1M

Vítám vás na stánce třídy 1. M

Akce

Co? Kdy? Kde? Za kolik?
Medová snídaně čt 21. 11. ve třídě zdarma
Mobilní planetarium čt 28. 11. ve škole 60,- z fondu
Náhradní plavání 4. roč. st 4. 12.    
Běžné závislosti st 11. 12. CPP DropIn zdarma
Vánoční hvězda st 11. 12. ve škole  
Vánoční prázdniny po 23. 12. 2019 - pá 3. 1. 2020

Malý princ na Zemi čt 23. 1.  Divadlo Metro 90,-
Pololetní prázdniny pá 31. 1.

Jarní prázdniny po 17. - ne 23. 2.

Třídní schůzky st 1. 4., 17 - 18h ve třídě  
Velikonoční prázdniny čt 9. - po 13. 4.

Státní svátek pá 1. 5.

Státní svátek pá 8. 5.

Vysvědčení pá 26. 6.

Ředitelské volno po 29. - út 30. 6.    

V termínu od 8.- 10. 10 budeme sbírat sběr starého papíru. Sbírat budeme již tradičně od 7:15 do 7:45. Ve středu 9.10. sbíráme také odpoledne od 14:30 - 15:30. 

23. - 27. 9. Adaptační pobyt Outdoor Resort Březová

Jako každý rok nám paní učitelka Pavlínka řekla, že pojedeme na seznamovací pobyt. Tentokrát nám naplánovala týden v Outdoor Resort Březová. Kde nabízejí mnoho vyžití pro děti i dospělé.
V pondělí jsme vyrazili, autobusem od školy, na náš týden plný zábavy. Hned jak jsme dorazili do cíle, jsme byli rozděleni do dvou skupin. Ti mladší dostali jako vedoucí paní vychovatelku Blanku. Starší děti potom paní učitelku Pavlínku. Ke každé skupině byl navíc přiřazen jeden instruktor a instruktorka, kteří nás provázeli všemi atrakcemi. Naše instruktorka se jmenovala Štěpánka, byla velice hodná. Po obědě nás čekala lukostřelba a Bongo, taková velká prolézačka.
V úterý nás čekal nabitý den. Hned po snídani jsme šli hrát seznamovací hry. Byla to velká sranda. Nejvíce mne bavila hra Polibek smrti, u které jsme se hodně nasmáli. Pak jsme šli na oběd. Po obědě nás čekal odpočinek v lanovém parku. Následně jsme šli hrát Airsoft. Střelba plastových kuliček ze vzduchových pistolí. Konec dne byl zábavný tím, že jsme šli na lezeckou stěnu a potom na chvíli do Bonga.
Středeční ráno jsme začali snídaní a herním blokem. Před obědem nás ještě čekali vodní rafty, které jsme si s kluky moc užili, přestože bylo docela chladno. Odpoledne jsme začali paintballem. Je to hra, ve které se po sobě střílí kuličkami naplněnými barvami. Po tom následoval teampark. To byli hry, kde jsme museli spolupracovat ve skupině. Den jsme ukončili herním blokem.
Ve čtvrtek pro nás opět připravili mnoho zajímavých a zábavných věcí. Začali jsme u nízkých lan. Byla to chůze po laně a zdolávání překážek na lanech. Před obědem jsme ještě stihli herní blok a projížďku na koních. Byla to velká sranda. Jeden kůň dostal přezdívku D1, protože jsme na něm lítali jako na hrbolech na D1. Po obědě a polední přestávce následoval volný pád. Byl to skok z jedenácti metrové věže. Byli připoutáni na laně, které se odvíjí. Bylo to tak suprové, že jsem šel třikrát. Potom jsme si mohli vybrat, jestli půjdeme na Nottingham, hrad ve stylu prolézačky, nebo bublinu. To byla látka nafouklá vzduchem. Něco jako trampolína. Já jsem stihl obojí. Čtvrtek jsme zakončili velkým mejdanem.
V pátek hned po snídani jsme mohli jít na vysoká lana. To bylo stejné jako nízké lana, akorát to bylo ve větší výšce a bylo to i těžší. Podařilo se mi to projít celé. Víc jsme toho už bohužel nestihli, protože jsme se museli připravit na cestu domů. Cestou zpět jsme v autobusu zažili spousty legrace.
Adaptační pobyt jsem si moc užil. Klidně bych se tady opět vrátil.
(Tadeáš P.)

Resort Březová je středisko, kam můžete jezdit se třídou, ale také s rodinou. Můžete si tam vyzkoušet např.: jízdu na koni, lezeckou stěnu, nízká lana, vysoká lana (červený a zelený okruh), paintball, airsoft, free fall, rafty a další. Jsou tam i atrakce pro menší děti, třeba Bongo a lanáček. Můžete bydlet ve srubu, malých chatkách nebo hlavní budově. Pokud chcete, můžete mít i noční hry. Je tam bufet, kde si koupíte občerstvení nebo suvenýry na památku. Zažijete legraci a odpočinete si od velkoměsta. (Karolína P., Veronika D.)

Březová je zábavní park na Vysočině. Slouží pro školy, tábory a rodiny s dětmi. Z Prahy jsme se tam dostali autobusem zhruba za 2 a půl hodiny. V Březové se nachází horolezecké stěny, volný pád, rafty, Bongo, Nothingham, konírna atd. Ubytování jsme měly ve srubu, který měl 3 patra. Pokoje byly velké a ne moc útulné. Na jídlo jsme chodily do společné jídelny. Jídlo bylo v pohodě. Líbilo se mi, že jsme měly velice nabitý program. Mohli jsme si vyzkoušet mnoho věcí. Nejvíce mě bavilo lézt po horolezeckých stěnách. Stojí se zato tam podívat. (Jakub K.)

V pondělí 23.9 jsme jeli na pobyt do Březové. Je to tam velice hezké a zajímavé a nikdo se tam nenudí. Je tam spousta atrakcí například venkovní a vnitřní Bongo a taky třeba červený a zelený lanový okruh. Zrovna mě se líbila lezecká stěna jízda na koni volný pád a spousta dalších věcí. Dají se tam koupit moc pěkné suvenýry. Taky je tam bazén, ale ten se používá hlavně v létě. Dělají tam také bojovky ale docela pozdě protože je při ní už tma. Ale k tomu volnému pádu je to docela děsivé, tedy hlavně ze shora. A moc to nedoporučuji těm, kteří se bojí výšek. (Charlotte J.)

Už první den jsme věděli, že nás to tam bude bavit, ale to jsme ještě nevěděli, co nás tam čeká. Je tam velice zajímavý program např.: volný pád, paintball (velice doporučujeme), airsoft, jízda na koni, lezecká stěna, lanový park a rafty. Jsou tam také diskotéky a dobře tam vaří. Velice doporučujeme jak jednotlivci, tak rodině nebo skupině. Můžete spát ve srubu anebo v hlavní budově. Je tam taky bar a v něm je dobrý personál. Prodávají tam i pohledy a různé suvenýry. Stránky jsou www.brezova.istan.cz (Nicolas L., Jakub Š., Jindřich V.)

Byli jsme na adapťáku 5 dní a bydleli jsme ve srubu, ale máte možnost bydlet i v různých chatkách nebo v hlavní budově. Je tam hodně hřišť nejen pro malé, ale taky pro velké. Místo hřišť tam můžete hrát lukostřelbu. Byl tam i paintball a airsoft můžete si vybrat. Je tam i spoustu prolézaček a můžete také lézt po horolezecké stěně a také je tam strašidelná věž. Je tam toho opravdu mnoho každý si vybere. Toto středisko vám moc doporučujeme. (Simona Č., Alžběta P.)

Na konci babího léta jsme jeli do Březové. Je to zábavný park pro děti. Hned po příjezdu nás uvítalo velké lanové centrum. Také tam je Airsoft a Paintball, u kterého je možnost volby zbraně slabší nebo silnější. Kdo má rád zvířata, určitě ho bude bavit jezdit na koni. Velmi zajímavý je i volný pád, kde se oblíknete do popruhů, vylezete na věž a skočíte. Na hoře se asi budete bát, ale jak skočíte, všechen strach vás přejde. Je tam i Bongo, je vevnitř tak i venku. (Jíří L.)

Evropský týden mobility

Letošní rok byl týden mobility zaměřený na pěší chůzi. Jednou z aktivit, kterou jsme s tímto zadáním spojili, byla výroba ukazatelů. Děti krokovaly, měřily, počítaly. Osvěžily si i využití aritmetického průměru.

 

Celý týden jsme také sčítali kilometry, které se každému podařilo v jednotlivé dny ujít. V celkovém součtu to dalo přes 455 km. Abychom zjistili, kam až jsme mohli dojít, vyhledali jsme takto vzdálená místa na mapě a právě teď o nich tvoříme krátké projekty.

Chůze je velmi zdravá, hlavně, když chodíte bosí, protože vám to masíruje nervy na chodidlech a pak vás např. tolik nebolí hlava. Měli byste chodit přes patu na pravou zadní část chodidla a pak přes palec. Chůzi používáte v podstatě skoro pořád. Je to nejpomalejší doprava, ale to vůbec nevadí, protože je nejzdravější. Také je nejlevnější, ušetříte za benzín a navíc neznečišťujete životní prostředí. Chůzi nevyužívají jen lidé, ale také zvířata. (Simona Č., Alžběta P., Karolína P.)


Chůze je standartní způsob dopravy člověka. Je bezplatná, můžete dojít skoro kamkoli a neškodíte svému životnímu prostředí. Je velmi dobré chodit na čerstvém vzduchu. Nevýhodou je, že když jdete dlouho v kuse, bolí vás nohy. Také se nesmí chodit po některých silnicích, třeba po dálnicích. Také nejde chodit přes vodu, na to je nejlepší plavání. Pokud jedete někam daleko, tak je asi lepší použít auto nebo vlak, ale 2 km do práce jděte pěšky. Je to totiž přirozené. (Jiří L., Jakub Š., Jindřich V.)


Chůze je přirozený způsob dopravy. Automobily škodí naší přírodě. Chůze je šetrnější k našemu životnímu prostředí. Chůzí získáváme silnější svaly na nohou. Můžeme použít také rychlochůzi nebo běh, ale chůze je zdravější, protože neničí tak moc klouby. Každý den by měl člověk ujít 10000 kroků. (Matěj V., Jan K., Jakub K.)


Známe několik typů chůze – normální, pomalá, rychlá, běh, sprint… Chodit je zdravé, když někam jedeme autem, znečišťuje to prostředí. Nevýhodou je, když spěcháte někam daleko od svého bydliště, autobus jede až za hodinu a vy tam musíte být dřív. To je možné, že přijdete pozdě. (Veronika D., Klára K., Samanta B.)
 


Třídní info:

  • Budeme vybírat 284,- do třídního fondu (jen ti, co nebyli na škole v přírodě), 300,- na kopírování a platbu za pracovní sešity, u těch vám částku teprve upřesním. 
  • Dále trhací kapesníky a kuchyňské utěrky.
  • Podívejte se na datum kartičky pojištěnce vašeho dítěte. Pokud máte kartičku novou, doneste nám prosím do školy kopii.
  • Zkontrolujte, že máte připravené pero s hrotem (například Faber-Castell Scribolino).
  • Kdo tu ještě nemá, bude potřebovat pořadačpodložku na stůl, stíratelnou tabulkulinkovanou podložku do sešitu A4 (papírovou), desky s drukem A4, sešity A4 - mohou být z loňska, rýsovací potřeby (včetně kružítka), vybavený penál včetně nůžek a lepidla. Doporučuji také pořídit školní diář.
  • Všechny učebnice, pracovní sešity a sešity na předměty prosím obalte.

Informace k Aj:

pí uč. Jitřenka Malíková - 2x jakýkoli linkovaný sešit - školní + slovníček

                                     - v penálu vždy psací potřeba, guma, malé kuličkové lepidlo, pastelky

pí uč. Kateřina Štěpánová - 2 sešity č. 523


Informace k Anglické konveraci:

p. uč. Libor Hostaša ​- 2 sešity (1 školní + 1 slovníčkový)

                              - sadu euroobalů (pro materiály z výuky)


Informace k Češtině cvičení:

5. r. - pí uč. Radmila Falgenhauerová - linkovaný sešit A4


Informace k Hv:

p. uč. Alexandros Charalambidis

- nelinkovaný sešit


Informace k Vv:

pí uč. Radmila Falgenhauerová

Výbíráme 200,- na pomůcky pro výtvarnou výchovu (čtvrtky, tempery, voskovky, pastelky atd.), pomůcky budou zakoupeny pro všechny najednou a budou uloženy ve třídě.


Informace k TV:

p. uč. Martin Jasanský

V letošním roce budeme daleko přísnější na dodržování cvičebního úboru, sportovní obuvi. 

Povinné pomůcky:

2x obuv- na ven/ do tělocvičny
1x sportovní triko
1x sportovní kraťasy
1x dlouhé sportovní kalhoty
1x sportovní mikina
​náhradní ponožky (starší ročníky)


Kritéria hodnocení a obsah učiva

3. ročník Montessori

Český jazyk

Základní okruhy
• Slova příbuzná
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Věta jednoduchá, souvětí
• Zdokonalování techniky tichého i hlasitého čtení s porozuměním
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace – hraní rolí

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000, numerace (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná, zapíše, zaokrouhlí)
• Písemné sčítání a odčítání dvoj a trojciferných čísel
• Násobení a dělení dvojciferného čísla jednociferným a v jednoduchých případech
• Dělení se zbytkem
• Tabulky a grafy
• Slovní úlohy výše uvedenými početními operacemi, odhad a kontrola výsledku
• Popis geometrických útvarů (čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, kružnice, kruh, trojúhelník, krychle, kvádr, jehlan, kole, kužel, válec)
• Jednotky délky a jejich převody
• Jednotky času a jejich převody

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Praha, hlavní město ČR
• Krajina, plány, orientace v prostoru
• Chování a soužití lidí – vlastnosti, zájmy, pravidla, práva, kultura
• Minulost – památky, báje, osobnosti, tradice, zvyky
• Průběh lidského života, generace
• Neživá příroda – voda, vzduch, horniny, nerosty, půda
• Lidské tělo – stavba, funkce, životní potřeby a projevy, osobní bezpečí
• Práce s různými materiály a nástroji

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Práce ve dvojicích, skupinách a samostatná práce
• Průběžné hodnocení dílčího výkonu
• Slovní a písemné vyjádření na dané téma
• Zvládání základních hygienických návyků spojených se psaním
• Hlasité čtení s porozuměním
• Práce s básní a textem
• Vedení čtenářského deníku
• Slovní úlohy – zápis, výpočet, odpověď
• Znalost základních geometrických útvarů
• Vedení portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění domácích úkolů a úkolů ve škole


4. ročník Montessori
Český jazyk

Základní okruhy
• Stavba slova
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Podstatná jména – pád, číslo, rod, vzor
• Slovesa – osoba, číslo, čas
• Shoda podmětu s přísudkem
• Přímá řeč
• Čtení s porozuměním, práce s textem, vyhledávání klíčové myšlenky
• Sloh – popis, vypravování, pozvánka, telefonování…
• Dramatizace jednoduchých pohádek

Matematika

Základní okruhy
• Obor 0 – 1 000 000, numerace (rozklad v desítkové soustavě)
• Sčítání, odčítání, násobení, dělení i víceciferných čísel v jednodušších případech
• Písemné násobení jedno a dvojciferným činitelem a dělení jednociferným činitelem
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Komutativnost a asociativnost
• Závislosti, tabulky, diagramy, grafy, jízdní řád
• Sestrojení rovnoběžek a kolmic
• Grafické sčítání a odčítání úseček, určení délky lomené čáry a obvodu n - úhelníku

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Česká republika – krajina, obyvatelstvo, doprava, průmysl, regiony, státní zřízení
• Mapy, atlasy, zdroje informací
• Obrazy z dějin, proměny doby, státní svátky
• Lidské tělo – zdravá výživa a životní styl
• Příprava pokrmů

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet

 

5. ročník Montessori
Český jazyk

Základní okruhy
• Vyjmenovaná slova
• Slovní druhy
• Shoda podmětu s přísudkem
• Věta jednoduchá a souvětí
• Slova a jejich význam
• Koncovky podstatných a přídavných jmen
• Sloh - adresa, blahopřání, pozdrav, omluvenka, zpráva, popis, vypravování…
• Technika čtení – porozumění, intonace, práce s informací, odlišení podstatných informací od okrajových
• Dramatice jednoduchých pohádek

Matematika

Základní okruhy
• Obor přirozených čísel, numerace, desítková soustava, zaokrouhlování, odhady, kontrola
• Zlomky (zobrazení, řešení jednoduchých úloh)
• Desetinná čísla (desetiny, setiny)
• Početní operace s přirozenými vícecifernými čísly
• Jednoduché i složené slovní úlohy
• Konstrukce rovinných útvarů (čtverec, obdélník, trojúhelník, kružnice)
• Obsah čtverce a obdélníka, jednotky obsahu a jejich převody

Člověk ve světě

Základní okruhy
• Evropa a svět, EU
• Země ve vesmíru
• Podmínky života, rovnováha v přírodě, životní prostředí, globální problémy
• Lidské tělo – pohlaví, narození a vývoj člověka, rodičovství, osobní bezpečí

Kritéria hodnocení
• Aktivita v hodině
• Testy s hodnocením v %
• Pamětná prezentace naučené poezie
• Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih
• Vedení pracovních sešitů, portfolia
• Práce s pomůckami
• Plnění skupinových úkolů
• Vypracování a prezentace projektů
• Samostatné vyhledávání informací – encyklopedie, internet

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana