3.A

Verča se umístina na skvělém 2. místě ve školním kole pěvecké soutěže

VÁNOČNÍ NOTA.

BLAHOPŘEJEME!

MALUJEME PRO JEŽÍŠKOVA VNOUČATA

CHARITATIVNÍ AKCE 

PRO BABIČKY A DĚDEČKY VE SPOLUPRÁCI S ČESKÝM ROZHLASEM

ZPÁTKY DO BETLÉMA - DIVADELNÍ PŘEDSTAVENÍ V KC-12  

Dnes jsme byli v divadle. Představení se jmenovalo Zpátky do Betléma. Byli tam herci, loutky a živá hudba.
   Potkal se kejklíř Vojtěch se svým učitelem a  začnou vyprávět příběh o Vánocích. Hráli, jak se v Betlémě  rodičům narodil Ježíšek. Herci na jevišti dělali srandičky a jeden herec dokonce žongloval s balonky a házel tyčky. Hráli na kytaru a na buben. 
   Představení se mi moc líbilo, dokonce jsem si zazpíval známé vánoční koledy, třeba Ježíšku panáčku. Na toto představení bych šel klidně znovu s rodiči.                                                                               T.Z.

   Ve středu jsme jeli na divadelní představení Zpátky do Betléma. Představení bylo o narození Ježíška.        Během představení se hrálo na hudební nástroje (kytara, buben, činely).Také jsme si zazpívali spoustu vánočních koled.
   A nejvíce se mi líbil Vojta, který byl vtipný a uměl žonglovat.                                                       B.L.

   Dne 5. prosince jsme byli na divadelním představení. Bylo to moc hezké. Mluvili tam o Ježíškovi, jak se narodil. Byly k tomu i písničky a někdy byly i vtipné. Žonglovali tam a zahráli to moc pěkně. Chci tam někdy jít znovu se školou nebo s rodiči.                                                                                          L.V.

 

ZÁCHRANA ŽIVOTA

   Ve středu 17.října jsem se se svými spolužáky a paní učitelkou zúčastnil akce záchrana života 2. 
 Velmi mě zaujalo téma popálenin. Dozvěděl jsem se, jak správně postupovat, při popáleninách.
   Spolužák Šimon dělal figuranta, na kterém byly popáleniny předvedeny. Také velmi zajímavé bylo, když jsme museli opustit  třídu,  ve které se objevil kouř, který byl také součástí akce. Také ještě bylo zajímavé, zabalení Šimona do zlaté folie, pán mi potom dal diplom.

Akce se mi moc líbila a potěšil mě moc i diplom Mladý záchranář.                                T.V.
Ve středu jsem se se svými spolužáky a bratrem  Tomášem, zúčastnila akce záchrana života 2. 
   Tato akce byla velmi zajímavá a dozvěděla jsem se spoustu nových věcí.
Velmi mě potěšilo, když jsem byla zapojena , do názorné ukázky, kde jsem držela sáček s infuzí. Také bylo velmi poučné, když jsme museli opustit třídu, kde se objevil kouř.
   Diplom, který jsem dostala mi udělal velikou radost.                                                   A.V.

   Dnes jsme byli na akci Záchrana života 2.
   Dozvěděli jsme se, jak vypadá popálenina a jak zachránit život. Vyzkoušeli jsme si, jak pomoci člověku, který se dusí nebo má popáleniny. Také nám ukázali sanitku a nacvičili jsme evakuaci při požáru.  Už vím, že nemám chodit pro věci tam, kde hoří.  Dozvěděl jsem se, že na mobilu je aplikace, která může pomoci zachránit život. Určitě o ní řeknu rodičům.
   Akce se mi moc líbila.                                                                                               T.Z.

   Na akci Záchrana života 2 jsme viděli, jak máme postupovat při zadušení například bonbonem.
A dozvěděli jsme se , že jsou 3. stupně popálenin :
1. stupeň - zčervenání,
2. stupeň - zčervenání , puchýře,
3. stupeň - zčervenání, puchýře, zčernání (to už nebolí, protože odumírají nervy).
Resuscitovali jsme figuríny, naučili se, jak se chovat při požáru, když je všude kouř.
   Nakonec jsme si prohlédli sanitní vůz a pan záchranář nám ukázal, jak se ošetřuje 3. stupeň popálenin před odvozem do nemocnice. 
   Akce se mi moc líbila a dozvěděla jsem se mnoho užitečných rad. 
                                                                                                                                     M.K.

 

   Dny na záchranu života 
   Ve třídě 7.A na nás čekal pan záchranář, který nám ukázal, jak správně resuscitovat. Potom jsme si  povídali o popáleninách prvního, druhého a třetího stupně. Když jsme se přesunuli do úpolového sálu, čekal na nás jiný pan záchranář a ten některým dětem vytvořil na rukou ukázky popálenin. Cvičili jsme, jak opustit zakouřenou místnost od požáru a šli jsme ven, kde jsme viděli sanitku a mohly si ji prohlédnout.
Poté nám pan záchranář řekl a ukázal, jak ošetřit popáleniny.
   Bylo to super.                                                                                                              B.L.

   Záchrana života
   Na akci jsme byli v sanitce a povídali jsme si s panem záchranářem o různých věcech. Nejvíce jsme si povídali o spáleninách, ale i o dalších úrazech a věcech. Potom jsme se šli podívat do úpolového sálu. Tam nám pustili kouř a trénovali jsme odchod z hořící místnosti. Pak jsme šli do sanitky. Potom si kamarád lehl na nosítka a pan záchranář nám ukazoval, jak ho ošetřit.

   Moc se mi to líbilo.                                                                                                       T.S.

V PONDĚLÍ 15.10. NÁS ČEKÁ LIBUŠSKÉ VERŠOVÁNÍ.

DO ŠKOLNÍHO KOLA POSTUPUJÍ DVA ZÁSTUPCI Z NAŠÍ TŘÍDY.

KDOPAK TO BUDE? KDO NÁS BUDE REPREZENTOVAT?

V TŘÍDNÍM KOLE ZVÍTĚZILI: VIKTOR K. A TOMÁŠ V.

BLAHOPŘEJEME A DRŽÍME JIM PALCE, ABY NÁS CO NEJLÉPE REPREZENTOVALI I VE ŠKOLNÍM KOLE!

DROPIN - PREVENCE ZÁVISLOSTÍ

   V pátek jsme byli na akci Primární prevence.
   Na akci jsme skládali pyramidu hodnot. Povídali jsme si , co jsou závislosti. Dozvěděl jsem se, co mám dělat, abych nebyl závislý a byl zdravý. Hodně dětí říkalo, že kamarádství není důležité jako rodina. Ale nakonec vyhrálo, že je.  Já mám rád svoji rodinu, ale i své kamarády a kamarádky. Nakonec nám dali kartičky, na které jsme napsali co se nám na akci líbilo. 
   Výlet byl zajímavý.                                                                                                    T.Z.

Návštěva v DropIn
Návštěva v centru závislostí byla zajímavá.
Provázeli nás dvě paní. Skládali jsme pyramidu hodnot, kde jsme doplňovali, co potřebujeme a nepotřebujeme v životě, bez čeho nemůžeme být a naopak bez čeho být můžeme. Povídali jsme si o důležitosti rodiny a kamarádství. Na konci jsme psali na lístečeky, co se nám na návštěvě centra líbilo.
Návštěva byla velmi poučná.                                                                                          N.B.


                                                                                                                                     

   Na akci jsme jeli jen pár zastávek autobusem, ve kterém byla legrace.
  V centru závislosti nás čekaly dvě lektorky, které nám řekly, na čem všem můžeme být závislí. V pyramidě jsme doplňovali, co potřebujeme,  bez čeho bychom vydrželi a co vůbec nepotřebujeme. Ve dvou skupinách jsme psali, co můžeme dělat,  když jsme zdraví a co nemůžeme dělat, když jsme nemocní. 
   Prevence závislosti se mi moc líbila, protože jsme se bavili o skutečných problémech.
                                                                                                                                     B.L. 

   DropIn
   Byli jsme v DropIn. A byly tam tři vedoucí - Terka, Lenka a Bětka.
   Povídali jsme si o drogách, cigaretách a alkoholu. Drogy, cigarety a alkohol poškozují zdraví. Můžme na nich být závislí. Závislost je, když máš třeba rád televizi a koukáš se jen na ní a nemůžeš bez ní být. Závislost můžeš mít také na elektronice, knížkách, škole, jídle, hračkách.
Vyplňovali jsme pyramidy s věcmi na kterých můžeš být závislý. Tato hra mě bavila.
   Bylo to moc zajímavé, byli tam na nás hodní a líbilo se mi tam.                                     T.S.

Sběr papíru
2. - 4.10.2018 - 7:15 - 7:45 h - ve dvoře z Brunelovy ulice, středa 3.10. i mezi 15-16 hodinou

ZÁŽITKY  Z  DOPRAVNÍHO HŘIŠTĚ

   Byli jsme na dopravním hřišti. Dozvěděl jsem se tam spoustu nových věcí o policii.
  Například příběh o pejskovi jménem Arko, který zachránil lidem život tím, že odlákal pozornost na sebe, aby policejní jednotky stihly obklíčit stodolu. Ve stodole se nacházel jeden známý zloděj. Arko se rozběhnul proti zlodějovi, napadl ho, zakousnul se mu do ramene, ale zloděj byl ozbrojen a Arka zastřelil.                                                                                                                                                                                                          V.K.

   V úterý 25. září jsem byla se svými spolužáky na dopravním hřišti v Policejním muzeu. Moc se mi na dopravním hřišti líbilo  a ráda se tam podívám znovu, třeba i s rodiči                          Dozvěděla jsem se spoustu nových informací a naučila se poznávat nové značky. Také jízda na kole, mě naučila poznat značku zákaz vjezdu, do které jsem omylem vjela. Příště si dám pozor, abych značku opět nepopletla.
   Moc ráda, bych se na hřiště někdy podívala se svými spolužáky.
                                                                                                                                      A.V.

   Na dopravním hřišti, kde jsem byl se svými spolužáky v úterý 25. září se mi moc líbilo.           Poznal jsem spoustu nových značek a zopakoval si i ty, které už znám a naučila je nás paní učitelka. Od pana policisty jsme se dozvěděli spoustu nových informaci. Jízda na kole byla moc fajn. Značky jsem nepopletl a měl jsem velkou radost. Počasí nám také přálo, i když už máme podzim a bylo chladněji, tak nám nepršelo.
   Na dopravní hřiště bych se rád zase někdy podíval se svými spolužáky nebo svojí sestrou.
                                                                                                                                       T.V.

   V úterý jsem byl se třídou na dopravním hřišti. Moc se mi tam líbilo.
   Jezdil jsem na kole. Byl tam pan policista, který nám hlídal dopravní předpisy. Dokud svítil semafor bylo to lehké. Když ho pan policista vypnul, jízda byla těžká. Musel jsem vnímat dopravní značky,  dej přednost v jízdě a hlavní silnice. Některé děti porušovaly předpisy. A já jednou s kolem skončil na trávě.
   Rád bych hřiště navštívil znovu.
                                                                                                                                      T.Z.

   Když jsme přijeli na dopravní hřiště, čekal na nás pan policista. Vyprávěl nám různé příběhy. Nejvíc se mi líbil o psovi jménem RIK, který umřel při policejní akci.
   Pak jsme se šli podívat na tank, helikoptéru a auta. Po prohlídce jsme šli pro kola a koloběžky.
   Jezdili jsme po silnici podle značek a semaforů. Když se vyply semafory, ukazoval pan policista směry a já vůbec nevěděla co mám dělat.
    Výlet se mi moc líbil, protože jsem se naučila něco nového.
                                                                                                                                      B.L.

   V muzeu se mi moc líbilo.                                                                                                  Nejvíce se mi líbilo dopravní hřiště, kde byli opravdové dopravní značky a semafory. Tam jsme si mohli vyzkoušet jízdu podle silničních pravidel jako opravdoví řidiči. Pak se mi velmi líbilo vyprávění příběhů, které se opravdu staly. Vyprávěl nám je jeden policista. Například příběh o psovi Arkovi. Ještě se mi líbila ukázka policejních aut.
   Tento výlet bych si ráda ještě někdy zopakovala.
                                                                                                                                      N.B.

   Dopravní hřiště
   Povídali jsme si o různě značených silnicích, jak se na nich jezdí, o semaforu a o různých značkách. Potom, co pan policista dopovídal, tak jsme začali jezdit na kolech a koloběžkách. Kola a koloběžky nám půjčili, kdo nemněl helmu, tak mu ji půjčili také. A když jsme odcházeli, tak nám pan policista dal omalovánky.
   Čím jsme tam jeli? Jeli jsme autobusem, metrem, pak jsme šli pěšky přes most.
                                                                                                                                      T.S.

                                                                                                                                            

TÝDEN MOBILITY

...A OPĚT JSME POČÍTALI, KOLIK AUT PROJEDE ZA 15 MIN KOLEM ŠKOLY PO ULICI METEOROLOGICKÁ.

AKCE TŘÍDY 

25.9. Dopravní hřiště Muzeum policie - s sebou: sportovní oblečení a obutí + HELMA

5.10. Primární prevence - Úvod do problematiky prevence I. CPP DropIn Těšíkova, MHD, blok 10.30 - 12.00, zdarma. Návrat kolem 12:45 h.

15.10. Libušské veršování - třídní kolo

16.10. 4. a 5. vyuč. hodinu - Dny za záchranu života II, cena 60,- Kč.

22.10. Spolupráce a komunikace, zdarma, hrazeno z grantu MHMP

 5.12. Divadelní představení - ZPÁTKY DO BETLÉMA  od 10:30 h, KC-12, cena 60,- Kč.

Na výuku budou děti potřebovat:
1. Školní aktovku
2. Penál - v něm: tužky č. 2 – 2ks, č. 3 - 1 kus,  ořezávátko, pastelky, pravítko (15 – 20 cm), kovové nůžky s kulatou špičkou, pero (nejlépe bombičkové s klasickým hrotem), tyčinkové lepidlo.
3. Kufřík na výtvarnou výchovu - v něm: hadřík, kelímek, vodové barvy a tempery - stačí základní barvy - (nejlépe české výroby), voskovky (nejlépe české výroby), modelovací hmota, štětce – 3 ks - různé síly.
4. Pracovní halenu nebo zástěrku.
5. Desku (podložku) na modelování.
6. Cvičební úbor (libovolné tričko, sportovní kalhoty, sportovní obuv se světlou podrážkou).
7. Polštářek na sezení na zemi.
8. Přezůvky.
9. Desky na sešity.
10. Úkolníček.                                                                                                                                             11. Šanon s obaly z předchozího školního roku.

Vyučování a prázdniny:
• Školní rok 2018/2019 začíná v pondělí 3. září 2018.
• Podzimní prázdniny - pondělí 29. října a úterý 30. října 2018.
• Vánoční prázdniny - sobota 22. prosince 2018 - 2. ledna 2019.                                                                      3. a 4. ledna - ředitelské volno. Vyučování začne 7. ledna 2019.
• Období I. pololetí školního roku 2018/2019 bude ukončeno ve čtvrtek 31. ledna 2019.
• Pololetní prázdniny - pátek 1. února 2019.
• Jarní prázdniny - 11. února - 17. února 2019.
• Velikonoční prázdniny - čtvrtek 18. dubna 2019, pátek 19. dubna 2019 je tzv. ostatním svátkem.
• Období školního vyučování ve II. pololetí 2018/2019 bude ukončeno v pátek 28. června 2019.
• Hlavní prázdniny budou trvat od soboty 29. června 2019 do neděle 1. září 2019.
• Období školního vyučování ve školním roce 2019/2020 začne v pondělí 2. září 2019.

Státní svátky: pátek 28.9.2018, pondělí 22.4.2019, středa 1.5.2019, středa 8.5.2018

Třídní schůzky: 5. 9. 2018, 28. 11. 2018 a 3. 4. 2019 ve třídách 1. stupně budou od 17:00. V 18:00 bude následovat setkání Rady rodičů.

Konzultační hodiny pro rodiče u všech učitelů jsou každou první středu v měsíci od 16:00 do 17:00.

 

 

 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana