5.A

Logická olympiáda zde

Hezké prázdniny plné sluníčka a zážitků !

 

Děkuji páťákům za krásné dary, dárky, dárečky a květiny !

Rodičům děkuji za spolupráci a vstřícnost po celých 5 let ! 

Konec školního roku, konec naší společné cesty

   

   

   

   

 

Dvoudenní výlet

Se třídou byl super zážitek. Spali jsme ve stanu, někdo pod širákem a někdo v chatce. Měli jsme instruktora Honzu a Dominika z DDM Monet. Cestovali jsme vlakem a šli jsme asi 10 km pěšky. Nazpátek jsme to vzali zkratkou přes kopřivové údolí. Bylo to hrozný, všichni byli požahaný od kopřiv. Pak jsme šli polem směrem k silnici. Došli jsme do vesničky Malešov. Nejlepší to bylo na nádraží, protože jsme do dvojic dostali k obědu objednanou pizzu. Já jsem byla s Terkou a každá jsme snědla půlku. Když jsem přišla domů, vyprávěla jsem vše mamce. Anetka

Ve stanu byla legrace, protože stan nebyl postaven na rovině. Když jsme si lehli, tak za deset sekund jsme sklouzli do druhé strany stanu. Ráno jsme se probudili dole. V pět hodin ráno nás vzbudily děti z jiné školy. Naštěstí jsem ještě usnula. Ale ve čtvrt na osm Matějovi zazvonil nastavený budík a probudil všechny ostatní nocležníky. Klárka

  

Mně se ten výlet líbil, ani jsem nechtěl jít domů. V noci jsme zapálili oheň. Ten oheň byl hezký ale ne tak jako ty hvězdy. Poprvé v životě jsem viděl tak moc hvězd. David

  

Cesta byla bezvadná, protože jsme si povídali, tak nám rychle uběhla. Koupání bylo super, protože jsem si pořádně zaplaval. Hraní her mě moc nebavilo, tak jsme luštili ve stanu křížovky. Martin

   

Byly to mega užitý dny se třídou před rozlučkou v pátek. Poprvé jsem jela vlakem a spala pod širákem. Týnka

Český lev se probouzí

   

    

Cyklojízda

Vítězná jízda v nejstarší kategorii dívek

1. místo: TEREZKA ČERNÁ

Na cyklojízdu jsme se všichni těšili.
Ale letos jsem se já tolik netěšila, protože jsme se učili čtyři vyučovací hodiny a cyklojízda začínala později. Pro mě to byla poslední cyklojízda, ale skončila dobře. Přijeli jsme na start a dostali jsme čísla. Já jsem měla sedmičku a byla pro mě šťastná. Úplně nejšťastnější jsem byla, když mě přišla podpořit moje nejlepší kámoška.
Rozjela jsem se s pocitem, že si jízdu užiju a zajedu jen tak pro zábavu. Nepotřebovala jsem se umístit jako loňský rok a předloni. Z jízdy jsem si nejvíce užívala sjezdy z kopce. Všichni jsme dojeli do cíle v pořádku.
Pak už přišlo vyhlášení. Nejprve vyhlašovali dívky a já byla na 1. místě. Dostala jsem diplom, medaili a spoustu krásných cen.
Z kluků ze třídy se nikdo neumístil, protože konkurence byla veliká.
A příští rok třeba jako pořadatelka!
Napsala vítězka soutěže T. Černá
   

   

Terezko, jsi jednička !!!

 

V Liščích děrách - projektový den

Projektový den začal ve třídě. Připomněli jsme si, proč lidé na celém světě slaví Den Země. Poté jsme se zaposlouchali do příběhu z knížky Příhody matky Přírody od R. Malého a dozvěděli jsme se, proč matka Příroda neměla zaspat.

V další aktivitě jsme se ve skupinách zamýšleli, jak lidé svými aktivitami přírodě prospívají, anebo jí škodí.
Ohleduplně se chováme, když
třídíme odpad, nevyhazujeme odpadky mimo koše, nekouříme, uklízíme po svém mazlíčkovi, nekupujeme výrobky z palmového oleje, neplýtváme potravinami, zabraňujeme týrání zvěře, nakupujeme bez obalů
Neohleduplné chování lidí k přírodě:
lámeme větve stromů, kácíme lesy a pralesy, jezdíme auty, pálíme plasty, zakládáme černé skládky, vyléváme toxické látky do přírody, zabíjíme zvěř, vypalujeme meze

       Matěj P. okomentoval:,, Čeho všeho jsou bohužel lidé schopni!“

Hlavní náplní projektového dne byl úklid naučné stezky V liščích děrách a okolí studánek. Po svačině jsme vyrazili. Sbírali jsme odpadky. Čistili jsme odtoky studánek i břeh od větví, listů, kamenů. Kaž z nás vyčistil určitý úsek.

Co jsme si po prospěšné činnosti uvědomili:
Jakub S. objevil svůj objev:,, Když se vyčistí studánky a jejich okolí, je hned lepší pocit, že jsme pomohli zvěři a přírodě.“
Kačka napsala:,, Myslím si, že lidé čistí přírodu proto, aby se dobře žilo a z dobrého pocitu. Když si uvědomíte, že jste odvedli velký kus práce, tak by vás to také potěšilo.“
Kristík:,, Voda je důležitá.“
Martin K. :,, Ke studánkám budu chodit častěji!“


Projektové dopoledne jsme si užili a zároveň jsme se sami podíleli na ochraně přírody v blízkosti naší školy.

Leť, ptáku, leť !

Když jsme dorazili na místo, tak jsme si měli stoupnout kolem ohrady s ptáky. Ptáci byli na provázcích přivázáni k bidýlku. Potom přišel lektor a začal nám říkat informace o dravcích. Přešli jsme k druhé ohradě a tam nás zkoušeli.

Ondra vyhrál to, že si může pustit luňáka.Málem musel platit 100 tisíc korun. Naštěstí se luňák vrátil a my jsme se taky museli vrátit. Ale my na rozdíl od luňáka do školy. Bylo to krásné. Zuzka


Velikonoce 

   

   

Upletl jsem pomlázku,

je hezčí než z obrázku.

Všechny holky, které znám,

navštívím a vymrskám.

Než mi dají vajíčko

vyplatím je maličko.

 Velikonoční dílna s paní Váňovou

   

   

Krok za krokem
Nejdříve jsme si řekli, jak by naše anketa o Večerníčkovi mohla vypadat. Vytvořili jsme si otázky, které bychom chtěli zapsat do anketních lístků. Když už byly anketní lístky hotové, tak jsme s třídou navštívili první třídy a pomáhali jsme prvňáčkům dotazníky vyplnit.

   

   

   

Do dalších tříd už chodily s dotazníky pouze dvojice žáků. Vyplněné anketní lístky jsme rozdělili po třídách na holky a kluky a začali se sčítáním. Vše jsme zapisovali na papíry a potom na plakát. Taky jsme ze získaných dat vytvořili graf o sledovanosti Večerníčku na naší škole.
Práce byla namáhavá, ale výsledek stál za tu námahu.

                                                                                      Kristýnka Lasevičová, 5.A

Co prozradil dotazník páťákům

Sledovanost Večerníčku v ZŠ Meteorologická
V naší škole má první stupeň 358 žáků. Vyplněný dotazník odevzdala více než polovina dětí 1. stupně.
Dotazník vyplnilo 253 žáků, z toho 5 žáků neuvedlo pohlaví.
Dotazník vyplnilo stejné množství dívek jako chlapců.
Bylo zjištěno, že chlapci sledují Večerníček méně než dívky.
Většina dívek sleduje Večerníček občas, stejně tak i chlapci.
Většina žáků 1. stupně se shodla, že Večerníček nejčastěji sledují v televizi. Na druhém místě se umístila kniha a na třetím místě rádio.
Nejsledovanější Večerníček u dívek:
1. Krteček
2. Berta a ufo
3. Vydrýsek
Nejsledovanější Večerníček u kluků:
1. Pat a Mat
2. Krteček
3. Maxipes Fík
                                                                                                     Napsala Kačka Dobrevová, 5. A

Nesledují Večerníček
Počet dětí, které Večerníček nesledují, je 117. Dívek je 54 a chlapců 63.
Důvody kluků, proč nesledují Večerníček, jsou tyto:
1. nebaví je
2. nemají čas
3. pořad je pro malé děti

 U děvčat jsou důvody stejné, ale umístily se v jiném pořadí:
1. pro malé děti
2. nebaví je
3. nemají čas.
                                                                                                     Napsal Matěj Fíla, 5. A

 

Spali jsme ve třídě - Noc s Andersenem

Noci s Andersenem jsme se většinou zúčastnili již popáté.  Nejvíc nás zaujala beseda s autorkou Ilkou Pacovskou, protože jsme se seznámili s novou knihou.  Druhé místo obsadila opičí dráha. Vzpomínat budeme na odpočítávání půlnoci, plnění úkolů, povídání ve spacáku a pomalé usínání (ve škole nejde spát ). Bylo to fajn !!!

    

 

 

Rozhovor s Kačkou Dobrevovou  pro časopis Meteorologický express

V lednu jsem vyzpovídala jednu ze zajímavých osobností naší školy a zjistila jsem následující informace.

Kačka Dobrevová je profesionální judistka, která si jde za svým snem.

Narodila se 3. 11. 2006. Judu se věnuje už 2 roky, tudíž od svých 10 let. Chodí do třídy 5. A. Prozatím získala žluto-oranžový pásek neboli 4. stupeň (kyu). K tomuto sportu ji přivedl její tatínek, který je trenérem juda. Původně si šla tento sport jen zkusit, ale začal ji bavit, tak u něho zůstala. Na tréninky Kačka dojíždí na Háje. Její trenér se jmenuje David Dubský, zároveň ji trénuje její otec. Její oblíbený chvat se jmenuje O sotogari, který se provádí při podražení soupeře.
Její sportovní úspěchy ji mezi kamarády nijak negativně neovlivnily.
Kačka nejezdí na zápasy jen po České republice, ona také jezdí závodit do zahraničí. Byla už v Polsku, Chorvatsku, Rakousku a Slovensku. Kačka je součástí týmu Judo akademie Praha. Nejlepší na tom všem je, že si jde za svým cílem vyhrát Mistrovství Evropy. Kačka může být inspirací pro mladé i starší děti, které chtějí s judem začít. Věřím, že Kačka dokáže v judu hodně a že to Mistrovství Evropy vyhraje.

Barbora Kapsová

Hodně štěstí v nové škole, Mario!!!

 

Drahý Mario,
do naší třídy jsi přišel ve třetí třídě. Paní učitelka tě posadila vedle Matěje Pošmournýho. Spolu jsme se seznámili o přestávce a od té doby se z nás stali kamarádi. Rád si s tebou o přestávce povídám, jsi dobrý kamarád.;-)
Je mi líto, že odcházíš do jiné školy, ale věřím, že na nás nezapomeneš a že si s námi ještě naposledy užiješ noc s Andersenem.
Věřím, že zůstaneme v kontaktu aspoň na Facebooku a Discordu.

Mario, přeji Ti spoustu nových kamarádů v nové škole a hodné učitelky, které Ti budou dávat samé jedničky.
S pozdravem Matěj Zelenka

 

Příroda kolem nás 

   

Určitě jste si všimli, že ve městě můžeme potkat zvířata, protože tu s námi žijí. A žije jich tu více než byste čekali. Žijí zde bezobratlí, obojživelníci, plazi, ptáci a savci.
Dozvíte se i o rostlinách.
Bezobratlí
Například pavouci, brouci, no prostě hmyz
Mravenec ohnivý má rád elektřinu. Má velmi čitelné bodnutí. Jed všech mravenců se nazývá kyselina mravenčí
Plazi
Slepýš není had, ale ještěrka. Některé ještěrky jsou v nebezpečí schopné shodit svůj ocas. Užovka červená je na dotek hebká.
Obojživelníci
Mlok skvrnitý žije v Praze jen na dvou místech. Má schopnost regenerace, ocas mu znovu doroste. Žába kuňkalka je jedovatá.
Ptáci
Straky se dají naučit říkat ahoj. Vrána a havran se liší tím, že jeden se stěhuje a druhý ne.
Savci
Když na jaře dvě myši nic nevyruší, tak na podzim může být až 3000 myšat. Savci rodí živá mláďata, vyjímkou je ptakopysk, velryba a delfín.
Rostliny
Dub žije nejdéle. Náš nejvyšší strom je platan, který roste za Lennonovou zdí. Nejstarší strom na světě je starý 4 600 let.
Moje dojmy
Akce byla zajímavá. Z některých představený živých zvířat jsem měl strach, nejvíce z pavouka. Určitě bych chtěl více takových akcí. Matěj P.

Akce mě bavila, ale když lektor vytáhl sklípkana Emilku, tak každá dívka začala křičet a zničilo mi to zážitek z akce. Matěj Z.

    

Rozdáváme vysvědčení 

   

    

   

Vánoční den

Dnes jsme rozbalovali dárky. Všichni chtěli rozbalovat první vyučovací hodinu, ale já s Verčou jsme chtěly poslední dvě hodiny. Vyhráli ti, kdo chtěli první hodinu. Dostala jsem obrovskýho medvěda, kšiltovku, školní pomůcky a malé drobnůstky. Byla jsem strašně šťastná.
Týna

   

Dnešní den byl ze všech školních dní nejlepší. První dvě hodiny jsme zpívali písničky a rozbalovali. Bylo to velké překvapení. Pod stromem byla halda dárků. Já jsem dostal pět dárků, některé děti dostaly osm nebo jeden i dva. Ještě před rozbalováním jsme poslouchali, jak paní učitelka čte postup rozbalování dárků.
Zaprvé si dárek prohlížejte, potom opatrně sundejte stužku a schovejte si ji na příští rok. Sundejte i obal, ale opatrně. Pak zakřičte jupíííí, huráááá. Nakonec řekněte: ,, To jsem si přál, díky Ježíšku !!! “
Jakub H.

   

Dnes jsem si to užil. Dostal jsem pastelky a barevnou pružinu. Adam dostal český pravopis, ozdobné nůžky a krásnou svíčku. Matěj Z. dostal světelný meč ze Star Wars a všiml jsem si, že se mu dost líbil.
David Le

   

Nejprve jsme si přečetli adventní zprávu. Pak jsme si odhlasovali, kdy bude besídka. Kdo šel vybrat dárek, musel nejprve říci na co se o Vánocích nejvíce  těší. Já se těším na nový mobil a ještě na pohádky a na dárky.
Terezka Š.

   

Vánoční hvězda

Na vánoční jarmark se těšíme, probíhá v naší škole vždy v posledním adventním týdnu.
Důležitá je příprava, kterou jsme ani letos nepodcenili. Vyráběli jsme anděly z papíru, vločky, stromečky z provázků, rybu z pedigu, svícínek. Svými výrobky nás podpořili maminky, spolužačky i spolužáci. Vyrobili pro nás stromky ze šišek, andílky z korku, přáníčka, látkové stromečky usazené do malých květináčků nebo pletené ozdoby.
V našem stánku se nejvíce prodávaly stromky ze šišek a andělé z papíru.  
Kromě stánku jsme pro návštěvníky otevřeli i vánoční dílnu, kde si mohli vyrobit vánoční ozdoby.

   

Naše postřehy z Vánoční hvězdy
Co bylo letos nejlepší:
Nejlepší byly obchůzky a dílna. Líbily se mi výrobky ostatních tříd, protože tam bylo tolik inspirace, že se to nedalo přehlédnout. V dílně mě moc těšilo, že jsem pomohla sestřičce. Ája
Běhat s klukama po chodbách a dělat reklamu, aby šli lidé k našemu stánku. Byl jsem rád, že si u našeho ,,pobíhajícího,, stánku koupil p. ředitel stromek. Martin
Nejlepší byla Vánoční hvězda, protože mám rád Vánoce a rád prodávám výrobky. Mario
Atmosféra radosti a volna ( a Vánoc ). Verunka P.
Nejlepší bylo chodit po škole a dělat reklamu našemu stánku. Prohlížet stánky ostatních tříd. Matěj P.

   
Co mi vadilo, zlobilo, neužil/a jsem si:
Až na hluk mi nic nevadilo. Matěj P.
Strávila jsem celou dobu v dílnách, takže jsem si nestihla projít ostatní stánky. Bára
Když jsme obcházeli s tácem, na kterém byly výrobky, tak všichni říkali, že si u nás nakoupí později. Ale pak si nic nekoupili. Terka Č.
Bylo tam rušno. Verunka

    

ÁCH, JÚÚÚ, JÓÓÓ z Vánoční hvězdy
Nadchlo mě, kolik nakonec přišlo zákazníků do naší dílny a všichni s radostí vyráběli ozdoby ! Anetka

Mám ráda vyrábění a baví mě pomáhat. A jsem ráda, že to nakonec maminka stihla. Díky, mami !!! Terezka Č.

Všechny šišky se tak hezky prodaly. U našeho stánku je tolik lidí ! Náš stánek je docela úspěšný. Mario

Ách, proč nejdou moji rodiče, už tu mají dávno být! Júúúú, to jsou krásné výrobky ! Jóóó, pan ředitel si koupí stromek ! Martin

Júúú, řekla jsem si u betléma ! Ách, to je krása ! Jóóó, vánoční hvězda je tady ! Ája

Ách, kdy přijde máma a něco si vyrobí ! Júúú, už se začalo tvořit a prodávat ! Jóóó, máme celkový výdělek 3 387,- Kč ! Bára


Sportovní den

   


Sportovní den pro 3. - 5. ročníky byl zahájen p. ředitelem v tělocvičně. Každý tým (třída) si vybral svoji barvu dresu. Naše třída zvolila barvu bílou.

Soutěžili jsme v kolektivních i individuálních soutěžích. Vedlo se nám ve vybíjené ( 2. místo ), v opičí dráze ( 2. místo ), v skákání přes švihadlo ( 1. místo – Jakub S. ), v nejrychlejším kopu ( 1. místo – Jakub S. a Kačka D. )

   

   

Díky těmto skvělým výsledkům jsme v celkovém pořadí získali 1. místo mezi pátými ročníky.

   

 

Obvodní kolo soutěže Vánoční nota

   

V letošním školním roce obvodní kolo připadlo na 6. prosince. Spolu s naší školou se obvodního kola zúčastnila ZŠ Ladislava Coňka a ZŠ Ohradní. Naši třídu 5. A reprezentovaly ve IV. kategorii tři zpěvačky Terezka Č., Kristýnka L. a Zuzanka L. Jejich vystoupení byla oceněna potleskem.                                   

Porota rozhodla o umístění takto:

Kategorie IV.
1. Eva Baldriánová ( ZŠ Meteo )
2. Kristýna Lasevičová ( ZŠ Meteo )
3. Nicol Ondová ( ZŠ Meteo )

   

Gratulujeme,Kristýnko !

Mikulášská

Čerti nás dnes navštívili, přitom jsme se ušpinili.
Vidle jsme jim brali, oni se usmívali.
Násobilku jsme hráli, páťáci ji vyhráli.
Hluk se hned utlumil, odchod se však urychlil.

    

Čepicí škrtne o náš dveřní rám,
stejně zas a znova přijde k nám Mikuláš.
Mikuláši, Mikuláši budeš k nám chodit každý rok,
to nám řekl náš prorok.

Verunka

   

Čerti mají rádi teplo,
v pekle mají velké světlo.
Anděl to je symbol lásky,
má dlouhé krásné zlaté vlásky.

Kačka a Anetka

   
Milí čerti, andělé a Mikuláši!
Moc mě vyděsilo, když jste začali bušit na dveře. Moc se mi líbilo, jak jsme hráli čertí násobilku. Byla s vámi velká legrace. Tak ahoj zase za rok.

Bára z 5. A

Čteme pro kuře

    

4. prosince jsme se opět zúčastnili charitativní akce ČTEME PRO KUŘE, která se již podruhé konala na Staroměstském náměstí. Letos jsme četli knihu od Ilony Fišerové Kdo by v létě myslel na Vánoce. Zakoupením knih jsme tak podpořili sbírkové konto POMOZTE DĚTEM.

   

Úspěšné školní kolo Vánoční noty

Vánoční nota je každoroční předvánoční soutěž v sólovém zpěvu. Žáci si mohou vybrat, zda budou písničku zpívat s klavírním doprovodem, s vlastní nahrávkou či a capella. Účastníci jsou rozděleni do kategorií dle věku a nejprve se účastní školního kola. Nejlepší zpěváci pokračují do obvodního kola, kterého se účastní několik základních škol z okolí. Vítězové již tradičně získávají diplom a sladkou podobu ve formě perníku ve tvaru stromečku, hvězdy či s jiným vánočním motivem. 

V letošním ročníku ze školního kola postoupily Terezka Č. , Kristýnka L. a Zuzanka L. 

 

Svět kolem nás

V Modřanském biografu na nás čekali dva cestovatelé, se kterými jsme se vydali na putování po Vietnamu.

Po programu následovala beseda. Každý z nás se mohl zeptat na to, co jej zajímalo.

Ve škole jsme si každý vytvořil knihu o Vietnamu.

Z knihy Terezky Č.

Vietnamská jídla:                                                                                                                                  Vietnam má výraznou  a svou chuť. Jedí zdravě. Hodně smaží, ale ke všemu dávají zeleninu. Vietnamci vše co mají k dispozici, tak spotřebují.

Z knihy Matěje P.

Vietnam je stát v jihovýchodní Asii. Sousední země jsou: Čína, Laos a Kambodža. Hlavním městem je Hanoj.

Z knihy Kristíka K.

Ve Vietnamu má skoro každý dospělý člověk motorku. Občas v rodině mají víc motorek než lidí.

Z knihy Kristýnky L.

Ve Vietnamu se vyrábí rybí omáčka. Ryby, které se naloví, se dají do sudu ještě s jinými surovinami. Potom se tam nechají pár týdnů uležet. Podívala bych se tam, protože bych chtěla ochutnat jídlo ( nudlovou polévku, rybí omáčku, psí maso).

Z knihy Zuzky

Zaujalo mě, že pán, který celý program uváděl, procestoval spoustu zemí. Dostal se k cestování přes svou ženu, která je učitelkou a chtěla děti seznámit se světem zábavnější formou. Chtěla bych se tam taky podívat, protože mě tam láká spousta míst a levné ceny věcí. Lidé se tam živí z velké části rýží. K oslavá se často nabízí vyhlášené psí maso.

 

Dopoledne se záchranáři

   

   

Den jazyků

   

Den jazyků byl zajímavý a rychle nám utekl. Vyzkoušeli jsme si hru, kterou se baví děti ve Vietnamu. Zazpívali jsme si studentskou hymnu Gaudeamus Igitur, naši hymnu i hymnu slovenskou. Ocitli jsme se na hodině ruského jazyka. Naučili jsme se ruskou básničku, napsat v azbuce několik slovíček, počítat do deseti a základní barvy. V německém jazyce jsme určovali druhy ovoce a počítali jsme jej. V hodině  anglického jazyka jsme pracovali ve dvojicích. Na závěr jsme si povídali o Vietnamu, seznámili jsme se s vietnamskou kuchyní a vyzkoušeli jsme si držení hůlek, kterými se jí nejenom ve Vietnamu.

   

Beseda se spisovatelkou Ivonou Březinovou a křest knihy ZTRACENI VE VLNÁCH

   

Dobrý den, paní Březinová,
moc se mi líbil křest knihy. Velmi doufám, že se lidem bude kniha líbit. Chtěl bych Vám předem popřát ke sté knížce a taky nemůžu uvěřit, že jste jich napsala už sto! Taky by mě zajímalo, zda napíšete nějakou dobrodružnou knihu, která se odehrává ve vesmíru.
Krásný zbytek dne přeje
Mario

   

Dobrý den, paní Ivono,
mně se beseda moc líbila. Knížku si ráda přečtu. Zajímá mě, co děti všechno prožijí a jak se zachrání. Jsem ráda, že jsme od Vás do třídy dostali tři knihy.
Zdraví Vás Klárka

   

Dobrý den,
beseda mě moc nebavila, protože to bylo pro mě nezajímavé. Nejlepší na besedě bylo pít šampaňské. Jinak se mi kniha líbila. Chtěl bych se zeptat, jak dlouho trvalo napsat knihu ZTRACENI VE VLNÁCH ?
Kristík

   

Pro paní Ivonu Březinovou
Chtěla bych Vám poděkovat za krásný a zajímavý křest a prezentaci knihy ZTRACENI VE VLNÁCH. Samozřejmě chci poděkovat i ilustrátorovi Matyáši Namaiovi za krásný výklad o malování.
Zuzka
 

Den s financemi

   

   
Byl jsem s Kubou H., Bárou a Kájou. Pracovalo se mi dobře, ale někdy jsme se pohádali. Cílem bylo naučit se, jak hospodařit s penězi. Měli jsme vymyšlenou postavu Tomáše, který byl architekt. Dostali jsme 22 000, což je měsíční průměrný plat v ČR. Z těchto peněz jsme hradili různé věci. Nejdříve jsme zajistili bydlení, pak oblečení, dopravu, jídelníček.
Martin
    

 

 

    

Zpátky ve škole
Sešli jsme se ve třídě. Nejprve jsme po sobě pokukovali, protože jsme se dva měsíce neviděli. Ale po chvíli jsme se vítali, hned jsme vytvářeli skupinky a sdělovali si novinky.

    

Na úvod hodiny jsme se seznámili s pokyny, které se týkaly prvního týdne školy. Oslavili jsme narozeniny s Matějem F. Pak následoval již tradiční dotazník s malou obměnou. Zjistili jsme, že většina dětí se do školy už těšila, většina dětí během prázdnin navštívila nějaké místo v Evropě. Tři z nás, Anetka, Adam a Matěj P. dokonce navštívili jiný kontinent. Během prázdnin jsme procestovali hodně zajímavých míst, poznali spousty kamarádů a kamarádek, vyzkoušeli jsme si delší pobyt mimo rodinu, např. na táboře bez rodičů.

   

Odpočati a obohaceni mnoha zážitky jsme odstartovali nový školní rok ( naším rituálem ) zvoněním na zvoneček. Tentokrát byla vybrána Kristýnka, která nám popřála hodně zdaru a školní rok začal.

Hola, hola, škola začíná, páťáci !
Určitě všichni jásáte, že se zase po dlouhých dvou měsících uvidíme. Já se na vás, páťáci, už těším.V  pondělí 4. 9. nám začíná nový školní rok a my jej zahájíme v naší třídě. Po první hodině se rozejdeme. Někdo z vás půjde domů sám ( bude mít lísteček od rodičů ), někdo půjde do družiny. V první školní den se také již můžete naobědvat ve školní jídelně. Oběd je nutné předem přihlásit a bude vydáván od 10 do 11 hodin.
Jak bude probíhat výuka první školní týden:
4. 9. – 8.00 – 8. 45
5. 9. – 8.00 – 11. 40
6. 9. – 8.00 – 11. 40
7. 9. a 8. 9.– výuka dle rozvrhu bez odpoledního vyučování

Stejně jako v loňském školním roce budete mít i letos k dispozici skříňky na ukládání věcí. Skříňka bude přidělena v prvním školním dnu. Je nutné si přinést zámeček s dvěma klíčky. Jeden z klíčků ( vložený do podepsaného sáčku nebo obálky ) bude uschován u p. asistentky Mirky.
Ve středu 6. 9. se budou konat třídní schůzky od 17 hodin, na kterých rodiče převezmou váš nový ,,přístup,, do EŽK.
Za kopírování se bude vybírat 300,-Kč, do třídního fondu 100,-Kč - splatnost do 30. 9.
Částka za pracovní sešity bude sdělena během září a prosíme uhradit do konce října.

Pomůcky do předmětů
V 5. ročníku je možné použít nedopsané sešity z loňského roku.
Sešity 523 nebo 524 ( vyber dle velikosti svého písma )... ( linkované ) ČJ 2x, M 2x
Sešity 540... (nelinkované ) M – G 1x, ČvS – VL 1x, PŘ 1x, podložky do sešitů
Libovolný záznamník na úkoly.... 1ks
Fólie ( euroobaly) do desek – 100 ks
Papírový pořadač s jmenovkou
Kufřík na VV – doplnit vše spotřebované
Pravítko 30cm, kružítko, trojúhelník s ryskou, tyčinkové lepidlo, nůžky, stíratelná tabulka + fix

 

AJko ( Anglická konverzace – vyučující E. Šveňková ) - 10 euroobalů v průhledných deskách.
AJ ( vyučující L. Nováková ) - 2 silnější linkované sešity (slovníček a sešit na práci v hodině)
ČJ cvičení ( vyučující A. Jiřičková ) – sešit 544 1x
Přírodní vědy ( vyučující S. Štefanová ) – 20 euroobalů v průhledných deskách
TV ( vyučující J. Splítek ) - obuv- do haly/ na ven, převlečení- sportovní oblečení dle počasí (triko, kraťasy, mikina, tepláky)

AJ  (vyučující L. Hostaša ) - 2 sešity č. 523 (1 školní + 1 slovníčkový),1 další sešit dle výběru žáků, do kterého si budou vlepovat kratší testy (může to být např. sešit, který žákům zbu )de)                         Přírodní vědy  ( vyučující D. Polanková ) - velký nelinkovaný sešit, 20 nebo 40 listů, nůžky, lepidlo

Užijte si poslední prázdninový víkend a v pondělí se na vás těším.

                                                                                               Soňa Štefanová

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana