nejhorší mi přijde dělení víceciferných čísel. Protože budu za měsíc dělat zkoušky na gymnázium do mého vzdělávání doma patří i příprava na gymnázium, takže dohromady je toho docela dost. I máma je z toho už unavená. Ještě že máme zahradu a můžeme se odreagovat třeba badmintonem venku. Už se všichni těšíme až zase všechno bude, jak má být. Hlavně aby teď byli všichni zdraví.
(Matyáš)

Od předminulého týdne se učíme doma kvůli koronaviru. Mám možnost si vyzkoušet, jaké to je, se učit doma a ne ve škole. Učení doma má své výhody i nevýhody. Výhodou je, že nemusíme vstávat tak brzo jako do školy. Nevýhodou je, že si můžu úkoly rozvrhnout a udělat si je kdykoli. Nevýhodou je, že mě doma stále něco rozptyluje. Kočky nebo sourozenci. Také si rád hraju na mobilu a koukám na televizi. Ve škole je prima, že paní učitelka všechno vysvětlí a je tam spousta kamarádů. (Matěj)

Byla jednou jedna holky Nora, byla chytrá, ale smutná. Její táta totiž chtěl, aby, až bude dospělá, se stala soudkyní, protože všichni jeho předci to také dělali. Čím byla starší, byla smutnější. Její táta ji totiž učil, jak dobře odsuzovat lidi. V té době se ještě ale trestalo smrtí. Nejvíce se ale bála toho, že něco udělá špatně. Navíc jí táta říkával, že život toho člověka bude pouze v jejích rukou a to ji děsilo. Nadešel čas a byla dospělá. Stala se tím, co si její táta přál. Měla rozhodnout, jestli jednomu muži udělí milost anebo smrt. Ten pán se jmenoval Jack. Ukradl z domu jedné paní lednici, troubu a sto rolí toaletního papíru. Jenže také její drahocenné dědictví po babičce a ještě zničil policii auto. Podle zákona ho měli odsoudit k smrti, ale zda ho odsoudí, to závisí pouze jen na ní. Jeho život byl pouze v jejích rukou, ale co se nakonec stalo, na to si nikdo nepamatuje. Ale snad to dopadlo tak, jak to nejlépe mohlo dopadnout. Ale já věřím, že to tak opravdu dopadlo a jemu dali jen nějaké drsný trest, aby si zapamatoval, že jeho život bude záviset na tom, jestli se poučí a nebo ne. (Charlotte)

Když jsem na angličtině poprvé slyšela, že se zavře škola kvůli koronaviru, tak několik spolužáků začalo křičet „hurá“. Mně bylo naopak divně, nechápala jsem to. Ale když jsem dorazila domů, byla jsem spíš šťastná. Jenže to jsem ještě nevěděla, že se budu muset učit. No abych řekla pravdu, trochu jsem to tušila. Ale myslila jsem si, že budu dělat jen plán, geometrii a vlastivědu, ale nakonec musím dělat i úkoly z angličtiny, hudebky a dělat tenhle sloh (ale tenhle sloh mi dělat nevadí). Naštěstí se neučím celý den, protože zas tolik toho učení nemám. Když mám hotovou školu, tak se koukám na televizi nebo si čtu anebo hraju na playstation 3 a dost často si hraju se svým menším bráškou. (Anička)

Je právě doba Coronaviru neboli virusu Covid-19 no, vlastně pandemie. Je to virus, který je po celém světě z Číny z oblsti Wu-Chan. Skoro všichni svěřují život do rukou odborníků a někdo do nějaké šité hezké roušky, která odstává. Coronavirus je vážná věc a šíří se velmi rychle, ne kvůli Wu-Chan, ale neohleduplnosti a braní na lehkou váhu. No a já toho mám prostě moc. Plány, test, angličtina, přírodověda, geometrie a k tomu ještě mobil (no a co, také si potřebuji odpočinout ). No a tím chci jenom říct, že život máte ve svých rukou, pokud ho někomu chcete svěřit, tak se zamyslete nad tím, že to nemusí dopadnout nejlíp a že můžete přijít o rodinu, kamarády, možná i o své domácí zvíře nebo o hodiny vydřené peníze. Ano, peníze nejsou všechno, ale v životě jsou potřeba jídlo, škola, voda, provoz elektřiny a střecha nad hlavou. To všechno zajišťují peníze. Takže, jak jsem říkala, svůj život máte ve svých rukou. Pokud nechcete dopadnout na přístrojích, respektujte okolí. (Hana)

27. 1. - Dny pro záchranu života

23. 1. 2020 - Malý princ na Zemi, divadlo Metro

 

 

11. 12. návštěva DropInu

Vánoční tvoření

 

 

 

28. 11- Medová snídaně a Mobilní planetárium

23. - 27. 9. Adaptační pobyt Outdoor Resort Březová

Jako každý rok nám paní učitelka Pavlínka řekla, že pojedeme na seznamovací pobyt. Tentokrát nám naplánovala týden v Outdoor Resort Březová. Kde nabízejí mnoho vyžití pro děti i dospělé.
V pondělí jsme vyrazili, autobusem od školy, na náš týden plný zábavy. Hned jak jsme dorazili do cíle, jsme byli rozděleni do dvou skupin. Ti mladší dostali jako vedoucí paní vychovatelku Blanku. Starší děti potom paní učitelku Pavlínku. Ke každé skupině byl navíc přiřazen jeden instruktor a instruktorka, kteří nás provázeli všemi atrakcemi. Naše instruktorka se jmenovala Štěpánka, byla velice hodná. Po obědě nás čekala lukostřelba a Bongo, taková velká prolézačka.
V úterý nás čekal nabitý den. Hned po snídani jsme šli hrát seznamovací hry. Byla to velká sranda. Nejvíce mne bavila hra Polibek smrti, u které jsme se hodně nasmáli. Pak jsme šli na oběd. Po obědě nás čekal odpočinek v lanovém parku. Následně jsme šli hrát Airsoft. Střelba plastových kuliček ze vzduchových pistolí. Konec dne byl zábavný tím, že jsme šli na lezeckou stěnu a potom na chvíli do Bonga.
Středeční ráno jsme začali snídaní a herním blokem. Před obědem nás ještě čekali vodní rafty, které jsme si s kluky moc užili, přestože bylo docela chladno. Odpoledne jsme začali paintballem. Je to hra, ve které se po sobě střílí kuličkami naplněnými barvami. Po tom následoval teampark. To byli hry, kde jsme museli spolupracovat ve skupině. Den jsme ukončili herním blokem.
Ve čtvrtek pro nás opět připravili mnoho zajímavých a zábavných věcí. Začali jsme u nízkých lan. Byla to chůze po laně a zdolávání překážek na lanech. Před obědem jsme ještě stihli herní blok a projížďku na koních. Byla to velká sranda. Jeden kůň dostal přezdívku D1, protože jsme na něm lítali jako na hrbolech na D1. Po obědě a polední přestávce následoval volný pád. Byl to skok z jedenácti metrové věže. Byli připoutáni na laně, které se odvíjí. Bylo to tak suprové, že jsem šel třikrát. Potom jsme si mohli vybrat, jestli půjdeme na Nottingham, hrad ve stylu prolézačky, nebo bublinu. To byla látka nafouklá vzduchem. Něco jako trampolína. Já jsem stihl obojí. Čtvrtek jsme zakončili velkým mejdanem.
V pátek hned po snídani jsme mohli jít na vysoká lana. To bylo stejné jako nízké lana, akorát to bylo ve větší výšce a bylo to i těžší. Podařilo se mi to projít celé. Víc jsme toho už bohužel nestihli, protože jsme se museli připravit na cestu domů. Cestou zpět jsme v autobusu zažili spousty legrace.
Adaptační pobyt jsem si moc užil. Klidně bych se tady opět vrátil.
(Tadeáš P.)

Resort Březová je středisko, kam můžete jezdit se třídou, ale také s rodinou. Můžete si tam vyzkoušet např.: jízdu na koni, lezeckou stěnu, nízká lana, vysoká lana (červený a zelený okruh), paintball, airsoft, free fall, rafty a další. Jsou tam i atrakce pro menší děti, třeba Bongo a lanáček. Můžete bydlet ve srubu, malých chatkách nebo hlavní budově. Pokud chcete, můžete mít i noční hry. Je tam bufet, kde si koupíte občerstvení nebo suvenýry na památku. Zažijete legraci a odpočinete si od velkoměsta. (Karolína P., Veronika D.)

Březová je zábavní park na Vysočině. Slouží pro školy, tábory a rodiny s dětmi. Z Prahy jsme se tam dostali autobusem zhruba za 2 a půl hodiny. V Březové se nachází horolezecké stěny, volný pád, rafty, Bongo, Nothingham, konírna atd. Ubytování jsme měly ve srubu, který měl 3 patra. Pokoje byly velké a ne moc útulné. Na jídlo jsme chodily do společné jídelny. Jídlo bylo v pohodě. Líbilo se mi, že jsme měly velice nabitý program. Mohli jsme si vyzkoušet mnoho věcí. Nejvíce mě bavilo lézt po horolezeckých stěnách. Stojí se zato tam podívat. (Jakub K.)

V pondělí 23.9 jsme jeli na pobyt do Březové. Je to tam velice hezké a zajímavé a nikdo se tam nenudí. Je tam spousta atrakcí například venkovní a vnitřní Bongo a taky třeba červený a zelený lanový okruh. Zrovna mě se líbila lezecká stěna jízda na koni volný pád a spousta dalších věcí. Dají se tam koupit moc pěkné suvenýry. Taky je tam bazén, ale ten se používá hlavně v létě. Dělají tam také bojovky ale docela pozdě protože je při ní už tma. Ale k tomu volnému pádu je to docela děsivé, tedy hlavně ze shora. A moc to nedoporučuji těm, kteří se bojí výšek. (Charlotte J.)

Už první den jsme věděli, že nás to tam bude bavit, ale to jsme ještě nevěděli, co nás tam čeká. Je tam velice zajímavý program např.: volný pád, paintball (velice doporučujeme), airsoft, jízda na koni, lezecká stěna, lanový park a rafty. Jsou tam také diskotéky a dobře tam vaří. Velice doporučujeme jak jednotlivci, tak rodině nebo skupině. Můžete spát ve srubu anebo v hlavní budově. Je tam taky bar a v něm je dobrý personál. Prodávají tam i pohledy a různé suvenýry. Stránky jsou www.brezova.istan.cz (Nicolas L., Jakub Š., Jindřich V.)

Byli jsme na adapťáku 5 dní a bydleli jsme ve srubu, ale máte možnost bydlet i v různých chatkách nebo v hlavní budově. Je tam hodně hřišť nejen pro malé, ale taky pro velké. Místo hřišť tam můžete hrát lukostřelbu. Byl tam i paintball a airsoft můžete si vybrat. Je tam i spoustu prolézaček a můžete také lézt po horolezecké stěně a také je tam strašidelná věž. Je tam toho opravdu mnoho každý si vybere. Toto středisko vám moc doporučujeme. (Simona Č., Alžběta P.)

Na konci babího léta jsme jeli do Březové. Je to zábavný park pro děti. Hned po příjezdu nás uvítalo velké lanové centrum. Také tam je Airsoft a Paintball, u kterého je možnost volby zbraně slabší nebo silnější. Kdo má rád zvířata, určitě ho bude bavit jezdit na koni. Velmi zajímavý je i volný pád, kde se oblíknete do popruhů, vylezete na věž a skočíte. Na hoře se asi budete bát, ale jak skočíte, všechen strach vás přejde. Je tam i Bongo, je vevnitř tak i venku. (Jíří L.)

 

Evropský týden mobility

Letošní rok byl týden mobility zaměřený na pěší chůzi. Jednou z aktivit, kterou jsme s tímto zadáním spojili, byla výroba ukazatelů. Děti krokovaly, měřily, počítaly. Osvěžily si i využití aritmetického průměru.

 

Celý týden jsme také sčítali kilometry, které se každému podařilo v jednotlivé dny ujít. V celkovém součtu to dalo přes 455 km. Abychom zjistili, kam až jsme mohli dojít, vyhledali jsme takto vzdálená místa na mapě a právě teď o nich tvoříme krátké projekty.

Chůze je velmi zdravá, hlavně, když chodíte bosí, protože vám to masíruje nervy na chodidlech a pak vás např. tolik nebolí hlava. Měli byste chodit přes patu na pravou zadní část chodidla a pak přes palec. Chůzi používáte v podstatě skoro pořád. Je to nejpomalejší doprava, ale to vůbec nevadí, protože je nejzdravější. Také je nejlevnější, ušetříte za benzín a navíc neznečišťujete životní prostředí. Chůzi nevyužívají jen lidé, ale také zvířata. (Simona Č., Alžběta P., Karolína P.)


Chůze je standartní způsob dopravy člověka. Je bezplatná, můžete dojít skoro kamkoli a neškodíte svému životnímu prostředí. Je velmi dobré chodit na čerstvém vzduchu. Nevýhodou je, že když jdete dlouho v kuse, bolí vás nohy. Také se nesmí chodit po některých silnicích, třeba po dálnicích. Také nejde chodit přes vodu, na to je nejlepší plavání. Pokud jedete někam daleko, tak je asi lepší použít auto nebo vlak, ale 2 km do práce jděte pěšky. Je to totiž přirozené. (Jiří L., Jakub Š., Jindřich V.)


Chůze je přirozený způsob dopravy. Automobily škodí naší přírodě. Chůze je šetrnější k našemu životnímu prostředí. Chůzí získáváme silnější svaly na nohou. Můžeme použít také rychlochůzi nebo běh, ale chůze je zdravější, protože neničí tak moc klouby. Každý den by měl člověk ujít 10000 kroků. (Matěj V., Jan K., Jakub K.)


Známe několik typů chůze – normální, pomalá, rychlá, běh, sprint… Chodit je zdravé, když někam jedeme autem, znečišťuje to prostředí. Nevýhodou je, když spěcháte někam daleko od svého bydliště, autobus jede až za hodinu a vy tam musíte být dřív. To je možné, že přijdete pozdě. (Veronika D., Klára K., Samanta B.)
 


Třídní info:

  • Budeme vybírat 284,- do třídního fondu (jen ti, co nebyli na škole v přírodě), 300,- na kopírování a platbu za pracovní sešity, u těch vám částku teprve upřesním. 
  • Dále trhací kapesníky a kuchyňské utěrky.
  • Podívejte se na datum kartičky pojištěnce vašeho dítěte. Pokud máte kartičku novou, doneste nám prosím do školy kopii.
  • Zkontrolujte, že máte připravené pero s hrotem (například Faber-Castell Scribolino).
  • Kdo tu ještě nemá, bude potřebovat pořadačpodložku na stůl, stíratelnou tabulkulinkovanou podložku do sešitu A4 (papírovou), desky s drukem A4, sešity A4 - mohou být z loňska, rýsovací potřeby (včetně kružítka), vybavený penál včetně nůžek a lepidla. Doporučuji také pořídit školní diář.
  • Všechny učebnice, pracovní sešity a sešity na předměty prosím obalte.

Informace k Aj:

pí uč. Jitřenka Malíková - 2x jakýkoli linkovaný sešit - školní + slovníček

                                     - v penálu vždy psací potřeba, guma, malé kuličkové lepidlo, pastelky

pí uč. Kateřina Štěpánová - 2 sešity č. 523


Informace k Anglické konveraci:

p. uč. Libor Hostaša ​- 2 sešity (1 školní + 1 slovníčkový)

                              - sadu euroobalů (pro materiály z výuky)


Informace k Češtině cvičení:

5. r. - pí uč. Radmila Falgenhauerová - linkovaný sešit A4


Informace k Hv:

p. uč. Alexandros Charalambidis

- nelinkovaný sešit


Informace k Vv:

pí uč. Radmila Falgenhauerová

Výbíráme 200,- na pomůcky pro výtvarnou výchovu (čtvrtky, tempery, voskovky, pastelky atd.), pomůcky budou zakoupeny pro všechny najednou a budou uloženy ve třídě.


Informace k TV:

p. uč. Martin Jasanský

V letošním roce budeme daleko přísnější na dodržování cvičebního úboru, sportovní obuvi. 

Povinné pomůcky:

2x obuv- na ven/ do tělocvičny
1x sportovní triko
1x sportovní kraťasy
1x dlouhé sportovní kalhoty
1x sportovní mikina
​náhradní ponožky (starší ročníky)


Kritéria hodnocení a obsah učiva

3. ročník Montessori

Český jazyk

Základní okruhy
• Slova příbuzná
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Věta jednoduchá, souvětí
• Zdokonalování techniky tichého i hlasitého čtení s porozuměním
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace – hraní rolí

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000, numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná, zapíše, zaokrouhlí)
• Písemné sčítání a odčítání dvoj a trojciferných čísel
• Násobení a dělení dvojciferného čísla jednociferným a v jednoduchých případech
• Dělení se zbytkem
• Tabulky a grafy
• Slovní úlohy výše uvedenými početními operacemi, odhad a kontrola výsledku
• Popis geometrických útvarů (čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, kružnice, kruh, trojúhelník, krychle, kvádr, jehlan, kole, kužel, válec)
• Jednotky délky a jejich převody
• Jednotky času a jejich převody

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Praha, hlavní město ČR
• Krajina, plány, orientace v prostoru
• Chování a soužití lidí – vlastnosti, zájmy, pravidla, práva, kultura
• Minulost – památky, báje, osobnosti, tradice, zvyky
• Průběh lidského života, generace
• Neživá příroda – voda, vzduch, horniny, nerosty, půda
• Lidské tělo – stavba, funkce, životní potřeby a projevy, osobní bezpečí
• Práce s různými materiály a nástroji

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Vedení čtenářského deníku
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění domácích úkolů a úkolů ve škole


4. ročník Montessori
Český jazyk

Základní okruhy
• Stavba slova
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod, vzor
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Shoda podmětu s přísudkem
• Přímá řeč
• Čtení s porozuměním, práce s textem, vyhledávání klíčové myšlenky
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace jednoduchých pohádek

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000 000, numerace (rozklad v desítkové soustavě)
• Sčítání, odčítání, násobení, dělení i víceciferných čísel v jednodušších případech
• Písemné násobení jedno a dvojciferným činitelem a dělení jednociferným činitelem
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Komutativnost a asociativnost
• Závislosti, tabulky, diagramy, grafy, jízdní řád
• Sestrojení rovnoběžek a kolmic
• Grafické sčítání a odčítání úseček, určení délky lomené čáry a obvodu n - úhelníku

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Česká republika – krajina, obyvatelstvo, doprava, průmysl, regiony, státní zřízení
• Mapy, atlasy, zdroje informací
• Obrazy z dějin, proměny doby, státní svátky
• Lidské tělo – zdravá výživa a životní styl
• Příprava pokrmů

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet

 

5. ročník Montessori
Český jazyk

Základní okruhy
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Shoda podmětu s přísudkem
• Věta jednoduchá a souvětí
• Slova a jejich význam
• Koncovky podstatných a přídavných jmen
• Sloh - adresa, blahopřání, pozdrav, omluvenka, zpráva, popis, vypravování…
• Technika čtení – porozumění, intonace, práce s informací, odlišení podstatných informací od okrajových
• Dramatice jednoduchých pohádek

Matematika

Základní okruhy
• Obor přirozených čísel, numerace, desítková soustava, zaokrouhlování, odhady, kontrola
• Zlomky (zobrazení, řešení jednoduchých úloh)
• Desetinná čísla (desetiny, setiny)
• Početní operace s přirozenými vícecifernými čísly
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Konstrukce rovinných útvarů (čtverec, obdélník, trojúhelník, kružnice)
• Obsah čtverce a obdélníka, jednotky obsahu a jejich převody

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Evropa a svět, EU
• Země ve vesmíru
• Podmínky života, rovnováha v přírodě, životní prostředí, globální problémy
• Lidské tělo – pohlaví, narození a vývoj člověka, rodičovství, osobní bezpečí

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana