7. oddělení

 7. ODDĚLENÍ 

vychovatelka Petra Lehovcová

třída 3.A

 Prosím děti, sledujte TEAMS - 7. oddělení

19.10. - 23.10. jsem pro Vás online 13:00 - 14:00 hod

26.10. - 30.10. PODZIMNÍ PRÁZDNINY

Chválím děti, které se připojily do online družiny v Teamsu a plní zadané úkoly. Za každou vykázanou aktivitu dostáváte bod. Až se opět sejdeme ve třídě, vyhodnotíme si výsledky Vaší práce a vyhodnotíme nejpilnějšího žáka družiny.


Milé děti, čekají nás prázdniny a tak se nám společné setkání opět o něco prodlouží. Ráda bych, aby jste zůstaly v kontaktu (pokud na to budete mít vhodné podmínky) a někteří se i více poznaly. Vytvořila jsem dvojice (naleznete v Teamsu). Zkuste si v daných dvojicích zavolat, napsat a zeptat se, co máte rádi, co vás baví, jaké máte mazlíčky nebo oblíbené hračky atd……., aby to nebylo tak jednoduché, poprosím vás o stručný sloh, kde napíšete o tom druhém pár vět. Buďte týmový a spolupracujte spolu.

 

HALLOWEEN - 31.10. - nejde sice o tradiční český svátek, ale tento den se stal i u nás velmi oblíbeným. Jaké jsou hlavní znaky a tradice Halloweenu? Zkusíš něco vyrobit?


3.týden

IMUNITA = obranyschopnost. Schopnost těla bránit se vnějšímu prostředí (především virům, bakteriím atd..) Nápomocni jsou nám bílé krvinky, které vznikají především v kostní dřeni.
Pro posílení imunity je zapotřebí dostatek vitamínů (především C, A, D) a probiotika. Nezapomínejte také na pravidelný pohyb.
Vitamín C – především v šípku (ten jsme na procházce lesem ochutnávali), rakytník, citrusy, kapusta, atd…
Vitamín D – především ze slunečních paprsků, ryby
Vitamín A – mrkev, rybí tuk, kapusta, brokolice, kukuřice, meruňky atd….
Vitamíny můžeme také doplnit různými vitamínovými doplňky v tabletách.

 

20.10. DEN STROMŮ - Tento den má připomenout jak důležité pro naší planetu lesy a stromy jsou, že díky nim se udržuje příznivé bioklima pro život člověka a živočichy. Botanické zahrady jsou zavřené, ale můžeme se jít projít do lesa a relaxovat v přírodě.

 

Vaše domácí práce:

 

Tipy na domácí hraní s celou rodinou:

Procvičování smyslů:
Zrak – seřaďte do řady několik různých předmětů, které doma najdete. Spoluhráč má časový limit, na to, aby si uspořádání předmětů zapamatoval. Po tom, co se spoluhráč otočí k řadě zády, vzájemně vyměňte některé předměty / případně vyměňte za jiné. Spoluhráč hádá, kde nastala změna.
Čich – připravte si několik nádob s kořením od maminky z kuchyně (skořice, pepř, curry, ocet, česnek, atd…).Nechte spoluhráče, aby se zavázanýma očima hádal o jaké suroviny se jedná.
Chuť – zahrajte si na masterchefa! Připravte si tácek s několika surovinami, které najdete doma v kuchyni. Připravte je na zhruba stejně veliké kousky a podávejte je do úst spoluhráče, který má zavázané oči.
Sluch – zkuste vytleskávat melodie a nechte spoluhráče, aby celou sestavu opakoval.
Hmat – shromážděte několik předmětů, které doma najdete a nechte spoluhráče, který má zavázané oči, aby pomocí hmatu předměty určil.

Hra na popelku
Vysypte si do misky několik druhů suchých luštěnin a obilovin (hrách, čočku, rýži, kuskus atd..). Se spoluhráčem závodíte, kdo první suroviny roztřídí.

A tady několik zábavných jazykolamů:
• Když zas zašustíš sukní.
• Pět švestek, šest švestek.
• Sčeš si vlasy z čela.
• Na klavír hrála Klára Králová.
• Pan Prokop poklop prokop.
• Myška spala, miska spadla.
• Trakař pepře s hřebíčkem, čtvrtka vepře s žebříčkem.

2. týden

Ještě před uzavřením školy stíháme procházku do lesa a stavíme společnými silami bunkr.

Celodružinový projekt pro malé indiány. Zúčastnili jsme se workshopu, kde se děti dozvěděly mnoho zajímavých informací ze života indiánů, ale také si zazpívaly a zatančily. Prohlédly si různé předměty, hračky, zbraně, hudební nástroje a oblečení a soutěžily jako pravý indiáni.

Naše indiánská osada