PT1

Milé děti a rodiče,

Máme před sebou poslední zbytek týdne, kdy budeme ještě pracovat :-). Od pondělí 22.6. se už učit nebudeme. Doufám, že se uvidíme všichni 26.6. na předávání vysvědčení. Více informací pošlu do emailu.

1. Grafomotorika
Všechny pracovní listy najdete zde.Znázorni jedním tahem křidélka včelek. Zkus nejprve ve vzduchu prstem, potom prstem na papíru a nakonec tužkou. Nezapomeň si zkontrolovat, že správně sedíš a držíš tužku :-).

2. Básnička
Zůstaneme ještě chvíli u včel :-). Zkus napodobit zvuk. Který včelka vydává. Víš, proč jsou včely užitečné? Na prvním pracovním listu najdeš básničku. Popros dospěláka, aby ti básničku přečetl a určitě zvládneš si ji zapamatovat. Pokud budeš chtít, můžeš se nahrát a poslat mi to.

3. Počítání
Na druhém pracovním listu dokresli tolik předmětů, kolik uvádí číslo vlevo.

4. Dny v týdnu
Je důležité znát dny v týdnu a orientovat se v čase. Na každém kalendáři máš zvýrazněný jeden den. Zkus si představit, že je to ten dnešní den. Říkej, který den je tedy dnes, včera, předevčírem, zítra, pozítří a popozítří.

5. Tvary
Na čtvrtém pracovním listu najdeš rozházené různé tvary. Vezmi pastelku a spoj tvar se správnou bednou.

6. Rozházená písmenka
PL číslo 5. Tvým úkolem bude spojit obrázek s písmenkem, od kterého slovo začíná.

7. Dvojice písmenek
PL číslo 6. Najdi přesnou dvojici písmenek a podtrhni pastelkou.

8. Paměť
Na PL číslo 7 je trénink paměti. Popros dospěláka, aby ti pomalu četl věty a zkus každou větu zopakovat. Jsem zvědavá kolik, jak ti to půjde :-).

9. Protiklady
PL číslo osm je plný protikladů. Dospělák ti bude číst věty a ty doplníš správné slovo.

10. Stíny
Na PL číslo 9 bude tvým úkolem spojit předměty s jejich stíny. Každý předmět pojmenuj.

11. Mandala
Posledním úkolem, který najdeš zde, bude mandala pro radost. Přečtěte si s dospělákem text nad obrázkem a mandalku si vybarvěte, tak aby vám dělala radost :-).

Mějte se krásně a budu se na vás těšit!
Vaše paní učitelka Lenka

 

 

 

Milé děti a rodiče,

Začíná nám nový týden a tak jsem pro vás vymyslela zase novou práci :-).
 
1. Adresa
přemýšlela jsem, že už brzy půjdete do první třídy a jestlipak umíte říct adresu kde bydlíte? Proč myslíš, že je důležité adresu umět? 

2. Barunka jde do školky
Zde jsou pracovní listy na tento týden.

Popros dospěláka, aby ti příběh přečetl a odpověz na otázky:
Jak se jmenovala holčička a kam měla druhý den jít?
Jakou hračku na spaní Barunka má?
Co umí Punťa a kam Barunku vzal?
Co dělaly hračky ve školce, když Barunka s Punťou přišla?
Co viděla Barunka v zamčené skříni?
Chodil si také do školky?
A kam půjdeš teď po prázdninách?

3. Hračky
na prvním pracovním listu vybarvi modře všechny hračky, které začínají na M a hračky, které začínají na K vybarvi červeně.

4. Vytleskávání
Vytleskej názvy hraček a do rámečku nakresli správný počet puntíků. PL2

5. Mandala
Vybarvi si mandalu podle své fantazie, ale obrázky v mandale obkresli správně :-). Jaké písmenko najdeš v mandale?

6. Pohádka
Na stránce pět a šest je čtení s obrázky. Popros dospěláka ať ti příběh přečte a ty místo obrázků, které jsou v textu doplň slova.

7. Paměť
Pozor, teď se musíš soustředit :-). Dodpělák ti přečte všechny slova v řádku a ty je zkusíš zopakovat. Kolik slov si zapamatuješ? PL č. 7

8. Velryba
Nauč se básničku o velrybě :-). Potom si vezmi pastelky, vodovky nebo voskovky a namaluj o čem básnička je. Nezapomeň mi obrázek poslat. Budu se těšit :-)

Velryba
Jiří Žáček
Velryba má tuze ráda,
když ji plavčík drbe záda.
Pak ho sveze na hřbetě,
po všech mořích na světě.

9.Grafomotorika
Na pracovním listu č. 8 najdete grafomotorické cvičení. Nezapomeňte se s dětmi rozcvičit. Zkontrolujte, že správně drží tužku a také zda správně sedí u stolu.

10. Stejný počet
PL č. 9. Spoj dvojice tak, že je budeš spojovat čarou. Skupiny se stejným počtem dej do oválu, viz. 1. obrázek.

11. Sčítání
Na dalším pracovním lístu sčítej tečky dohromady a výsledek zkus zapsat číslicí. Můžeš poprosit dospěláka, aby ti pomohl :-).

12. Poklad
Na pracovním listu č. 11 jsou dveře, které jsou zamčené na několik západů. Početu západů odpovídá počet teček, který je jen ve dvou čtvercích stejný. Uhodneš správnou odpověď?

13. Hádanka
Co je to?

Malý, velký, bílý, černý, svému pánu vždycky věrný.
Ocaskem vrtí z radosti, pochutnává si na kosti.

(odpověď: pes)

14. Vybarvování
Na posledním pracovním listu vybarvi obrázky podle zadání. Popros dospěláka, aby ti zadání přečetl :-).

 

Mějte se krásně a budu se těšit na vaše úkoly!

Vaše paní učitelka Lenka


 

 

Milé děti a rodiče,

Hádej jaké téma budeme mít tento týden! Vylušti křížovku a ta ti napoví :-). Křížovka je zde.

Urči první a poslední písmeno tajenky (doprava).

1. Dopravní prostředky
Zkus vyjmenovat všechno co tě napadne, když se řekne doprava. Popros dospěláka, aby tvoje nápady zapsal.

2. Na robota
Zahrajte si s dětmi hru „na robota“. Říkejte jim slova po písmenkách a děti je zkusí poskládat dohromady, tak jak je slyší. Např. Vy: V_L_A_K a děti odpoví - vlak.

3. Koláž
Najdi v různých časopisech obrázek nebo obrázky, které souvisí s dopravou. Vystřihni je, nalep na papír a domaluj příběh.

4. Dopravní policista
Pracovní listy 1-8 najdete zde.
Představ si, že jsi dopravní policista. Vybarvi kolečka na obrázcích: červeně, když se lidé na obrázku chovají špatně a zeleně, když se lidé chovají správně.

5. Grafomotorika
Na stránkách 2 a 3 naleznete dvě grafomotorická cvičení. Nezapomeňte se s dětmi pořádně rozcvičit a uvolnit ruku. Zkontrolujte, že děti správně sedí a drží tužku :-).

6. Kontrola parkování
Je potřeba zkontrolovat, že na parkovacích místech stojí správný počet dopravních prostředků. Vybarvi správný počet podle zadání. Pracovní list č. 4.

7. Vytleskávání
Pracovní list č. 5. Pojmenuj věci na obrázku. Urči první a poslední písmeno, vytleskej a zapiš správný počet slabik :-).

8. Dopravní prostředky
Pojmenuj všechny věci, které vidíš na obrázku číslo 6. Zkus vymyslet, jestli můžeš obrázky rozdělit do skupin podle znaků, které mají společné. Např. co jezdí po silnici nebo co má kola, co lítá atd.

9. Doprava nebo doleva
Na obrázku č. 7 najdeš dopravní prostředky, které směřují doprava nebo doleva. Popros dospěláka, aby ti přečetl zadání a podle toho vybarvi správný obrázek.

10. Sudoku
Vypracuj dopravní sudoku. Obrázky pod tabulkou vystřihni a nalep do tabulky tak, aby byl obrázek v daném sloupci a řádku pouze jednou.

11. Pohádka o vláčku
Zde najdete pracovní listy č. 9 a 10.
Popros dospěláka, aby ti přečetl pohádku a vždy, když uslyšíš slovo „vláček“, uděláš „šš“.

12. Popletené věty
Na pracovním listu. Č. 10 se popletly věty. Popros dospěláka, aby ti věty přečetl a zkus je opravit :-).

 Mějte se krásně!

Vaše paní učitelka Lenka :-)

 

Milé děti a rodiče,

víte čím je mimořádná druhá neděle v měsíci květnu? Slaví se den maminek :-) Obvykle se maminkám vyrobí nějaký dáreček, nebo daruje kytička. Zkus vymyslet ještě několik způsobů, jak bys své mamince mohl udělat radost a napiš mi je :-).Tento týden si tedy budeme povídat o našich maminkách a o rodině.

Chào buổi sáng, các con có biết tại sao Chủ nhật thứ hai của tháng năm đặc biệt không? Ngày lễ của Mẹ. Thường thường các mẹ được tặng quà từ làm hoặc bông hoa. Các con nghĩ ra quà nào nữa không? Nếu có, thì hãy viết cho cô. Tuần này chúng ta sẽ học về gia đình và mẹ.


1. Jaká může být?
Opět vymýšlíme pouze jednoslovný popis. Sepiš co nejvíce slov, která popíší jaká může být MAMINKA. Žádné slovo není špatně. Moje maminka může být veselá, bosá, pracovitá, rozcuchaná, zvědavá ....

Nghĩ ra những từ để tả mẹ. Ví dụ, Mẹ của con có thể vui, chăm chỉ, bù xù, tò mò...

2. První a poslední písmenko
Urči první a poslední písmena následujících slov, vytleskej slabiky a počet slabik zaznamenej pod slova pomocí teček.
TÁTA        BABIČKA        MAMINKA          STRÝC

PRARODIČE         SYN          SOUROZENCI

Viết những chữ đầu tiên và cuối cùng của từ này. Vỗ tay theo vần từ và ghì dưới từ (ví dụ: TÁ TA).

3. Kdo je to? Ai đó?
Zkus sám a svými slovy vyjádřit, pomocí příbuzenských vztahů, kdo je to:

Cố gắng bằng các cửa các con giải thích ai là ai:

SOUROZENEC (můj bratr, nebo sestra, potomek stejných rodičů) / anh chị
TETA (sestra maminky, nebo sestra tatínka) / cô, bác gái
STRÝC(bratr maminky, nebo bratr tatínka) / chú, bác trai
BABIČKA (maminka maminky, nebo maminka tatínka) / bà
DĚDA (tatínek maminky, nebo tatínek tatínka) / ông
RODIČE (maminka a tatínek, ten, kdo mě vychovává) / bố mẹ
PRARODIČE (babička a děda) / ông bà

4. Básnička doplňovačka
U následujících slov vytleskej slabiky a zapiš je počtem teček, potom slova doplň do básničky o stýčkovi.

Vỗ tay theo vần từ và ghì dưới từ (ví dụ: PO DE PÍ ŠE).

podepíše
autogram
bulváru
žár
kabaretu
knír
u nohou

Strýček Jean
Usměvavý strýček Jean,
to je pravý Pařížan.
S růží v klopě, plný žáru
prochází se po_ _ _,
smeká klobouk a má _
Jako chrabrý mušketýr.
Elegantní strýček Jean,
to je velký bonviván.
Každý večer zpívá světu
v nejslavnějším_ _ _ _.
Pod pařížskou oblohou
svět mu leží _ _ _.
Strýček Jean je idol dam,
chtějí od něj _ _ _.
Každé z nich se _ _ _ _
na kolínko – občas výše.
Ať má pořád v očích _ –
Paříži, au revoir!

5. Obrázkové čtení - výlet do Zoo
Tady najdete soubor s přílohami pro tento týden.
Na straně 8 s dospělákem společně čtěte příběh o výletu do ZOO. Pro rodiny s odlišným mateřským jazykem je zde příloha se správným skloňováním slov.

Ở trên (cái tady) có toàn bộ tài liệu của tuần này.
Trên trang 8 các con hãy đọc cùng với mẹ câu chuyện về vườn bách thú. Ở trong tài liệu dưới là các đọc cho bé với tiếng mẹ đẻ khác.
 

6. Obrázky v pozadí
Na první stránce přílohy najdeš obrázky skryté v pozadí. Obrázky pojmenuj a vybarvi. Na straně 2 najdi tvary a obtáhni je pastelkou. Pro každý tvar zvol jinou barvu.

Trên trang đầu tiên chúng ta tìm được hình để tô và đặt tên. Trên trang 2 tìm ra hình dạng và vẽ theo đường của hình đó. Dùng khác màu đi nhé.

7. Najdi rozdílné dvojice
Na straně 3 najdi dvojice, které nejsou stejné a škrtni je.

Trên trang 3 tìm ra đôi, những cái mà không giống nhau thì gạch.

8. Doplň chybějící části obrázku
Na straně 4 najdeš vlevo celý obrázek. U zbylých třech obrázků některé části chybí. Doplň chybějící části obyčejnou tužkou.

Trên trang 4 bên trái có cả hình. 3 hình còn lại có cái gì nó thiếu, thì các con hãy vẽ bằng bút chì vào đi.
 

9. Najdi správnou skupinu
Na straně 5 jsou skupiny tří obrázků. Dobře si je prohlédni a poté podtrhni podle zadání.

Trên trang 5 có 3 loại hình. Nhìn cẩn thận và làm theo đề bài.

10. Čtení
Na straně 6 najdeš obrázky. Nejprve všechny obrázky přečti. Čteme zleva doprava.
Najdi doma modelínu a vymodeluj písmena H K M.
Obrázky, jejichž názvy začínají na písmeno H potom zakroužkuj modře. Obrázky, které začínají na K zakroužkuj červeně a obrázky jejichž názvy začínají na M zakroužkuj zeleně.

Đọc hình trên trang 6, đọc từ bên trái sang bên phải.
Ở nhà tìm bột nặn để chơi và nặn ra chữ H K M.
Hình với chữ H đầu tiên ghì vòng tròn màu xanh da trời. K màu đỏ. M màu xanh lá cây.
 

11. Pojmenuj protiklady
Na straně 7 najdeš obrázky protikladů (slova, ketrá mají opačný význam). Pozorně si úkol prohlédni, pojmenuj obrázky a názvy napiš pod obrázek.

Trên trang 7 có hình với từ trái nghĩa. Viết tên của các hình dưới nó.

12. Podobná slova
Na straně 9 najdeš dvojice podobně znějících slov. Zkus obrázky pojmenovat a požádej dospěláka, aby názvy napsal pod obrázky.

Trên trang 9 sẽ có những từ nghe giống nhau. Viết tên dưới hình (nhờ mẹ giúp đỡ).

13. Porovnej množství
Na straně 10 spočítej obrázky vlevo a vpravo. Pole tabulky ve kterém je MÉNĚ obrázků vybarvi.

Trên trang 10 đếm hình bên trái và phải. Chỗ nào có ít hình hơn thì tô.

14. Co do skupiny neptaří
Na straně 11 si prohlédni řadu obrázků, najdi jeden, kerý tam nepatří a vysvětli proč.

Trên trang 11 tìm ra hình nào sai và tại sao?

15. Tulipán
Zde nejdeš návod, jak složit tulipán pro maminku. Potřebuješ dva papíry, mohou být barevné. Nejprve slož stonek a potom květ tulipánu. Přerušované čáry ti ukáží, kde papír překládat. Dospěláka o radu požádej, jen pokud si nebudeš vědět rady. Nezapomeň mi poslat fotku svého výtvoru. Budu se těšit :-)

Ở đây có hướng dẫn cách làm hoa tulip cho mẹ. Các con cần 2 giấy (màu mè cũng được). Đầu tiên làm cuống hoa, xong đến cánh hoa tulip. Nếu các con thấy khó quá thì hãy nhờ bố mẹ giúp đỡ.

16. Přáníčko
Tady najdeš návod na výrobu malého přáníčka ke dni maminek. Vyrob stejné, nebopodobné přáníčko ve tvaru veliké květiny https://www.easypeasyandfun.com/flower-mothers-day-card/

Ở đây có video hướng dẫn cách làm thiếp mừng Ngày của các mẹ. Gửi tất cả cho cô.

 Budu se moc těšit na úkoly a všem maminkám přeji krásný DEN MATEK :-).

Vaše paní učitelka Lenka.

 

Milé děti a rodiče, 

všimli jste si, jak  se v posledních týdnech rychle mění počasí? Chvíli svítí sluníčko, do toho ještě před pár dny sněžilo, někdy je teplo a hned další den zase veliká zima.... Víš, jak se takovému počasí říká? (aprílové počasí) Jak se jmenuje měsíc, ve kterém se hodně rychle mění počasí? 

Slyšíš ve slově DUBEN písmenko U a B? Slyšíš písmenka K?

Cô chào các con,
các con có thấy thời tiết thay đổi không? Một lúc thời tiết nắng, sau đó lạnh, xong lại ấm, mấy ngày trước cô còn thấy tuyết rơi… các con có biết thời tiết như này gọi thế nào không? Tháng này tên là gì?
Trong từ DUBEN mình có nghe thấy chữ Ừ và B không? Con có nghe được Không?

1. Měsíce
Znáš všechny měsíce v roce. Vyjmenuj je a spočítej kolikátý je duben? Ve kterém měsíci jsi se narodil?

Đọc toàn bộ tháng trong năm, DUBEN là tháng mấy? Con sinh ra vào tháng nào?

2. Jaké může být POČASÍ ?
Zkus vymyslet slova, kterými bys popsal počasí. Ale pozor! vymýšlej jen jednoslovný popis.
Například: Pošasí je „slunečné“ Popros dospěláka ať ti slova zapisuje a výsledek mi pošlete. Neboj se napsat cokoli tě napadne, nic není špatně.

Con thử nghĩ ra từ để tả thời tiết. Nhưng! Dùng một từ thôi. Ví dụ ở trên.
 

3. Mraky
Až půjdete na procházku pozoruj mraky a zkus vymyslet co ti připomínají :-)

Nếu các con đi dạo thì hãy xem mây và nói nó giống cái gì :-)

4. Doplň obrázek
Nakresli ke každému mráčku tolik kapek, kolik odpovídá číslu v něm. Stejně domaluj sluníčku paprsky. Pracovní list je zde.

Vẽ giọt nước mưa, tia nắng theo số được viết trong hình.

5.Symetrické obrázky
Tady najdeš obrázky, kterým polovina chybí. Nejprve obrázky dokresli a pojmenuj. Zkus určit, na které hlásky slova začínají a končí. Nakonec pod obrázek pomocí teček znázorni, kolik má slovo slabik. Nezapomeň mi vše poslat zpět :-)

Ở trong con sẽ tìm thấy hình mà thiếu một nửa. Đầu tiên con vẽ nốt phần thiếu và viết tên của nó. Xong thử phát hiện chữ đầu và cuối. Cuối cùng con viết từ đó có bao nhiêu slabika. Đừng quên gửi cho cô.

6. Grafomotorika
Tady a tady najdeš několik obrázků, které obtáhni tužkou. Na každý den si vyber jeden až dva pracovní listy.
Než začnete pracovat na grafomotorických pracovních listech, ujistěte se, že jsou děti svěží a uvolněné. Ideálně si přede psaním trochu zacvičte, uvolněte ramenní klouby a paže a procvičte prsty s následující básničkou. Děti cviky k básničce znají...
Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
Běhaly po plechu, dělaly neplechu.
Kocour spal v okapu, káply mu na tlapu.
Óóóó ten naříkal a honem domů utíkal.

Pozor! Zkontrolujte, že děti správně sedí a dobře drží tužku! (viz. náš web níže)

Chọn một đến hai tờ hàng ngày để bắt chước vẽ theo hình. Đừng quên trước khi làm bài này tập ngón tay với bài hát này (các con biết bài hát này rồi).

7. Překresli mráček do mřížky
Překresli obrázek dešťového mraku do mřížky v pravo. Používej mřížku jako nápovědu kam přesně části obrázku umístit. Pracuj pečlivě a sleduj čtverec po čtverci.

Vẽ lại mây vào bên phải, dùng phần giấy ca rô.
 

8. Rýmované počasí
Na levé straně tohoto listu najdeš obrázky počasí a v pravo k němu obrázek slova, které se rýmuje. Zkus oba obrázky pojmenovat, požádej dospěláka, aby názvy pod obrázky dopsal a pošli mi je zpět. Pokud nemáš doma tiskárnu, pošli mi jen slova.

Bên trái các con tìm được hình thời tiết và bên phải từ. Thử đặt tên của hình và gửi cho cô, nếu không in ra được thì gửi từ cho cô thôi.

9. Najdi rozdíly na obrázku
Zde jsou dva velmi podobné obrázky. Pokud se podíváš pozorně najdeš několik rozdílů. Vezmi si pastelku a rozdíly zakroužkuj.

Hai hình này nhìn cũng giống nhau, nhưng không giống hết đâu. Hãy tìm ra những chổ mà hai hình nó khác nhau, sự khác biệt khoanh tròn cho cô.

10. Časová posloupnost
Podívej se na 4 obrázky a zkus říci, v jakém pořadí se příběh odehrál. Do čtverečků vlevo nahoře napiš čísla 1-4. Popiš dospělákovi, co se v příběhu odehrálo.

Ở đây có 4 hình. Sắp xếp 4 hình này bằng số 1-4 vào câu chuyện. Làm xong kể chuyện cho bố mẹ.

11. Prostorová orientace
Tady najdeš další úkol. Všechna pole tabulky, kde je sluníčko VPRAVO NAHOŘE vybarvi ŽLUTĚ. Pole, kde je sluníčko VLEVO DOLE vybarvi ČERVENĚ a pole, kde je sluníčko UPROSTŘED vybarvi ZELENĚ.

Nếu mặt trời ở trên phải thì tô màu vàng. Mặt trời ở dưới bên trái tô màu đỏ. Mặt trời ở giữa tô màu xanh lá cây.
 

12. Barevná sluníčka
Podívej se pozorně na vzor v jednotlivých řadách sluníček tady a poté dokresli řadu podle dané posloupnosti. U poslední řady sluníček si vzor vymysli sám.
Pokud doma nemáte tiskárnu, nakresli si na papír dlouhou šňůru a na ni namaluj navlečené barevné korálky podle této předlohy.

Vẽ theo hình mặt trời đã được vẽ vào. Hàng cuối các con tự nghĩ.

13. Jak si duha pletla copy.
Popros dospěláka ať Ti přečte příběh zde a odpověz na otázky:
Co dělala duha hned ráno?
Kdo tancoval na duze? Zlobila se duha? Proč?
Jaký sen měla víla a jaký duha?
Co se stalo s vlasy, když si je duha zaplétala?
Co se stalo s deštníkem víly a jak víla zachránila duhu?
Jak se víla s duhou nakonec domluvila?
Viděli jste někdy duhu? Jaké má barvy?

Xin bố mẹ đọc bài này cho các con.

14. Na obrázku moc prší
Jak vznikne duha? Co je potřeba na obrázek dokreslit? Nakonec dokresliduhu a obrázek vybarvi? Obrázek najdeš tady.

Các con có biết cầu vồng được tạo ra như thế nào không? Mình cần vẽ vào cái gì nữa? Vẽ nốt hình cầu vồng và tô.

15. Experiment
Teď se z tebe na chvíli stane vědec a zkusíš prozkoumat povrchovou vrstvu vody. Tady najdeš návod. Než si přečteš co se děje zkus na to přijít sám. Pošli mi foto z experimentu a jak se ti povedl. Budu se těšit :-)

Các con thử thí nghiệm này xong gửi cho cô :-)

Mějte se moc krásně! Budu se těšit na fotky a vypracované úkoly :-)

Vaše paní učitelka Lenka 

 

 

Milé děti a rodiče,
včera jsem šla na procházku podél lesa a k mému překvapení jsem viděla krásného . Víš na jaké písmenko začíná MOTÝL? A na jaké písmenko končí? 
Motýl patří mezi hmyz.  Slyšíš ve slově hmyz písmenko M?

Các con yêu, ông mặt trời đã gọi dậy không chỉ động vật, nhưng cả CON TRÙNG. Các con có biết nhận ra con trùng không? Cô sẽ giúp đỡ một chút - toàn bộ con trùng có bao nhiêu chân? Các con có biết không? Câu trả lời là 6 :-). Con nhện có phải là con trùng không?
Chữ đầu tiên của từ MOTÝL là gì? Và chữ cuối cùng là gì?
Motýl cũng là con trùng. Các có nghe thấy M ở trong từ hmyz không?

1. Mandala
zde si můžeš vybarvit písmenkovou mandalu. Nezapomeň obrázek vyfotit a poslat mi ho :-). 

Các con có thể tô màu của hình này :-)

Jestli pak víš, jak poznáš hmyz? Zkus se zamyslet. Dám ti nápovědu- všechen hmyz má stejný počet nohou. Víš kolik? Odpověď je šest :-). Patří pavouk mezi hmyz?

2. Jaký další hmyz znáš?
Vyjmenuj alespoň šest druhů a urči první písmenko. Dospělák ti určitě pomůže :-)

Các con nghĩ ra 6 con trùng nữa và viết chữ đầu tiên. Bố mẹ có thể giúp :-)

3. Příběh
Popros dospěláka ať ti přečte příběh, který je tady a zkus odpovědět na otázky.

Các con xin bố mẹ đọc cái câu chuyện này và thử trả lời câu hỏi.

4. Teď básnička s pohybem :-)Bài hát để nhảy.
Teď nastala správná chvíle,       (stojíte kus od sebe)
udělat si z prstů brýle.              (uděláte si z prstů brýle)
Rozhlížet se kolem sebe,           (jdete k sobě a rozhlížíte se kolem sebe)
prohlédnout  si taky tebe.         (stojíte a prohlížíte se navzájem)
Tak a teď zas na chvíli,             (jeden šeptá druhému)
budem si hrát bez brýlí.            (držíte se za ruce + poskoky snožmo)

5. Zvukypřírody
Zkuste si pustit zvuky přírody a hádej co slyšíš. Například můžete: https://www.youtube.com/watch?v=5a9FNmREdz0

Các con bật tiếng con trùng tạo ra. Cô nhận được không?

6. Louka
Namaluj vodovkami, voskovkami nebo pastelkami jarní louku a hmyz na ní. Obrázek vyfoť a pošli mi ho :-).

Các con vẽ bức tranh với vườn và con trùng bằng bút màu hoặc màu nước. Vẽ xong thì gửi cho cô.

7. Pracovní list
Spoj čarou stejné motýlky. Zde.

Tìm ra và nối con motýl giống nhau.

8. Grafomotorika - motýl
zde najdeš motýlka, kterého místo vybarvování vytečkuj. Použij různé pastelky a ťukej hustě vedle sebe, ať je motýl krásně pestrý. Milí rodiče, nezapomeňte se s dětmi rozcvičit a uvolnit ruce. Děti znají básničku. Zkontrolujte držení tužky viz. obrázek nahoře.

Tô hình với cách chấm chấm, dùng các màu để hình nhìn đẹp.

9. Třídění
roztřiď hmyz podle počtu do sklenic. Zkus ho pojmenovat a vytleskat počet slabik. PL

Chìa con trùng bằng hình và số chấm vào cốc.

10. Písmenka
A teď trochu písmenek. Na pracovním listě zde je v každém domečku jedno písmenko. Zkus vymyslet co nejvíce slov ke každému písmenku.

Trong tài liệu có hình ngôi nhà với một chữ. Các con nghĩ ra từ với chữ đó đâu tiên.

11. Najdi rým
Na  pracovním listě zde zkus najít rýmy. Pomůžou ti obrázky a můžeš zkusit vymyslet i nějaké další rýmy.

Tìm ra vần, hình sẽ giúp đỡ. Các con thử nghĩ thêm.

12. Další zajímavosti a hry

Na stránkách České televize můžete najít mnoho různých aktivit pro předškolní děti včetně naučných pořadů. https://edu.ceskatelevize.cz/stupen-vzdelani/predskolni

Thêm trò chơi và thông tin

Mějte se krásně, pozorujte přírodu a hmyz. Když uvidíte něco zajímavého, vyfoťte to a obrázek mi pošlete :-). Budu se moc těšit na všechny fotky, obrázky a úkoly.

Vaše paní učitelka Lenka

 Český jazyk pro cizince / Tiếng Séc cho các em ngoại quốc

Cô chào các con!

Vì các con được nghĩ ở nhà, cô sẽ gửi bài tập hàng tuần để mà luyện tập tiếng Séc.
1. Hoa quả: https://www.youtube.com/watch?v=R4CvSKSwN0s
2. Bài hát để học thuộc "Hlava, ramena, kolena, palce": https://www.youtube.com/watch?v=xSCdWymIveE
Mình học thuộc bài hát này và thử với bố mẹ​ ☺

3.

https://www.youtube.com/watch?v=FO8aS2k8vIY&t=39s 

https://www.youtube.com/watch?v=9P4kgVrfobk&t=83s

Cô rất nhớ các con!
 

Milé děti a rodiče,

posílám práci na týden 6.4. - 10.4.2020. Až budete mít hotovo nezapomeňte mi práci poslat :-).

Milé děti, blíží se jarní svátky. Uhodnete jaké?

1. Velikonoce
Na jaké písmenko začínají  Velikonoce a na jaké končí? Zkus pomocí prstů písmenko V znázornit.
Nauč se velikonoční koledu, popros dospěláka ať tě nahraje a pošli mi to. Budu se těšit :-)

2. Pašijový týden
Příští týden začíná Pašijový týden. Pašijový týden je poslední týden před Velikonocemi. Zkus s dospělákem najít, co bychom jednotlivé dny měli dělat.

Modré pondělí
Žluté úterý
Škaredá středa
Zelený čtvrtek
Velký pátek
Bílá sobota
Boží hod velikonoční
Velikonoční pondělí

3. Vajíčka
Na pracovním listu zde jsou rozkutálená vajíčka. Zkus najít stejné dvojice.

4. Velikonoční symboly
Vymysli co jsou velikonoční symboly. Tady ti posílám nápovědu. Popros dospěláka, aby ti pomohl přečíst      text.

5. Nakresli podle návodu:
Nakreslíme vajíčko
žluté jako sluníčko.
Zepředu dvě nožičky
a k nim drobné prstíčky.
Navrch malou kuličku
jako ptačí hlavičku.
Ještě očko, zobáček,
na zem vysypat máček.
Zobá máček kuřátko,
plné bude zakrátko.

6. Jak se líhne kuřátko.
Rozstříhej pracovní list zde a na papír nalep, jak se ve správném pořadí líhne kuřátko. Popiš co se děje na obrázku.

7. Grafomotorika
Než začnete pracovat na dvou pracovních listech s grafomotorikou, zkontrolujte, že děti dobře drží tužku (viz. obrázek níže), správně sedí a procvičte ručičky. Ve škole požívám k rozcvičení básničku: 

Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
Běhaly po plechu, dělaly neplechu.
Kocour spal v okapu, káply mu na tlapu.
Ó ten naříkal a honem domů utíkal.

Děti k básničce cviky znají.

PL1 PL2

8. Vajíčko
Máš doma lego nebo kostky? Zkus postavit barevnou kraslici. Vyfoť ji a pošli mi ji :-)

9. Velikonoční puzzle
Popros dospěláka ať ti obrázek rozstříhá, znovu ho postav, nalep na papír a vybarvi. Pracovní list je zde.

10. Velikonoční zajíček
Postav z papíru velikonočního zajíčka podle návodu zde. Nezapomeň zajíčka vyfotit a poslat mi ho. Budu se těšit.

11. Paměťová hra
Popros dospěláka ať ti pomůže vybrat sedm předmětů. Schovejte je pod utěrku. Ty zavřeš oči a dospělák dá jeden předmět pryč. Uhodneš jaký? :-)

 

12. Kde je velikonoční zajíček?

Tady najdeš další úkol. Všechna pole, kde je velikonoční zajíček VPRAVO NAHOŘE vybarvi MODŘE. Pole, kde je zajíček VLEVO DOLE vybarvi ŽLUTĚ a pole, kde je zajíček UPROSTŘED vybarvi ČERVENĚ.

 

13. HRA NA ASOCIACE

Každý hráč řekne jedno slovo, které má nějaké spojení k předchozímu slovu. Např. Vajíčko – slepice – peří – alergie – kýchání ..... Začni se slovem VAJÍČKO

 

Užijte si krásné Velikonoce :-).
 

 

 

 

Milé děti a rodiče,

posílám další práci do středy 25.3.2020. Doufám, že jste všichní zdraví a máte se dobře :-).

1. Říše zvuků a písmen

Milé děti,
představte si říši zvuků a písmen, ve které žijí věty, slova a části slov. Jak to asi v takové říši vypadá? Namaluj mi obrázek takové říše, pojmenuj ji a pošli mi ji.

Pojď zkusit s dospělákem vymyslet slova, která v říši bydlí:
slova slušná
tajemná
radostná
strašidelná
slova, kterými někoho chválíme
slova, která známe z pohádek
slova, která říkáme, když chceme někoho potěšit

2. Poznáš slova na obrázku?

Zde najdeš pracovní list. Zkus pojmenovat slova na obrázku, vytleskej je a přířaď počet slabik.

3. Počítání

u počítání ještě zůstaneme TADY je další pracovní list. Popros dospěláka ať ti přečte zadání :-)

4. Jaro už je tu

20. března byl první jarní den. Víš co to je jarní rovnodennost? Na obrázku zde najdeš jarní kytičky. Dokážeš je pojmenovat? Dospělák ti určitě pomůže a ke kytičkám společně napište správné názvy. Poznáš první písmeno? A nezapomeň zkusit i poslední.

5. Jarní básnička

zkus se naučit alespoň první sloku. Můžeš mi ji poslat jako hlasovou zprávu, pokud budeš chtít.

 

Milé děti a milí rodiče,
budu se těšit na vypracované pracovní listy a obrázek :-).

Vaše učitelka Lenka



Český jazyk pro cizince / Tiếng Séc cho các em ngoại quốc
Cô chào các con! 

Vì các con được nghĩ ở nhà, cô sẽ gửi bài tập hàng tuần để mà luyện tập tiếng Séc.
1. ABCD: ở đay
2. Truyện cổ tích "O veliké řepě": ở đây 
Xem xong truyện cổ tích, các con hãy vẽ bức tranh và gửi cho cô.

Cô rất nhớ các con!
E-mail: linh.vuova@zsmeteo.cz/FB 

 

 

 

 

 

 

 

Milí rodiče,

vzhledem k uzavření škol, posílám práci na doma :-). Až budou děti vypracovávat pracovní listy, ohlídejte prosím, že děti správně sedí u stolu.

A také správný úchop tužky.

úkol 1 - přečtěte dětem pohádku O Sněhurce (soubor Sněhurka a sedm trpaslíků)

úkol 2 - nechte děti stručně převyprávět pohádku dle pracovního listu Sněhurka 1

úkol 3 - nechte děti vybarvit pracovní list Sněhurka 1

úkol 4 - vypracuj list Sněhurka 2 - pojmenuj všechny druhy ovoce, vytleskej názvy ovoce a urči první hlásku

úkol 5 - vypracuj list Sněhurka 3 - pojmenuj všechny obrázky

úkol 6 - vypracuj list Sněhurka 4

úkol 7 - vypracuj list Sněhurka 5 - rodiče přečtou dětem pokyny a nechají je samostatně, bez nápovědy,                                                         pracovat

úkol 8 - vypracuj list Sněhurka 6

úkol 9 - vypracuj list Sněhurka 7

úkol 10 - vypracuj list Sněhurka 8

Pracovní listy posílám všem do emailu.

Na stránkách www.vcelka.cz si můžete zkusit přípravu na čtení zábavnou formou. Vydavatelství Fraus umožnilo si stáhnout učební materiály zdarma. Pro děti jsem našla moc hezké úkoly Dopravní výchova - flexibooks.cz/dopravni-vychova-pro-ms/d-72687-c-1500/#.XmtviKhKg2w

Postupně budu přidávat další informace a úkoly. 

Pozdravujte děti a budu se těšit až se všichni zase uvidíme.

 

 

 

 

 

 

 

2.12.-6.12.

 

Milí rodiče,

tento týden budeme začínat téma Advent. S dětmi vyrobíme výrobky na Vánoční hvězdu, která se bude konat 11.12. a kde si můžete výrobky vašich dětí koupit :-). Podrobnosti napíšu koncem týdne.

Dále nás čekají ve středu 4.12. konzultace a třídní schůzky. Konzultace budou od 16:00 a třídní schůzky začnou v 16:30.


Kính thưa phụ huynh,

họp phụ huynh của lớp 0 (Přípravná třída) sẽ vào ngày 4.12. từ 16:30.

Trân trọng cảm ơn.

Krabice od bot

Naše škola se zapojila do charitativní akce Krabice od bot. Pokud budete chtít přispět, můžete drobný dárek koupit s dětmi a poslat do školy. Společně krabice zabalíme. Dárečky jsou pro stejně staré děti jako jsou ty naše, chlapec a dívka. Akce končí 6.12.

 

21.10. - 25.10.

Milí rodiče,

s dětmi máme stále podzimní téma Barevná zahrada. Toto téma budeme mít až do začátku Adventu. 

V tomto týdnu si budeme vyprávět o živé a neživé přírodě, kdo žije v lese a jak se les mění na podzim, co dělají zvířata. 

BAREVNÁ ZAHRADA

Učíme se:
změny v přírodě
období dozrávání
ovoce a jeho sklizeň
barvy vládnou
svátky podzimu
změny počasí

Cíle výchovně vzdělávací práce:
Podzimní les - rozvoj estetického vnímání prostřednictvím přírodních krás, poznávání stromů a lesních plodů, sběr přírodního materiálu a tvorba z něj. Ochrana přírody, uvědomění si sounáležitosti s přírodou a pochopení vzájemných vazeb. Rozvoj pojmů a plynulé komunikace (vyprávění s dopomocí..). Sledování společenského dění svátků a tradic (Oslava sv. Martina, oslava Halloweenu). Názvy ovoce a zeleniny. Znát důsledky požívání ovoce a zeleniny pro zdraví a neodmítat je. Vědět jak předcházet nemoci. Rozvíjet všechny smysly. Pochopit a zapamatovat si krátký literární text. Chtít pracovat se skupinou. Orientovat se v čase, vytvářet logické celky. Poznat schodu a rozdíl. Rozlišovat vlastnosti a kvalitu věcí (barva, tvar, velikost, množství). Chuť spolupracovat ve skupině. Chápat vzájemné vazby v určitém ekosystému. Poznávat situace, kdy dochází k poškození blízkého životního prostředí

 

Rozvoj klíčových kompetencí dětí:
Rozlišovat velikost, barvu, tvar, počet
Správně určit věci a jevy ve svém okolí
Klást otázky
Vymýšlet příběhy
Přednášet říkadla a básničky
Sdělovat prožitky
Přijmout úkol, vyvíjet snahu o jeho společné dokončení
Rozlišovat, co patří a nepatří do živé přírody
Poznat některé rostliny a živočichy
Vědět, jak se měří čas
Vědět, jak se mění počasí a příroda na podzim
Úmyslně nepoškozovat prostředí kolem sebe


 

 

23.9. - 27.9.

PODZIM

Milí rodiče,

tento týden si začneme povídat o počasí, podzimu a změnách v přírodě.
Budeme pracovat s přírodninami a seznamovat se s podzimní přírodou. Naučíme se některé názvy stromů. V garfomotorice začneme dělat na velkém formátu osmičku. Budme rozvíjet vyjadřovací schopnosti pomocí her. 


 

Milí rodiče,

děti úspěšně zvládly první zářijový týden. V příštím týdnu začneme pomalu pracovat.

   

Ve středu 11.9. v 17:00 hod budou třídní schůzky. Pokud budete potřebovat probrat něco individuálně, jsem k vám k dispozici od 16:00 hod ve třídě na konzultaci.

V měsíci září začneme nové téma:

KDO JSEM JÁ A KDO JSI TY 9.9. - 13.9.
- Poznávám nové kamarády - proč sem přicházím a co očekávám. 

Okruhy činností:

Kooperativní činnosti ve dvojících, ve skupinách. Smyslové hry. Rozvoj grafomotoriky - velké formáty. Rozklad slov. Rozvoj předmatematických představ. Společně si vytvoříme pravidla třídy.

 

2.9. - 6.9.

Milé děti,
těším se na vás v pondělí 2.září v 8:00 hodin před školou. Protože to bude váš první den v přípravné třídě, poznáte mě podle medvídka. Budu ráda, když si také přinesete medvídka plyšového nebo nakresleného.

Plán 1. týdne:

Pondělí:
8:00
Sraz před školou.
8:15- 8:45
Slavnostní zahájení školního roku.
9:00 - 9:30
Přivítání dětí ve třídě.
9:30 - 10:00
Třídní schůzka rodičů.
Oběd se bude vydávat od 10.00 - 11.00 h a musí se přihlásit.

Úterý:
8.15 - 11.40 
Třídnické hodiny - budeme se seznamovat a povíme si co nás čeká.

Od středy do pátku:
8.00 - 11.40 
začneme pracovat dle rozvrhu pro přípravnou třídu.

 

Přeji krásný víkend a uvidíme se v pondělí,

vaše třídní učitelka Lenka Durchánková

 


 

 

 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana