Janua linguarum
Vyučujeme ANGLIČTINU od 1. třídy a DRUHÝ CIZÍ JAZYK (zpravidla němčinu nebo ruštinu) od 6. třídy. Každý rok jezdí žáci z 2. stupně na zahraniční zájezd, kde mají možnost si své znalosti cizího jazyka vyzkoušet.
Pro zjištění dosažené úrovně znalosti cizího jazyka možno využít tabulku (Jednotný referenční rámec Rady Evropy pro jazyky - dokument ke stažení zde):
Tabulka Společné referenční úrovně: globálně pojatá stupnice
C2
Snadno rozumí téměř všemu, co si vyslechne nebo přečte. Dokáže shrnout informace z různých mluvených a psaných zdrojů a přitom dokáže přednést polemiku a vysvětlení v logicky uspořádané podobě. Dokáže se spontánně, velmi plynule a přesně vyjadřovat a rozlišovat jemné významové odstíny dokonce i ve složitějších situacích.
C1
Rozumí širokému rejstříku náročných a dlouhých textů a rozpozná implicitní významy textů.
Umí se plynule a pohotově vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů. Umí jazyka užívat pružně
a efektivně pro společenské, akademické a profesní účely. Umí vytvořit srozumitelné, dobře
uspořádané, podrobné texty na složitá témata, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů,
spojovacích výrazů a prostředků koheze.
B2
Dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak
abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru. Dokáže se účastnit
rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce. Umí napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností.
B1
Rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace (input) týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Umí napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají.
Dokáže popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány.
A2
Rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb.
A1
Rozumí známým každodenním výrazům a zcela základním frázím, jejichž cílem je vyhovět konkrétním potřebám, a umí tyto výrazy a fráze používat. Umí představit sebe a ostatní a klást
jednoduché otázky týkající se informací osobního rázu, např. o místě, kde žije, o lidech, které
zná, a věcech, které vlastní, a na podobné otázky umí odpovídat. Dokáže se jednoduchým způsobem domluvit, mluví-li partner pomalu a jasně a je ochoten mu/jí pomoci.
Výstupem za první stupeň je v angličtině úroveň A1.
Výstupem za druhý stupeň je v angličtině úroveň A2.
Výstupem za druhý stupeň je ve druhém cizím jazyce úroveň A1.