PT2

Milé děti a milí rodiče,

máme před sebou poslední týdenní plán :-) Od pondělí 22.6. se už učit nebudeme. Doufám, že se všichni uvidíme 26.6. v 8 hodin na předávání vysvědčení. Moc se na všechny těším

Vaše paní učitelka Eva

1. Grafomotorika
Všechny pracovní listy najdete zde. Znázorni jedním tahem křidélka včelek. Zkus si nejprve linii ve vzduchu prstem, potom prstem na papíru a nakonec tužkou. Nezapomeň si zkontrolovat, že správně sedíš a držíš tužku :-)

2. Básnička
Zůstaneme ještě chvíli u včel :-). Zkus napodobit zvuk. Který včelka vydává. Víš, proč jsou včely užitečné? Na prvním pracovním listu najdeš básničku. Popros někoho dospělého, aby ti básničku přečetl a určitě zvládneš si ji i zapamatovat. Pokud budeš chtít, můžeš se nahrát a poslat mi to.

3. Počítání
Na druhém pracovním listu dokresli tolik předmětů, kolik uvádí číslo vlevo.

4. Dny v týdnu
Je důležité znát dny v týdnu a orientovat se v čase. Na každém kalendáři máš zvýrazněný jeden den. Zkus si představit, že je to ten dnešní den. Říkej, který den je tedy dnes, včera, předevčírem, zítra, pozítří a popozítří.

5. Tvary
Na čtvrtém pracovním listu najdeš rozházené různé tvary. Vezmi pastelku a spoj tvar se správnou bednou.

6. Rozházená písmenka
PL číslo 5. Tvým úkolem bude spojit obrázek s písmenkem, na které slovo začíná.

7. Dvojice písmenek
PL číslo 6. Najdi přesnou dvojici písmenek a podtrhni pastelkou.

8. Paměť
Na PL číslo 7 je trénink paměti. Popros někoho dospělého, aby ti pomalu četl věty a zkus každou větu zopakovat. Jsem zvědavá, jak ti to půjde :-).

9. Protiklady
PL číslo 8 je plný protikladů. Dospělák ti bude číst věty a ty doplníš správné slovo.

10. Stíny
Na PL číslo 9 bude tvým úkolem spojit předměty s jejich stíny. Každý předmět pojmenuj.

11. Mandala
Posledním úkolem, který najdeš zde, bude mandala pro radost. Přečtěte si s maminkou nebo s tatínkem  text nad obrázkem a mandalku si vybarvěte, tak aby vám dělala radost :-)

Mějte se krásně a budu se na vás těšit!
Vaše Eva

 

Milé děti,
Minulý týden jste soutěžily o největší počet vymyšlených částí lidského těla.
Nejvíce slov vymyslel Kuba Klokočka, druhý se umístil Tomášek Phan Phan a třetí je Péťa Žáková :)

Tento týden 8.6. - 12.6. bude trochu pohádkový

1) Pohádka O Palečkovi
Tady najdeš pohádku o Palečkovi. Co se v příběhu odehrálo? Napiš mi, co si o příběhu myslíš.

2)Vyprávěj pohádku
Zde si vytiskni ostatní pracovní listy. Požádej někoho dospělého, aby Ti rozstříhal první pracovní list, potom obrázky nalep ve správném pořadí a pohádku sám vyprávěj.

3) Vybarvi obrázek
Vybarvi obrázek (PL 2) a popiš mamince nebo tatínkovi, co se na obrázku děje.

4) Slabiky
Pod každý obrázek v PL 3 nakresli tolik modrých teček, kolik napočítáš slabik. Kolik slabik bys napočítal, kdybys obrázky pojmenoval zdrobněle (např. ořech – oříšek)? Zkus zapsat počet slabik zdrobnělých slov červenými tečkami. Potom obrázky vymaluj.

5) Grafomotorika
Dokresli vlnky na potoce, přes který se Paleček plaví. První vlnku nejprve 5x obtáhni, potom pokračuj na další. PL 4

6) Najdi stejná slova
Obrázky na PL 5 vymluj a potom spoj čarou slova, která znějí stejně, ale mají jiný význam.

7) Písmeno P
Vybarvi pouze ty obrázky, v jejichž názvu slyšíš hlásku P.  PL 6

8) Dokresli obrázky
Na PL 7 pojmenuj nejprve tvary a poté každý tvar dokresli podle vlastní fantazie.

9) Koláče
PL 8 - Domaluj na koláč tolik rozinek, aby výsledný počet byl pokaždé 7.

10) Diktát
Na PL 9 dokresli sýr na talíř. Do police nad talíř lahev vína. Pod talíř 5 vajíček, v pravo od talíře jablíčko, vlevo od talíře hrušku. Pod vajíčka pytel brambor, nalevo od pytle brambor prázdný košík.

Na PL 10 najdeš pejska a lavičku.
pejska pod lavičkou vybarvi žlutě
pejska za lavičkou vybarvi černě

pejska na lavičce vybavi zeleně
pejska vpravo od lavičky vybarvi červeně
pejska vlevo od lavičky vybavi hnědě

11) Slovní fotbal
Zahraj si slovní fotbal z PL 11 – každé následující zvíře musí začínat písmenem, kterým to předchozí končí. Lev končí písmenem V, proto musí následovat velbloud. Doplň podle tohoto prvidla oba poslední rámečky.

12) Vzory
Překresli čáry podle vzrou PL 12

13) Síť
Překresli do sítě hrad podle vzoru, pracuj pečlivě a sleduj čtverečky. PL 13

14) Sudoku
Vystříhej si obrázky ve spodní části pracovního listu 14 a doplň správně SUDOKU. Žádný obrázek se nesmí víckrát opakovat v řádku, sloupci ani v obdélníku vyznačeném tmavou linkou.

Přeji všem krásný týden a gratuluji výhercům soutěže :)

Eva

 

Milé děti a rodiče,
Začíná nám nový týden a tak jsem pro vás vymyslela zase novou práci :-).

1. Adresa
přemýšlela jsem, že už brzy půjdete do první třídy a jestlipak umíte říct adresu kde bydlíte? Proč myslíš, že je důležité adresu znát?

2. Barunka jde do školky
Zde jsou pracovní listy na tento týden.

Popros dospěláka, aby ti příběh přečetl a odpověz na otázky:
Jak se jmenovala holčička a kam měla druhý den jít?
Jakou hračku na spaní Barunka má?
Co umí Punťa a kam Barunku vzal?
Co dělaly hračky ve školce, když Barunka s Punťou přišla?
Co viděla Barunka v zamčené skříni?
Chodil si také do školky?
A kam půjdeš teď po prázdninách?

3. Hračky
na prvním pracovním listu vybarvi modře všechny hračky, které začínají na M a hračky, které začínají na K vybarvi červeně.

4. Vytleskávání
Vytleskej názvy hraček a do rámečku nakresli správný počet puntíků. PL2

5. Mandala
Vybarvi si mandalu podle své fantazie, ale obrázky v mandale obkresli správně :-). Jaké písmenko najdeš v mandale?

6. Pohádka
Na stránce pět a šest je čtení s obrázky. Popros dospěláka ať ti příběh přečte a ty místo obrázků, které jsou v textu doplň slova.

7. Paměť
Pozor, teď se musíš soustředit :-). Dodpělák ti přečte všechny slova v řádku a ty je zkusíš zopakovat. Kolik slov si zapamatuješ? PL č. 7

8. Velryba
Nauč se básničku o velrybě :-). Potom si vezmi pastelky, vodovky nebo voskovky a namaluj o čem básnička je. Nezapomeň mi obrázek poslat. Budu se těšit :-)

Velryba
Jiří Žáček
Velryba má tuze ráda,
když ji plavčík drbe záda.
Pak ho sveze na hřbetě,
po všech mořích na světě.

9.Grafomotorika
Na pracovním listu č. 8 najdete grafomotorické cvičení. Nezapomeňte se s dětmi rozcvičit. Zkontrolujte, že správně drží tužku a také zda správně sedí u stolu.

10. Stejný počet
PL č. 9. Spoj dvojice tak, že je budeš spojovat čarou. Skupiny se stejným počtem dej do oválu, viz. 1. obrázek.

11. Sčítání
Na dalším pracovním lístu sčítej tečky dohromady a výsledek zkus zapsat číslicí. Můžeš poprosit dospěláka, aby ti pomohl :-).

12. Poklad
Na pracovním listu č. 11 jsou dveře, které jsou zamčené na několik západů. Početu západů odpovídá počet teček, který je jen ve dvou čtvercích stejný. Uhodneš správnou odpověď?

13. Hádanka
Co je to?

Malý, velký, bílý, černý, svému pánu vždycky věrný.
Ocaskem vrtí z radosti, pochutnává si na kosti.
(odpověď: pes)

14. Vybarvování
Na posledním pracovním listu vybarvi obrázky podle zadání. Popros dospěláka, aby ti zadání přečetl :-).

 

Mějte se krásně a budu se těšit na vaše úkoly!

Vaše paní učitelka Eva

 

Milé děti,
tento týden (25. 5. - 29. 5. 2020) si budeme povídat o lidském těle. Zde najdete většinu pracovních listů. Úkolů je tento týden více, ale zvládnete je rychle :)

Các con thương mến,
tuần này chúng mình nói chuyện về cơ thể người. Ở trong ZDE có toàn bộ bài tập. Lần này cô cũng cho nhiều bài hơn, nhưng các con sẽ làm được rất nhanh :)

1) Části těla - soutěž/cuộc thi
Představ si lidské tělo. Zkus vyjmenovat co nejvíce jeho částí. Výsledky zapiš do listu č.1. Můžeš na seznamu pracovat celý týden a postupně přidávat další a další slova. Příští týden zde napíši, kdo vymyslel největší počet, tak se nezapomeň podívat, zda to nejsi zrovna ty :) Aby byla hra fér, můžeš použít jen slova, která vymyslíš jen ty sám, bez nápovědy. Dospělý Ti smí slova pouze zapsat.

Các con nghĩ về cơ thể người. Bây giờ nghĩ ra tất cả từ về cơ thể người, càng nhiều càng tốt. Xong viết vào trang 1. Nếu muốn thì các con có thể nghĩ cả tuần và rần rần viết thêm từ. Tuần sau cô sẽ viết ai đã nghĩ ra nhiều từ nhất. Từ mình phải tự nghĩ, người lớn chỉ được viết cho cô hộ thôi.

2) Modelína
Vezmi si modelínu a zkus vymodelovat, jak vidíš svůj obličej. Nezapomeň mi poslat fotku.

Nặn mặt của các con với bột nặn. Đừng quên gửi cho cô cái ảnh.

3) Co dělá tělo?
Na pracovním listě č.2 najdeš obrázky. Obrázky pomenuj a urči jejich první a poslední písmena. Potom ti někdo dospělý přečte slova - spoj obrázky s činnostmi.

Trên trang 2 có hình ảnh. Đặt tên nó và nói ra chữ đầu và cuối cùng. Sau đó người lớn sẽ đọc từ cho các con - các con nối ảnh với động từ.

4) Co dělají OČI?
Napiš co nejvíce slov, která popíší, co všechno mohou dělat OČI a seznam mi pošli. Vše vpište do pracovního listu č.3

Viết toàn bộ từ về mắt có thể làm những gì. Viết hết vào trang 3 và gửi cho cô.

5) Smysly/ Giác quan
Víš že lidé mají pět základních smyslů? Obrázky v levém sloupci ti napoví, které to jsou. Zapiš jejich název pod obrázek a potom spoj logicky obrázky v levém a pravém sloupci. PL č.5

Các con có biết là người có 5 giác quan không? Hình bên trái có thể giúp đỡ với tên của giác quan đó. Viết tên nó dưới hình và nối hình từ bên trái với hình bên phải. Bài tập trên trang 5.

6) Puzzle
Rozstříhej tento pracovní list, najdi poloviny, které k sobě patří a nalep je na papír. 

Cắt ra trang này, tìm ra hai phần của một hình và dán nó vào giấy.

7) Symetrické obrázky
Dokresli druhou polovinu obrázku na pracovním listě č. 6 a 7

Vẽ nốt phần hai của hình ở trên trang 6 và 7.

8) Labyrint
Pomoz dětem najít cestu labyrintem a zachraň zub od zubního kazu. PL č.8

Giúp đỡ trẻ em tìm ra đường trên trang 8.

9) Jak holky rostou
Rozstříhej pracovní list č.9 a potom srovnej do správného pořadí jak holčička roste.

Cắt ra trang 9 và đặt bên cạnh nhau theo đúng thứ tự.

10) Vybarvování
Tady najdeš další pracovní listy. Na straně 1 vybarvi políčka s tečkou RŮŽOVĚ a políčka s křížky MODŘE.

Ở đây có thêm trang với bài tập. Trên trang 1 tô khuông với chấm bằng màu hồng và khuông với hình thập bằng màu xanh.

11) Co chybí?
Na straně 2 si pečlivě prohlédni obličeje vlevo. Dokonči všechny obrázky v řádku přesně podle modelu.

Làm nốt những hình theo hình trên trang 2.

12) Grafomotorika
Na straně 3 obtáhni každou linii oka pětkrát. Pokus se vést čáu plynule a bez přerušení. Pracuj raději pomalu a pečlivě. Další grafomotorické listy najdeš zde. Nezapomeň se před psaním rozcivičit.

Trên trang 3 kẻ theo đường mắt năm lần. Thử không nhấc bút. Đừng quên tập tay trước khi làm bài này.

13) Domaluj zuby
Každé puse domaluj tolik zubů, jaké je nad ní číslo.

Vẽ răng theo số được viết ở trên miệng.


14) Những từ trong bài của cô cho bé với tiếng mẹ đẻ khác dễ hiểu:

Smysly = giác quan
Sluch = thính giác 
Zrak = thị giác
Chuť = vị giác 
Čich = khứu giác
Hmat = xúc giác 
 

Všechny pracovní listy prosím vyfoťte a pošlete na email PT2 NEJPOZDĚJI 29. 5. 2020

Přeji všem krásný týden :) 

 

Milé děti a rodiče,
Hádej jaké téma budeme mít tento týden? Vylušti křížovku a ta ti napoví :-). Křížovku najdeš zde.

Urči první a poslední písmeno tajenky.

Các con và phụ huynh thương mến, tuần mình sẽ làm cái gì, các con có đoán được không?
Làm cái bài này mình sẽ tìm ra câu trả lời. Chữ đầu và cuối là gì?
 

1. Dopravní prostředky
Zkus vyjmenovat vše co tě napadne, když se řekne doprava. Popros někoho dospělého, aby tvoje nápady zapsal a pošli mi je.

Các con thử nói tất cả về doprava (vận chuyển). Xin người lớn viết hộ cho cô.

2. Na robota
Zahrajte si s dětmi hru „Na robota“. Říkejte jim slova po písmenkách a děti je zkusí poskládat dohromady, tak, jak je slyší. Např. Vy: V_L_A_K a děti odpoví - vlak.

Chơi game "Tôi là robot". Người lớn sẽ rần rần nói chữ và bé sẽ thử đoán từ.

3. Koláž
Najdi v různých časopisech obrázky, které souvisí s dopravou. Vystřihni je, nalep na papír a domaluj příběh. 

Tìm ở trong tập chí hình ảnh về vận chuyển và vẽ nốt như câu chuyện.

4. Dopravní policista
Pracovní listy 1-8 najdete zde.
Strana 1 - Představ si, že jsi dopravní policista. Vybarvi kolečka na obrázcích: červeně, když se lidé na obrázku chovají špatně a zeleně, když se lidé chovají správně.

Giấy với bài tập 1-8.
Trang 1 - hình dung mình là cảnh sát giao thông. Tô vòng tròn: nếu các con nhìn thấy người ở trên bức tranh làm cái gì nó sai, thì hãy dùng màu đỏ và nếu người ta làm đúng thì dùng màu xanh lá cây.
 

5. Grafomotorika
Na stránkách 2 a 3 naleznete dvě grafomotorická cvičení. Nezapomeňte se s dětmi pořádně rozcvičit a uvolnit ruku. Zkontrolujte, že děti správně sedí a drží tužku.

Trên trang 2 và 3 có bài để luyện cách cầm bút. Đừng quên tập tay trước khi làm bài, ngồi đúng.

6. Kontrola parkování
Je potřeba zkontrolovat, že na parkovacích místech stojí správný počet dopravních prostředků. Vybarvi správný počet dopravních prostředků podle zadání čísla. Pracovní list č. 4.

Trang 4, tô đúng số phương tiện theo số được ghi ở đề bài.

7. Vytleskávání
Pracovní list č. 5. Pojmenuj dopravní prostředky na obrázcích. Urči jejich první a poslední písmena, vytleskej slabiky a zapiš jejich počet pomocí teček.

Trang 5, đặt tên của phương tiện trên ảnh. Nói chữ đầu và cuối của các từ đó và vỗ tay theo âm tiết của từ.

8. Dopravní prostředky
Pojmenuj všechny obrázky na straně 6. Zamysli se, jak můžeš obrázky rozdělit do skupin podle znaků, které mají společné. Např. které dopravní prostředky jezdí po silnici nebo která mají kola, co létá atd. Výsledek zapiš a pošli mi ho.

Đặt tên của toàn bộ hình ảnh trên trang 6. Nghĩ ra cách sắp xếp những ảnh vào nhóm theo dấu hiệu giống nhau. Ví dụ: phương tiện nào mình có thể tìm được ở trên đường, hoặc phương tiện nào có lốp xe, phương tiện nào bay trên trời. Đừng quên gửi cho cô.

9. Doprava nebo doleva
Na obrázku č. 7 najdeš dopravní prostředky, které směřují doprava nebo doleva. Popros někoho dospělého, aby ti přečetl zadání a podle něj vybarvi správný obrázek.

Trên hình số 7 có phương tiện đi về phía phải và trái. Xin người lớn đọc hộ đề bài và tô hình theo nó.

10. Sudoku
Vypracuj dopravní sudoku. Obrázky pod tabulkou vystřihni a nalep do tabulky tak, aby byl obrázek v daném sloupci a řádku pouze jednou.

Làm sudoku về phương tiện. Cắt hình ảnh ra và dán theo sudoku. Một hàng chỉ được một ảnh một, không thể có một hành và hai ảnh giống nhau.

11. Pohádka o vláčku - test pozornosti
Zde najdete pracovní listy č. 9 a 10.
Popros maminku nebo tatínka, aby ti přečetl pohádku a vždy, když uslyšíš slovo „vláček“, napodob nahlas zvuk vláčku „ššššš“ :)

Trang 9 và 10. Xin bố mẹ đọc cho câu chuyện, và lúc nào mình nghe thấy từ “vláček” (xe lửa) mình sẽ làm ra tiếng "ššššš" :)
 

12. Popletené věty
Na pracovním listu. Č. 10 se popletly věty. Popros někoho dospělého, aby ti věty přečetl a zkus je opravit. 

Trang 10 có những câu bị sai. Xin người lớn đọc những từ đó cho các con, và thử chửa lại nó.

Přeji všem krásný týden!

 

Milé děti a rodiče,
v týdnu 11. - 15. května si budeme povídat o P_O_V_O_L_Á_N_Í. Když jsem byla malá, přála jsem si být spisovatelkou. Víš na kterou hlásku začíná SPISOVATELKA? A na kterou končí? Slyšíš ve slově spisovatelka T?

Các con và phụ huynh yêu,
tuần này chúng mình sẽ nói chuyện về P_O_V_O_L_Á_N_Í (nghề nghiệp). hỏi cô còn bé, cô đã muốn làm nhà văn. Các con có biết chữ đầu tiên và cuối cùng SPISOVATELKA (nhà văn) là gì không? Các con có nghe thấy T không?

1) Povolání
Vysvětli, co je to povolání. Pokud nevíš, požádej někoho dospělého o pomoc.
Namaluj mi obrázek tvého vysněného povolání. Nezapomeň mi poslat jeho fotku. Budu se těšit.

Các con giải thích nghề nghiệp là gì. Nếu không biết thì hỏi người lớn giúp đỡ.
Vẽ ra bức tranh nghề nghiệp các con mong sẽ được làm. Đừng quên gửi cho cô nhé.
 

2) Novinář / Nhà báo
Víš co dělá novinář? Zahraj si na novináře a zjisti, čím chtěli být dospělí ve tvé rodině, když byli malí.

Các con có biết nhà báo làm gì không? Bây giờ mình đóng kịch, mình là nhà báo và hỏi người lớn trước đây đã muốn làm nghề gì.

3) Grafomotorika – kuchařka / đầu bếp
Tady najdete pracovní listy 1-4 .
Podívej se na list č. 1, kde uniká kuchařce pára z hrnce. Dokresli páru podle zadání. Nezapomeň se rozcvičit, sednout si správně ke stolu a zkontroluj si, jak držíš tužku.

Ở đây mình có giấy bài tập 1-4.
Hãy nhìn lên giấy số 1, đầu bếp nấu ăn và hơi nước thoát từ nồi. Vẽ nốt hỏi theo đề bài. Đừng quên ngồi và giữ bút đúng, trước khi vẽ tập cái tay đi nhé.

4) Spojovačka
K vypracování pracovního listu č. 2 budeš potřebovat pomoc někoho dospělého. Nejprve zkus z levých obrázků určit povolání. Potom řekni, jakou činnost takový člověk vlastně dělá. Maminka nebo tatínek to mohou zkontrolovat podle prostředního čtverce. Nakonec na obrázcích vpravo pojmenuj s čím, nebo s kým člověk tohoto povolání pracuje.

Để mà làm được giấy bài số 2 các con sẽ cần sự giúp đỡ của người lớn. Đầu tiên bên trái đặt tên nghề nghiệp. Sau đó giải thích người ta làm cái gì. Bố mẹ có thể kiểm tra bằng hình vuông ở giữa trang. Bên phải đặt tên của những thứ người từ nghề nghiệp này dùng.

5) Bludiště
Na pracovním listě č.3 nemůže bagr najít správnou cestu do garáže. Pomůžeš mu?

Trên giấy bài số 3 tìm đường cho máy đào đất vào gara.
 

6) Skládačka
Rozstříhej spodní část prac.list č.4 a podle čepic a klobouků přiřaď správné hlavy k tělům. Potom pojmenuj, jaké má osoba povolání a co v práci dělá.

Cắt bài ở dưới trang số 4 và theo mũ nối đầu với đúng người. Sau đó đặt tên nghề nghiệp của người đó và nói người đó làm gì.

7) Grafomotorika – pila
Kdo používá ke svému povolání pilu? Každá pila má ostré zuby. Pokud je nemá, nemůže řezat dříví. Domaluj pile ostré zuby, ať se zase může pustit do práce.

Ai dùng cưa? Cưa nào cũng có "răng" sắc, nếu mà không có thì không thể cắt gỗ. Các con hãy vẽ nốt "răng" của các cưa.
 

8) Paměť
Zde najdete další pracovní listy.
Kdo ke svému povolání používá paměť? Taková paměť se musí trénovat. Popros maminku nebo tatínka, aby ti pomohl. Na stránce 1 najdete řádky se slovy. Dětem přečtěte vždy jeden řádek a děti se pokusí slova zopakovat. Nezapomeň se dobře soustředit. Kolik slov si dokážeš zapamatovat?

Ai dùng trí nhớ? Mình phải luyện trí nhớ. Nhờ mẹ hoặc bố giúp đỡ. Trên trang 1 có dòng với từ. Bố mẹ hãy đọc cho bé để bé nói lại. Các con nhớ được bao nhiêu từ?


9) Obchod
Chodíte někdy do cukrárny nebo do obchodu s oděvy? Vyjmenuj, co všechno tam můžeme koupit a zapiš mi to. Potom zkus doma vytvořit obrázek vlastního obchodu. Najdi v časopisech obrázky výrobků, které bys tam rád prodával, vystřihni je, nalep do obchodu a výsledek mi pošli.

Các con có được đi vào cửa hàng với bánh kẹo không? Nói và viết cho cô mình có thể mua những cái gì? Xong hãy vẽ bức tranh với cửa hàng với bánh kẹo và dính bức ảnh từ tạp chí vào.

10) Pošťačka / Người đưa thư
Na straně 3 najdi sedm rozdílů v obrázcích.

Trên trang 3 tìm ra 7 điều khác nhau.


11) Co bys dělal……
Na straně 4 a odpověz na otázky – Co bys dělal kdybys byl…..? Nezapomeňte odpovědi zapsat a poslat mi je. Budu se těšit.

Trên trang 4 trả lời câu hỏi - Các con sẽ làm gì nếu là…? đừng quên gửi cho cô :-)


12) Voják / Người lính
Voják musí plnit příkazy. Zkus si na takového vojáka zahrát. Maminka nebo tatínek ti přečte příkaz ze strany 5, ty si ho zapamatuješ a postupně provedeš. Příkazy čteme pomalu a dáváme si pozor, aby nás dítě vnímalo.

Người lính phải làm theo lệnh. Bây giờ các con là người lính. Bố mẹ sẽ đọc những lệnh từ trang 5, con sẽ nhớ những lệnh này và làm nó.


13) Hračky a Lucčina kuchyňka
Tady naješ příběh o Lucince. Dávej pozor a po přečtení odpověz na otázky. Potom přiřaď, které předměty ke komu patří.

Ở đây mình tìm được câu chuyện về Lucinka. Đọc và trả lời câu hỏi. Xong kết nối những thứ với người.

Otázky:
Na jaká povolání si hrála Lucinka a co k tomu potřebovala?
Na koho si hrál Jára a s čím?
Proč si děti přestaly hrát?
Co se dělo v pokoji mezitím, než se naobědvali Lucka s Járou?

Câu hỏi:
Lucinka đã đóng kịch nghề gì và dùng cái gì?
Jára đã đóng kịch nghề gì và dùng cái gì?
Tại sao các bạn đã dừng?
Các bạn đã làm cái gì trước khi đi ăn bữa trưa?


14) Vědec / Nhà khoa
Víš co dělá vědec? Teď si na takového vědce zahraješ a společně s někým dospělým provedete test sluchu. Návod najdeš zde. Nezapomeň mi dát vědět, jak se ti test povedl.

Nhà khoa học làm gì? Ở đây có cách để mà kiểm tra thính giác. Đừng quên viết cho cô kết quả của mình nhé.

15) Zpěvák/ Cả sĩ
A teď trochu hudby…..https://www.youtube.com/watch?v=pYadWSoyMHY. Pokud máš chuť, nahraj se jak zpíváš a pošli mi záznam. Budu se těšit.

Một ít nhạc. Nếu muốn thì ghi âm giọng hát của mình và gửi cho cô :-).

16) Lego kostičkové divadlo
Něco na závěr https://www.youtube.com/watch?v=VixTessSfrs
 

 

 

Co nás čeká v týdnu 4. 5. – 8. 5. 2020?

Dobré ráno, víš čím je mimořádná druhá neděle v měsíci květnu? Slaví se den maminek. Obvykle se maminkám vyrobí nějaký dáreček, nebo daruje kytička. Zkus vymyslet ještě několik způsobů, jak bys své mamince mohl udělat radost a napiš mi je. Tento týden si tedy budeme povídat o našich maminkách a o rodině.

Chào buổi sáng, các con có biết tại sao Chủ nhật thứ hai của tháng năm đặc biệt không? Ngày lễ của Mẹ. Thường thường các mẹ được tặng quà từ làm hoặc bông hoa. Các con nghĩ ra quà nào nữa không? Nếu có, thì hãy viết cho cô. Tuần này chúng ta sẽ học về gia đình và mẹ.

1. Jaká může být?
Opět vymýšlíme pouze jednoslovný popis. Sepiš co nejvíce slov, která popíší jaká může být MAMINKA. Žádné slovo není špatně. Moje maminka může být veselá, bosá, pracovitá, rozcuchaná, zvědavá ....

Nghĩ ra những từ để tả mẹ. Ví dụ, Mẹ của con có thể vui, chăm chỉ, bù xù, tò mò...

2. První a poslední písmeno
Urči první a poslední písmena následujících slov, vytleskej slabiky a počet slabik zaznamenej pod slova pomocí teček.
TÁTA         BABIČKA        MAMINKA        STRÝC

PRARODIČE        SYN       SOUROZENCI

Viết những chữ đầu tiên và cuối cùng của từ này. Vỗ tay theo vần từ và ghì dưới từ (ví dụ: TÁ TA).


3. Kdo je to? 
Ai đó?
Zkus sám a svými slovy vyjádřit, pomocí příbuzenských vztahů, kdo je to:

Cố gắng bằng các cửa các con giải thích ai là ai:

SOUROZENEC (můj bratr, nebo sestra, potomek stejných rodičů) / anh chị
TETA
(sestra maminky, nebo sestra tatínka) / cô, bác gái
STRÝC
(bratr maminky, nebo bratr tatínka) / chú, bác trai
BABIČKA
(maminka maminky, nebo maminka tatínka) / bà
DĚDA
(tatínek maminky, nebo tatínek tatínka) / ông
RODIČE
(maminka a tatínek, ten, kdo mě vychovává) / bố mẹ
PRARODIČE
(babička a děda) / ông bà

4. Básnička
U následujících slov vytleskej slabiky a zapiš je počtem teček, potom slova doplň do básničky o stýčkovi.

Vỗ tay theo vần từ và ghì dưới từ (ví dụ: PO DE PÍ ŠE).

podepíše
autogram
bulváru
žár
kabaretu
knír
u nohou

Strýček Jean
Usměvavý strýček Jean,
to je pravý Pařížan.
S růží v klopě, plný žáru
prochází se po_ _ _,
smeká klobouk a má _
Jako chrabrý mušketýr.
Elegantní strýček Jean,
to je velký bonviván.
Každý večer zpívá světu
v nejslavnějším_ _ _ _.
Pod pařížskou oblohou
svět mu leží _ _ _.
Strýček Jean je idol dam,
chtějí od něj _ _ _.
Každé z nich se _ _ _ _
na kolínko – občas výše.
Ať má pořád v očích _ –
Paříži, au revoir!

5. Obrázkové čtení - výlet do Zoo
Tady najdete soubor s přílohami pro tento týden.
Na straně 8 s maminkou společně čtěte příběh o výletu do ZOO. Pro rodiny s odlišným mateřským jazykem je zde příloha se správným skloňováním slov.

Ở trên (cái tady) có toàn bộ tài liệu của tuần này.
Trên trang 8 các con hãy đọc cùng với mẹ câu chuyện về vườn bách thú. Ở trong tài liệu dưới là các đọc cho bé với tiếng mẹ đẻ khác.
 

6. Obrázky v pozadí
Na první stránce přílohy najdeš obrázky skryté v pozadí. Obrázky pojmenuj a vybarvi. Na straně 2 najdi tvary a obtáhni je pastelkou. Pro každý tvar zvol jinou barvu.

Trên trang đầu tiên chúng ta tìm được hình để tô và đặt tên. Trên trang 2 tìm ra hình dạng và vẽ theo đường của hình đó. Dùng khác màu đi nhé.

7. Najdi rozdílné dvojice
Na straně 3 najdi dvojice, které nejsou stejné a škrtni je.

Trên trang 3 tìm ra đôi, những cái mà không giống nhau thì gạch.

8. Doplň chybějící části obrázku
Na straně 4 najdeš vlevo celý obrázek. U zbylých třech obrázků některé části chybí. Doplň chybějící části obyčejnou tužkou.

Trên trang 4 bên trái có cả hình. 3 hình còn lại có cái gì nó thiếu, thì các con hãy vẽ bằng bút chì vào đi.
 

9. Najdi správnou skupinu
Na straně 5 jsou skupiny tří obrázků. Dobře si je prohlédni a poté podtrhni podle zadání.

Trên trang 5 có 3 loại hình. Nhìn cẩn thận và làm theo đề bài.

10. Čtení
Na straně 6 najdeš obrázky. Nejprve všechny obrázky přečti. Čteme zleva doprava.
Najdi doma modelínu a vymodeluj písmena H K M.
Obrázky, jejichž názvy začínají na písmeno H potom zakroužkuj modře. Obrázky, které začínají na K zakroužkuj červeně a obrázky jejichž názvy začínají na M zakroužkuj zeleně.

Đọc hình trên trang 6, đọc từ bên trái sang bên phải.
Ở nhà tìm bột nặn để chơi và nặn ra chữ H K M.
Hình với chữ H đầu tiên ghì vòng tròn màu xanh da trời. K màu đỏ. M màu xanh lá cây.
 

11. Pojmenuj protiklady
Na straně 7 najdeš obrázky protikladů (slova, ketrá mají opačný význam). Pozorně si úkol prohlédni, pojmenuj obrázky a názvy napiš pod obrázek.

Trên trang 7 có hình với từ trái nghĩa. Viết tên của các hình dưới nó.

12. Podobná slova
Na straně 9 najdeš dvojice podobně znějících slov. Zkus obrázky pojmenovat a požádej maminku, aby názny napsala pod obrázky.

Trên trang 9 sẽ có những từ nghe giống nhau. Viết tên dưới hình (nhờ mẹ giúp đỡ).

13. Porovnej množství
Na straně 10 spočítej obrázky vlevo a vpravo. Pole tabulky ve kterém je MÉNĚ obrázků vybarvi.

Trên trang 10 đếm hình bên trái và phải. Chỗ nào có ít hình hơn thì tô.

14. Co do skupiny neptaří
Na straně 11 si prohlédni řadu obrázků, najdi jeden, kerý tam nepatří a vysvětli proč.

Trên trang 11 tìm ra hình nào sai và tại sao?

15. Tulipán
Zde najdeš návod, jak složit tulipán pro maminku. Potřebuješ dva papíry, mohou být barevné. Nejprve slož stonek a potom květ tulipánu. Přerušované čáry Ti ukáží, kde papír překládat. Dospělého o radu požádej, jen pokud si nebudeš vědět rady. Nezapomeň mi poslat fotku svého výtvoru.

Ở đây có hướng dẫn cách làm hoa tulip cho mẹ. Các con cần 2 giấy (màu mè cũng được). Đầu tiên làm cuống hoa, xong đến cánh hoa tulip. Nếu các con thấy khó quá thì hãy nhờ bố mẹ giúp đỡ.

16. Přáníčko
Tady najdeš návod na výrobu malého přáníčka ke dni maminek. Vyrob stejné, nebopodobné přáníčko ve tvaru veliké květiny https://www.easypeasyandfun.com/flower-mothers-day-card/

Ở đây có video hướng dẫn cách làm thiếp mừng Ngày của các mẹ. Gửi tất cả cho cô.

Budu se moc těšit na úkoly a všem maminkám přeji krásný DEN MATEK :-).

Vaše paní učitelka Eva


Úkol pro děti s odlišným mateřským jazykem:

 

Dobrý den děti,
všimli jste si, jak se v posledních týdnech rychle mění počasí? Tam kde jsem já, chvilku svítí sluníčko, do toho ještě před pár dny sněžilo, někdy je teplo a hned další den zase veliká zima.... Víš, že to je příznačné pro měsíc, který zrovna je? Víš jak se tento měsíc jmenuje?

Slyšíš ve slově DUBEN písmenka U a B? Slyšíš písmenko K?

Cô chào các con,
các con có thấy thời tiết thay đổi không? Một lúc thời tiết nắng, sau đó lạnh, xong lại ấm, mấy ngày trước cô còn thấy tuyết rơi… các con có biết thời tiết như này gọi thế nào không? Tháng này tên là gì?
Trong từ DUBEN mình có nghe thấy chữ Ừ và B không? Con có nghe được Không?



1. Měsíce
Znáš všechny měsíce v roce? Vyjmenuj je a spočítej kolikátý je duben. Ve kterém měsíci jsi se narodil?

Đọc toàn bộ tháng trong năm, DUBEN là tháng mấy? Con sinh ra vào tháng nào?

 

2. Jaké může být POČASÍ ???
Zkus vymyslet slova, kterými bys popsal počasí. Ale pozor! vymýšlej jen jednoslovný popis.
Například: Pošasí je „slunečné“ Požádej maminku, ať Ti slova zapisuje a výsledek mi pošlete. Neboj se napsat cokoli Tě napadne, nic není špatně.

Con thử nghĩ ra từ để tả thời tiết. Nhưng! Dùng một từ thôi. Ví dụ ở trên.

 

3. Pozorování

Až půjdete na procházku pozoruj mraky a zkus vymyslet co ti připomínají :-)

Nếu các con đi dạo thì hãy xem mây và nói nó giống cái gì :-)

 

4. Doplň obrázek
Nakresli ke každému mráčku tolik kapek, kolik odpovídá číslu v něm. Stejně domaluj sluníčku paprsky.

Vẽ giọt nước mưa, tia nắng theo số được viết trong hình.

 

5.Symetrické obrázky
Tady najdeš obrázky, kterým chybí jedna polovina. Nejprve obrázky dokresli a pojmenuj. Pak zkus určit, na které hlásky slova začínají a končí. Nakonec pod obrázek pomocí teček znázorni, kolik má slovo slabik. Nezapomeň mi vše poslat zpět.

Ở trong con sẽ tìm thấy hình mà thiếu một nửa. Đầu tiên con vẽ nốt phần thiếu và viết tên của nó. Xong thử phát hiện chữ đầu và cuối. Cuối cùng con viết từ đó có bao nhiêu slabika. Đừng quên gửi cho cô.

 

6. Grafomotorika
Tady a tady najdeš několik obrázků, které obtáhni tužkou. Na každý den si vyber jeden až dva pracovní listy.

!!!Než začnete pracovat na grafomotorických pracovních listech, ujistěte se, že jsou děti svěží a uvolněné. Ideálně si přede psaním trochu zacvičte, uvolněte ramenní klouby a paže a procvičte prsty s následující básničkou. Děti cviky k básničce znají...

Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
Běhaly po plechu, dělaly neplechu.
Kocour spal v okapu, káply mu na tlapu.
Óóóó ten naříkal a honem domů utíkal.
Pozor! Zkontrolujte, že děti správně sedí a dobře drží tužku! (viz. náš web níže)

Chọn một đến hai tờ hàng ngày để bắt chước vẽ theo hình. Đừng quên trước khi làm bài này tập ngón tay với bài hát này (các con biết bài hát này rồi).

 

7. Překresli mráček do mřížky
Překresli obrázek dešťového mraku do mřížky vpravo. Používej mřížku jako nápovědu, kam přesně části obrázku umístit. Pracuj pečlivě a sleduj čtverec po čtverci.

Vẽ lại mây vào bên phải, dùng phần giấy ca rô.
 

8. Rýmované počasí
Na levé straně tohoto listu najdeš obrázky počasí a v pravo k němu obrázek slova, které se rýmuje. Zkus oba obrázky pojmenovat, požádej někoho z rodičů, aby názvy pod obrázky dopsal a pošli mi je zpět. Pokud nemáš doma tiskárnu, pošli mi jen slova.

Bên trái các con tìm được hình thời tiết và bên phải từ. Thử đặt tên của hình và gửi cho cô, nếu không in ra được thì gửi từ cho cô thôi.

 

9. Najdi rozdíly na obrázku
Zde jsou dva velmi podobné obrázky. Pokud se podíváš pozorně najdeš několik rozdílů. Vezmi si pastelku a rozdíly zakroužkuj.

Hai hình này nhìn cũng giống nhau, nhưng không giống hết đâu. Hãy tìm ra những chổ mà hai hình nó khác nhau, sự khác biệt khoanh tròn cho cô.

 

10. Časová posloupnost
Podívej se na 4 obrázky a zkus říci, v jakém pořadí se příběh odehrál. Do čtverečků vlevo nahoře vpiš čísla 1-4. Popiš mamince nebo tatínkovi, co se v příběhu odehrálo.

Ở đây có 4 hình. Sắp xếp 4 hình này bằng số 1-4 vào câu chuyện. Làm xong kể chuyện cho bố mẹ.

 

11. Prostorová orientace
Tady najdeš další úkol. Všechna pole tabulky, kde je sluníčko VPRAVO NAHOŘE vybarvi ŽLUTĚ. Pole, kde je sluníčko VLEVO DOLE vybarvi ČERVENĚ a pole, kde je sluníčko UPROSTŘED vybarvi ZELENĚ.

Nếu mặt trời ở trên phải thì tô màu vàng. Mặt trời ở dưới bên trái tô màu đỏ. Mặt trời ở giữa tô màu xanh lá cây.
 

12. Barevná sluníčka
Podívej se pozorně na vzor v jednotlivých řadách sluníček a poté dokresli řadu podle dané posloupnosti. U poslední řady sluníček si vzor vymysli sám.
Pokud doma nemáte tiskárnu, nakresli si na papír dlouhou šňůru a na ni namaluj navlečené barevné korálky podle této předlohy.

Vẽ theo hình mặt trời đã được vẽ vào. Hàng cuối các con tự nghĩ.

 

13. Jak si duha pletla copy
Popros dospěláka ať Ti přečte příběh a odpověz na otázky:

  • Co dělala duha hned ráno?
  • Kdo tancoval na duze? Zlobila se duha? Proč?
  • Jaký sen měla víla a jaký duha?
  • Co se stalo s vlasy, když si je duha zaplétala?
  • Co se stalo s deštníkem víly a jak víla zachránila duhu?
  • Jak se víla s duhou nakonec domluvila?
  • Viděli jste někdy duhu? Jaké má barvy?

Xin bố mẹ đọc bài này cho các con.

 

14. Na obrázku moc prší
Jak vznikne duha? Co je potřeba na obrázek dokreslit? Nakonec dokresli duhu a obrázek vybarvi. Obrázek najdeš tady.

Các con có biết cầu vồng được tạo ra như thế nào không? Mình cần vẽ vào cái gì nữa? Vẽ nốt hình cầu vồng và tô.

 

15. Experiment
Teď se z tebe na chvíli stane vědec a zkusíš prozkoumat povrchovou vrstvu vody. Tady najdeš návod. Než si přečteš co se děje, zkus na to přijít sám. Pošli mi foto z experimentu a jak se ti povedl. Budu se těšit :-)

Các con thử thí nghiệm này xong gửi cho cô :-)

 

16. Úkoly pro děti s odlišným mateřským jazykem

Druhy počasí
Podívej se na tyto obrázky a zkus česky pojmenovat počasí, které na nich je. Pokud máš doma tiskárnu vytiskni si obrázky dvakrát, vystřihni je a zahraj si s někým pexeso. Pokaždé, když otočíš karty, pojmenuj je.

Các con nhìn lên hình này và ghi từ Séc của nó. Nếu có máy in thì hãy in ra 2 lần để chơi pexeso. Cứ quay là nói tên của hình.

Budu se těšit na fotky a vypracované úkoly :-)

Užijte si krásný prodloužený víkend Eva

 

 

 týden 20. 4. - 24. 4. 2020

Milé děti, sluníčko už nám probudilo nejen zvířata, ale také se na zahradách a na loukách začíná objevovat HMYZ. Jestli pak víš, jak poznáš hmyz? Zkus se zamyslet. Dám ti nápovědu - vše co patří do hmyzí říše, má stejný počet nohou. Víš kolik? Odpověď je šest :-). Patří pavouk mezi hmyz?

Na jaké písmenko začíná MOTÝL? A na jaké písmenko končí?
Motýl patří mezi hmyz. Slyšíš ve slově hmyz písmenko M?

Các con yêu, ông mặt trời đã gọi dậy không chỉ động vật, nhưng cả CON TRÙNG. Các con có biết nhận ra con trùng không? Cô sẽ giúp đỡ một chút - toàn bộ con trùng có bao nhiêu chân? Các con có biết không? Câu trả lời là 6 :-). Con nhện có phải là con trùng không?
Chữ đầu tiên của từ MOTÝL là gì? Và chữ cuối cùng là gì?
Motýl cũng là con trùng. Các có nghe thấy M ở trong từ hmyz không?

 

1. Mandala
zde si můžeš vybarvit písmenkovou mandalu. Nezapomeň obrázek vyfotit a poslat mi ho :-)

Các con có thể tô màu của hình này :-)

2. Jaký další hmyz znáš?
Vyjmenuj alespoň šest druhů a urči první písmenko. Maminka nebo tatínek ti určitě pomohou :-)

Các con nghĩ ra 6 con trùng nữa và viết chữ đầu tiên. Bố mẹ có thể giúp :-)

3. Příběh
Popros jednoho z rodičů ať ti přečte příběh, který je tady a zkus odpovědět na otázky.

Các con xin bố mẹ đọc cái câu chuyện này và thử trả lời câu hỏi.

4. Teď básnička s pohybem :-) Bài hát để nhảy.
Teď nastala správná chvíle, (stojíte kus od sebe)
udělat si z prstů brýle. (uděláte si z prstů brýle)
Rozhlížet se kolem sebe, (jdete k sobě a rozhlížíte se kolem sebe)
prohlédnout si taky tebe. (stojíte a prohlížíte se navzájem)
Tak a teď zas na chvíli, (jeden šeptá druhému)
budem si hrát bez brýlí. (držíte se za ruce + poskoky snožmo)

5. Zvuky přírody
Zkuste si pustit zvuky hmyzu a hádej co slyšíš. Poznáš některý hmyz podle obrázků? https://www.youtube.com/watch?v=D6shA0yJ8W4 seznam hmyzu nejdeš tady.

Các con bật tiếng con trùng tạo ra. Cô nhận được không?

6. Louka
Namaluj vodovkami, voskovkami nebo pastelkami jarní louku a hmyz na ní. Obrázek vyfoť a pošli mi ho :-)

Các con vẽ bức tranh với vườn và con trùng bằng bút màu hoặc màu nước. Vẽ xong thì gửi cho cô.

7. Pracovní list
Spoj čarou stejné motýlky zde.

Tìm ra và nối con motýl giống nhau.

8. Grafomotorika - motýl

ZDE najdeš motýlka, kterého místo vybarvování vytečkuj. Použij různé pastelky a ťukej hustě vedle sebe, ať je motýl krásně pestrý. Milí rodiče, nezapomeňte se s dětmi rozcvičit a uvolnit ruce. Děti znají básničku. Zkontrolujte držení tužky viz. obrázek nahoře.

Tô hình với cách chấm chấm, dùng các màu để hình nhìn đẹp.

9. Třídění
roztřiď hmyz podle obrázků a počtu teček do sklenic - PL

Chìa con trùng bằng hình và số chấm vào cốc.

10. Písmenka
A teď trochu písmenek. Na pracovním listě zde je v každém domečku jedno písmenko. Zkus vymyslet co nejvíce slov ke každému písmenku.

Trong tài liệu có hình ngôi nhà với một chữ. Các con nghĩ ra từ với chữ đó đâu tiên.

11. Najdi rým
Na pracovním listě zde zkus ke každému napsanému slovu vymyslet rým. U některých slov Ti pomůžou obrázky a u některých musíš vymyslet své vlastní rýmy.

Tìm ra vần, hình sẽ giúp đỡ. Các con thử nghĩ thêm.

12. Písnička KOMÁŘI SE ŽENILI
Poslechni si pozorně tuto písnicku https://www.youtube.com/watch?v=lI7fUYX-VqM

  • Kdo ke komárům přiletěl?
  • Co přinesl? Zváš toto slovo? Co myslíš že znamená?
  • Kdo pro komára plakal?

Nghe bài này và trả lời câu hỏi ở dưới đây.

13. Další zajímavosti a hry

Na stránkách České televize můžete najít mnoho různých aktivit pro předškolní děti včetně naučných pořadů. https://edu.ceskatelevize.cz/stupen-vzdelani/predskolni

Thêm trò chơi và thông tin

Mějte se krásně, pozorujte přírodu a hmyz. Když uvidíte něco zajímavého, vyfoťte to a obrázek mi pošlete :-). Budu se moc těšit na všechny fotky, obrázky a úkoly.

 

Český jazyk pro cizince / Tiếng Séc cho các em ngoại quốc
Cô chào các con!

Vì các con được nghĩ ở nhà, cô sẽ gửi bài tập hàng tuần để mà luyện tập tiếng Séc.
1. Hoa quả: https://www.youtube.com/watch?v=R4CvSKSwN0s
2. Bài hát để học thuộc "Hlava, ramena, kolena, palce": https://www.youtube.com/watch?v=xSCdWymIveE
Mình học thuộc bài hát này và thử với bố mẹ​ ☺

3.

https://www.youtube.com/watch?v=FO8aS2k8vIY&t=39s

https://www.youtube.com/watch?v=9P4kgVrfobk&t=83s

Cô rất nhớ các con!

 

Milé děti,
doufám, že jste prožili krásné Velikonoce :)

Co nás čeká v týdnu 14. 4. – 17. 4. 2020?

Venku je krásné slunečné počasí...Víš které je zrovna roční období? Vyjmenuj všechna 4 roční období, urči první a poslední hlásky slov.

1. Jaro
Zkus říci, co se v přírodě na jaře děje a požádej dospěláka, aby Tvůj seznam napsal. Pošli mi fotku, jsem zvědavá, co už víš.

2. Zvířáta a jejich mláďata
Na jaře se příroda probouzí a mnoho zvířátek rodí mláďata
Podívej se na tato PEXESO zvířat a jejich mláďat. Nejdříve je všechna pojmenuj.
• Vytleskej jména a spočítej slabiky všech zvířat, která začínají na S
• Najdeš alespoň 3 zvířata, která začínají na hlásku H?
• Pexeso si můžeš vytisknout nebo zahrát online :) Hodně štěstí

3. Hra MYSLÍM SI ZVÍŘE
Jeden hráč si v duchu vybere jedno zvířatko z pexesa (je nutné mít po celou dobu hry zvířata na dohled). Když má zvířátko rozmyšlené, řekne: „Myslím si zvíře.“
Druhý hráč se snaží pomocí otázek, na které lze odpovědět POUZE ANO a NE, zjistit co nejvíce informací tak, aby poznal, o které zvířátko z pexesa se jedná. Hádající hráč má pouze jeden pokus na určení konkrétního zvířete. Musí se proto nejdříve co nejvíce vyptat otázkami tak, aby od sebe logicky zvířata odlišil. Např. Má zvíře 4 nohy? Snáší vejce? Plave? Pokud hádající hráč určí zvíře a neuhádne, prohrává.
V dalším kole se hráči vymění. Hra rozvíjí logické myšlení i slovní zásobu.

4. Najdi rým
Pojmenuj všechna zvířata v rámečcích tohoto pracovního listu. Některá zvířata u nás ve volné přírodě určitě nenajdeš, dokážeš řici která to jsou? Teď nech dospěláka, aby Ti přečetl jedno nahoře napsané slovo a ty k němu najdi slovo, které se s tím přečteným rýmuje.

5. Seřaď zvířátka podle velikosti
Rozstříhej tabulku se zvířátky a seřaď je podle velikosti do 3 řad tak, že v levo bude největší a v pravo nejmenší obrázek.  Výsledek prosím vyfoť a pošli mi ho.

6. Obrázková pohádka
Tady najdeš pohádku O tom jak prasátka stavěla dům. Dospělák bude číst pohádku a ty obrázky. Pro rodiče a děti s odlišným mateřským jazykem doporučuji kontrolovat správné skloňování slov podle seznamu zde.

7. Oprav domečky
Prasátka už svůj už svůj domeček mají, ale přišel jarní vítr a trochu ho poškodil. Pomoz jim domeček spravit a doplň chybějící části obrázků podle prvního vzoru. Domečeky najdeš zde.

8. Překresli obrazce
Výborně jsi hotový architekt! Víš kdo to architekt je a co dělá? Vytiskni si tento pracovní list a zkus překreslit obrazce. V prvním rámečku najdeš obrazec, který překresli do toho druhého. Ale pozor! Teď oba obrázky zakryj a do třetího rámečku zkus vzor kreslit zpaměti.

9. Podtrhni řadu
V další úloze najdeš řady čtyř obrázků. Červeně podtrhni řadu, kde je na prvním místě medvídek. Až tohle dokončíš, vezmi si modrou pastelku a modře podtrhni řadu, kde je na posledním místě medvěd.

10. Grafomotorika
Stejně jako minulý týden, vždy, než začnete pracovat na grafomotorických pracovních listech, ujistěte se, že jsou děti svěží a uvolněné. Ideálně si přede psaním trochu zacvičte, uvolněte ramenní klouby a paže a procvičte prsty s básničkou Dešťové kapičky (viz předchozí týden) Zkontrolujte, že děti správně sedí a dobře drží tužku!

Obtáhni toto kuřátko alespoň třikrát. Snažíme se o nepřerušovaný pohyb tužky po papíře! Přesnost čáry není důležitá, potřebná je plynulost.

11. Zahrada
I celá zahrada se probouzí, ale krtek je pod zemí zatím sám. Najdeš k němu cestu bludištěm?

12. Žížalky a lopaty
Tady najdeš jsou krtkovi kamarádky žížaly a zahradníkovi zapomenuté lopaty. Vezmi si červenou pastelku a zakroužkuj žížalu, která je otočená směrem do leva. Postupuj po řádku zleva do prava a ukazuj si přitom prstem. Až tohle dokončíš, vezmi si modrou pastelku a hledej žížalu, která je otočená doprava. Stejně postupuj i s lopatami.

13. Najdi v řadě jiný obrázek
V tomto pracovním listě si dobře prohlédni řady obrázků a najdi z nich jeden, který je jiný. Pojmenuj proč/jak je obrázek jiný.

14. Pár zajímavostí o jarní přírodě

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-i-5e44241c4908cf0125157f61

https://edu.ceskatelevize.cz/ozivajici-priroda-po-zime-5e44244b4908cf0125158033

 

Přeji všem krásný týden a budu se těšit na vypracované úkoly Eva
 

 

týden 6. 4. - 10. 4. 2020

Vypracované úkoly mi zašlete na školní mail. Těším se :)

Milé děti, blíží se jarní svátky. Uhodnete, které myslím?

1. Velikonoce
Napiš mi seznam slov, která Tě napadnou, když se řekne VELIKONOCE. 
Na kterou hláskou začínají a končí Velikonoce? Zkus pomocí prstů písmenka znázornit.
Znáš nějakou koledu? Požádej dospěláka, ať Tě nahraje a pošli mi záznam. Budu se těšit :-)

2. Pašijový týden
Pašijový týden je poslední týden před Velikonocemi. Zkus s dospělákem najít, co bychom jednotlivé dny měli dělat.
Modré pondělí
Žluté úterý
Škaredá středa
Zelený čtvrtek
Velký pátek
Bílá sobota
Boží hod velikonoční
Velikonoční pondělí

3. Vajíčka
Na pracovním listu zde jsou rozkutálená vajíčka. Najdi dvojice stejných vajíček, vybarvi a pošli mi je.

HRA NA ASOCIACE (Rozvoj myšlení a slovní zásoby): Každý hráč řekne jedno slovo, které má nějaké spojení k předchozímu slovu. Např. Vajíčko – slepice – peří – alergie – kýchání ..... Začni se slovem VAJÍČKO 

4. Velikonoční symboly
Jaké znáš velikonoční symboly? Tady najdeš některé z nich. Na kolik z nich sis vzpomněl?

Tady najdeš další úkol. Všechna pole, kde je velikonoční zajíček VPRAVO NAHOŘE vybarvi MODŘE. Pole, kde je zajíček VLEVO DOLE vybarvi ŽLUTĚ a pole, kde je zajíček UPROSTŘED vybarvi ČERVENĚ.

5. Nakresli podle návodu:
Nakreslíme vajíčko,
žluté jako sluníčko.
Zepředu dvě nožičky
a k nim drobné prstíčky.
Navrch malou kuličku,
jako ptačí hlavičku.
Ještě očko, zobáček,
na zem vysypat máček.
Zobá máček kuřátko,
plné bude zakrátko.

6. Jak se líhne kuřátko?
Rozstříhej pracovní list a jednotlivá okénka nalep na papír ve správném pořadí. Popiš co se děje na obrázku.

7. Grafomotorika
Než začnete pracovat na grafomotorických pracovních listech, ujistěte se, že jsou děti svěží a uvolněné. Ideálně si přede psaním trochu zacvičte, uvolněte ramenní klouby a paže a procvičte prsty s následující básničkou. Děti cviky k básničce znají...

Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
Běhaly po plechu, dělaly neplechu.
Kocour spal v okapu, káply mu na tlapu.
Óóóó ten naříkal a honem domů utíkal.

Pozor! Zkontrolujte, že děti správně sedí a dobře drží tužku! (viz. náš web níže)

Obtáhni pětkrát plynule obrysy tohoto kachňátka. Snažíme se o nepřerušovaný pohyb tužky po papíře! Přesnost čáry není důležitá, potřebná je plynulost.

Tady najdeš podobné cvičení s velikonočním zajíčkem. Obtáhni tvar třikrát.

Dokresli kuřátkům vajíčka a hlavičky ve směru šipek. Na košíčku dokresli obloučky od tečky k tečce.

9. Velikonoční puzzle
Popros dospěláka, ať Ti rozstříhá obrázek velikonoční kraslice, znovu ji sestav, nalep na papír a vybarvi.

10. Velikonoční zajíček
Postav z papíru velikonočního zajíčka podle návodu. Dokážeš se podle čísel orientovat v jednotlivých krocích návodu? Čárkovaná čára (to je ta přerušovaná) Ti ukazuje kde máš složit papír. Šipky Ti ukáží směr ohybu. Tohle zvládneš bez dospěláka :)   Nezapomeň zajíčka vyfotit a poslat mi ho. Budu se těšit.

11. Sudoku
Pravidla SUDOKU již znáš. Ve sloupci, řádku i velkém čtverci může být každý obrázek jen jednou. Vystříhni si obrázky ve spodní části pracovního listu a zkus je do tabulky správně umístit. Nalep je teprve, až Ti výsledek dospělák zkontroluje.
 

11. Písmenka
Požádej dospěláka, aby Ti na velký papír A4 napsal tiskacími písmeny VELIKONOCE. Z modelíny vymodeluj, jednotlivá písmena  a polož je na nápis. Která písmena již znáš? Jsou některá z nich i ve Tvém jméně?

Modelínu vyrob ji podle obrázkového receptu zde. Dokážeš recept sám přečíst a umíchat? Poznáš, který symbol znamená „celý hrneček“ a „půl hrnečku“? Použij polévkovou lžíci. Vše vyfoť a pošli mi zpět. 

 

Užijte si krásné Velikonoce :-)

 

Dobré ráno,

zde najdete odkaz na online procvičování českého jazyka. Můžete se proklikat i na na další zajímavá cvičení pro předškolní děti. 

Krásný den :) Eva

Český jazyk pro cizince / Tiếng Séc cho các em ngoại quốc
Cô chào các con!

Vì các con được nghĩ ở nhà, cô sẽ gửi bài tập hàng tuần để mà luyện tập tiếng Séc.
1. ABCD: ở đay
2. Truyện cổ tích "O veliké řepě": ở đây
Xem xong truyện cổ tích, các con hãy vẽ bức tranh và gửi cho cô.

Cô rất nhớ các con!
E-mail: linh.vuova@zsmeteo.cz/FB

 

 

Krásné ráno,

PROSÍM SLEDUJTE ÚKOLY na stránkách PT 2 i PT 1

V týdnu 23. 3.  - 27. 3. 2020 prosím splňte úkoly od paní učitelky Lenky na webu PT1 

Pro týden 30. 3. - 3. 4. 2020 naleznete v následujících souborech aktivity a hry, které s dětmi doma můžete dělat i bez tiskárny. Při plánování jsem se pokusila zohlednit omezené časové možnosti rodičů.  Na každý den jsem připravila zhruba 3 aktivity, ale pokud děti nějaká hra zaujme, klidně ji opakujte a netrapte se s plněním všech aktivit.

Hry bez tiskárny den 1, 2, 3, 4,  písničky 4b a 4c , 5

 

NEJEN pro děti s odlišným mateřským jazykem by bylo vhodné co nejčastěji procvičovat český jazyk a rozšiřovat slovní zásobu. Můžete vyzkoušet aplikaci Výukové kartičky. Najdete zde různé zábavné hry :)

Určitě můžete vyzkoušet i aplikaci Prostorová orientaceAbeceda pro děti nebo Čísla a matematika pro děti.

Pokud máte iPed můžete vyzkoušet Předškolní brašničku, Začínáme, Jedeme dál a Moje první vysvědčení.

 

Na stránkách www.vcelka.cz si můžete zkusit přípravu na čtení zábavnou formou. Vydavatelství Fraus umožnilo si stáhnout učební materiály zdarma. Hezké úkoly v Dopravní výchově najdete na - flexibooks.cz/dopravni-vychova-pro-ms/d-72687-c-1500/#.XmtviKhKg2w


Český jazyk pro cizince / Tiếng Séc cho các em ngoại quốc
Cô chào các con!

Vì các con được nghĩ ở nhà, cô sẽ gửi bài tập hàng tuần để mà luyện tập tiếng Séc.
1. ABCD: ở đay
2. Truyện cổ tích "O veliké řepě": ở đây
Xem xong truyện cổ tích, các con hãy vẽ bức tranh và gửi cho cô.

Cô rất nhớ các con!
E-mail: linh.vuova@zsmeteo.cz/FB

Dobrý den,

vzhledem k uzavření škol, posílám práci na doma. Až budou děti vypracovávat pracovní listy, ohlídejte prosím, že děti správně sedí u stolu.

 

A také správný úchop tužky.

Seznam úkolů:

 

úkol 1 - přečtěte dětem pohádku O Sněhurce (soubor Sněhurka a sedm trpaslíků)

úkol 2 - nechte děti stručně převyprávět pohádku dle pracovního listu Sněhurka 1

úkol 3 - nechte děti vybarvit pracovní list Sněhurka 1

úkol 4 - vypracuj list Sněhurka 2 - pojmenuj všechny druhy ovoce, vytleskej názvy ovoce a urči první hlásku

úkol 5 - vypracuj list Sněhurka 3 - pojmenuj všechny obrázky

úkol 6 - vypracuj list Sněhurka 4

úkol 7 - vypracuj list Sněhurka 5 - rodiče přečtou dětem pokyny a nechají je samostatně, bez nápovědy, pracovat

úkol 8 - vypracuj list Sněhurka 6

úkol 9 - vypracuj list Sněhurka 7

úkol 10 - vypracuj list Sněhurka 8

Pracovní listy posílám všem do emailu.

Další informace a úkoly budu postupně přidávat.

 

 2.12.-6.12.

 Dobrý den,

tento týden budeme začínat téma Advent. S dětmi vyrobíme výrobky na Vánoční hvězdu, která se bude konat 11.12. a kde si můžete výrobky vašich dětí koupit :-). Podrobnosti napíšu koncem týdne.

Dále nás čekají ve středu 4.12. konzultace a třídní schůzky. Konzultace budou od 16:00 a třídní schůzky začnou v 16:30.


Kính thưa phụ huynh,

họp phụ huynh của lớp 0 (Přípravná třída) sẽ vào ngày 4.12. từ 16:30.

Trân trọng cảm ơn.

Krabice od bot

Naše škola se zapojila do charitativní akce Krabice od bot. Pokud budete chtít přispět, můžete drobný dárek koupit s dětmi a poslat do školy. Společně krabice zabalíme. Dárečky jsou pro stejně staré děti jako jsou ty naše, chlapec a dívka. Akce končí 6.12.

 

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana