4.B

18. - 19.6. Kutná Hora, kemp Malešov

(dvoudenní výlet, pořádal DDM Monet - Honza a Dominik)

Jak se nám výlet líbil:

Áňa Př.:

Se třídou jsme byli na výletě u Kutné Hory. Jeli jsme busem, metrem a nakonec vlakem. Do kempu jsme šli 7 km, vzali jsme to zkratkou.V táboře jsme se ubytovali. Spala jsem s holkama ve stanu.Někteří kluci do stanu nechtěli a spali v chatce. Na zpáteční cestě jsme šli 1 km kopřivami a pak ještě nejméně dva kilometry k vlaku. Na náměstí nám Honza koupil zmrzku a taky objednal pizzu. Tu nám dovezli až k vlaku! Byla moc dobrá - šunková se sýrem.

Anička Ph.:

Byli jsme v Kutné Hoře v Malešově. Jeli jsme autobusem, vlakem a metrem. Do kempu jsme šli pěšky asi 7 km. Cestou jsme plnili zadané úkoly.V kempu jsme si hráli, koupali se - do vody smělo jen 6 dětí. Spala jsem ve stanu s holkama. Večer jsme opékali buřty a měli jsme bojovku. Do postele jsme se dostali asi až po půlnoci. Ráno jsme se vzbudili v půl páté, protože děti z jiné školy dělali ,,čurbes." Druhý den nám Honza koupil zmzlinu a zajistil pizzu s dovozem až na nádraží. Akce byla super!

Adam:

Cestou do kempu jsme hráli hry. Lukáš v kempu šlápl do bahna a přišel o botu. Dominik mu ji musel vytáhnout. Když jsme se ubytovali, opekli jsme si buřty a hráli jsme bojovku. Já jsem večer spal pod širákem. Vstal jsem v 4.30 a v 10 hodin jsme odcházeli na vlak. Přišli jsme o učení, JUPÍÍÍ!

Dáda:

Na výletě to bylo super.. Já jsem spal v chatce. Dokonce jsme se koupali. Ušli jsme 10 km a to bylo hodně. Za mě dávám výletu 100%.

12.6. Rozloučení se školou a třídní učitelkou

5.6. Zahradní slavnost - Den dětí

( DDM Monet + pí uč. Lara z 1.C)

Jak se nám akce líbila?

Lukáš:

Dnes byl den D. Stavěli jsme docela dlouhou horskou dráhu. Potom jsme testovali rychlost té dráhy, v tom jsme byli druzí. Nakonec jsme všechno museli po sobě uklidit. Moc se mo to líbilo.

Lucka:

Akce se konala na zadním hřišti. Tam pro nás bylo připraveno hodně aktivit. Nejvíce mě bavilo, když jsme po sobě stříkali vodními pistolemi. Každý měl jeden náboj. Kluci po sobě stříkali a pěkně se zlili. Také jsme skákali z ledovce na ledovec. Byla to týmová hra, bylo to ještě lepší, než hrát jen za sebe. Vodou jsme také sestřelovali kelímky. Jako hlavní hra bylo sestavit dráhu pro kuličku. Na dráze jsme pracovali celou dobu. Na závěr se rozdávali ceny. Jako první cena byla vyhodnocena dráha pro kuličku. Tam jsme získali 2. místo. Druhé vyhodnocení bylo za všechny ostatní disciplíny. Tam jsne obsadili 1. místo!!! Hodně jsem si to užila!

Zdenda:

Dětský den byl dobrý. Stavěli jsme horskou dráhu. Měl jsem pocit, že se nám stavba daří, ale nakonec byla dráha pěkně křivá. Za dráhu jsme získali druhé místo, protože díky zatáčkám naše kulička nebyla nejrychlejší! Ještě jsme hráli různé hry: chodili jsme po ledových krách, shazovali jsme kelímky vodou a barvili jsme vlajku. V celkovém hodnocení jsme byli první. Neříkám, že je to špatné, ale nechápu, jak se děti z naší třídy mohly radovat, když porazily prvňáky! Těším se na příští rok.

Aďa:

Dnes byl super den! Měli jsme první hodinu češtinu a pak jsme šli na akci. Nejprve nám řekli a vysvětlili, co všechno budeme dělat. Začali jsme stavěním horské dráhy. Já tomu říkám kuličko - dráha. Také jsme kreslili vlajku naší třídy 4.B. To bylo hezké. Okolo byla stanoviště ještě s jinými aktivitami. Na konci hry se rozdávali poháry. Celkově jsme byli na prvním místě. Dnešnímu dni dávám 100%. Moc se mi to líbilo!

Sára:

Dnes jsme byli na akci pořádané ke Dni dětí. Byla to strašná zábava. Připravili pro nás mnoho aktivit. Stavěli jsme dráhu pro kuličku, sestřelovali vodními pistolkami kelímky, skákali po ledovcích, stříkali po sobě a kreslili vlajku naší třídy. Ze všech aktivit jsme byli..... na prvním místě! Moc jsem si to užila! Za naší snahu jsme dostali každý odměnu: sladkosti, bublifuk, diplom a pohár za 1. místo.

1.6. Planeta Česko

(Bijásek Modřany)

Režie: Marián Polák

Naše příroda je pestrá jako málokde na světě. Krásu a dobrodružství máme na dosah ruky, stačí se jen dobře dívat! První celovečerní film o české přírodě díky nejmodernějším technologiím zblízka ukazuje fascinující dobrodružství zvířat a rostlin žijících kolem nás. Prožijte vzrušující výpravu za desítkami sympatických hrdinů. Některé možná ani neznáte – divočina přitom začíná hned za vašimi dveřmi!

Naše ohlasy:

Adam:

Ke Dni dětí jsme byli se třídou v kině na filmu Planeta Česko. Byl jsem rád, že jsme přišli o vyučování. Film byl o zvířatech v Česku. Byl celkem zajímavý, ale doufám, že příště půjdeme na něco jiného!

Šimon:

Moc se mi film nelíbil, protože tam byla jen česká příroda. Muselo být náročné film natočit. Zaujal mě čáp. Je poměrně velký, létavý a brodivý. Patří do čeledi čápovitých. Nejznámější je čáp bílý. Čáp bílý má dlouhý červený zobák a dlouhé červené nohy. Živí se nejčastěji žábami a drobnými savci.

Kája:

Film byl hezký, ale pak už trochu nudný. Vystupovalo tam hodně zvířat: vydra, bobr, káně, bažant, kůň, zubr. Protože patřím mezi koňáky, tak se mi nejvíce líbil kůň divoký. Ten žije ve stádech, je to býložravec a nemá moc nepřátel. Největším jeho nepřítelem je člověk. Divocí koně se k nám vrací, můžeme je nalézt v Milovicích.

David H.:

Bylo to pro někoho určitě hezké, ale mně se to nelíbilo. Film nám měl říct, že i u nás máme nádhernou přírodu! Nelíbilo se mi, že film měl titulky, které ho celý provázely. Také se mi nelíbilo, když byl film podmalovaný hudbou, tak v titulkách bylo (hudba). To mě celkem štvalo! Pro mě to bylo až moc informací najednou. Za mě 55%.

30.5. Cyklojízda

Akci pořádá: ŽZ Praha Libuš + ZŠ Meteo

Cyklojízda je součástí kampaní Dny bez úrazu a Vidíš Mě?

Moje pocity z cyklojízdy:

Áňa V.:

Cyklojízda mě bavila, ale kopec v rokli byl nad mé síly! Celá třída na něm pohořela kromě Šimona. V cíli jsme dostali pití. Bohužel se nikdo z naší třídy neumístil. Příště to snad bude lepší!

Mates:

Cyklojízda byla super, sice jsme se neumístili na bedně, ale porovnali jsme síly s ostatními. Velký kopec jsem vyjel do poloviny. Zbytek třídy hezky fandil! Sportování dávám 100%.

Anna Př.:

Cyklojízda mě moc bavila, hlavně se mi líbila trať. Bohužel jsem se neumístila, ale hlavně jsem si zazávodila. Celá akce byla SUPER!

Dáda:

A jaké jsou moje dojmy? No, že jsem se svým výkonem celkem spokojený, protože jsem předjel 4 závodníky. Přestože jsem nevyhrál, tak to byl super zážitek. Taky se mi líbilo, že zbytek třídy nám fandil v kopci a hnali nás dopředu! Dávám 90%.

Áňa H.:

Byla jsem unavená, tak jsem nezvládla vyjet ten veliký kopec! Menší jsem vyjela do poloviny - hurááá! Přála jsem si, ať už je to za mnou. Cyklojízda byla celá super!

Aďa:

Dnes je super den, protože budeme závodit na kole! Akce proběhla v rokli. Trasa byla výborně zvolená. Nejhorší byl velký kopec. Tam nám přišla fandit paní učitelka s dětmi, které nezávodily. To bylo super. Moc se mi to líbilo, dávám 100%.

Celá třída děkuje všem, kteří se pod vedením pí učitelky Exnerové na skvělé akci podíleli!

23.4.  Zdravý životní styl

(preventivní blok, Prev-Centrum)

Program byl realizován přímo ve třídě. Blok primární prevence trval 2 vyučovací hodiny. Byl veden interaktivní formou, děti dostaly prostor na diskuzi. Pracovaly individuálně i ve skupinách.

Jak nás přednáška zaujala?

Šimon:

Měli jsme přednášku o tom, jak jíst zdravě. Já jsem si spíš obnovil, co je dobré jíst. Myslím si, že si někdo z té přednášky odnesl mnohá ponaučení. Přednášky z Prev - Centra jsou užitečné!

Pozor, tohle není reklama!!!

Sára:

Akce byla zábava. Bylo to o tom, co dělat správně, abychom byli zdraví. Bohužel, nic nového jsem se nedozvěděla. Jinak jsem si pořad užila.

Anička Př.:

Bylo to dobré, hráli jsme zábavné hry. V první hře jsme pracovali ve skupinách a to mě bavilo. Blok hodnotím kladně, protože jsme se neučili!

Jirka:

Povídali jsme si o tom, co máme jíst a co naopak ne. také jsme pracovali ve třech skupinách. Dostali jsme papíry, jeden na otázky a druhý na odpovědi. Na závěr jsme předváděli pantomimu nebo jsme popisovali předmět. Já jsem popisoval mrkev. Byla to legrace!

Adam:

Zdravý životní styl mi nic neříká. Myslím,že tyto akce jsou k ničemu, protože stejně nikdo pořádně neposlouchá!

Štěpán:

Mně se to hodně líbilo, protože přednáška trvala dvě hodiny. Tím jsme přišli o konverzaci a češtinu. Hurá!

David:

Normálně to bývá lepší. Teď byla přednáška o zdravém životním stylu a to bylo o ničem! Vše, co se tam říkalo, jsem věděl.Minulý rok jsme měli blok o šikaně, to bylo alespoň poučné. Dobré bylo, že jsme se neučili!

Lukáš:

Mě to bavilo, i když jsem víceméně vše věděl. Myslím si, že činnost Prev - Centra je dobrá a užitečná!

Simča:

Dozvěděla jsem se, jak máme zdravě jíst. Bavilo mě to hodně, hlavně poslední hra s ovocem. Myslím si, že jejich osvěta je dobrá. Třeba jsme se minule dozvěděli, jak pomoci někomu, kdo je šikanován.

Ada:

Dozvěděla jsem se, jak mám žít zdravě a co mám pro svoje zdraví dělat. Díky takové tajné krabičce jsem se dozvěděla odpovědi na dvě moje otázky, které jsem nechtěla říkat na veřejnosti nebo před třídou. Dávám 100%.

19.4. Dítě v Dlouhé 2018

Festival se koná v termínu od 18. dubna do 22. dubna.

Jubilejní 20. ročník soutěžní přehlídky pro dětské publikum přinesl výběr z nejlepších inscenací, které v poslední době vznikly v mimopražských divadlech.  V Praze byly k vidění většinou poprvé.

Také naše třída vyrazila na festival. Vybrali jsme si hru Tobiáš Lolness, kterou nastudovalo Divadlo J. K. Tyla, Plzeň.

Tobiáš Lolness měří jen o něco víc než jeden milimetr. Jeho domovem je obrovský strom, který je pro své obyvatele celým světem.

Jednoho dne odmítne Tobiášův otec vydat tajemství svého geniálního, ale pro přežití stromu nebezpečného vynálezu. Rodina Lolnessových je poslána do vyhnanství a Tobiáš musí prchat až do země trávového lidu. Hledá bezpečí, přátele a způsob, jak zachránit strom před zničením, protože srdce stromu je nahlodáno hlubokým kráterem. Pokusí se odvrátit katastrofu a najít své rodiče.

Po představení jsme měli dílny. Naším úkolem bylo zachytit něco zajímavého, co se nám ve hře líbilo.

16.4.  Záchrana zvířat

(Přírodovědný program - občanské sdružení Penthea)

Program byl velmi poučný, dozvěděli jsme se, kdy je pomoc nezbytná a kdy naopak ne. Viděli jsme zajímavé zákroky při záchraně zvířat, bohužel i to, že všechna zachráněná zvířata nepřežila. Program byl doplněn ukázkami několika živých zvířat.

Následně jsme v pracovních skupinách zpracovali informace, které jsme si z pořadu zapamatovali.

1. skupina:

Puštík obecný

Puštíka našel majitel chaty v komíně. Když ho vyndali ven, chviličku čekali, až se vzpamatuje. Puštík sice začal dýchat, ale bohužel už ho nezachránili. Bylo nám ho moc líto! Pořad se nám moc líbil.

2. skupina:

Liška obecná

Největším nepřítelem lišky není kupodivu člověk, ani žádné jiné zvíře, ale vzteklina. Vzteklina se projevuje ve čtyřech fázích:

1. nebojácnost

2. neovládá tělo

3. slintá

4. agresivita

Pak už následuje smrt, protože vzteklina je nevyléčitelná. Jakmile se u zvířete objeví už první příznak, je nutné okamžitě zavolat záchranou stanici, aby zvíře odchytili a následně utratili. Pro nás bylo největším překvapením, že největší výskyt lišky je na okraji měst!

3. skupina:

Holub domácí zdivočelý

Holubi jsou známí přenašeči nemocí. Někdy se stane, že vlétnou do obchodu, protože tam shánějí potravu. Také přenášejí nemoci tím, že zanechávají trus na zboží. Proto je musí záchranáři rychle odchytit, než se to dozví hygiena!

4. skupina:

Labutě

Labutě žerou tak, že se jakoby pasou. Bohužel při tom mohou sežrat háčky a vlasce. Když se to stane, musí se vše rychle vyndat, protože by labuť mohla umřít. Měla by se mezi rybáři dělat osvěta, aby nenechávali vlasce na březích řek a rybníků!

Dalším velkým nebezpečím je pro ně zima. Někdy se stane, že přimrznou k betonu. Záchranáři musí přijet s horkou vodou a takzvaně opatrně labuť odlepit.

Jednou se stalo, že se stát rozhodl novoroční ohňostroj udělat na Střeleckém ostrově (místo na Letné). Když ho odpálili, tak se labutě polekaly a chtěly přeletět most. Bohužel se zasekly ve drátech a zemřely jich desítky. Bylo to naprosto zbytečné!

5. skupina:

Ježek

Ježků je několik druhů. U nás se vyskytuje ježek západní a východní. Jaký je mezi nimi rozdíl? Východní má černou hlavičku a rozcuchané bodliny, západní má bílou hlavu a rovnoměrné bodliny. Některé druhy jsou ohrožené. Živí se hmyzem a malými živočichy, například žížalou, mouchou atd. Když se ježek cití v nebezpečí, schoulí se do klubíčka a nikdo se k němu nedostane. Bohužel se tak chrání i před auty a to špatně dopadá. Viděli jsme video, kde byl ježek propíchaný dráty. Takhle by se s nimi zacházet nemělo! Je hrozné, že za rok jich zahyne přibližně 350 000.

Z naší tvorby:

Dovádivé jaro

Barča F.

Brzy bude jaro,
pojď honem ven, mámo!

Končí zima, končí mráz
a teplo bude snad zas.

Taky táto, pojď ven,
budeme dovádět celičký den.

Brácho, ségro, ven, ven, ven,
budeme si hrát celý den.

Venku je opět krásně,
slunce svítí velmi jasně!

A tak pozvu kamarády,
aby si zadováděli s námi.

Tak netrč doma,
pojď si hrát,
vždyť s dětmi je snad každý rád!

10.4. Dravci (skupina Zayferus)

ZAYFERUS je společnost na ochranu dravých ptáků. Vlastní největší sbírku dravců v ČR - 40 kusů. Finance na svůj provoz získávají vlastní činností - přednášky na školách, ukázky dravců v Lednickém parku.

Pořad se nám moc líbil, dozvěděli jsme se hodně zajímavostí o dravých ptácích. Po návratu do třídy jsme se rozdělili do skupin. Každá skupina si vybrala jednoho dravce, který ji nejvíce zaujal a napsala o něm co nejvíce informací.

Jak jsme se s úkolem poprali?

1. skupina:

Karančo jižní

Karančo jižní hlavně běhá,občas létá, když fouká vítr. Když někde uvidí maso, tak za ním ,,letoběží." Překvapilo nás, že skoro nelétá, ale běhá na svých dlouhých nohách!

2. skupina:

Luňák hnědý

Luňák byl nalezen v jižních Čechách, kde ho lidé zavřeli do králíkárny, kde žil tři roky- hrůza! Chudák si zničil peří. Dnes je již ve výborném zdravotním stavu a je jedním z nejvzácnějších dravců v ČR. A podle čeho ho poznáte? Má ocas do vidličky, žere žáby a mrtvé ryby. Často navštěvuje smetiště. Je to výborný letecký akrobat.

3. skupina:

Sova pálená

Je nejhezčí sovou v Evropě. Je zajímavé, že při letu má nohy do písmene X. Má srdcovitý závoj. Její potravou jsou myši. Hnízdí ve starých kostelech a hospodářských staveních. Lidé POZOR, brzděte - tuto krásnou sovu ničí prostředky proti myším!

4.skupina:

Sýček obecný

Sýček patří mezi nejmenší sovy na světě a bohužel také mezi nejohroženější druh sov u nás. Dříve se lidé sýčka báli, protože si mysleli, že jeho houkání přináší smrt.Sýček má mnoho nepřátel z ptačí říše, proto nelétá ve dne, ale až v noci.

5. skupina:

Orel kejklíř

Je to výborný letec. Vyskytuje se v Africe. Živí se ještěrkami a malým hmyzem.Rozpětí křídel má až 190 cm. Může uletět i 300 km. Co se nám na něm nejvíce líbilo? Jeho zobák mění barvu podle jeho nálady!

23.3. Noc s Andersenem (18. ročník)

U nás ve škole již posedmé, tentokrát na téma:
POVÍDÁNÍ O PEJSKOVI A KOČIČCE

Jak jsme se zabydlovali.

První naší aktivitou byla beseda se spisovatelem Martinem Vopěnkou, který nás seznámil se svojí knihou Spící město

Po besedě byla pouza, kde jsme měli čas se občerstvit a procvičit hlasivky.

Další aktivitou byly literární dílny - děti z druhého stupně se střídaly v naší třídě a my jsme plnili různé úkoly.

Nakonec jsme si zasportovali a šli se uložit k spánku(hahaha).