4.B

23.4.  Zdravý životní styl

(preventivní blok, Prev-Centrum) 

Program byl realizován přímo ve třídě. Blok primární prevence trval 2 vyučovací hodiny. Byl veden interaktivní formou, děti dostaly prostor na diskuzi. Pracovaly individuálně i ve skupinách. 

 

Jak nás přednáška zaujala?

Šimon:

Měli jsme přednášku o tom, jak jíst zdravě. Já jsem si spíš obnovil, co je dobré jíst. Myslím si, že si někdo z té přednášky odnesl mnohá ponaučení. Přednášky z Prev - Centra jsou užitečné! 

           Pozor, tohle není reklama!!!

Sára:

Akce byla zábava. Bylo to o tom, co dělat správně, abychom byli zdraví. Bohužel, nic nového jsem se nedozvěděla. Jinak jsem si pořad užila.

Anička Př.:

Bylo to dobré, hráli jsme zábavné hry. V první hře jsme pracovali ve skupinách a to mě bavilo. Blok hodnotím kladně, protože jsme se neučili!

Jirka:

Povídali jsme si o tom, co máme jíst a co naopak ne. také jsme pracovali ve třech skupinách. Dostali jsme papíry, jeden na otázky a druhý na odpovědi. Na závěr jsme předváděli pantomimu nebo jsme popisovali předmět. Já jsem popisoval mrkev. Byla to legrace!

Adam:

Zdravý životní styl mi nic neříká. Myslím,že tyto akce jsou k ničemu, protože stejně nikdo pořádně neposlouchá!

Štěpán:

Mně se to hodně líbilo, protože přednáška trvala dvě hodiny. Tím jsme přišli o konverzaci a češtinu. Hurá!

David:

Normálně to bývá lepší. Teď byla přednáška o zdravém životním stylu a to bylo o ničem! Vše, co se tam říkalo, jsem věděl.Minulý rok jsme měli blok o šikaně, to bylo alespoň poučné. Dobré bylo, že jsme se neučili!

Lukáš:

Mě to bavilo, i když jsem víceméně vše věděl. Myslím si, že činnost Prev - Centra je dobrá a užitečná!

Simča:

Dozvěděla jsem se, jak máme zdravě jíst. Bavilo mě to hodně, hlavně poslední hra s ovocem. Myslím si, že jejich osvěta je dobrá. Třeba jsme se minule dozvěděli, jak pomoci někomu, kdo je šikanován.

Ada:

Dozvěděla jsem se, jak mám žít zdravě a co mám pro svoje zdraví dělat. Díky takové tajné krabičce jsem se dozvěděla odpovědi na dvě moje otázky, které jsem nechtěla říkat na veřejnosti nebo před třídou. Dávám 100%.

   

 

 

 

19.4. Dítě v Dlouhé 2018

Festival se koná v termínu od 18. dubna do 22. dubna.

Jubilejní 20. ročník soutěžní přehlídky pro dětské publikum přinesl výběr z nejlepších inscenací, které v poslední době vznikly v mimopražských divadlech.  V Praze byly k vidění většinou poprvé.

Také naše třída vyrazila na festival. Vybrali jsme si hru Tobiáš Lolness, kterou nastudovalo Divadlo J. K. Tyla, Plzeň.
 
Tobiáš Lolness měří jen o něco víc než jeden milimetr. Jeho domovem je obrovský strom, který je pro své obyvatele celým světem.

Jednoho dne odmítne Tobiášův otec vydat tajemství svého geniálního, ale pro přežití stromu nebezpečného vynálezu. Rodina Lolnessových je poslána do vyhnanství a Tobiáš musí prchat až do země trávového lidu. Hledá bezpečí, přátele a způsob, jak zachránit strom před zničením, protože srdce stromu je nahlodáno hlubokým kráterem. Pokusí se odvrátit katastrofu a najít své rodiče. 

Po představení jsme měli dílny. Naším úkolem bylo zachytit něco zajímavého, co se nám ve hře líbilo.

 

 

 

16.4.  Záchrana zvířat

(Přírodovědný program - občanské sdružení Penthea)  

 Program byl velmi poučný, dozvěděli jsme se, kdy je pomoc nezbytná a kdy naopak ne. Viděli jsme zajímavé zákroky při záchraně zvířat, bohužel i to, že všechna zachráněná zvířata nepřežila. Program byl doplněn ukázkami několika živých zvířat.

Následně jsme v pracovních skupinách zpracovali informace, které jsme si z pořadu zapamatovali. 

 

 1. skupina:

Puštík obecný

Puštíka našel majitel chaty v komíně. Když ho vyndali ven, chviličku čekali, až se vzpamatuje. Puštík sice začal dýchat, ale bohužel už ho nezachránili. Bylo nám ho moc líto! Pořad se nám moc líbil.

2. skupina:

Liška obecná

Největším nepřítelem lišky není kupodivu člověk, ani žádné jiné zvíře, ale vzteklina. Vzteklina se projevuje ve čtyřech fázích:

1. nebojácnost

2. neovládá tělo

3. slintá

4. agresivita

Pak už následuje smrt, protože vzteklina je nevyléčitelná. Jakmile se u zvířete objeví už první příznak, je nutné okamžitě zavolat záchranou stanici, aby zvíře odchytili a následně utratili. Pro nás bylo největším překvapením, že největší výskyt lišky je na okraji měst!

3. skupina:

Holub domácí zdivočelý

Holubi jsou známí přenašeči nemocí. Někdy se stane, že vlétnou do obchodu, protože tam shánějí potravu. Také přenášejí nemoci tím, že zanechávají trus na zboží. Proto je musí záchranáři rychle odchytit, než se to dozví hygiena!

4. skupina:

Labutě

 Labutě žerou tak, že se jakoby pasou. Bohužel při tom mohou sežrat háčky a vlasce. Když se to stane, musí se vše rychle vyndat, protože by labuť mohla umřít. Měla by se mezi rybáři dělat osvěta, aby nenechávali vlasce na březích řek a rybníků!

 Dalším velkým nebezpečím je pro ně zima. Někdy se stane, že přimrznou k betonu. Záchranáři musí přijet s horkou vodou a takzvaně opatrně labuť odlepit.

 Jednou se stalo, že se stát rozhodl novoroční ohňostroj udělat na Střeleckém ostrově (místo na Letné). Když ho odpálili, tak se labutě polekaly a chtěly přeletět most. Bohužel se zasekly ve drátech a zemřely jich desítky. Bylo to naprosto zbytečné!

5. skupina:

Ježek

Ježků je několik druhů. U nás se vyskytuje ježek západní a východní. Jaký je mezi nimi rozdíl? Východní má černou hlavičku a rozcuchané bodliny, západní má bílou hlavu a rovnoměrné bodliny. Některé druhy jsou ohrožené. Živí se hmyzem a malými živočichy, například žížalou, mouchou atd. Když se ježek cití v nebezpečí, schoulí se do klubíčka a nikdo se k němu nedostane. Bohužel se tak chrání i před auty a to špatně dopadá. Viděli jsme video, kde byl ježek propíchaný dráty. Takhle by se s nimi zacházet nemělo! Je hrozné, že za rok jich zahyne přibližně 350 000.


 

 

 

Z naší tvorby:

Dovádivé jaro

Barča F.


Brzy bude jaro,
pojď honem ven, mámo!

Končí zima, končí mráz
a teplo bude snad zas.

Taky táto, pojď ven,
budeme dovádět celičký den.

Brácho, ségro, ven, ven, ven,
budeme si hrát celý den.

Venku je opět krásně,
slunce svítí velmi jasně!

A tak pozvu kamarády,
aby si zadováděli s námi.

Tak netrč doma,
pojď si hrát,
vždyť s dětmi je snad každý rád!

                           
 

 

10.4. Dravci (skupina Zayferus) 

ZAYFERUS je společnost na ochranu dravých ptáků. Vlastní největší sbírku dravců v ČR - 40 kusů. Finance na svůj provoz získávají vlastní činností - přednášky na školách, ukázky dravců v Lednickém parku.   

Pořad se nám moc líbil, dozvěděli jsme se hodně zajímavostí o dravých ptácích. Po návratu do třídy jsme se rozdělili do skupin. Každá skupina si vybrala jednoho dravce, který ji nejvíce zaujal a napsala o něm co nejvíce informací.

Jak jsme se s úkolem poprali? 

 1. skupina:

Karančo jižní

Karančo jižní hlavně běhá,občas létá, když fouká vítr. Když někde uvidí maso, tak za ním ,,letoběží." Překvapilo nás, že skoro nelétá, ale běhá na svých dlouhých nohách!

2. skupina:

Luňák hnědý

Luňák byl nalezen v jižních Čechách, kde ho lidé zavřeli do králíkárny, kde žil tři roky- hrůza! Chudák si zničil peří. Dnes je již ve výborném zdravotním stavu a je jedním z nejvzácnějších dravců v ČR. A podle čeho ho poznáte? Má ocas do vidličky, žere žáby a mrtvé ryby. Často navštěvuje smetiště. Je to výborný letecký akrobat.

3. skupina:

Sova pálená

Je nejhezčí sovou v Evropě. Je zajímavé, že při letu má nohy do písmene X. Má srdcovitý závoj. Její potravou jsou myši. Hnízdí ve starých kostelech a hospodářských staveních. Lidé POZOR, brzděte - tuto krásnou sovu ničí prostředky proti myším!

4.skupina:

Sýček obecný

Sýček patří mezi nejmenší sovy na světě a bohužel také mezi nejohroženější druh sov u nás. Dříve se lidé sýčka báli, protože si mysleli, že jeho houkání přináší smrt.Sýček má mnoho nepřátel z ptačí říše, proto nelétá ve dne, ale až v noci.

5. skupina:

Orel kejklíř

Je to výborný letec. Vyskytuje se v Africe. Živí se ještěrkami a malým hmyzem.Rozpětí křídel má až 190 cm. Může uletět i 300 km. Co se nám na něm nejvíce líbilo? Jeho zobák mění barvu podle jeho nálady!

 

 

 

 

 

23.3. Noc s Andersenem (18. ročník)


  U nás ve škole již posedmé, tentokrát na téma: 
POVÍDÁNÍ O PEJSKOVI A KOČIČCE

 

Jak jsme se zabydlovali.

 

První naší aktivitou byla beseda se spisovatelem Martinem Vopěnkou, který nás seznámil se svojí knihou Spící město

 

 Po besedě byla pouza, kde jsme měli čas se občerstvit a procvičit hlasivky.

 

 

 

 

Další aktivitou byly literární dílny - děti z druhého stupně se střídaly v naší třídě a my jsme plnili různé úkoly.

 

 

 

Nakonec jsme si zasportovali a šli se uložit k spánku(hahaha).

 

 Je 23 hodin a po spánku není ani stopy. I těm, kterým se už klížily oči, jsou najednou čilí jako rybičky!

0.40 - ještě nespíme, probíráme kluky a holky, s kterými jsme si dali pusu nebo se nám líbí - dozvídám se pěkné věci!!!

3.10 - ještě nespíme, ostatní třídy už jsou potichu, my máme bohužel výdrž! Snad se dočkám i já!

Dobrou noc!

 

21.3. Sedmičky Josefa Lady

Výstava Sedmičky Josefa Lady je největší přehlídkou Ladovy tvorby za posledních deset let.Díla jsou zapůjčena z osmi muzeí, galerií a od soukromých sběratelů.  Symbolicky je umístěna v Tančícím domě, který se nachází v oblasti Podskalí, částí Prahy mezi Jiráskovým náměstím a Výtoní, kde Josef Lada žil.

Výstava přináší obsáhlý vhled do malířovy tvorby i osobního života. Ve čtyřech patrech Tančícího domu je vystaveno na 400 děl. Jsou zde k vidění známé Ladovy obrazy jako Rvačka v hospodě, Ponocný, Tři koledníci na sv. Štěpána. Seznámíme se i s méně známými ilustracemi jako je Mikuláš, anděl a čert, skica Ročních období, Volební karikatury I. a II. nebo obraz Radecký a kanonýr Jabůrek. Návštěvníci si zde mohou prohlédnout také ilustrace časopisů a knih včetně slavného Haškova Švejka.  Výstava  představuje návštěvníkům tvorbu pro děti a to za pomoci řady interaktivních exponátů jako jsou tablety s webovou aplikací na motivy obrázků Josefa Lady, auto s animací večerníčku Bubáci a hastrmani či maketa knihy Kaňka do pohádky, kterou mohou děti prolézat. Je zde připraveno i promítání pohádek. V galerii můžete také nahlédnout do soukromého života Josefa Lady. 

  

Naše třída také výstavu navštívila. Předem jsme se rozdělili do skupin a dostali jsme otázky, na které jsme museli hledat odpovědi. 

A jak nás výstava zaujala?

1. skupina:

Na výstavě jsme si prohlédli obrazy Josefa Lady. Dozvěděli jsme se, že v dětství měl úraz na pravém oku a přestal na něj vidět. Na jednom patře byly vystaveny obrazy s hastrmany. Napočítali jsme jich celkem osm. Na závěr jsme si přichystali otázku pro druhé skupiny. Celkem se nám výstava líbila.

2. skupina:

Josef Lada se narodil roku 1887 a zamřel v roce 1957. Výatava s jeho obrazy byla nainstalována v roce 2017. Proto jsou v jeho životě důležité sedmičky a výstava se podle toho jmenuje. Josef Lada byl malíř a ilustrátor. Vymyslel například kocoura Mikeše. Po jeho smrti v jeho díle pokračovala dcera Alena. Podle nás byla výstava dobrá.

3. skupina:

Výstava byla v Tančícím domě. Prohlédli jsme si obrazy a moc se nám líbila figurína Josefa Lady, vypadala jako živá. Byla s námi i mladší sestřička Emička, která nám při plnění úkolů moc pomáhala. Dost nás to bavilo, dáváme výstavě 100%!

4. skupina:

Dnes jsme po druhé vyučovací hodině jeli na výstavu Josefa Lady do Tančícího domu na Jiráskově náměstí. Každému se líbilo něco jiného. Někomu kostýmy z pohádek, jinému zase pexeso na tabletu, někomu zase obrazy.Plnili jsme několik úkolů. Na konec výstavy jsme vyjeli výtahem do nejvyššího patra na vyhlídku. Bylo to nádherné, protože byla vidět téměř celá Praha. Výstava byla moc hezká!

5. skupina:

Výstava se nám moc líbila. Viděli jsme 3D podobiznu Josefa Lady, která vypadala fakt opravdicky. Bylo tam i kino, ale dost otravný. Líbila se nám plyšová figurína kocoura Mikeše a nádherné obrazy.

6. skupina:

Zaujal nás kocour Mikeš, pexeso, obrazy a knihy. Moc se nám líbila vyhlídka, z které jsme si prohlédli Prahu. Bylo to fajn!

 

 

 

 

12.2. Příroda kolem nás

(záchranná stanice Penthea)

Záchranná stanice Penthea zajišťuje komplexní péči handicapovaným volně žijícím živočichům, tj. živočichům poraněným, nemocným, oslabeným prochladnutím, parazity nebo hladověním, mláďatům v situacích, které ohrožují jejich přežití. Ve stanici zajišťují péči všem druhům handicapovaných živočichů volně žijících na území České republiky s výjimkou velkých šelem. Prvořadým cílem záchranné stanice je návrat živočicha zpět do volné přírody.

Jak se nám pořad líbil? 

Dáda:

Přišel k nám pán, který si přinesl bedny se zvířaty. Dozvěděli jsme se, že nejvyšší strom u nás je platan javorolistý a nejstarší strom je sekvoje. Také povídal o bezobratlovcích. V závěru hodiny nám ukázal kavku, která mluvila, obřího pavouka, hada, fretku (ta pěkně smrděla). Pořad se mi hodně líbil, obzvlášť záběry na přemnožené myši.

Mates:

Bylo to super. Všichni se báli pavouků a hada. Také jsme viděli ptáky, obojživelníky, brouky, stromy.Nejstarší strom na zemi je borovice, ale její místo se tají, aby ji někdo nepoškodil.

Bára:

Zaujalo mě, že nejstarší a největší stromy na zemi jsou sekvoje.Líbila se mi žába kuňka, která v nebezpečí se otočí bříškem nahoru, kde má výstražné zabarvení a nic ji nesežere!

Adam:

Zaujalo mě, že tam byla straka, která mluvila a had. Pak už nic!

Zdenda:

Byla tam dokonce i živá zvířata. Bavili jsme se o nejstarších a nejmohutnějších stromech. Dozvěděl jsem se, že ptáci jsou mnohem chytřejší než vypadají.Podle mě to bylo dobrý.

Sára:

Pořad byl o přírodě, to znamená o rostlinách, stromech, zvířatech. Nejdříve tam byl živý pavouk - fuj, fuj, fuj! Já se strašně pavouků BOJÍM! Potom tam byla rozkošná žabička a had. Hady miluji. Byla jsem vybraná, abych ho podržela. To bylo moc fajn. Viděli jsme fretku a mluvícího ptáka, kterému se zrovna bohužel mluvit nechtělo! Pořad se mi moc líbil.

Lucka:

Na projektoru nám ukazovali obrázky obojživelníků, ryb, stromů. Někdy bylo i video. Měli tam i živá zvířata -pavouka(toho jsem se strašně bála), kuňku, straku, hada, žábu, fretku. Bylo to docela hezké. Pán o zvířatech mluvil moc hezky. Jenom mě mrzí, že se strace nechtělo mluvit!. To by byla zábava!

 

 

 

 31.1. Pololetní vysvědčení

Pololetí rychle uběhlo a my se smíšenými pocity očekáváme vysvědčení. Někteří žáci si věří, někteří naopak mají obavy, co na vysvědčení dostanou za známky.

 

Naše pocity před vysvědčením:

Bára:

Já se trošičku bojím, protože nemám ráda ten pocit, když nevím, co dostanu za známky. Ta nejistota je hrozná!

Eliška:

Zároveň se těším, ale i bojím, že na výzu bude i špatná známka.

Lukáš:

Trochu se bojím, protože jsem si určitě vysvědčení zhoršil.

Aňa P.:

Já se těším a i netěším, protože se bojím, že budu mít hodně dvojek.

Anička V.:

Já se moc netěším, protože mám strach, že dostanu špatnou známku z matematiky.

Ada:

Moc se netěším, protože mám pocit, že na vysvědčení bude nějaká trojka.

Lucka:

Já se docela bojím známky z češtiny a přírodovědy. Mám z vysvědčení smíšené pocity.

Adam:

Můj pocit - POMÓC, VYSVĚDČENÍ!!!

Simča:

Já se hodně bojím, protože očekávám tři dvojky. S tím určitě nemůžu být spokojená.

 

Moje dojmy bezprostředně po rozdání vysvědčení: 

 Bára:

Čekala jsem horší vysvědčení, jsem spokojená. Doma budou brečet radostí!

Eliška:

Máme nejlepší paní učitelku na světě. Dala mi samé jedničky. HURÁÁÁ!

Lukáš:

Jsem spokojený, protože jsem čekal více dvojek.

Áňa P.:

Jsem šťastná, protože mám méně dvojek, než jsem čekala.

Anička V.:

Jsem spokojená, protože se trojka z matematiky nekonala.

Ada:

Vysvědčení se mi moc líbilo, ale z angličtiny jsem čekala jedničku! Přece jenom jsem trošičku zklamaná!

Lucka:

Jsem hodně šťastná, protože mám samé jedničky!

Adam:

Pocity dobré, protože jsem to udělal ,,fikaně." Rodiče jsem připravil na mnohem horší známky, než jsem dostal. Tak určitě budou doma rádi!

Simča:

Já jsem velice ráda, že mám samé jedničky. Rodiče na mě budou pyšní!

 

 

Musíme se opět pochválit!!!

 

Naše Simča vybojovala v salomu nádherné 1. místo. Velká gratulace!

 

 

 

 

 

 

24.1. A je to tady - poslední hodina plavání!!!

Půl roku nám velice rychle uběhlo a my jsme se museli rozloučit s našimi milými instruktory plavání. U některých broučků se dokonce rozloučení neobešlo bez slziček! I když nás bylo opravdu poskrovnu (pouze 11 dětí), poslední hodinu si všichni náramně užili! Vydováděli jsme se jak v bazénu, tak i ve vířivkách. Na konci hodiny každý dostal diplom.

Co mi plavání dalo?

Anička H.:

+ Naučila jsem se plavat Bylo to zábavné, užili jsme si vodu.

Áňa Ph.:

+ Byla jsem neplavec a naučila jsem se to. Užila jsem si plavání, bavilo mě.

Eliška:

+ Měli jsme fajn trenérku. Naučila jsem se plavat kraula.

- Nenaučila jsem se plavat znak.

Kája:

+ Naučila jsem se plavat znak a moc mě to na plavání bavilo.

Bára:

+ Bavilo mě to. Užili jsme si hodně zábavy. Zdokonalila jsem se v plavání. Naučila jsem se plavat znak a kraula.

- Měli jsme málo hodin výuky, brala bych víc.

Anetka:

+ Přestala jsem se bát vody a naučila jsem se plavat.

Sára:

+ Díky plavčíkům jsem se naučila nové způsoby plavání. Bylo fajn, že jsme si po plavču mohli něco koupit v bufetu.

Nathálka:

+ Moc se mi tam líbilo, děkuji, že jsem zlepšila svůj styl.

- Musela jsem ze zdravotních důvodů ukončit kurz dříve!

Štěpán:

+ Bylo to dobré, naučil jsem se skákat šipky do vody.

- V bufetu jsme si mohli koupit hranolky až od 11 hodin, což byla nuda.

Lukáš:

+ Vše bylo super!

David Z.:

+ Mně se vše líbilo, hlavně v bufetu jsem byl jako ryba ve vodě!

Jirka:

+ Nemuseli jsme být ve škole a na bazénu fungoval bufet.

Adam:

+ Nebyli jsme ve škole a mohl jsem si koupit v bufetu párek v rohlíku (mňam).

- Přišli jsme o hodinu tělocviku. Hranolky v bufetu prodávali až od 11 hodin.

 

 

 

  

 

16.1. Projektový den

Téma: NÁMĚSTÍ – MÍSTO SETKÁVÁNÍ

 

Všemu předcházela beseda o tom, jak si děti představují náměstí, jaký může mít tvar, co všechno se na něm může odehrávat. Pak už následovala práce ve skupinách. Děti si vytvořily náměstí podle svých představ. Na domy si přinesly různé druhy krabiček, které buď pokreslily nebo polepily. Hotové modely jsme vystavili na chodbu před třídu, ten nejzdařilejší je ve vestibulu školy.
 

A jak se nám dílo zdařilo?

 

 

 

 

13.1. Hned se musíme v novém roce POCHVÁLIT!!!

Naše Barča vybojovala 1. místo ve společenském tanci.

GRATULUJEME!!!

   

  

Hodně zdraví, štěstí, pohody a lásky v roce 2 018

úča Jindra + 4. B

 

 

 

22.12. Vánoční besídka 

Všichni se těšili na dárečky. Všem se moc líbily, nikdo nebyl zklamaný.

 

  

     

 

 

21.12. Paddington 2

(Biásek Modřany)

Naše názory:

Sára:

Se třídou jsme jeli do kina na film Paddington 2. Kdo to byl? Byl to méďa, kterému umřeli rodiče. Ujala se ho teta Lucy a  strýček. Jednoho dne při zemětřesení, když padaly stromy, zemřel i on. Teta Lucy medvídka poslala do Londýna malou lodičkou. Paddingtona se ujala rodina Brownových. Teta Lucy měla mít za pár dnů narozeniny a Paddington jí šel vyhlédnout dárek. Ve starožitnictví se mu líbila kniha, která představovala nejhezčí místa Londýna. Medvídek ji chtěl koupit, ale byla moc drahá. Musel si na ni vydělat. Pracoval v kadeřnictví, umýval okna. V Londýně byla zrovna pouť, v které byl slavný herec z reklamy na psí žrádlo. Zahajoval otevření poutě a pozval Paddingtona na podium. Byl to ale zloduch, který po knize toužil a aby ji získal, byl schopný udělat cokoliv. Chtěl knihu ukradnout a medvídek ho honil. Nakonec chytili Paddingtona a obvinili ho z krádeže.Ocitl se ve vězení, kde se skamarádil se čtyřmi vězni, se kterými se mu podařilo uprchnout. Mezitím rodina medvídka dělala co mohla, aby ho dostala z vězení. Snažili se vyšetřit, kdo knihu odcizil. Zločincem byl nakonec herec z reklamy. Příběh dopadl dobře, moc se mi kino líbilo.

Šimon:

Paddington byl medvěd, který žil v nejtemnější části Peru se strýčkem a tetičkou. Strýček bohužel brzy zemřel při zemětřesení, tak ho tetička poslala do Londýna. Tam přebýval u rodiny Brownových. V jednom starožitnictví uviděl jedno leporelo a rozhodl se, že ho tetičce koupí ke stým narozeninám. Zloděj byl rychlejší a ukradl knihu dřív, než na ni medvídek vydělal.Paddington zloděje pronásledoval, ale on se vypařil a medvídek byl podezřelý z krádeže. Bohužel neměl žádné svědky, tak šel na deset let do vězení. Nejdříve mu pomohli kamarádi utéct z vězení a pak mu pomohla rodina, které se podařilo dopadnout zloděje. Nakonec se setkal s tetičkou. Film se mi moc líbil.

Lucie:

Paddington je velmi roztomilý medvídek, který umí mluvit a nejraději jí marmeládu. Kvůli zemětřesení ho tetička poslala do Londýna, kde si hned prvmí den našel rodinu Brownových, která se ho ujala. Bohužel se dostal do vězení za věc, kterou neudělal. Ve vězení si získal kamarády, kteří mu pomohli utéct, ale ukázalo se, že ho chtěli využít ve svůj prospěch. Paddington se sám vydal na vlak, kde se zloduch, kvůli kterému se medvídek ocitl ve vězení, snažil ukrást hromadu zlata. Rodina a kamarádi z vězení ho nenechali ve štychu a pomohli mu. Sousedé medvídka se složili na to, aby za ním mohla přijet jeho teta Lucy. Film se mi moc líbil. Byl krásný a místy také dojemný.

Lukáš:

Paddington bylo medvídě. Žilo u rodiny Brownových, kteří na něj byli hodní.Medvídek byl podezřelý z krádeže, ale on to nespáchal. Ocitl se neprávem ve vězení.Pomohla mu rodina, kuchař a další tři vězni. Vše dobře dopadlo. Film hodnotím na sto procent.

 

 

 20.12. Vánoční hvězda

2. ročník charitativní pomoci DĚTI ze ZŠ Meteorologická DĚTEM z Dětského centra 

 

 

 

 

19.12. Sportovní den

(škola)

 

Na sportovní den jsme se těšili. Někdo si chtěl zasportovat, jiný zase byl rád, že se nebude učit. Naše krásné heslo – Hej, hej, hej, 4. B je nej…, brzy vzalo za své! Při vybíjené jsme utrpěli porážku od všech družstev. Sebevědomí nám kleslo na bod mrazu a nastala fáze hledání viníka. Kdo za ten náš neúspěch vlastně může? Samozřejmě, viník se hned našel! Kdo jiný než rozhodčí – nepískal soupeřům přešlapy, neviděl u soupeřů kroky, prostě pískal hrozně!!! (Kolego, promiň, vůbec si to nemyslím, máš u mě tatranku!) Když nám trošičku vychladla hlava, tak jsme dospěli k tomu, že si za to můžeme my sami. Vybíjená se nedá hrát bez toho, aby člověk nepřehodil hřiště, neuměl chytit míč a pořádně přihrát! Musíme při tělocviku na technice chytání míče a přihrávkách zapracovat. Tatínkové, pomůžete nám o víkendech? Potřebujeme si přihrávat s někým, kdo to opravdu umí. Při další disciplíně karate a skoku přes švihadlo se nám taky nezadařilo. Naši favorité se umístili na druhých místech. Celkově jsme, bohužel, obsadili čtvrté místo. Soupeři, těšte se, my se nevzdáváme. Vše natrénujeme a těšíme se na další sportovní utkání!
Děkujeme všem organizátorům, kteří nám sportovní den připravili. Bylo to FAJN. Také nesmíme zapomenout na pomocníky z 9. B, kteří nás podporovali, měřili nám výkony a fandili nám.
Děkujeme!!!

 

  

 

 

 

 

12.12. Setkání před Betlémem

(KC 12 - Divadlo Víti Marčíka)

Víťa Marčík nás opět nezklamal. Jeho lidové divadlo  

přineslo netradiční zpracování vánočního příběhu v krásné staročeské dekoraci.
 
Nálada příběhu je umocněna zajímavě zpracovanými koledami, které jsme si mohli zazpívat i my.

Děkujeme za poutavou podívanou a navození příjemné vánoční pohody.

 A jak se nám vánoční příběh líbil?

Lucka:

Setkali jsme se před školou a šli jsme na představení. Bylo to o tom, jak Ježíšek přišel na svět. Zpívalo se tam hodně koled. V závěru představení každý dostal papírovou hvězdu. Bylo to hezké, ale zdálo se mi, že je to příběh pro menší děti.

Áňa V.:

Byli jsme v KC 12 na představení. Na jevišti byla rodinka, která pekla cukroví, hrála o narození Ježíška a zpívala koledy. V divadle byla super vánoční atmosféra. Představení hodnotím na 100%.

Kája:

Divadlo hráli živí lidé. Bylo to o tom, jak se narodil Ježíšek. Na jevišti měli krásný betlém. Bylo to fajn.

Barča:

Byli jsme v Kulturním centru 12. Bylo to o tom, že panna Maria měla porodit božího syna, ale s Josefem nemohli najít místo. Nakonec ho našli v městě Betlémě. 

David Z.:

Představení bylo dobrý, mně se hodně líbilo. Divadlo bylo o Ježíškovi. Bylo dobré, že tam zpívali dost koled.

Ada:

Představení bylo o městě Betlémě a o narození Ježíška. Hrála tam Marie, archanděl Gabriel a Josef. Byla jsem nadšená, moc se mi představení líbilo!

Sára:

Divadlo bylo o narození Ježíška. Moc se mi to líbilo. Rodiče Ježíše se jmenovají Marie a Josef.

 

 

5.12. Mikuláš ztratil plášť...

(ten náš naštěstí ne!)

Rok rychle utekl a my netrpělivě čekali, až nám čerti zaklepou na dveře. Někteří se báli a dokonce měli slzičky na krajíčku. Jiní svému spolužákovi mačkali ruku tak, že ji měl celou červenou. Když jsme slyšeli za dveřmi chrastit řetězy, vypukla panika a řev. Čerti vtrhli mezi lavice a pouštěli hrůzu. Naštěstí se všichni uklidnili, když si svatý Mikuláš vzal slovo a otevřel knihu hříchů. Zlobivce čerti odtáhli na chodbu, kde si své hříchy museli odčinit. Andělé rozdali všem dárečky. Protože celá Mikulášova družina byla usměvavá, už jsme se nebáli a dokonce se přiznali i další zlobiví hříšníci, na které sv. Mikuláš ve své knize zapomněl.

Děkujeme třídě 9. A za krásný zážitek!

  

 

 

20.11.  Bezpečný pohyb na internetu

(preventivní program Prev-Centrum)

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 Dozvěděli jsme se něco nového?
 
Anička Ph.:
 
Měli jsme projekt o nějakých počítačích. Hráli jsme jednu hru v týmech a mě to moc nebavilo. Moc ani nevím, proč jsme ten program měli.
 
Lucka:
 
Hráli jsme týmové hry. Dozvěděla jsem se, že na profilech různých lidí nemusí být pravdivé informace! Máme si dát pozor, s kým si přes počítač píšeme. Moc mě pořad nebavil.
 
Adam:
 
Bylo to hrozný, nenaučil jsem se nic!
 
Ada:
 
Pro mě to moc zajímavé nebylo. Spíš jsme si povídali, že si nemáme mezi kamarády dávat cizí čísla z internetu. Rodiče by nás měli občas zkontrolovat.
 
Jirka:
 
Paní lektorky nás učili, jak se máme pohybovat na internetu. Já jsem se nic nového nenaučil, protože vše už vím od svého tatínka, který mě poučil už v sedmi letech. Nebavilo mě to.
 
Lukáš:
 
Všechno jsem věděl, nic nového mi pořad nedal. Jsem na počítači každý den. 
 
Šimon:
 
Pro mě byla nová pouze informace, že si máme dávat do přátel jen ty osoby, které známe.
 
 
 
 
 
16.11. Jeden den na zázračné planetě
 
(Biásek Modřany)
 
 
Jak se nám film líbil a co nás nejvíce zaujalo?
 
Jirka:
 
Se školou jsme byli na krásném filmu o naší planetě Zemi.
 Ve filmu jsme viděli oceány, rozlehlé pralesy, pouště, města a savany s živočichy, kteří tam žijí. Líbili se mi narvalové, kteří plavali mezi krami. také jsme viděli v oceánu žraloky, velryby, želvy, ryby a tučňáky. Viděli jsme putování zeber a pakoňů. Opice v pralese, bojující žirafy, lva, hady a ještěry, mývaly ve městě, netopýry, lenochody, noční sovy a spoustu dalších zvířat.
 Z filmu jsem byl nadšený.
 
Šimon:
 
Film byl udělaný podle jednotlivých částí dne a posouval se do různých končin světa. 
 Například v Africe jsme mohli vidět, jak lovícímu gepardovi unikla kořist. Taky jsme viděli, jak starý a mladý samec žirafy spolu svedli boj nejen o teritorium, ale také o samičku.
 Nejvíc mě zaujalo, když v africké savaně stádo zeber přecházelo přes rozvodněnou řeku. Řeka byla plná krokodýlů s hrozivě dlouhými čelistmi a velmi ostrými zuby. V té řece plavali i hroši s velikými a dlouhými špičáky. Největší nebezpečí však představovala řeka sama, protože byla rozvodněná. V tom stádu šlo konkrétně o malé hříbě zebry, které se už několikrát potopilo, protože bylo na pokraji svých sil. Mládě to přece jenom zvládlo!
 Kde kdo by mohl uvěřit, že je to zázrak. To také několikrát ve filmu říkali - DEN NA NAŠÍ PLANETĚ JE TEN NEJVĚTŠÍ ZÁZRAK VESMÍRU!!!
 
Lukáš:
 
Nejzajímavější část filmu byla pro mě o ještěrkách. Ještěrky žijí na souši. Mláďata se snažila vylézt na skálu, kde byly dospělé ještěrky. Neměla to jednoduché, protože se stala kořistí pro hady. Přežilo pouze jedno ze tří mláďat.
 
David H.:
 
Kino bylo o životě rostlin a živočichů. Viděli jsme hodně ze života zvířat. Přišlo mi to docela poučné. Nejvíce mě zaujalo, že by se mělo na noc světlo zhasínat, protože škodí nejen nám, ale také zvířatům. Tak co s tím dospěláci uděláte????
 
Sára:
 
Co mě z filmu nejvíce zaujalo?
1. Že se medvědi v létě často otírají o kůru stromů, jednak aby schodili srst a aby si označli svoje území.
2. Bambus je nejrychleji rostoucí rostlina. Roste až o 1 mm za vteřinu. Bambusem se živí převážně panda.
3. Žirafí samci spolu bojují jen kvůli území a samicím.
 
Eliška:
 
Bylo to kino o zvířatech a ukázky z jejich života.
 Mě nejvíce fascinovala dvě zvířata - vorvaň a panda. Bylo to nejen proto, že se mi líbí svým vzhledem, ale i stylem svého života. Vorvaně jsem viděla poprvé a myslím si, že bych tímto zvířetem být nechtěla. Pandu jsem už sice viděla, ale nevěděla jsem, kde se vyskytuje.
 Film se mi moc líbil, miluji zvířata a všem ho doporučuji.
 
 
 
 
 
16.10. Dny pro záchranu života
 
(První pomoc - teorie + praxe)
 
Dnes jsme absolvovali kurz první pomoci. Humornou formou jsme si osvěžili naše znalosti nebo si je naopak doplnili. Víte, kterou písničku si máte zpívat, když poskytujete masáž srdce? My to už víme! A víte, kolik dětí se vejde do sanitky? Nás se tam ,,nacpalo" 24! Uf, byla to pěkná dřina! Prohlédli jsme si vnitřek sanitky a dozvěděli jsme se, co k jakým účelům slouží.
Všichni jsme si zahráli na záchranáře - našeho spolužáka jsme uložili na nosítka a ošetřili ho. V závěru jsme se naučili, jak postupovat při tepenném krvácení.
Páni záchranáři byli moc fajn a my jim za jejich těžkou a záslužnou práci moc děkujeme!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
29.9. Den jazyků (projektový den)
 
Dnes jsme se sešli v ,,hojném" počtu = 5 žáčků.
A jak se nám projektový den líbil?
 
Štěpán:
Měli jsme jazykový den. Byla tam ruština, angličtina, vietnamština. Na konci jsme měli test. Bavilo mě to. Bylo nás pět a Anička ze 4. A, která měla jít se svojí třídou na plavání, ale přišla pozdě a už je nestihla.
 
Áňa H.:
Nejvíc se mi líbila ruština, protože jsme se učili zpívat písničku, kterou si už nepamatuji. Také mě bavily sporty, hudebka, kde jsme si zopakovali hymny. Na závěr jsme dostali vyplnit listy se zpětnou vazbou. V nich jsme odpovídali na otázky.
 
Bára:
Nejvíc se mi líbila ruština. Ještě si pamatuji ruskou básničku O zajíčkovi, která byla super! Vietnamština byla také fajn, ale prostě ruština byla nejúžasnější. Sporty se mi také líbily.Prostě celé to bylo BEZVA!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
13.9. Plavu, plaveš, plaveme!
 
Minulý týden nám začal kurz plavání. Budeme se chodit učit plavat celé první pololetí na Chodov do ,,11". První hodinu nás plavčíci rozřadili do družstev podle výkonnosti. Dnes jsme po rozcvičce a celkovém protažení těla naskákali do bazénu a pilovali jsme techniku a dýchání při plavání. Na konci hodiny jsme se vydováděli na tobogánu a v malém bazénku. No prostě - PLAVÁNÍ NÁS BAVÍ!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 

11.9. Finanční gramotnost

    

  

  

Dnes jsme se naučili, jak je důležité s vydělanými penězi hospodařit. Zjistili jsme, že to není vůbec jednoduché a musí se o jednotlivých výdajích hodně přemýšlet. I my jsme si museli dobře rozmyslet, kolik  si můžeme dovolit utratit, abychom s penězi vyšli.

 

Jak se nám školení líbilo?

Áňa V.:

Hodně se mi to líbilo, protože jsme pracovali s penězi. Podle toho, jak jsme s nimi hospodařili, jsme mohli utrácet a něco si za ně koupit.

Lukáš:

Bavilo mě to. Bylo to pro mě ponaučení, protože jsem vždycky peníze hned utratil.

Mates:

Bylo to dobré. Plnili jsme jednotlivé úkoly a za splněný úkol jsme dostali smíšky. Na závěr všichni dostali diplom.

Nathálka:

Moc mě to nebavilo. Ale naučila jsem se, že musím šetřit s penězi. Když jsme si ve skupině peníze našetřili, tak mě bavilo nakupovat.

Boran:

Mně se to líbilo celé, protože jsem musel přemýšlet a hlídat si peníze, abych nebyl na mizině!

Lucka:

Dnes jsme měli pět hodin školení o finanční gramotnosti. Na začátku jsme dostali žluté desky, ve kterých byly jednotlivé úkoly.Líbily se mi chechtáky(peníze, které jsme dostávali za splněný úkol). Na konci jsme si za ně něco mohli koupit.

Anička Př.:

Líbilo se mi to. Hráli jsme si na dospěláky a to mě moc bavilo.Na druhou stranu to rodiče nemají vůbec lehké, aby s penězi vyšli. Za našetřené peníze jsme si mohli třeba koupit hračky. Bylo to BOŽÍ.

David H.:

Bylo to celkem dobré, ale bylo to spíš luštění, protože tam bylo moc papírů, tak nic moc. My jsme našetřili málo chechtáků a když jsme si šli nakoupit, většina věcí už byla vybraná.

Adéla:

Dnešek byl docela dobrý, protože jsme se neučili. Přišli k nám lidé, kteří nás učili, jak hospodařit s penězi. Bylo to fajn, ale vadilo mi, že tam byl veliký hluk. Jinak mě to dost bavilo, kdyby se dávala procenta, tak bych školení ohodnotila na 97%.

Eliška:

Mně se moc líbilo provedení akce. Nejvíce se mi líbilo sestavování jídelníčku. Také bylo fajn, že jsme si za našetřené peníze mohli něco koupit.
 

Kritéria hodnocení ZDE

 Ahoj čtvrťáci!!!

Prázdniny už se bohužel chýlí ke konci a my se opět setkáme. Doufám, že jste nabrali hodně síly do dalšího ročníku a přijdete odpočinutí. A kdy nám začíná škola? Sejdeme se 4.9. v 8.00 h v naší třídě. Už se na všechny těším!!!

 

!!!POZOR ZMĚNA!!!

Plavání naší třídě bude začínat 6.9.  od 9.40 - 10.30 h v Plaveckém areálu Jedenáctka VS. Budeme se scházet ve třídě a na plavání jezdit MHD.

!Všichni žáci musí mít platnou zdravotní způsobilost!

S sebou: plavky, ručník, mýdlo (sprchový gel), čepici, doporučuji žabky nebo jiné vhodné boty, v kterých budou chodit ve sprchách a do bazénu, pití a svačinu.

 

Organizace 1. školního týdne:

4.9. 8.00 - 8.45 h (přinést zámeček ke skříňce + potvrzenou zdravotní způsobilost), oběd 10.00 - 11.00 h

!!!Kdo půjde sám domů, musí přinést lísteček!!!

5.9. 8.0 - 11.4 h (rozdávání učebnic)

6.9. 8.00 -11.40 plavání

       !17.00 třídní schůzky - rozdávání kódů  k EŽK!

7.9. 8.00 - 12. 35 h  podle rozvrhu

8.8. 8.00 - 11.40 h  podle rozvrhu

Do 30.9. zaplatit 300 Kč za kopírování.  Finanční částku za PS + malé sešity(které jsem pro všechny objednala), dám vědět během 1. školního týdne.  

 

 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana