3.A

AHOJ FÍCI !
Prázdniny nám rychle utekly a většina z vás se už těší do třetí třídy. Škola začne v úterý 1. září. Sejdeme se v naší třídě na jednu hodinu. Přivítáme se a seznámíme se s novými spolužáky. Těším se na vás a na vaše prázdninové zážitky!
Soňa Fíková Štefanová

ORGANIZACE 1. ŠKOLNÍHO TÝDNE

Poslední zvonění u ,,nejlepších,, třeťáků

  

Oslava s Kryštofem

  

Kryštofe, máme tě rádi.                                                                                                                               Přejeme Ti, ať se cítíš  v nové škole taky tak dobře jako mezi námi - nejlepšími třeťáky. Hodně štěstí !!!                                                                                                       

ŠVP - Krkonoše - Medvědí bouda

5. den

 

Pobyt na Medvědí boudě se nám navršil. Všichni jsme se už těšili domů. Odjížděli jsme spokojeni s velkou spoustou zážitků. Za čtyři dny jsme ušli 32 kilometrů. Nejčastější otázky  na túrách, na které jsme chtěli slyšet odpověď,byly :,,Kdy už tam budem ?Kolik ještě kilometrů ?Jak je to ještě daleko?"  Na únavu během túry jsme polykali ,,zázračnou pilulku,, , která nás vždy postavila na nohy. Škola v přírodě  v nejvyšších českých horách se nám líbila. Možná i proto, že  jsme poznali  spoustu nových míst, o kterých se budeme příští rok ve škole učit.

   

4. den

     

Dopoledne proběhlo ve sportovním duchu - dokončovali jsme soutěž mezi třídami. Utkali jsme se v těchto disciplínách: násobilka, pamětné sčítání a odčítání do sta, běh v holinách, páka a oblékaná. Někteří se vztekali, jiní plakali a další vzdávali, ale nakonec zvítězil sportovní duch a 3.A porazila druháky o pouhý bod. Po obědě jsme vyrazili na poslední výšlap. Naštěstí převážila chůze z kopce. Skutáleli jsme se do Špindlerova Mlýna. Osvěžili jsme se zmrzlinou a utratili poslední penízky. Na náměstí se zjevil Krakonoš. K velké radosti dětí jsme nešlapali 5 km zpět do kopce k naší boudě, ale vyjeli jsme nahoru autobusem a došli po chodníčcích po vrstevnici k naší boudě. Dnešní den jsme zakončili opékáním buřtů, balením a hrou na pašeráky.

                       

 

               

 

3.den

    

Dnes jsme měli celodenní výlet. Nejhorší byl výstup od naší chaty k Martinovce, tam byla první občerstvovací zastávka. Pak jsem pokračovali k Labské boudě, podívali jsme se na Pančavské vodopády a snědli řízeček, co jsme dostali s sebou k obědu. Od Labské boudy jsme pokračovali k pramenu Labe. Poté jsme vyšli směrem k Violíku a překročili jsme hranice s Polskem. Statečně jsme šlapali, jen občas se ozvalo nějaké brblání. Z polské strany jsme se vrátili zpět k Martinovce. Tato trasa byla náročná, protože jsme museli dávat pozor kam šlapeme, cesta byla kamenitá a občas to někomu podklouzlo. Už jsme se blížili k cíli po 15 kilometrech dlouhé cesty. Všichni statečně šlapali, musíme je pochválit. Výlet máme úspěšně za sebou - Hurá! (to ještě děti netuší, že zítra mají zase výšlap)

     

     

     

      

       

     

2. den 

Druhý den jsme se vzbudili do mlhavého a zataženého rána. Bohatě jsme posnídali, vybírali jsme ze snídaňového bufetu. Pak nás čekalo dopoledne plné soutěží. Soutěžili jsme třída proti třídě ve zpěvu, násobilce, kdo se víc oblékne. Před obědem jsme se protáhli. Šli jsme na Bradlerovu boudu, kde jsme vyzkoušeli trampolínu, houpačky a skluzavku. K obědu jsme měli špagety. Pak jsme si odpočinuli  v postýlkách, napsali pohledy a zážitky do deníků. Odpoledne se počasí vylepšilo a my jsme si zastříleli ze vzduchovky a z foukačky, stavěli jsme v lese domečky pro skřítky. Všichni jsme spokojeni a užíváme si čerstvého vzduchu. Zítra nás čeká celodenní výlet k pramenu Labe.  

  

    

     

      

1. den

Cesta rychle uběhla a my jsme kolem poledne dojeli do cíle. Medvědí Boudy byly zahalené v mlze a pršelo. Poobědvali jsme kuřecí na paprice a pak jsme se ubytovali. A po malém odpočinku jsme vyrazili na Ptačí kameny pěkně do kopce. Zvládli jsme to a už se těšíme, co nás za překvapení čeká zítra.

    

 

 

Kriteria hodnocení ke stažení zde

27. 6. a 28. 6. končí vyučování v 11. 40.
27. 6. půjdeme pěšky  do cukrárny v Kunraticích. Sraz před školou v 8 hodin ( sportovní obuv a oblečení, kapesné ). 
28. 6. se setkáme s paralympionikem. Beseda proběhne ve škole. 
V případě špatného počasí si děti vezmou penál a stolní hru.

 

ZMĚNA MÍSTA ODJEZDU na  školu v přírodě

Vzhledem k ranní vytíženosti parkoviště u školy, bylo místo odjezdu přemístěno na  Parkoviště na ulici Novodvorská u kruhového objezdu před protihlukovou zdí naší školy, mapka zde.

Výlet do History parku

 
Největší zážitek
Střílení z luku a vykopávání různých předmětů, protože jsem se cítil jako archeolog. Kryštof
Největším zážitkem bylo pro mě vykopávání kostí lopatkou a štětkou. Lopatkou jsme odhrabovali hlínu a štětkou jsme to ještě očistili. A ještě jsme viděli horu Říp. Kristýnka
Největším zážitkem bylo střílení z luku holky proti klukům. Já jsem jako jediná z holek trefila střed, ale šíp z terče vypadl. Anetka
Střílení z luku. 3D písek. Bára
Nejmenší zážitek
Mě moc nebavila přestávka. Všechny děti si tam kupovaly strašně moc věcí. Byl tam křik a mě nebavilo jen sedět a koukat, jak ostatní nakupují. Terka
Ostření nožů nebo obrušování kamenů. Anetka
Nejmenší zážikem bylo drcení semínek, ze kterých vznikla mouka. Nelíbilo se mi to, protože jsem si rozdrtila jenom pár semínek. Kristýnka
Nejméně mě bavilo, jak nám paní vyprávěla o kamenech. Bylo to moc dlouhý povídání. Kryštof
Proč bych doporučil/a výlet do History parku i jiným třídám ?
Je možné si vyzkoušet různé archeologické terénní práce; vyrobit a ozdobit si pravěkou keramickou nádobu; zastřílet si z luku.

 
 

Kapela jede! aneb není pecka jako pecka

Do Divadla v Dlouhé chodíme rádi. Letos v rámci divadelního festivalu Dítě v Dlouhé jsme zhlédli představení, které si hrálo s českým jazykem, slovy souznačnými a mnohoznačnými. Díky představení jsme zjistili, jak může být český jazyk zábavný. Také jsme nahlédli do zákulisí hudební kapely. Viděli jsme, jak se hudebníci domlouvají, spolupracují a že nikdy nejde vše jednoduše a podle plánu.

Z dnešní cyklojízdy - 1. 6.

 

V naší kategorii 3. tříd jsme obsadili všechna místa. Jako první do cíle dojel Martin Krása, na druhém místě Jakub Sixta a na třetím místě Terezka Černá. Blahopřejeme !!! 

Obdivuhodný výkon podal i Mario. Během závodu mu spadl řetěz. Mario nepropadl panice, kolo spravil a dojel úspěšně do cíle.

 

 

Stlačitelnost a rozpínavost

Dopoledne s pokusy se všem třeťákům líbilo. Nejvíce je zaujal pokus s potapěčem.
Jak pokus probíhal
1. Potřebovali jsme PET lahev o objemu 0, 5 litru a nad umyvadlem jsme ji až po okraj naplnili vodou.
2. Vzali jsme kapátko a zmáčkli jsme jej tak, aby v něm bylo co nejméně vzduchu. Ponořili jsme jej do PET lahve a pak teprve kapátko uvolnili. Kapátko se mělo částečně naplnit vodou, ale stále plavat u hladiny.
3. PET lahev jsme pevně uzavřeli víčkem.
4. Silně jsme PET lahev stiskli a pozorovali jsme , co se bude dít.
Co se dělo ?
Když se lahev zmáčkla, tak kapátko nasálo vodu, ztěžklo a kleslo ke dnu lahve. Mario
Dozvěděl jsem se, že stlačitelnost u potapěče funguje tak, že když zmáčknu lahev, potápěč klesne ke dnu. Matěj P.
Vyrobili jsme si antistresovou hračku. Kryštof

Při dalších pokusech jsme zjistili, že vzduch je stlačitelný a rozpínavý.
Kde se tyto vlastnosti vzduchu využívají ?
Stlačitelnost se využívá v servisu na nafukování pneumatik. Rozpínavost se používá při zavařování. Matěj P.
Při letu bezmotorového letadla ho rozpínavost nadnáší. Martin

  

  

Spolupracujeme a komunikujeme

 

  

Spali jsme s Andersenem

 

Vážený pane Andersene !
Píšu Vám ze školy a chtěl bych Vám poděkovat za tuto akci. Moc se mi to líbilo.
Každých patnáct minut k nám do třídy chodili starší spolužáci. Měli pro nás přichystané různé soutěže za bonbon. Soutěže vyhrávaly hlavně holky. Kluci zvítězili v poslední páté. Ve 22.14 jsme před školou pozorovali ISS ( mezinárodní kosmickou stanici ), ale bohužel jsme ji přehlídli. Pak jsme se uložili do spacáků a paní učitelka nám na dobrou noc přečetla pohádku O Ivánkovi, který tloustl a tloustl. Oblíbené ,,Čtení pod peřinou,, nás uspalo. No, Kristík byl vzhůru do jedné.
                                                               Váš čtenář Kryštof Špátzal

Jak hodnotí Noc s Andersenem ,,nejlepší,, třeťáci:
Většina dětí se zúčastnila již potřetí a hodnotila známkou jedna.
Jaká aktivita ( soutěže, čtení na pokračování, zpívání, opičí dráha, promítání, hry) tě při pohádkové noci nejvíce bavila a proč ?
Nejvíce mě bavilo promítání, protože bylo zajímavé. Opičí dráha, protože jsme se mohli proběhnout. Mě bavilo, jak se promítalo, protože jsme hádali pohádkové postavy. Promítání s osmákama. Nejvíc mě bavily hry, protože jsme skoro všechny vyhrály. Opičí dráha,protože jsem se na ní vyřádila.
Na co budeš z letošní Noci s Andersenem vzpomínat ?
Na hry; na ptáka netopýra, který létal po naší chodbě; pozorování ISS; na přenocování s kamarády; na spaní ve spacáku; jak jsme byli do jedné hodiny vzhůru; na opičí dráhu; budu vzpomínat na všechno; na soutěže
Máš nějaký nápad pro příští rok Noci s Andersenem ?
Mohlo by být více soutěží; noční bojovka; více sportování; hudba; koukat na nějaké Andersenovy pohádky; chtěla bych, abychom chodili na soutěže do jiných tříd
Vzkaz organizátorům
Byla jsem moc spokojená. Noc s Andersenem je to nejlepší přespání v noci ve škole. Jeden kluk vylézal po večerce a dělal hlouposti. Bylo to moc hezký. Je to moje první a poslední Noc s Andersenem. Doufám, že až se odstěhujeme, tak bych byl rád, aby i v té nové škole byla Noc s Andersenem.

Zpívali jsme písničky z pohádek a dětských filmů

 

   

Velikonoce v muzeu

 

Po příchodu do muzea nás přivítala lektorka. Zavedla nás do dílny, kde jsme si nabarvili a vyzdobili dřevěná vajíčka. Tvoření nás bavilo. Každý se soustředil a vytvořil originální kraslici.
Poté jsme se přemístili do jiné části muzea. Při vstupu do místnosti jsme si z ošatky vytáhli velikonoční dekoraci. Usadili jsme se a začali si o těchto symbolech Velikonoc povídat. Seznámili jsme se s velikonočním příběhem, velikonočními zvyky. Dozvěděli jsme se, kdy se vynáší Morana, co znamená půst, koledování a honit Jidáše. Následovala prohlídka starého venkovského stavení. Viděli jsme, jak si lidé v době Velikonoc své příbytky zdobili. V závěru programu jsme si ověřili získané vědomosti v pracovním listě.
 

 A jak na nás návštěva zapůsobila:
Viděli jsme chaloupku ze dřeva, ve které se dříve bydlelo. Byl tam pokoj, který sloužil jako kuchyně, jídelna, ložnice a obývák. Nadchlo mě, že v té chaloupce přežili, protože jim tam muselo pršet a být zima. Anetka
Líbilo se mi vyprávění o tradicích, zvuk klapačky, tvoření kraslic.
Matěj P.
Viděl jsem starodávnou past na myši. Byla to taková klec. Myš do ní vlezla shora pro kus sýra a pak se nemohla dostat ven. Nadchlo mě dojení krávy. Kryštof
Zaujalo mě, jak lidé chodili na průvod po vesnici a nesli vyrobenou slaměnou figuru, které říkali Morana. Byla oblečena do ženských šatů a na krku měla náhrdelník z vyfouklých vajec. Vyfouklá vajíčka znamenala smrt. S Moranou lidé chodili po vesnici na Smrtnou neděli. Kristýnka
 

 

Návštěva městského úřadu

   

Sklářské foukání

 

Ve třídě jsme se na chvíli stali skláři.
Pan sklář rozehřál nad ohněm jeden konec skleněné trubičky a pak jsem do ní začala foukat. Vytvořila jsem si baňku na dlouhé skleněné tyčce. Odnesla jsem si ji do lavice a čekala až vychladne. Nakonec mi pan sklář zaříznul konec baňky a vytvořil mi píšťalku. Nejdřív jsem nevěděla, jak mám foukat a trochu jsem se bála. Ale jak jsem začala, tak už to bylo dobrý. Překvapilo mě, že sklo může být v určitých situacích ohebné. Dozvěděla jsem se, že se ze skla při nepovedené práci stane tak tenký plátek skla, že vypadá jako papír. Verunka
Byl jsem nervózní. Přestože mi pan sklář říkal, že se nespálím, stejně jsem se bál. Překvapilo mě, že pan sklář pracuje se sklem už 40 let. Zjistil jsem, že se ze skla dá vyrobit duté zvířátko. Kryštof
Pan sklář zahřál skleněnou tyčku a já začal foukat. Na tyčce se vytvořila baňka a ta stydla pět minut. Potom nám konec tyčky uřízl. Při foukání jsem byl vystrašený, nervózní a zároveň se mi to líbilo. Překvapilo mě, že se pan sklář nebojí vysoké teploty ohně. Dozvěděl jsem se, že je i přírodní sklo.  Matěj P.

 

Abrakadabra

 

Co si musí obléknout a nasadit každý správný badatel – badatelka před započetím pokusu ?
Ochrannou zástěru, brýle, placku se jménem
 

Jaká pravidla musí dodržovat badatelé v laboratoři Abrakadabra Dr. Bubblera ?

Nic nejíst a nepít.
Uklidit po sobě.
Naslouchat a pečlivě číst.
Vzít si ochranné pomůcky.
Chodit v laboratoři opatrně.

 
Jaké dva pokusy jsi provedl/a ?
1. pokus: Výroba slizu
2. pokus: Čištění vody

 
Pamatuješ si, jaké pomůcky jsi používal/a ?
laboratorní lžička, odměrný válec, kádinka, pipeta, špejle, trychtýř, filtr, tácek, sítko, mouka z mořské řasy, voda, potravinářské barvivo, mýdlové vločky, písek, černé uhlí, borax, kamenec,
Co jsi vyzkoumal/a, objevil/a, zjistil/a ?
Suroviny na sliz jsou drahé. Klárka
Naučil jsem se vyrábět sliz. Martin
Existuje mouka z mořských řas. Kačka
Objevil jsem, že když vyčistím vodu, tak jí zbyde méně. Matěj F.
Vyrábět sliz je lehčí než to vypadá. Anetka
Jsou vzácné suroviny, např.Borax. Kuba S.
Mouka má cukry a Borax je sůl. Ondra
Co tě v laboratoři překvapilo ? Proč ?
Sliz, protože i rostliny mají sliz. David Le
Mohli jsme si vyrobit sliz a odnést si ho domů. Ondra
Sliz, protože jsme se upatlali. Kuba S.
Dá se udělat zelený koláč, růžová bábovka, modrý rohlík a všechno můžeme sníst. Matěj F.
Nevěděl jsem, že v laboratoři se musí nosit brýle. Martin
Mě překvapilo, že jsme měli přichystané věci, se kterými jsme pracovali. Kačka
Překvapilo mě, že jejich profesor se jmenuje Dr. Bubbler. Nikdy jsem takové jméno neslyšel. Matěj Z.
Který z pokusů ti přišel zajímavější ?
Čištění vody, protože může pomoci lidem. Kačka
Pokus se slizem, protože to pěkně čvachtalo. Matěj Z.
Zajímavější byl pokus, když jsme čistili vodu. Mohli jsme přelévat a házet nějaké laboratorní materiály. Ondra
Čištění vody, protože se dá tak lehce vyčistit. David Le
Pocity badatelů a badatelek při uchopení slizu:
Vlhké, mazlavé, klouzavé, patlavé, jako mýdlo
Proč by ses chtěl/a vrátit do laboratoře Abrakadabra:
Baví mě dělat pokusy. Většina dětí z 3. A

 


Únorové oslavy

Pololetní vysvědčení s Fíkem

  

Jak ses ve třídě cítil/a ? Podle svého pocitu vybarvi aktovky.
                    
14 žáků a žaček vybarvilo všech pět aktovek
4 žačky a žáci vybarvili čtyři aktovky
1 žačka vybarvila tři aktovky
5 žáků nebylo ve škole

Proč chodím rád/a do třídy 3. A ?
Mám ve třídě kamarády a kamarádky. Většina dětí
Třída je zábavná. Sun
Vím, že mě paní učitelka vždycky přivítá s radostí. Matěj Z.
Máme samé dobré třeťáky. Kačka
Máme paní učitelku Soňu a Janu. Klárka

Co mi ve třídě někdy vadí ? Proč ?
Mně nic ve třídě nevadí, protože jsme nejlepší 3. A. Matěj F.
Někdy se pohádám a pak mě to mrzí ! Zuzka
Vadí mi, že nemůžeme kreslit na tabuli. Baví mě kreslit křídama. Kuba S.
Kluci za mnou pořád lezou. Jsou  tím otravní. Verunka
Nejmenší děti mají třídy úplně nahoře, proto musí vyšlápnout celé schodiště. Anetka
Někdy mi vadí hluk, protože kluci hrají fotbal. Barunka
Vadí mi trochu čeština, čvs i slovní úlohy, protože nejsem Češka. Tak moc nemohu umět přece česky !
Sun

Na co budu vzpomínat ? ( výlety, vyučování, oslavy, vánoční jarmark, zážitky se spolužáky, přestávky,… ). Svoji odpověď zdůvodni.
Budu vzpomínat na školy v přírodě, na oslavy ( Vánoční jarmark ) a paní učitelku. Anetka
Na chvíle, které jsem si užívala se svými spolužáky. Kristýnka
Na ŠvP v 1. třídě, protože kluci zlobili holky. Kristík
Budu vzpomínat na všechno, protože toto je nejlepší třída pod sluncem. Mario
Na Vánoční jarmark, protože si můžu prohlédnout celou školu a něco si koupit. Ondra
Na výlety, protože na výletě si můžeme hrát. Adam
Vánoční jarmark, protože mě baví hlídat peníze. Kuba S.
Na výlety, protože mě baví být venku. Zuzka

Za co si zasloužím pochvalu ? V čem jsem se zlepšil/a ?
Zlepšil jsem si chování. Adam
Já si zasloužím pochvalu, protože jsem se zlepšil v písemném sčítání. Ondra
Nevím, ale měla bych se zlepšit v houpání na židli. Verunka
Zlepšila jsem se v češtině, protože jsem upravila písmo. Terka Č.
Pochválila bych se za spolupráci ve skupině. Sun
Podle mě jsem se zlepšila v češtině. Kačka

Co bych vzkázal/a paní učitelce:
Abychom jezdili více na výlety. Anetka
Jestli se nemůžu odhlásit z astronomického listu, protože na vypracování většinou zapomenu nebo nestihnu. Verunka
Ať pořád nepíšeme psace. Už nás to nebaví ! 3. A
Dobře jste nás učila a vaříte nejlepší sušenky ! Kristík
Mít odpoledku. Martin
Je na nás moc milá. Terezka Č.
Chci mít dvě školy v přírodě. Kuba H.

   

Lednové oslavy

  

 

Vánoční jarmark

 

Děkujeme všem, kteří si u našeho stánku zakoupili námi vyrobené drobné vánoční předměty. Pomohli přispět na postavení školy v Africe.

 

 Co jste si zakoupili u našeho stánku:
kouzelné ryby, sovičky, adventní věnce, přání, stromečky ze šišek, stromečky z papíru, jmenovky, andílky
Co jsme letos vylepšili ?

Ten, kdo si u našeho stánku něco koupil, dostal jako dáreček ozdobený perníček.

  
Kolik peněz jsme utržili ?
3 114,- Kč a 3 Eura
Koho jsme podpořili letos?
Celá škola se zapojila do akce ,,Postavme školu v Africe,,. Zakoupením vánoční ozdoby jste mohli přispět na stavbu školy a zároveň ozdobit vánoční stromeček postavený před jídelnou školy. Naše třída přispěla částkou 500,- Kč a pověsila si na vánoční strom  ozdobu ve tvaru ryby. Na konci jarmarku byl stromeček pěkně vyzdobený díky přispěvatelům.

 
Co mě bavilo a čeho jsem si všiml/a na jarmarku?
Bavilo mě zpívání. Mario
Bavilo mě koukat, jaký je zájem o naše výrobky. Matěj P.
Divadlo O veliké řepě a Jak šlo vejce do světa, které hráli prvňáci. Klárka
Líbilo se mi chodit s Davidem po jídelně, pít teplý čaj a povídat si s ním. Kryštof
Přemlouvat tátu a mámu, aby si koupili výrobky a přispěli na školu v Africe. Kristýnka
Rozdávání perníčků. Všimla jsem si, že si lidé hodně brali perníček. Verunka
Všimla jsem si, že můj bratr během Vánočního zpívání vylezl v tělocvičně na parapet. Zuzanka
Bavilo mě prodávání. Káťa
Dojmy a postřehy z vánočního jarmarku:

Bylo dobrý, že jsme prodali skoro všechno. Chtěla bych, aby příští rok byla Vánoční hvězda před třídou. Káťa
Měla jsem dobrý pocit. Verunka
Bylo to super, hodně lidí a rušno. Měli jsme nejhezčí stánek. Matěj P.
Letos jsme se mohli občerstvit ve Vánoční kavárně. Bára
Dojalo mě, že se u nás hodně nakupovalo. Mario
Nenechali jsme si celý výdělek, ale přispěli jsme na školu v Africe. Terezka
Líbilo se mi, že tam byly skoro všechny děti ze třídy. Kryštof

 

  

Mikulášská

Už je zima, už je čas,                                                                                                                                   Mikuláši mají sraz.
Jeden přišel rovnou k nám.

 

Naše zážitky z mikulášské návštěvy

Večer k nám domů přišel Mikuláš, anděl a čert. Moje pětiletá sestra byla ve stresu a já jsem se taky trochu bál. Mikuláš hned otevřel knihu hříchů. Řekl jsem mu básničku, kterou jsme se učili ve škole. Dostal jsem plno sladkostí. Kryštof

Já jsem žádného z těch tří neviděla. Ale přesto jsem od babičky dostala nadílku. Nejspíš ji převzala od Mikuláše. Nešla jsem do velkého pekla. Bára

K nám nejdříve přišla babička. Pak jsme čekali, ale pořád nic. Tak taťku napadlo, že přesně v 19. 25 musíme být nastoupeni u dveří. Odešli jsme ven. Když jsme se vrátili, tak nadílka byla na světě. Čert si mě nevzal. Kuba S.

Jeli jsme s babičkou do zahradnictví, protože tam každý rok slaví Mikuláše. Plnili jsme úkoly. Zpívali jsme písničku, poznávali jsme kytky, podepisovali jsme pozvánku do pekla, vybírali jsme si kartičku. Já jsem si vybrala kartičku s čertem, proto jsem musela udělat pět dřepů. Anetka

Nejlepší bylo, jak jsme v KFC potkali Mikuláše, anděla a čerta. Měli v pekelné knize napsáno, že jsem byla hodná. Doma jsem dostala ovoce, čokoládu a sušenky. Zuzka

 

Hudba školám

Název akce: Vánoční koncert
Hudební skupina: Hudba školám
Prostředí: ZŠ Meteorologická, sloupová místnost

Ve třídě jsme si řekli pravidla, jak se máme chovat. Pak jsme odešli do sloupové místnosti. Skupina zahrála asi deset vánočních písniček. Mohli jsme si s kapelou i zazpívat. Zpívali jsme na mikrofon. Na konci vystoupení všichni tleskali. Já jsem byl trochu smutný, že už to skončilo. Kristík

Když jsem zpíval na mikrofon, tak jsem se trošku styděl. Ale překonal jsem to. Kuba S.

Koncert se mi líbil. Nejraději bych ho měl každý den ! Kryštof

  

Adventní tvoření a zdobení

V pátek jsme si vánočně vyzdobili naší třídu. Rozvěsili jsme ozdoby, přírodní řetězy, rolničky.Na síť jsme zavěsili adventní kalendář, kde každé ráno po adventní čas najdeme zprávičky a úkoly. Už se těšíme na společné adventní zpívání, tvoření a možná i učení.K adventu patří i adventní věnec, který je ozdobou sloužící k odpočítávání čtyř týdnů adventu. Každý z nás si vyrobil  svůj adventní věnec.Ten nám doma ozdobí stůl nebo vchodové dveře.

 

Dopravní výchova ve třídě

 

 

Úspěšné zpěvačky

Zuzanka a Terezka  se umístily na 1. a 2. místě v pěvecké soutěži Vánoční nota. Postoupily do obvodního kola, které proběhne 3. prosince v naší škole. Zpěvačky, držíme vám palce !!! Hodně štěstí !!!

   

Slavili jsme s Martinem a Zuzkou

Slavnostní otvírání naučné stezky Údolí studánek

 

V okolí naší školy vznikla nová naučná stezka Údolí studánek. My, žáci a žačky ze 3. A, jsme se zúčastnili komentované procházky a tím jsme novou naučnou stezku slavnostně otevřeli. Po stezce nás provázel lektor z Českého svazu ochránců přírody. Zastavili jsme se s ním u tří informačních tabulí, u kterých nám vyprávěl o historii tohoto místa, o zvířecích návštěvnících údolí. Také nám ukazoval, jak se dá voda najít pomocí virgule.
Překvapilo nás, že nová naučná stezka je v bezprostřední blízkosti naší školy. Začínala u největšího a nejstaršího stromu - dubu letního. Pod ním se nalézal historický křížek, kolem kterého jsme prošli k pěti studánkám. Každá studánka byla jinak upravena. Celé prameniště se jmenovalo „ V liščích děrách „. Dále jsme pak pokračovali pěšinou až do Modřanské rokle. Na závěr komentované prohlídky jsme obdrželi malé dárečky na památku slavnostního otevření.

Naučná stezka: Údolí studánek
Kde: v okolí ZŠ Meteorologická
Pramení zde: Pět studánek
Co zde bylo dříve: Statek s ovocným sadem a místní koupaliště
Co nás zaujalo:
Houba, která rostla u bříz a je chráněná. Pan Lektor znal její název pouze v latině. Terezka Č.
Když jsme tam byli se Zálesákem, tak tam bylo samé bahno. Kristýnka
Stával zde místo školy starý statek. Bára
Potěšilo mě, že nás lektor poprosil, abychom se stali ochránci tohoto místa - Údolí studánek. Kačka
Voda se dá najít klackem jménem virgule. Ája
Dub, který je starý 170 let. Ondra
Proč vznikají naučné stezky:
Když se člověk nudí, tak si sem může vyjít. Kačka
Lidé se dozví nové informace o přírodě. Verunka
Učíme se o přírodě a abychom ji chránili. Klárka
Lidé chtějí na procházku.
Sun

Skupinové tvoření

 

Víme, co nám prospívá ? O zdravém životním stylu v tělocvičně naší školy

Ve čtvrtek 8. října jsme se přemístili na první dvě hodiny ze třídy do tělocvičny. Proběhla tam beseda o zdravém životním stylu. Dozvěděli jsme se, že kdo chce zdravě žít, měl by zdravě jíst, sportovat, chodit ven na čerstvý vzduch a neměl by zanedbávat osobní hygienu.
Pro nás školáky je nejdůležitějším jídlem dne snídaně. Dodá nám energii. Dokonce vědci zjistili, že snídaně dětem pomáhá v učení. Jakub H.
Ovoce a zeleninu bychom měli jíst pětkrát denně. Ondra Š.
V nápoji Coca-Cola je velké množství cukru a kofein. Terka Č.
Překvapilo mě, že je lepší Fanta než Coca-Cola. Jakub S.
Paní lektorka měla pro nás připraveno plno soutěží, na kterých jsme si hned ověřili naše nově získané informace. Soutěživé dopoledne nám rychle uteklo. Vydanou energii při soutěžení jsme doplnili zdravými svačinkami od našich maminek.

 

Evropský týden mobility u nás ve škole

 
Naše škola tuto akci podpořila. V hodinách ČvS jsme si vytvořili  ,,banku,, dopravních prostředků, které jsme následně třídili podle různých kritérií. Diskutovali jsme ve skupinkách a rozhodovali, které dopravní prostředky zatěžují životní prostředí méně a které více. Zdůvodňovali jsme své odpovědi a porovnávali je s ostatními.
Každý den jsme vytvářeli sloupcový graf, abychom zjistili, kolik žáků a žaček z naší třídy nepřijelo do školy autem.
Co jsme z našich grafů vyčetli ?
Žáci a žačky při cestě do školy využívají auto, autobus, kolo, koloběžku nebo chodí pěšky.

Počet dětí, které se do školy vozí autem, se téměř nemění. Důvodem je větší vzdálenost bydliště od školy nebo rodiče jezdí do práce autem a školu mají na trase.

Většina dětí ze 3. A chodí do školy pěšky.

Nejméně dětí při cestě do školy využívá kolo nebo koloběžku. 
   

Pražské Benátky s návštěvou muzea

 

My rádi sportujeme 

Nejlepší výkon podali a byli odměněni Verunka P., Jakub S. a William B.

 

Nejlepší disciplínou pro většinu třeťáků a třeťaček byla překážková dráha.
Jakou sportovní disciplínu bychom si chtěli vyzkoušet příště?
- skákání přes švihadlo, skok vysoký, závody v běhu, střelbu na terč

Vzkaz pro pořadatele…

Bylo to super. Bylo to hodně zábavné. Kristík
Bylo to dobré, jenom bych dal víc překážek v opičí dráze. William
Přidat skok do výšky.Ondra

Děkuji za sportovní den. Terka Č.
Nejlepší sportovní den v mém životě. Káťa
Bylo to dobré, ale málo disciplín. Matěj
Hezky připravený sportovní den. Kristýnka
Bylo to hezké. Mario

 

 

 

 Věda nás baví ( Vědecký jarmark )

Zúčastnili jsme se Vědeckého jarmarku v Dejvicích, který zorganizovali studenti pražských vysokých škol.
A jak jsme si tuto akci užili ? Přečtěte si z našich hodnotících dotazníků.
1. Jak hodnotíš tuto akci ? Podle úspěšnosti vybarvi opičáky.

Bylo vybarveno všech pět opičáků téměř celou třídou.

2. Koho nebo co jsi na Vědeckém jarmarku viděl/a, co sis vyrobil/a, zahrál/a, prozkoumal/a, dokázal /a, vyzkoušel/a ? Zapiš.
Na Vědeckém jarmarku jsem viděl Alberta Einsteina, suchý led a prozkoumal jsem hada z lega. Vyzkoušel jsem si ovládání mechanické paže. Mario Š.

 Vyhrála jsem speciální tužku na dotykový mobil. Střílela jsem z laserové pistole na terč. Vyrobila jsem si jmenovku a připínáček. Mluvila jsem do televize. Verunka P.
 

Vyzkoušel jsem si cyklistický test, zahrál jsem si na simulátoru čtyřkolky a získal jsem řidičský průkaz. Kryštof

 3. Jaký objev si učinil/a ?

Vezmu potravinářské barvivo, olej, šumák, vodu a vše promíchám, směs začne bublat. Kryštof

Umělé zranění vypadá jako skutečné. Klárka

Suchý led, protože jsem si myslel, že to je voda, ale byl to oxid uhličitý. Jakub H.

Překvapilo mě setkání s Albertem Einsteinem. Zuzka

Laserem jde řezat. Kačka

4. Co sis z Vědeckého jarmarku odnesl/a ?
Trilobita, pírko a nálepky, zážitky a jmenovku, dobrý pocit, řidičák, umělé zranění, odznak s logem jarmarku, časopis ABC

5. Myslíš, že má pro tebe smysl navštěvovat takové akce ? Svoji odpověď zdůvodni.

Má, protože se dozvídám novinky. Jakub H.

Ano, protože si člověk odnese zážitek. Mario

Ano, protože si užiju zábavu a něco nového se dozvím. Ondřej

Ano, protože jsem si toho hodně vyzkoušela. Zuzka

6. Chtěl/a by ses stát vědcem ?
Ano, chtěla bych postavit Golema. Kačka
Možná, chtěl bych udělat stroj na změny počasí. Mario
Ano, chci být vynálezcem. Kryštof

Ostatní žáci a žákyně se vědcem nebo vědkyní stát nechtějí, protože už mají jasnou představu o svém budoucím povolání ( opravář, lékárnice, učitel, kadeřnice, zvěrolékařka, sportovec, policista, motorkář a učitelka ).

 

                     

 

 1. ZÁŘÍ U FÍKŮ

  

 

 

 

Sešli jsme se v naší hezké třídě. Přivítali jsme se a rychlým dotazníkem jsme zjistili, že jsme se opravdu do třetí třídy těšili ( až na pár vyjímek ... Viď, Verunko! )Těšili se i dva noví spolužáci Mario a Matěj. Známe je už z loňského roku, protože byli u nás ve třídě na návštěvě. Dnešní den byl pro Matěje opravdu sváteční. Slavil narozeniny a začal chodit do nové třídy. Dárkem od spolužáků byla narozeninová písnička. Oběma klukům jsme popřáli, aby se jim u nás líbilo a našli si brzy nové kamarády. Na závěr hodiny byl vybrán Matěj, aby nám odstartoval již třetí školní rok. Zazvonil na zvoneček a popřál všem: ,, Ať se nám daří, dobře se učíme a máme samé jedničky !"

 

 

                 

           

 

AHOJ FÍCI !

Prázdniny nám rychle utekly a většina z vás se už těší do třetí třídy. Škola začne v úterý 1. září. Sejdeme se v naší třídě na jednu hodinu. Přivítáme se a seznámíme se s novými spolužáky. Těším se na vás a na vaše prázdninové zážitky! 

 


Soňa Fíková Štefanová

 

ORGANIZACE 1. ŠKOLNÍHO TÝDNE

Úterý 1. 9.
Děti by měly mít na lístečku zapsáno, od jakého dne budou chodit na obědy do školní jídelny a do družiny. Zápisní lístek do družiny, který bude rozdán, je nutné přinést vyplněný ve středu.
Od středy 2. 9. do pátku 4. 9. bude výuka do 11. 40.
Od pondělí 7. 9. se učí dle rozvrhu.

Na škole jsou zvýšená bezpečnostní opatření na ochranu Vašich dětí, děkujeme za pochopení. ( viz. stránky školy/ aktuality/bezpečnostní situace )

 

TŘÍDNÍ SCHŮZKY

Dne 2. 9. se konají třídní schůzky všech tříd. Začátek třídních schůzek je pro třídy prvního stupně v 17:00, pro třídy druhého stupně v 17:30. Od 16:00 mají všichni vyučující konzultační hodiny. Rada rodičů proběhne v 18:00 ve sborovně.

 

POMŮCKY
papírové pořadače, desky s euroobaly ( 100 ks), stírací tabulka + fix, papírové kapesníky a utěrky, kufřík na VV doplněný o tempery a černou tuš, úbor na TV + cvičky nebo tenisky s bílou podrážkou, švihadlo
výbava penálu: pero, ořezané tužky č. 1, 2, 3, ořezávátko, guma, nůžky, tuhé lepidlo, pastelky
sešity: 5ks č. 523 ( ČJ, M, AJ ), 1ks č. 540 ( ČvS ), podložka A4, A5, úkolníček ( je možné dopsat sešity z druhé třídy )
rýsovací pomůcky: kružítko, trojúhelník s ryskou


PLATBY DO 18. 9. - kopírování materiálů ( celý školní rok ) – 300,-Kč + platba za pracovní sešity (cena 462,- Kč ) + třídní fond 100,-Kč


AKTUALIZACE FORMULÁŘŮ - zdravotní způsobilost ( formulář ke stažení na stránkách školy ) a osobní údaje

 

ORGANIZACE ŠKOLNÍHO ROKU 2015/2016
Ředitelské volno - 26. – 27. října + Podzimní prázdniny – 29. – 30. října
Ředitelské volno – 21. – 22. prosince + Vánoční prázdniny – 23. prosince – 3. ledna
Pololetní prázdniny – 29. ledna
Jarní prázdniny – 29. února – 6. března
Velikonoční prázdniny – 24. – 25. března
Ukončení školního roku – 30. června
Hlavní prázdniny – 1. července – 31. srpna

 

 

 

 

 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana