3.A

ŠKOLA V PŘÍRODĚ

ROUDNICE V KRKONOŠÍCH

27. - 31.5.2019

STATEČNÁ DĚVČATA, KTERÁ SE VYDALA VEČER NA BOJOVKU.

P.S. Ale bez paní učitelky by to nešlo. Celou dobu se jí držela za ruku.

ŠKOLA V PŘÍRODĚ - INFORMACE

Škola v přírodě 27. - 31.5.2019

Děti budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
Informace o odjezdu a příjezdu.
Sraz: 27.5.2019 v 7:45 h na parkovišti u školy.
Příjezd: 31.5.2019 asi v 15:30 h na parkoviště u školy.
U autobusu budete odevzdávat:
- potvrzení o bezinfekčnosti (S DATEM ODJEZDU!!!)
- balíček s léky - se jménem a příjmením dítěte (v uzavřeném sáčku, krabičce)
– popište, proč a jak se užívají (předáme zdravotníkovi na místě pobytu)
- případnou alergii na jídlo
Do autobusu : batoh - se svačinou (začínáme obědem), pitím v uzavíratelné plast. lahvi, igelitovým sáčekem, příp. mokré kapesníčky (balíček), časopis (knížku, apod.)
Komu bývá zle: prášky proti nevolnosti dejte dítěti 30 min. před odjezdem i s sebou (do podepsaného sáčku)

Adresa: Jméno a třída
Hotel Eden (ZŠ - Meteo)
Roudnice 65
514 01 Jestřabí v Krkonoších

Doporučujeme alespoň jednou dětem napsat. První pohled pošlete již s předstihem v týdnu od 20.-24.5.Do autobusu : batoh - svačinu (začínáme obědem), pití v uzavíratelné plast. lahvi, igelitový sáček, mokré kapesníčky (balíček), časopis (knížku, apod.) 

Vyučující okopírovali a vezmou s sebou:

- kopii zdrav. pojišťovny
- kopii platného „zdravotního posudku“


Kufr / cestovní tašku dětem podepište. Stejně tak tašku s in-line vybavením (pokud se Vám nevejde do kufru / cestovní tašky).

Seznam věcí:

- kolečkové brusle, helma (inline nebo cyklistická) a chrániče – v případě, že je máte. Jinak kvůli škole v přírodě je opravdu nepořizujte.
- sportovní obuv na venkovní program, sportovní oblečení (vše doporučujeme cca 2x, např. jedny tepláky, kraťasy, mikina jsou málo)
- spodní prádlo, ponožky a tričko na každý den (ponožky ne všechny kotníčkové),
- pláštěnka, gumáky nebo nepromokavá obuv pro případ deštivého počasí
- kšiltovka nebo letní pokrývka hlavy, sluneční brýle a opalovací krém
- minimálně 2x ručník, pyžamo, "domácí" oblečení, pantofle nebo přezůvky do hotelu
- hygienické potřeby a další vybavení dle vlastního uvážení s ohledem na sportovní pobyt
- kapesné dle vlastního uvážení
- bez mobilních telefonů a tabletů !!!- prosím opravdu dodržet

Seznam věcí doporučených PEDAGOGICKÝM DOPROVODEM:
pohledy se známkou a adresou (pokud má dítě psát domů nebo prarodičům)
- knihu, hračky (plyšáka), blok, penál
- kdo má: karty, stolní hry
- pytlík balených bonbonů
- kapesné cca 200 – 300 Kč
- bez drahých a nebezpečných věcí

Teď nám zbývá jenom zajistit pěkné počasí. Jedno jsem objednala, ale zatím to vypadá, že dodávka se opozdila.                                                                                                                              Š. Šedionvá


 

30.4. - ČARODĚJNÁ ŠKOLA

VE TŘÍDĚ SE NÁM OBJEVILY NADĚJNÉ ČARODĚJKY.

A HLAVNÍ ČARODĚJKA PŘEDVEDLA PÁR KOUZEL.

JAK NAMÍCHAT KOUZELNÝ NĚKOLIKABAREVNÝ LEKTVAR.

JAK VELKÝ KUS POLYSTYRENU SE VEDJDE DO MALÉ SKLENIČKY?

VEŠEL SE VŠECHEN!

BRANNÝ DEN

   Dnes jsme měli Branný den.
   Naše paní učitelka nás vzala na palouček. Rozdělili nás do skupin od A do E. Plnili jsme úkoly na stanovištích. Ukázali nám výbavu vojáků a střílel jsem. To mě  moc bavilo, střílel jsem zatím jen na pouti. Potom jsme se učili jak se zabalit při evakuaci.
   Akce byla super, celá byla venku a hodně jsme sportovali. Určitě ji prosím zase zopakujte.                                                                                                                              T. Z.

   Dnes jsem se se svými spolužáky a sestrou Adélkou, zúčastnil branného dne.
  Šli jsme se svými spolužáky na palouk, kde jsme se rozdělili do skupinek. Tam nás čekala dráha, kde jsme plnili úkoly. Také mě zaujal výklad o zbraních, a že jsme si mohli vyzkoušet střílení. Za odměnu jsme si mohli odnést střely – plastové kuličky, které jsme si našli. Také jsme si vyzkoušeli masky, spolužáci v maskách mi připomínali mimozemšťany.           T. V.


   Dnes jsem se se svým bratrem Tomášem a ostatními spolužáky,  zúčastnila branného dne.
   Nejvíce mě zaujalo házení granátů. Každý z nás měl tři pokusy. Pokud jsme se netrefili jednou, museli jsme dělat deset dřepů, pokud dvakrát, dvacet dřepů a pokud třikrát třicet dřepů. Také jsme si vyzkoušely plynové masky, které mi nebyli moc příjemné.
   Celá akce byla velmi zajímavá a moc se mi líbila.                                                  A. V.

   Branný den se mi líbil.
   Se spolužáky jsme šli na palouk, tam jsme se rozdělili do skupinek. Dělali jsme opičí dráhu, kde jsme podlézali provázky natažné mezi kolíky, potom jsme oběhli keř a značku a házeli granáty do písku. Pak jsme šli na další stanoviště. A potom jsme se seřadili do skupin a hráli jsme hru, kde každá skupinka měla tašku a na zemi byli různé věci. Sbírali jsme jen potřebné věci.
   Moc mě to bavilo.                                                                                                    N. B.

VELIKONOČNÍ CUKROVÍ OD PANÍ UČITELKY

VŠEM NÁM MOC CHUTNALO. 

PROJEKTOVÝ DEN KE DNI ZEMĚ

DUCHOVÉ Z POPELNIC - TŘÍDĚNÍ ODPADU

   Dnes jsem se se svými spolužáky a paní učitelkou Šárkou, zúčastnil projektu o třídění odpadu, Duchové z popelnic.
   Se spolužáky, jsme se učili, jak správně třídit odpad. Nejvíce mě zaujalo třídění odpadu se spolužákem Matoušem, třídili jsme sklo. Dostal jsem také za úkol roztřídit skořápku, kterou jsem omylem hodil do směsného odpadu  a ta patří přece do bioodpadu.

   Celá akce byla velmi zajímavá a poučná.                                                 T. V.

   Akce Duchové z popelnic byla velmi pěkná a zajímavá.
  Byli jsme rozděleni do skupinek a každá skupinka měla na starost jednu z popelnic. Naše skupina, ve které jsem byla s Kateřinou, Přemkem a Alisou, měla popelnici s bioodpadem, do které jsme dávali suchý salát a jablko.
   Dozvěděli jme se, kam jaké potraviny patří a jak správně třídit odpad.                    A. V.

   Dnes k nám do třídy přišly 2 paní s akcí Duchové z popelnic. 
   Paní lektorky rozházely po třídě odpadky a ty jsme uklízeli. Já jsem šel jako první. Vzal jsem si skleničku a uklidil ji do popelnice na sklo. Hodně jsme soutěžili a vyprávěli si o třídění odpadu. Rozdělili jsme se do skupinek. Naše skupinka dostala kovové odpady. Do popelnice na kov jsme dali plechovky a vše kovové. Nakonec jsme na popelničky (od páťáků) lepili obrázky a plechovky. Tyto popelničky budou rozmístěné po škole.
   Akce se mi opravdu moc líbila, dal bych jí 10 bodů z 10.                                           T. Z.

   Dneska jsme ve škole místo vyučování měli akci Duchové z popelnice.
  Třídili jsme tady odpad a poznávali, jaký odpad kam patří. Čichali jsme ke skleničkám a poznávali vůně. Také jsme poslouchali zvuky odpadků.
   Moc mně to bavilo a doufám, že k nám ještě někdy přijdou.                                     Z. R.

   V úterý jsme měli akci Duchové z popelnic.
   Nejdříve jsme si povídali, do jakých popelnic co patří. Potom jsme ve skupinách podle čichu zjišťovali, co je ve sklenicích (káva, citron, česnek). Nejvíce mě bavilo poznávat věci podle sluchu (trhání papíru, mačkaní plechovky nebo cinkání o sklo). Nakonec jsme vystřihovali z novin různé potraviny a obaly a lepili je na popelnice. Velice zajímavá byla doba rozkladu některých věcí (slupka od banánů nebo ohryzek od jablka).
   Celá akce se mi moc líbila.                                                                                      B. L.

 

NOC S ANDERSENEM

   V pátek opět proběhla Noc s Andersenem. Byla na téma Ferda Mravenec.
   V sedm hodin jsme se všichni sešli ve třídě a začal program. Loutkové divadlo o Zlaté rybce. Potom jsme šli plnit různé úkoly, což mě moc bavilo. Byly to různé hry, například jsme skládali puzzle a luštili jsme hádanky. Pak se mi líbila opičí dráha, hlavně jak jsme skákali z trampolíny do žíněnky. Dále jsme zpívali.
   Noc se mi moc líbila, příště se zase zúčastním.                                           N. B.

    V pátek od 19 hodin ve škole proběhla Andersenova noc na téma Ferdy Mravence. 
   Do 22 hodin jsme měli připravený program. Nejdříve jsme měli loutkové divadlo O zlaté rybce. Potom jsme luštili různé tajenky a hádanky. Nejvíce mě bavila Ferdova dráha, kde jsme plnili sportovní úkoly. Nakonec jsme si zazpívali krásné písničky s panem učitelem. 
   Po programu jsme šli do třídy, kde jsme se přichystali na spaní. Lehli jsme si do spacáků a povídali si.
   Celou akci jsem si moc užila a už se těším na příští rok. B.L.

SOUTĚŽ VE ŠPLHU

NA KRÁSNÉM DRUHÉM MÍSTĚ SE UMÍSTIL MATĚJ.

JE  JARO. ZKOUŠÍME, ZDA SEMÍNKA VYKLÍČÍ, ČI NEVYKLÍČÍ.

VYKLÍČILA!!!

NÁVŠTĚVA  DROPINU  

 V pátek jsme s paní učitelkou jeli autobusem do DropInu.
   Řešili jsme zdravé a nezdravé jídlo. Na velký papír jsme nalepovali potraviny. Rozdělovali jsme je na zdravé a nezdravé. Nalepil jsem toho fakt hodně. Ve skupince jsme se dohadovali, jestli jsou olivy zdravé, nebo nezdravé. Nakonec nám paní lektorka řekla, že když nejsou upravené, jsou zdravé.
Říkali jsme si, kolik je kde cukru. Překvapilo mě, že jahodové pití z Mekáče obsahuje 27 kostek cukru.
   Akce byla zajímavá.                                                                                                                T.Z.


   V pátek jsme byli v centru závislostí DropIn. Návštěva byla zajímavá a zábavná.
   Nejvíce mě bavilo, jak jsme vystříhávali a lepili obrázky zdravého a nezdravého jídla. Velmi mě překvapilo, že shake má v sobě 27 kostek cukru a dozvěděli jsme se, že například citron nemá v sobě ani jednu kostku cukru.
   V Dropinu se mi moc líbilo.                                                                                                      N.B.

   V pátek ráno jsme jeli do Droplnu na besedu. Beseda byla o zdravém a nezdravém jídle.        
   Vystřihovali jsme potraviny z novin a lepili je na veliký papír, který jsme si rozdělili na dvě půlky. Pak jsme se rozdělili do několika skupin. Každá skupina dostala potraviny, které jsme měli rozepsat. Naše skupina měla: ryby, maso a uzeniny. Nejvíce mě však zaujala část o přírodních a umělých cukrech.               Jsem ráda, že jsem zjistila, jaké potraviny mají v sobě kolik cukrů. Bylo to velmi zajímavé a poučné.  B.L.

 

POKUS S BRAMBORAMI

JEDEN BRAMBOR JSME ZAKRYLI. A PO ČASE JSME POZOROVALI, JAKÝ JE MEZI NIMI ROZDÍL.

MATĚJ SE ZOJKOU SE ZÚČASTNILI SOUTĚŽE DRUŽSTEV VE

ŠPLHU MEZI ŠKOLAMI. 

A DOŠPLHALI SI PRO KRÁSNÉ DRUHÉ MÍSTO.

Učivo pro nemocné děti k 6.3.:

Čj: skončili jsme - Uč. 75/2. PS - 18/1.

M: skončili jsme -  PS - 10/4.

ČVS: skončili jsme - Uč. s. 47, PS - s. 49.

Brzy se uzdravte            Š. Šedinová a 3.A

Učivo pro nemocné děti k 1.3.:

Čj: dokončili jsme slovní druhy. Uč. do s.67, PS do s.13. Do pondělí se naučit vyjmenovaná slova po p s.73.

M: Uč. s.15 - 17, PS - do s. 7. Rýsujeme úsečky s pomocí kružítka.

ČvS: Uč. do s. 45, PS s. 47.

Brzké uzdravení vám přeje           Š. Šedinová a celá 3.A

 

STROJ  ČASU 

   V pondělí 25.2. po velké přestávce jsme měli akci Stroj času. Pán a paní nám povídali o slavných vynálezech, kdo, kdy a co vynalezl a co ty vynálezy dělaly.

   V týmech jsme plnili různé úkoly. Třeba jsme pomocí zrcátek a červeného laseru zkoumali lom světla.
Také jsme postavili most z dřívek. Dřívka byla kulatá a nešlo po nich moc chodit. Během akce se vyskytovali různé loutky. Například Edison. Loutka měla hlavu v které byla žárovka.

   Přišlo mi to moc vtipné. Nakonec jsme postavili z koleček malý stroj času.                              T.Z.

PROBRANÁ LÁTKA K 22.2.

Čj: spojky - uč. s. 65, PS - 11/1, 2.

M: rýsování úseček o dané velikosti, Číselné řady 0 - 1 000 - PS - 3/2, 3, s.4.

ČVS: Rostliny uč. s. 41, PS - s. 47/ rámečky - domeček, knížka, kašpárek.

PROBRANÁ LÁTKA K 19.2.

ČJ: příslovce, předložky - učebnice s. 63 a 64, PS s.10.

M: Měření a porovnávání úseček - která je menší / větší, shodné úsečky. Číselné řady 0 - 1 000 - PS s.1, 2, 3/1.

ČvS: Rostliny - učebnice s. 39, 40, PS s. 46.

Nemocným dětem všichni přejeme brzké uzdravení.

Nejvíce se všechny děti těšily na rozdávání dárků

Vánoční hvězda

KRÁSNÉ VÁNOCE, HODNĚ ŠTĚSTÍ A ÚSPĚCHU V NOVÉM ROCE

VÁM PŘEJE                                           3.A  A  Š. ŠEDINOVÁ

Verča se umístina na skvělém 2. místě ve školním kole pěvecké soutěže

VÁNOČNÍ NOTA.

BLAHOPŘEJEME!

MALUJEME PRO JEŽÍŠKOVA VNOUČATA

CHARITATIVNÍ AKCE 

PRO BABIČKY A DĚDEČKY VE SPOLUPRÁCI S ČESKÝM ROZHLASEM

ZPÁTKY DO BETLÉMA - DIVADELNÍ PŘEDSTAVENÍ V KC-12  

Dnes jsme byli v divadle. Představení se jmenovalo Zpátky do Betléma. Byli tam herci, loutky a živá hudba.
   Potkal se kejklíř Vojtěch se svým učitelem a  začnou vyprávět příběh o Vánocích. Hráli, jak se v Betlémě  rodičům narodil Ježíšek. Herci na jevišti dělali srandičky a jeden herec dokonce žongloval s balonky a házel tyčky. Hráli na kytaru a na buben. 
   Představení se mi moc líbilo, dokonce jsem si zazpíval známé vánoční koledy, třeba Ježíšku panáčku. Na toto představení bych šel klidně znovu s rodiči.                                                                               T.Z.

   Ve středu jsme jeli na divadelní představení Zpátky do Betléma. Představení bylo o narození Ježíška.        Během představení se hrálo na hudební nástroje (kytara, buben, činely).Také jsme si zazpívali spoustu vánočních koled.
   A nejvíce se mi líbil Vojta, který byl vtipný a uměl žonglovat.                                                       B.L.

   Dne 5. prosince jsme byli na divadelním představení. Bylo to moc hezké. Mluvili tam o Ježíškovi, jak se narodil. Byly k tomu i písničky a někdy byly i vtipné. Žonglovali tam a zahráli to moc pěkně. Chci tam někdy jít znovu se školou nebo s rodiči.                                                                                          L.V.

 

ZÁCHRANA ŽIVOTA

   Ve středu 17.října jsem se se svými spolužáky a paní učitelkou zúčastnil akce záchrana života 2. 
 Velmi mě zaujalo téma popálenin. Dozvěděl jsem se, jak správně postupovat, při popáleninách.
   Spolužák Šimon dělal figuranta, na kterém byly popáleniny předvedeny. Také velmi zajímavé bylo, když jsme museli opustit  třídu,  ve které se objevil kouř, který byl také součástí akce. Také ještě bylo zajímavé, zabalení Šimona do zlaté folie, pán mi potom dal diplom.

Akce se mi moc líbila a potěšil mě moc i diplom Mladý záchranář.                                T.V.
Ve středu jsem se se svými spolužáky a bratrem  Tomášem, zúčastnila akce záchrana života 2. 
   Tato akce byla velmi zajímavá a dozvěděla jsem se spoustu nových věcí.
Velmi mě potěšilo, když jsem byla zapojena , do názorné ukázky, kde jsem držela sáček s infuzí. Také bylo velmi poučné, když jsme museli opustit třídu, kde se objevil kouř.
   Diplom, který jsem dostala mi udělal velikou radost.                                                   A.V.

   Dnes jsme byli na akci Záchrana života 2.
   Dozvěděli jsme se, jak vypadá popálenina a jak zachránit život. Vyzkoušeli jsme si, jak pomoci člověku, který se dusí nebo má popáleniny. Také nám ukázali sanitku a nacvičili jsme evakuaci při požáru.  Už vím, že nemám chodit pro věci tam, kde hoří.  Dozvěděl jsem se, že na mobilu je aplikace, která může pomoci zachránit život. Určitě o ní řeknu rodičům.
   Akce se mi moc líbila.                                                                                               T.Z.

   Na akci Záchrana života 2 jsme viděli, jak máme postupovat při zadušení například bonbonem.
A dozvěděli jsme se , že jsou 3. stupně popálenin :
1. stupeň - zčervenání,
2. stupeň - zčervenání , puchýře,
3. stupeň - zčervenání, puchýře, zčernání (to už nebolí, protože odumírají nervy).
Resuscitovali jsme figuríny, naučili se, jak se chovat při požáru, když je všude kouř.
   Nakonec jsme si prohlédli sanitní vůz a pan záchranář nám ukázal, jak se ošetřuje 3. stupeň popálenin před odvozem do nemocnice. 
   Akce se mi moc líbila a dozvěděla jsem se mnoho užitečných rad. 
                                                                                                                                     M.K.

 

   Dny na záchranu života 
   Ve třídě 7.A na nás čekal pan záchranář, který nám ukázal, jak správně resuscitovat. Potom jsme si  povídali o popáleninách prvního, druhého a třetího stupně. Když jsme se přesunuli do úpolového sálu, čekal na nás jiný pan záchranář a ten některým dětem vytvořil na rukou ukázky popálenin. Cvičili jsme, jak opustit zakouřenou místnost od požáru a šli jsme ven, kde jsme viděli sanitku a mohly si ji prohlédnout.
Poté nám pan záchranář řekl a ukázal, jak ošetřit popáleniny.
   Bylo to super.                                                                                                              B.L.

   Záchrana života
   Na akci jsme byli v sanitce a povídali jsme si s panem záchranářem o různých věcech. Nejvíce jsme si povídali o spáleninách, ale i o dalších úrazech a věcech. Potom jsme se šli podívat do úpolového sálu. Tam nám pustili kouř a trénovali jsme odchod z hořící místnosti. Pak jsme šli do sanitky. Potom si kamarád lehl na nosítka a pan záchranář nám ukazoval, jak ho ošetřit.

   Moc se mi to líbilo.                                                                                                       T.S.

V PONDĚLÍ 15.10. NÁS ČEKÁ LIBUŠSKÉ VERŠOVÁNÍ.

DO ŠKOLNÍHO KOLA POSTUPUJÍ DVA ZÁSTUPCI Z NAŠÍ TŘÍDY.

KDOPAK TO BUDE? KDO NÁS BUDE REPREZENTOVAT?

V TŘÍDNÍM KOLE ZVÍTĚZILI: VIKTOR K. A TOMÁŠ V.

BLAHOPŘEJEME A DRŽÍME JIM PALCE, ABY NÁS CO NEJLÉPE REPREZENTOVALI I VE ŠKOLNÍM KOLE!

DROPIN - PREVENCE ZÁVISLOSTÍ

   V pátek jsme byli na akci Primární prevence.
   Na akci jsme skládali pyramidu hodnot. Povídali jsme si , co jsou závislosti. Dozvěděl jsem se, co mám dělat, abych nebyl závislý a byl zdravý. Hodně dětí říkalo, že kamarádství není důležité jako rodina. Ale nakonec vyhrálo, že je.  Já mám rád svoji rodinu, ale i své kamarády a kamarádky. Nakonec nám dali kartičky, na které jsme napsali co se nám na akci líbilo. 
   Výlet byl zajímavý.                                                                                                    T.Z.

Návštěva v DropIn
Návštěva v centru závislostí byla zajímavá.
Provázeli nás dvě paní. Skládali jsme pyramidu hodnot, kde jsme doplňovali, co potřebujeme a nepotřebujeme v životě, bez čeho nemůžeme být a naopak bez čeho být můžeme. Povídali jsme si o důležitosti rodiny a kamarádství. Na konci jsme psali na lístečeky, co se nám na návštěvě centra líbilo.
Návštěva byla velmi poučná.                                                                                          N.B.


                                                                                                                                     

   Na akci jsme jeli jen pár zastávek autobusem, ve kterém byla legrace.
  V centru závislosti nás čekaly dvě lektorky, které nám řekly, na čem všem můžeme být závislí. V pyramidě jsme doplňovali, co potřebujeme,  bez čeho bychom vydrželi a co vůbec nepotřebujeme. Ve dvou skupinách jsme psali, co můžeme dělat,  když jsme zdraví a co nemůžeme dělat, když jsme nemocní. 
   Prevence závislosti se mi moc líbila, protože jsme se bavili o skutečných problémech.
                                                                                                                                     B.L. 

   DropIn
   Byli jsme v DropIn. A byly tam tři vedoucí - Terka, Lenka a Bětka.
   Povídali jsme si o drogách, cigaretách a alkoholu. Drogy, cigarety a alkohol poškozují zdraví. Můžme na nich být závislí. Závislost je, když máš třeba rád televizi a koukáš se jen na ní a nemůžeš bez ní být. Závislost můžeš mít také na elektronice, knížkách, škole, jídle, hračkách.
Vyplňovali jsme pyramidy s věcmi na kterých můžeš být závislý. Tato hra mě bavila.
   Bylo to moc zajímavé, byli tam na nás hodní a líbilo se mi tam.                                     T.S.

Sběr papíru
2. - 4.10.2018 - 7:15 - 7:45 h - ve dvoře z Brunelovy ulice, středa 3.10. i mezi 15-16 hodinou

ZÁŽITKY  Z  DOPRAVNÍHO HŘIŠTĚ

   Byli jsme na dopravním hřišti. Dozvěděl jsem se tam spoustu nových věcí o policii.
  Například příběh o pejskovi jménem Arko, který zachránil lidem život tím, že odlákal pozornost na sebe, aby policejní jednotky stihly obklíčit stodolu. Ve stodole se nacházel jeden známý zloděj. Arko se rozběhnul proti zlodějovi, napadl ho, zakousnul se mu do ramene, ale zloděj byl ozbrojen a Arka zastřelil.                                                                                                                                                                                                          V.K.

   V úterý 25. září jsem byla se svými spolužáky na dopravním hřišti v Policejním muzeu. Moc se mi na dopravním hřišti líbilo  a ráda se tam podívám znovu, třeba i s rodiči                          Dozvěděla jsem se spoustu nových informací a naučila se poznávat nové značky. Také jízda na kole, mě naučila poznat značku zákaz vjezdu, do které jsem omylem vjela. Příště si dám pozor, abych značku opět nepopletla.
   Moc ráda, bych se na hřiště někdy podívala se svými spolužáky.
                                                                                                                                      A.V.

   Na dopravním hřišti, kde jsem byl se svými spolužáky v úterý 25. září se mi moc líbilo.           Poznal jsem spoustu nových značek a zopakoval si i ty, které už znám a naučila je nás paní učitelka. Od pana policisty jsme se dozvěděli spoustu nových informaci. Jízda na kole byla moc fajn. Značky jsem nepopletl a měl jsem velkou radost. Počasí nám také přálo, i když už máme podzim a bylo chladněji, tak nám nepršelo.
   Na dopravní hřiště bych se rád zase někdy podíval se svými spolužáky nebo svojí sestrou.
                                                                                                                                       T.V.

   V úterý jsem byl se třídou na dopravním hřišti. Moc se mi tam líbilo.
   Jezdil jsem na kole. Byl tam pan policista, který nám hlídal dopravní předpisy. Dokud svítil semafor bylo to lehké. Když ho pan policista vypnul, jízda byla těžká. Musel jsem vnímat dopravní značky,  dej přednost v jízdě a hlavní silnice. Některé děti porušovaly předpisy. A já jednou s kolem skončil na trávě.
   Rád bych hřiště navštívil znovu.
                                                                                                                                      T.Z.

   Když jsme přijeli na dopravní hřiště, čekal na nás pan policista. Vyprávěl nám různé příběhy. Nejvíc se mi líbil o psovi jménem RIK, který umřel při policejní akci.
   Pak jsme se šli podívat na tank, helikoptéru a auta. Po prohlídce jsme šli pro kola a koloběžky.
   Jezdili jsme po silnici podle značek a semaforů. Když se vyply semafory, ukazoval pan policista směry a já vůbec nevěděla co mám dělat.
    Výlet se mi moc líbil, protože jsem se naučila něco nového.
                                                                                                                                      B.L.

   V muzeu se mi moc líbilo.                                                                                                  Nejvíce se mi líbilo dopravní hřiště, kde byli opravdové dopravní značky a semafory. Tam jsme si mohli vyzkoušet jízdu podle silničních pravidel jako opravdoví řidiči. Pak se mi velmi líbilo vyprávění příběhů, které se opravdu staly. Vyprávěl nám je jeden policista. Například příběh o psovi Arkovi. Ještě se mi líbila ukázka policejních aut.
   Tento výlet bych si ráda ještě někdy zopakovala.
                                                                                                                                      N.B.

   Dopravní hřiště
   Povídali jsme si o různě značených silnicích, jak se na nich jezdí, o semaforu a o různých značkách. Potom, co pan policista dopovídal, tak jsme začali jezdit na kolech a koloběžkách. Kola a koloběžky nám půjčili, kdo nemněl helmu, tak mu ji půjčili také. A když jsme odcházeli, tak nám pan policista dal omalovánky.
   Čím jsme tam jeli? Jeli jsme autobusem, metrem, pak jsme šli pěšky přes most.
                                                                                                                                      T.S.

                                                                                                                                            

TÝDEN MOBILITY

...A OPĚT JSME POČÍTALI, KOLIK AUT PROJEDE ZA 15 MIN KOLEM ŠKOLY PO ULICI METEOROLOGICKÁ.

AKCE TŘÍDY 

25.9. Dopravní hřiště Muzeum policie - s sebou: sportovní oblečení a obutí + HELMA

5.10. Primární prevence - Úvod do problematiky prevence I. CPP DropIn Těšíkova, MHD, blok 10.30 - 12.00, zdarma. Návrat kolem 12:45 h.

15.10. Libušské veršování - třídní kolo

16.10. 4. a 5. vyuč. hodinu - Dny za záchranu života II, cena 60,- Kč.

22.10. Spolupráce a komunikace, zdarma, hrazeno z grantu MHMP

 5.12. Divadelní představení - ZPÁTKY DO BETLÉMA  od 10:30 h, KC-12, cena 60,- Kč.

  4.2. - pondělí - sběr víček - ve třídě

 8.2. Prev centrum - Zvládání agrese a řešení konfliktů, ve třídě, zdarma (hrazeno z grantu)

25.2. Stroj času - ag. Besedárium - od 10:00 h, cena 100,- Kč.

9.4. - 11.4. - sběr starého papíru.Vždy od 7:30 do 7:55 h. Ve středu 10.4. se bude sbírat ještě odpoledne                        od 15:00-16:00 h.
 9.4. Projektový den - ke Dni Země, za spolupráce ag. Koniklec - Duchové z popelnic, cena 60,- Kč.

Na výuku budou děti potřebovat:
1. Školní aktovku
2. Penál - v něm: tužky č. 2 – 2ks, č. 3 - 1 kus,  ořezávátko, pastelky, pravítko (15 – 20 cm), kovové nůžky s kulatou špičkou, pero (nejlépe bombičkové s klasickým hrotem), tyčinkové lepidlo.
3. Kufřík na výtvarnou výchovu - v něm: hadřík, kelímek, vodové barvy a tempery - stačí základní barvy - (nejlépe české výroby), voskovky (nejlépe české výroby), modelovací hmota, štětce – 3 ks - různé síly.
4. Pracovní halenu nebo zástěrku.
5. Desku (podložku) na modelování.
6. Cvičební úbor (libovolné tričko, sportovní kalhoty, sportovní obuv se světlou podrážkou).
7. Polštářek na sezení na zemi.
8. Přezůvky.
9. Desky na sešity.
10. Úkolníček.                                                                                                                                             11. Šanon s obaly z předchozího školního roku.

Vyučování a prázdniny:
• Školní rok 2018/2019 začíná v pondělí 3. září 2018.
• Podzimní prázdniny - pondělí 29. října a úterý 30. října 2018.
• Vánoční prázdniny - sobota 22. prosince 2018 - 2. ledna 2019.                                                                      3. a 4. ledna - ředitelské volno. Vyučování začne 7. ledna 2019.
• Období I. pololetí školního roku 2018/2019 bude ukončeno ve čtvrtek 31. ledna 2019.
• Pololetní prázdniny - pátek 1. února 2019.
• Jarní prázdniny - 11. února - 17. února 2019.
• Velikonoční prázdniny - čtvrtek 18. dubna 2019, pátek 19. dubna 2019 je tzv. ostatním svátkem.
• Období školního vyučování ve II. pololetí 2018/2019 bude ukončeno v pátek 28. června 2019.
• Hlavní prázdniny budou trvat od soboty 29. června 2019 do neděle 1. září 2019.
• Období školního vyučování ve školním roce 2019/2020 začne v pondělí 2. září 2019.

Státní svátky: pátek 28.9.2018, pondělí 22.4.2019, středa 1.5.2019, středa 8.5.2018

Třídní schůzky: 5. 9. 2018, 28. 11. 2018 a 3. 4. 2019 ve třídách 1. stupně budou od 17:00. V 18:00 bude následovat setkání Rady rodičů.

Konzultační hodiny pro rodiče u všech učitelů jsou každou první středu v měsíci od 16:00 do 17:00.

 

 

 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana