PT2

Milé děti, 

v týdnu 9. – 13. 11. 2020 budeme pracovat na podzimních úkolech. Také se budu těšit, až vás všechny uvidím během online výuky, která bude probíhat podle následujícího rozvrhu.
Pokud někdo bude potřebovat s úkoly poradit, pomohu vám během úterních online hodin. 

Tady najdeš pracovní listy pro tento týden

Zde je odkaz s překladem zadání do vietnamského jazyka.

1) Podzimní stíny
Tvým úkolem je každý obrázek pojmenovat, potom vedle něj pomocí teček zapsat počet slabik a dál spojit obrázky a jejich stíny.

2) Zrcadlově obrácené řady
Zkus najít zrcadlově obrácenou kopii řady listů. Nápověda: první pár je 1-4.

3) Puzzle
Najdi správnou chybějící část obrázku a spoj ji s otazníkem.

4) Spočítej obrázky
Najdi a spočítej, kolik je na obrázku deštníků, mraků a dešťových kapek. Výsledek zapiš pomocí TEČEK pod obrázek.

5) Básnička Hejkal a Hajný
Přečti si spolu s někým dospělým básničku. Tvým úkolem je pojmenovat správně obrázky. Básničku se nauč (děti s OMJ alespoň první polovinu) a pošli mi ji v hlasovém záznamu nebo na videu :)

6) Správný počet
V mřížce pod jablkem vybarvi tolik polí, kolik ukazuje číslo v jablku. Vybarvuj pečlivě a bez přetahování.

7) Čísla
Spočítej obrázky a jejich počet zaznamenej pomocí tabulky. V tabulce vybarvi právě tolik polí, kolik spočítáš obrázků.

8) Spočítej dýně
Vystříhej čísla ve spodní části obrázku a nalep je ke správnému počtu dýní.

9) Doplň chybějící čísla
Podívej se na každou řadu jablíček a řekni, která čísla v řadě chybí. Čísla vystříhej a doplň.

10) Domaluj obrázek
Domaluj druhou polovinu listu tak, aby se co nejvíce podobala té první a byla dokonale symetrická. Pracuj pečlivě a dej si záležet!

11) Malování podle čísel
Vybarvi políčka 1 oranžově, 2 hnědě a 3 žlutě.

 12) Najdi 10 rozdílů
Mezi obrázky najdi 10 rozdílů a ty na jednom z obrázků zakroužkuj.

13) Obrázky
Jeden z obrázků není ve trojici, najdeš ho? Všechny obrázky vybarvi.

14) Opakování barevného vzoru
Vybarvy řadu jablek podle vzoru, který Ti napoví barvy.

15) Vystříhej a nalep obrázky podle nápovědy

16) Ovoce
Dokážeš sledovat linku, která spojuje ovoce a jídlo v dolní části obrázku? Vybarvi výsledné páry (ovoce-jídlo) stejnou barvou.

17-20) PL pro online výuku
Tyto obrázky si vytiskni a připrav pro online výuku PT2 (úterý)

Fotky vypracovaných pracovních listů mi prosím odevzdejte do pátku na pt2.zsmeteo@gmail.com.

 

Budu se těšit na viděnou v úterý

Vaše Eva

 

Milé děti,

v týdnu 2.- 6. 11. si budeme povídat o podzimu a podzimním počasí....
všimli jste si, jak se v posledních týdnech rychle počasí mění? Ochlazuje se, často prší, někdy svítí sluníčko, na horách už dokonce sněžilo.......někdy je ještě teplo a hned další den zase veliká zima.

Trong tuần 2.-6.11. chúng ta sẽ nói chuyện về mùa thu và thời tiết của mùa thu.
Các con có để ý thời tiết trong vòng mấy tuần này lúc nào cũng thay đổi không? Thời tiết lạnh, mưa, có lúc ấm, trên núi đã có tuyết rơi…. có lúc thời tiết còn ấm mà ngày hôm sau thì rất lạnh.
 

1. Víš, který měsíc právě začal? /Con có biết mình bắt đầu vào tháng nào không?
.................Správná odpověď je LISTOPAD/trả lời đúng là tháng 10!
Požádej někoho dospělého, aby ti jeho název napsal HŮLKOVÝM PÍSMEM na papír A4. Vezmi modelínu a vymodeluj všechna písmenka podle této předlohy. Písmena polož na nápis, výsledek vyfoť a pošli mi ho.

Con xin người lớn viết từ LISTOPAD lên tờ A4. Con lấy cái bột nặn và nặn ra các chữ từ từ LISTOPAD lên tờ giấy đó, chụp và gửi cho cô.


Pokud nemáš doma modelínu tady najdeš obrázkový „recept“, jak si doma modelínu vyrobit. Zkus to, je to veliká legrace! Dokážeš recept sám přečíst a umíchat? Poznáš, který symbol znamená „celý hrneček“ a „půl hrnečku“? Použij polévkovou lžíci.

Nếu con không có bột nặn thì ở trên (từ "tady") có cách hướng dẫn để làm bột nặn ở nhà. Con thử làm đi, vui lắm! Con có tử độc dược và làm được không? Có nhận ra được hình nào dành cho cả cốc và hình nào cho nửa cốc không? Thử dùng thìa đi.
2. Měsíce
Znáš všechny měsíce v roce? Vyjmenuj je a spočítej kolikátý je listopad. Ve kterém měsíci jsi se narodil/narodila ty?

Đọc toàn bộ tháng trong năm, LISTOPAD là tháng mấy? Con sinh ra vào tháng nào?

 

3. Jaké může být POČASÍ ???
Zkus vymyslet slova, kterými bys popsal počasí. Ale pozor! vymýšlej jen jednoslovný popis.
Například: Pošasí je „slunečné“ Požádej maminku, ať Ti slova zapisuje a výsledek mi pošlete. Neboj se napsat cokoli Tě napadne, nic není špatně.

Con thử nghĩ ra từ để tả thời tiết. Nhưng! Dùng một từ thôi. Ví dụ ở trên.

 

4. Doplň obrázek
Nakresli ke každému mráčku tolik kapek, kolik odpovídá číslu v něm. Stejně domaluj sluníčku paprsky.

Vẽ giọt nước mưa, tia nắng theo số được viết trong hình.

 

5. Symetrické obrázky
Tady najdeš obrázky, kterým chybí jedna polovina. Nejprve obrázky dokresli a pojmenuj. Pak zkus určit, na které hlásky slova začínají a končí. Nakonec pod obrázek pomocí teček znázorni, kolik má slovo slabik!

Ở trong con sẽ tìm thấy hình mà thiếu một nửa. Đầu tiên con vẽ nốt phần thiếu và viết tên của nó. Xong thử phát hiện chữ đầu và cuối. Cuối cùng con viết từ đó có bao nhiêu slabika. Đừng quên gửi cho cô.

 

6. Grafomotorika
Tady najdeš několik obrázků. Obtáhni je obyčejnou tužkou. Na každý den si vyber jeden až dva pracovní listy.

!!!Než začnete pracovat na grafomotorických pracovních listech, ujistěte se, že jsou děti svěží a uvolněné. Ideálně si přede psaním trochu zacvičte, uvolněte ramenní klouby a paže a procvičte prsty s následující básničkou. Děti cviky k básničce znají...

Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
Běhaly po plechu, dělaly neplechu.
Kocour spal v okapu, káply mu na tlapu.
Óóóó ten naříkal a honem domů utíkal.
Pozor! Zkontrolujte, že děti správně sedí a dobře drží tužku! (viz. náš web níže)

Chọn một đến hai tờ hàng ngày để bắt chước vẽ theo hình. Đừng quên trước khi làm bài này tập ngón tay với bài hát này (các con biết bài hát này rồi).

 

7. Překresli mráček do mřížky
Překresli obrázek dešťového mraku do mřížky vpravo. Používej mřížku jako nápovědu, kam přesně části obrázku umístit. Pracuj pečlivě a sleduj čtverec po čtverci.

Vẽ lại mây vào bên phải, dùng phần giấy ca rô.

 

8. Rýmované počasí
Na levé straně tohoto listu najdeš obrázky počasí a v pravo obrázek slova, které se rýmuje. Např.: MLHA - SLUHA.

Zkus oba obrázky pojmenovat, požádej někoho z rodičů, aby názvy pod obrázky dopsal. Pokud nemáš doma tiskárnu, pošli mi jen slova.

Bên trái các con tìm được hình thời tiết và bên phải từ. Thử đặt tên của hình và gửi cho cô, nếu không in ra được thì gửi từ cho cô thôi.

 

9. Najdi rozdíly na obrázku
Zde jsou dva velmi podobné obrázky. Pokud se podíváš pozorně najdeš několik rozdílů. Vezmi si pastelku a rozdíly zakroužkuj.

Hai hình này nhìn cũng giống nhau, nhưng không giống hết đâu. Hãy tìm ra những chổ mà hai hình nó khác nhau, sự khác biệt khoanh tròn cho cô.

 

10. Časová posloupnost
Podívej se na 4 obrázky a zkus říci, v jakém pořadí se příběh odehrál. Do čtverečků vlevo nahoře vpiš čísla 1-4. Popiš mamince nebo tatínkovi, co se v příběhu odehrálo.

Ở đây có 4 hình. Sắp xếp 4 hình này bằng số 1-4 vào câu chuyện. Làm xong kể chuyện cho bố mẹ.

 

11. Prostorová orientace
Tady najdeš další úkol. Všechna pole tabulky, kde je sluníčko VPRAVO NAHOŘE vybarvi ŽLUTĚ. Pole, kde je sluníčko VLEVO DOLE vybarvi ČERVENĚ a pole, kde je sluníčko UPROSTŘED vybarvi ZELENĚ.

Nếu mặt trời ở trên phải thì tô màu vàng. Mặt trời ở dưới bên trái tô màu đỏ. Mặt trời ở giữa tô màu xanh lá cây.

12. Barevná sluníčka
Podívej se pozorně na vzor v jednotlivých řadách sluníček a poté dokresli řadu podle dané posloupnosti. U poslední řady sluníček si vzor vymysli sám.
Pokud doma nemáte barevnou tiskárnu, nakresli si na papír dlouhou šňůru a na ni namaluj navlečené barevné korálky podle této předlohy.

Vẽ theo hình mặt trời đã được vẽ vào. Hàng cuối các con tự nghĩ.

 

13. Jak si duha pletla copy
Popros dospěláka ať Ti přečte příběh a odpověz na otázky:

Co dělala duha hned ráno?
Kdo tancoval na duze? Zlobila se duha? Proč?
Jaký sen měla víla a jaký duha?
Co se stalo s vlasy, když si je duha zaplétala?
Co se stalo s deštníkem víly a jak víla zachránila duhu?
Jak se víla s duhou nakonec domluvila?
Viděli jste někdy duhu? Jaké má barvy?
Xin bố mẹ đọc bài này cho các con.

 

14. Druhy počasí
Podívej se na tyto obrázky a zkus česky pojmenovat počasí, které na nich je. Obrázky dvakrát vytiskni, vystřihni a zahraj si s někým pexeso. Úkol pro děti s odlišným mat.jazykem - Pokaždé, když otočíš kartu pexesa, pojmenuj obrázek.

Con nhìn vào những hình ở trên (tyto obrázky) và thử nói tên của nó bằng tiếng Séc. Con in ra và cắt hình ra để chơi pexeso. Bài tập cho học sinh với tiếng mẹ đẻ khác - khi chơi, thì nói tên của hình đó.

 

Zpracované úkoly mi posílejte na pt2.zsmeteo@gmail.com

Vzhledem k odsunutí nástupu do školy, zařizuji možnost online výuky. Až bude vše technicky připraveno, budu vás informovat emailem.

Vì chúng ta vẫn chưa được vào trường học, cô sẽ dạy cả online. Khi nào cô sắp xếp tất cả để chúng ta có thể học cùng, thì cô sẽ nhắn tin vào email cho phụ huynh.

Těším se na viděnou :)

Eva

 

 

Milí rodiče,

NEJEN pro děti s odlišným mateřským jazykem by bylo vhodné co nejčastěji procvičovat český jazyk a rozšiřovat slovní zásobu. Můžete vyzkoušet aplikaci Výukové kartičky. Najdete zde různé zábavné hry :)

Určitě můžete vyzkoušet i aplikaci Prostorová orientace, Abeceda pro děti nebo Čísla a matematika pro děti.

Pokud máte iPed můžete vyzkoušet aplikace Předškolní brašnička, Začínáme, Jedeme dál a Moje první vysvědčení. 

 

 

Milé děti, milí rodiče,

tento týden jsme si s dětmi začlali povídat o ovoci a zelenině, proto se i dále budeme tohoto tématu držet. Práci si rozvrhněte podle svých možností a až budete mít vše vypracované, zašlete mi vyfocené pracovní listy na školní email. Pokud někdo potřebuje pracovní listy vytisknout, dejte mi prosím vědět.
Děti s odlišným mateřským jazykem již dostaly z hodin českého jazyka ke zpracování vytištěný domácí úkol. U všech následujících pracovních listů se ujistěte, že znají názvy všech druhů ovoce i zeleniny :)
Všechny moc zdravím
Vaše paní učitelka Eva

 

1. Vystříhej a roztřiď do jedné tašky ovoce a do druhé zeleninu. Pracovní list najdeš zde. Dokážeš vymyslet ještě další druhy? Napište mi jejich seznam.
2. Tady si dobře prohlédni zakroužkované jablko. U ostatních jablek zjisti co jim chybí a dokresli je podle vzoru (v kruhu). Pracuj pomalu a pečlivě.
3. Pomoz zahradníkovi najít v každém řádku stejně veliké kusy zeleniny a ty vybarvi. Potom najdi myšce stejně veliké kousky ovoce. Pracovní list najdeš zde.
4. Podívej se na ovocné dvojice a vybarvi pouze ten kousek, který má VĚTŠÍ číslo.
5. Tady najdeš obrázky k vybarvování. Vybarvuj podle čísel
             a. Zelenina: 1 žlutá, 2 oranžová, 3 zelená, 4 fialová, 5 hnědá, 6 růžová
             b. Ovoce: 1 žlutá, 2 zelená, 3 červená, 4 hnědá, 5 filová, 6 modrá, 7 růžová
6. Ovoce na tomto PL vybarvi, potom spočítej, kolik je od každého druhu kusů. Kusy, které jsi již spočítal, si postupně odškrtávej! Výsledek zapiš pomocí teček do spodní části tabulky. Pokud již číslo umíš napsat, můžeš ho napsat pod tečky.
7. Tady najdeš další pracovní listy – na prvním listě počítej a zapiš pomocí těček.
8. Na listě 2 a 3 zakroužkuj číslo, které vyjadřuje správný počet
9. Na PL 4 se pozorně podívaj se pozorně na levou i pravou část a spočítej ovoce. U každého druhu ovoce vybavi vždy pouze tu polovinu tabulky, ve které je ovoce MÉNĚ
10. Na str 5 vybarvi správný počet ovoce v řádku
11. Na straně 6 se v řádku pravidelně opakuje vzor, zjisti jaký a dokonči řádek
12. Na straně 7 obtáhni každý kousek ovoce jinou barvou

13. Další soubor pracovních listů najdeš zde. U každého listu najdeš návod jak pracovat.
 

 

Milí rodiče, milé děti,

v týdnu 7. -11 .9. 2020 jsme se děti zvládly dobře zorientovat v prostředí třídy. Naučily jsme se pravidla několika deskových her, které děti mohou hrát o přestávkách, nebo pokud dříve dokončí svou práci. Z třídního fondu jsem koupila korálkovou mozaiku, která se stala přestávkovým hitem :) Děti s odlišným mateřským jazykem se učily názvy nejpoužívanějších školních potřeb. Vytváříme, opakujeme a podle potřeby přidáváme pravidla třídy. Přečetli jsme několik dětských knih a zkoušeli jsme také rytmizovat s písní Šedivý osel. Musím říci, že všichny děti skvěle zvládly poměrně složitou hru s kostkami a písní.

Tento týden se budeme učit, jak správně držet tužku a jak sedět při psaní. Začneme s nácvikem grafomotorických cvičení. Děti si také v pondělí vyzkoušely, jak se čte obrázkový návod a výsledek vidíte zde...

 

 

Děti se rozhodly, že chtějí používat notýsky "úkolníčky". Nebudu zadávat pravidelné domácí úkoly, ale pokud někdo z nějakého důvodu nestihne pracovní list ve škole, dostane ho domů a zapíši jej jako domácí úkol do notýsku.

Přeji krásný týden

Eva 

 

 

VÍTÁME VÁS V NOVÉM ŠKOLNÍM ROCE A NA STRÁNKÁCH PT 2

Ráda bych všem připomněla, že ve středu 9. 9. 2020 se v 16 hod. konají třídní schůzky!

Na třídní schůzky prosím nezapomeňte donést vyplněné formuláře, které jste si vyzvedli 1.9.

  • souhlas se zpracováním osobních údajů
  • pokud již máte, Posudek zdravotní způsobilosti, potvrzený od lékaře dítěte - formulář je "ke stažení" na našem webu
  • fotografii dítěte cca pasového formátu
  • kopii kartičky zdravotní pojišťovny
  • vsupní formulář o dítěti

 

Čím jsme se zabývali minulý týden?

Minulý týden jsme se s dětmi hlavně seznamovali, poznávali jsme prostředí a vybavení třídy, povídali si o rozdílech mezi školou a školkou a učili jsme se režimu hodin a přestávek ve škole. 

Protože rodiče tento školní rok nemohou třídu navštívit, tady se můžete podívat, jak to u nás v PT2 vypadá :)

     

Čím se budeme zabývat v týdnu  7. 9. - 11. 9. 2020?

Tento týden si budeme povídat o pravidlech společného soužití, prozkoumáme všechny pomůcky a materiály ve třídě a podíváme se více po budově školy a přilehlém prostranství. V pondělí se nám podařilo natrénovat samostatný přechod recepce - šatna - třída (věřte, že není jednoduché se v budově vyznat :) Děti by již měly být schopny tuto trasu ráno zvládnout, pokud se na to cítí, mohou tedy do třídy již samostatně. Pro toho, kdo se na pohyb po budově ještě necítí, přijdu ráno na obvyklé místo v 7:50 hod.

Škola se pro děti otevírá v 7:40 hod.

Tento týden se již učíme celé 4 vyučovací hodiny (tj.do 11.40 hod.) a děti poté přechází do školní družiny. 

Přeji všem krásný týden a těším se ve středu na shledanou 

Eva

rozvrh
hodin
týdenní
plán
suplování ELEKTRONICKÁ
ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
jídelní
lístek

Základní škola Meteorologická
Meteorologická 181
142 00 Praha 4 – Libuš

tel.: 242 446 611

 
childrens ZŠ Meteorologická - úvodní strana